Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

Brenno de Winter: UberPop is geen innovatie, Mansveld verwart snorders met innovatie

In naam van innovatie zou de taxidienst van niet-gelicenseerde chauffeurs, UberPOP, op termijn wel eens kunnen worden gelegaliseerd. Dat zei staatssecretaris van Verkeer Wilma Mansveld (PvdA) vrijdag tegen BNR. Ze deed haar uitspraken in reactie op het klemrijden van een paar uberPOP-chauffeurs door reguliere taxichauffeurs. Natuurlijk mag klemrijden niet en is het bedreigend. Maar Mansveld is in hoge mate naïef als ze zich niet kan verplaatsen in de reactie van de taxichauffeurs. Want het is haar beleid dat juist de meeste agressie oproept, niet UberPOP. Dat schrijft ICT-journalist Brenno de Winter in zijn column voor The Post Online.

Het systeem van Uber is op zijn zachtst gezegd verwarrend, omdat de klant niet wordt meegedeeld dat de goedkoopste optie UberPOP bestaat uit snorders, terwijl de optie met taxichauffeurs al snel twee maal zo duur is. Ieder vervoer is te regelen met een gebruikersvriendelijke app op de mobiel en de betaling wordt per creditcard gedaan.

Geen innovatie

Wat Mansveld wegzet als innovatie is niets meer of minder dan marktvervalsing. Om met een taxi te mogen rijden heeft de ondernemer een taxivergunning nodig, de chauffeur een diploma, een verklaring omtrent gedrag, een medische verklaring, een chauffeurskaart, een boordcomputer en de auto waarmee wordt gereden moet beschikken over een vergunningsbewijs. Voor het oppikken van klanten in steden is veelal ook weer een vergunning nodig.

Wat is dan de ‘innovatie’ van UberPOP waar Mansveld het over heeft? Dat straks de bureaucratie wordt ingeperkt? Nu is de praktijk dat taxichauffeurs regelmatig worden gecontroleerd en UberPOP-chauffeurs nauwelijks worden aangepakt. Het enige wat zij hoeven te doen is zich online aan te melden. Dus we hebben een gecontroleerde, zwaar gereguleerde taxichauffeurs en snorders die officieel strafbaar zijn, maar officieus alle vrijheid hebben. Of de laatste groep belasting betaalt, kun je met recht betwijfelen.

Boordcomputer

Ondertussen haalt Mansveld de duimschroeven bij taxichauffeurs nog eens flink aan. Zij moeten beschikken over een ‘dossierhoudende’ boordcomputer. Die houdt exact bij waar de taxi zich op welk moment bevindt en die gegevens kunnen door allerhande controleurs worden bekeken. Een officiële taxichauffeur heeft gelijk een crimineel als het ware een enkelband om, want er zou eens een gereden kilometer niet worden opgegeven.

De taxichauffeur die zijn vergunning om te werken, de Taxipas, wil verlengen moet nog eens ondertekenen daadwerkelijk de dossierhoudende boordcomputer te gebruiken en akkoord te gaan met algemene voorwaarden. Dat laatste is een subtiele truc om bovenop het wettelijk kader nog aanvullende regels op te leggen.

Ondertussen is het verhaal van de boordcomputer een dramatisch dossier van niet goed functionerende computersystemen geleverd door bedrijven, waarvan er diverse al failliet zijn. Ook blijkt het systeem zo te zijn opgezet dat de Inspectie Leefomgeving en Transport pas in 2016 controles kan uitvoeren. Dit is het volgende ICT-debacle.

Echt innoveren

Dat Mansveld openstaat voor innovatie valt toe te juichen. Dat de regels voor taxichauffeurs opnieuw tegen het licht worden gehouden is logisch, want het is nu wel erg bureaucratisch. Ook de opgelegde digitalisering met een boordcomputer is duidelijk een mislukking. Een app als Uber is een beter alternatief net als de wel legale variant Taxify. Maar verwar snorders niet langer met innovatieve mogelijkheden. Want dat soort innovatie regel je als overheid direct door gewoon een level playing field te creëren.

Brenno de Winter

Brenno de Winter is onderzoeksjournalist met specialisatie in ICT vooral beveiliging en privacy. Daarnaast is hij expert in de Wet openbaarheid van bestuur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

19 reacties op “Brenno de Winter: UberPop is geen innovatie, Mansveld verwart snorders met innovatie”

Rex Urban|02.03.15|13:58

Mag hopen dat Benno de Winter wat meer aandacht kan geven aan wat er allemaal fout gaat en gegaan is bij de BCT introductie en privacy van de chauffeur.

Paul Dijkhuizen|02.03.15|15:48

Prima stuk, dit geeft duidelijk aan waar precies de pijnpunten liggen in het huidige beleid mbt. de BCT en Über. Het lijkt er op dat steeds meer mensen begrijpen dat het huidige beleid gedoemd is om te eindigen in één grote puinhoop.

Rik de Swart|02.03.15|16:24

Ik heb dat stuk gisteren ook gelezen, en inderdaad de innovatie is een app, waar er inmiddels al 1000 van bestaan. illegale arbeid kan je toch geen innovatie noemen? En poeh he, al €60.000 boete Mansveld, jij durft! Dat is net zo iets als mij een boete geven van €0,05 cent voor door rood rijden. Dan lach ik je keihard uit, rij nog een keer door rood, en gooi een kwartje naar de agent de rest is voor de kinderwagen. Mansveld of iemand die wel capabel is, geef die kapitalisten

Rik de Swart|02.03.15|16:29

Kapitalisten uit Amerika nou eens een boete die ze wel pijn doen. Iets van 500 Miljoen of zo. Daar zijn ze in Amerika ook zo goed in. We worden keihard uitgelachen, die €60.000 calculeren ze wel gewoon in, of het is free publicity. Wat mij betreft mag je morgen aftreden Mansveld, je bent geen knip voor de neus waard, en je zet ons als land gewoon voor schut.

Rodney Barten|02.03.15|21:15

Goed stuk, hopen dat de heer de Winter ook nog eens een uitgebreid stuk schrijft over het BCT drama…hoe meer mensen daar van af weten, des te beter.

Dick Bakker|03.03.15|19:09

Met dank aan Brenno, maar ik denk dat niemand door kan dringen in de idiote gedachtengang van Mansveld. Aan de ene kant de computer doorzetten aan de andere kant geen controle. Wie is hier nu dom. Ik vraag me af wat mevr. Mansfeld te verbergen heeft. Dat er iets gaande is wat wij niet weten is duidelijk.

Johan Zevenbergen|04.03.15|10:33

Prima stuk,
Als er verder is word begonnen met de bestaande taxiwet te handhaven, en alle mazen er uit te halen, zodat alle verleende vergunningen en procuratie houders niet meer mogelijk zijn,
En niet te vergeten de geld verslinden gesubsidieerde vervoersprojecten van gemeentelijke, provinciale en overheid,s stoppen.
Word de markt vanzelf weer gezond, en kan de prijs met de helft omlaag ivm een betere bezetting.
En krijg je vanzelf een goede kwaliteit, en een beter imago.

Marion van Dijk|04.03.15|10:54

Wellicht kan Brenno de Winter iets voor de branche betekenen in de publieke opinie. Dit omdat de branche weer afgeschildert wordt als asociaal omdat zij niet weten waarom de branche zo boos is. Gewoon omdat ze het verschil niet kennen tussen Uber en uberpop. legaal en illegaal. Het zou fijn zijn als een fatsoenlijk iemand in bv een praatprogramma eens kan uitleggen hoe het zit samen met een representatieve chauffeur. Dus Duco pak de telefoon.

Habib Sourmanshahi|05.03.15|11:03

dat iedereen deze onzin nog gelooft
Mansveld SPEELT ASL EEN TIJDJE SAMEN MET UBER ONDER EEN HOEDJE
HOE KAN HET TOCH ZIJN DAT EEN MINISTER NIET TEGEN EEN BEDRIJF KAN OPTREDEN DIE DE WET AAN ZEN LAARS LAPT NOG ERGER IS DAT ZE ALLANG MET ELKAAR HEBBEN AFGESPROKEN OM ZO DE MARKT OPEN TE GOOIEN EN KLEINERE BEDRIJVEN BUITEN SPEL TE ZETTEN HAHAHAHH DAT NOEMEN ZE NU DEMOCRATIE
WIE BETAALD DIE BEPAALD

Johan Zevenbergen|05.03.15|11:35

@habib,
Het feit Uberpop kan floreren, is dat een grootdeel van de taxi bedrijfjes zelf de wet ontduikt, met verleende vergunningen, zgn procuratiehouders, zwart rijden met eigen auto, belasting ontduiking, ordinaire Ruzie,s over een ritje en plekjes om te staan, klanten weigeren, onveilige auto,s
Onvoldoende talen en wegen kennis enz.
Aldus als mansveld aan de ene kant niet handhaaft, dan hoeft dat ook niet aan de andere kant ook niet.
Of alles of niets.

Abdullah Ajheer|23.03.15|01:08

Ik zeg tegen de staatssecretaris van Verkeer Wilma Mansveld , dat de wet 2000 voor personenvervoer moet doorslikken en uitpoepen. Gooi de andere wetten en regelementen ook in de prullenbak. Ik zou morgen ook een internet app aan kunnen maken in plaats van de taxiondernemersdiploma, boordcomputer taxi, taximeter, waardeloze printer en waardeloze taxichauffersdiploma te gebruiken en verdienen en aan jou geld betalen in plaats van de belastingdienst.

Jullie zijn gewoon anarchisten.

Johan Zevenbergen|28.03.15|15:58

Wowww Mansveld,
Wat een innovatie, taxi prijs Uber word drie keer zo duur bij een crisis, zoals het door stroomstoring getroffen openbaar vervoer.
Dat noem ik gewoon woeker prijzen, en zet de opgelegde wet en regelgeving te kakken, met 200% boven op de door u gestelde maximum vervoersprijs.
Met andere woorden maakt u regels en wetten die niet nodig zijn, en de regering en wetshandhavers overbodig maakt.

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:10

Dames en heren, volgens het EU verdrag is Uberpop legaal, ik was in 1996 al als Uberpop werkzaam, dit heeft mij inclus. de 12 in beslag genomen auto’s, 31 procedures gekost en ze hebben mij tot op heden het leven zuur gemaakt, maar ik was te klein, daarna met de bepalingen van de WP op de slachtbank onderworpen als taxi, toen omdat ik als taxibedrijf succes had weer failliet getreiterd, de overheid duld zelf geen enkele concurrentie door inmenging van haar eigen belangen in de taxibranche,kartel

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:21

Vervolg: EU verdrag< ieder land van de EU mag de WP naar eigen believen in voeren, dit is regel 1, regel 2 bepaald dat het nooit in strijd mag zijn met de vrijheid van vestiging en mededinging waardoor Uberpop voor 100% gelijk zal krijgen. De NL. overheid is veel te ver door geschoten met inmenging van div. soorten van subsidie taxi-vervoer en door deze vormen te beschermen is dit zo hoog op gelopen dat er zelfs sprake is van kartelvorming in de taxibranche en discriminatie, waarom dit gevecht ?

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:32

C.a 1,5 jaren geleden werd mijn chef chauffeur op M.A.A.aan gehouden door de Marrechaussee, hij kreeg 3 onbenullige bekeuringen en ik ook een vette boete.
Die man was een klasse chauffeur met liefde voor zijn vak, wij hebben hem anno 1 jaar later begraven 52 jaren oud want hij kon dit niet verwerken, zijn vader zijn leven lang bij de politie gewerkt enz., ben ik gefrustreerd, ja, dit is pure volksverlakkerij en machtsmisbruik, men is al een crimineel is als je als taxichauffeur de weg op gaat

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:42

Ik wil absoluut niet met modder gooien, met respect voor mijn collega taxibedrijven maar vind wel dat er iets aan gedaan moet worden, wat nu, hoe krijgen we ons circus op alle fronten terug gedraaid, respect voor Duco Douwe, die vecht maar wat doet en heeft KNV Taxi de laatste 25 jaren er aan gedaan om de daadwerkelijke belangen van de taxibranche te beschermen, in plaats van das-speldjes te verkopen, men heeft als taxibedrijf totaal geen bestaansrecht, zwijgens te overleven

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:54

De politiek mag geen enkele beslissing meer nemen zonder de Taxi-branche te raadplegen voor een democratisch referendum en mee te laten beslissen, wat is het gevolg nu weer van de BCT,, tientallen als het niet honderden taxibedrijven zijn failliet getreiterd, onze democratie is door de bureaucratie en regelgeving veranderd in een dictatuur erger als de zwaarste vorm van communisme, voorbeeld vorige week aanhouding ILT wegens het niet bezitten van de BCT, kan het nog hypocrieter

Frans Ritzerfeld|10.04.15|11:09

Ik verzoek Mw.Wilma Mansveld plechtig te vertrekken en de eer aan zich zelf te houden, zonder 1 cent uitkering en dan na te denken over wat ze in de taxibranche aan gericht heeft, honderden miljoenen in de prullebak gepleurd op kosten van de maatschappij, en honderden taxibedrijven het graf in gejaagd, en het ergste zonder daar ook maar iemand verantwoording voor af te leggen, ook de politiek moet bij mis-managment hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden, weg met die bureaucratie.

Brenno de Winter: UberPop is geen innovatie, Mansveld verwart snorders met innovatie | TaxiPro
Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

Brenno de Winter: UberPop is geen innovatie, Mansveld verwart snorders met innovatie

In naam van innovatie zou de taxidienst van niet-gelicenseerde chauffeurs, UberPOP, op termijn wel eens kunnen worden gelegaliseerd. Dat zei staatssecretaris van Verkeer Wilma Mansveld (PvdA) vrijdag tegen BNR. Ze deed haar uitspraken in reactie op het klemrijden van een paar uberPOP-chauffeurs door reguliere taxichauffeurs. Natuurlijk mag klemrijden niet en is het bedreigend. Maar Mansveld is in hoge mate naïef als ze zich niet kan verplaatsen in de reactie van de taxichauffeurs. Want het is haar beleid dat juist de meeste agressie oproept, niet UberPOP. Dat schrijft ICT-journalist Brenno de Winter in zijn column voor The Post Online.

Het systeem van Uber is op zijn zachtst gezegd verwarrend, omdat de klant niet wordt meegedeeld dat de goedkoopste optie UberPOP bestaat uit snorders, terwijl de optie met taxichauffeurs al snel twee maal zo duur is. Ieder vervoer is te regelen met een gebruikersvriendelijke app op de mobiel en de betaling wordt per creditcard gedaan.

Geen innovatie

Wat Mansveld wegzet als innovatie is niets meer of minder dan marktvervalsing. Om met een taxi te mogen rijden heeft de ondernemer een taxivergunning nodig, de chauffeur een diploma, een verklaring omtrent gedrag, een medische verklaring, een chauffeurskaart, een boordcomputer en de auto waarmee wordt gereden moet beschikken over een vergunningsbewijs. Voor het oppikken van klanten in steden is veelal ook weer een vergunning nodig.

Wat is dan de ‘innovatie’ van UberPOP waar Mansveld het over heeft? Dat straks de bureaucratie wordt ingeperkt? Nu is de praktijk dat taxichauffeurs regelmatig worden gecontroleerd en UberPOP-chauffeurs nauwelijks worden aangepakt. Het enige wat zij hoeven te doen is zich online aan te melden. Dus we hebben een gecontroleerde, zwaar gereguleerde taxichauffeurs en snorders die officieel strafbaar zijn, maar officieus alle vrijheid hebben. Of de laatste groep belasting betaalt, kun je met recht betwijfelen.

Boordcomputer

Ondertussen haalt Mansveld de duimschroeven bij taxichauffeurs nog eens flink aan. Zij moeten beschikken over een ‘dossierhoudende’ boordcomputer. Die houdt exact bij waar de taxi zich op welk moment bevindt en die gegevens kunnen door allerhande controleurs worden bekeken. Een officiële taxichauffeur heeft gelijk een crimineel als het ware een enkelband om, want er zou eens een gereden kilometer niet worden opgegeven.

De taxichauffeur die zijn vergunning om te werken, de Taxipas, wil verlengen moet nog eens ondertekenen daadwerkelijk de dossierhoudende boordcomputer te gebruiken en akkoord te gaan met algemene voorwaarden. Dat laatste is een subtiele truc om bovenop het wettelijk kader nog aanvullende regels op te leggen.

Ondertussen is het verhaal van de boordcomputer een dramatisch dossier van niet goed functionerende computersystemen geleverd door bedrijven, waarvan er diverse al failliet zijn. Ook blijkt het systeem zo te zijn opgezet dat de Inspectie Leefomgeving en Transport pas in 2016 controles kan uitvoeren. Dit is het volgende ICT-debacle.

Echt innoveren

Dat Mansveld openstaat voor innovatie valt toe te juichen. Dat de regels voor taxichauffeurs opnieuw tegen het licht worden gehouden is logisch, want het is nu wel erg bureaucratisch. Ook de opgelegde digitalisering met een boordcomputer is duidelijk een mislukking. Een app als Uber is een beter alternatief net als de wel legale variant Taxify. Maar verwar snorders niet langer met innovatieve mogelijkheden. Want dat soort innovatie regel je als overheid direct door gewoon een level playing field te creëren.

Brenno de Winter

Brenno de Winter is onderzoeksjournalist met specialisatie in ICT vooral beveiliging en privacy. Daarnaast is hij expert in de Wet openbaarheid van bestuur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

19 reacties op “Brenno de Winter: UberPop is geen innovatie, Mansveld verwart snorders met innovatie”

Rex Urban|02.03.15|13:58

Mag hopen dat Benno de Winter wat meer aandacht kan geven aan wat er allemaal fout gaat en gegaan is bij de BCT introductie en privacy van de chauffeur.

Paul Dijkhuizen|02.03.15|15:48

Prima stuk, dit geeft duidelijk aan waar precies de pijnpunten liggen in het huidige beleid mbt. de BCT en Über. Het lijkt er op dat steeds meer mensen begrijpen dat het huidige beleid gedoemd is om te eindigen in één grote puinhoop.

Rik de Swart|02.03.15|16:24

Ik heb dat stuk gisteren ook gelezen, en inderdaad de innovatie is een app, waar er inmiddels al 1000 van bestaan. illegale arbeid kan je toch geen innovatie noemen? En poeh he, al €60.000 boete Mansveld, jij durft! Dat is net zo iets als mij een boete geven van €0,05 cent voor door rood rijden. Dan lach ik je keihard uit, rij nog een keer door rood, en gooi een kwartje naar de agent de rest is voor de kinderwagen. Mansveld of iemand die wel capabel is, geef die kapitalisten

Rik de Swart|02.03.15|16:29

Kapitalisten uit Amerika nou eens een boete die ze wel pijn doen. Iets van 500 Miljoen of zo. Daar zijn ze in Amerika ook zo goed in. We worden keihard uitgelachen, die €60.000 calculeren ze wel gewoon in, of het is free publicity. Wat mij betreft mag je morgen aftreden Mansveld, je bent geen knip voor de neus waard, en je zet ons als land gewoon voor schut.

Rodney Barten|02.03.15|21:15

Goed stuk, hopen dat de heer de Winter ook nog eens een uitgebreid stuk schrijft over het BCT drama…hoe meer mensen daar van af weten, des te beter.

Dick Bakker|03.03.15|19:09

Met dank aan Brenno, maar ik denk dat niemand door kan dringen in de idiote gedachtengang van Mansveld. Aan de ene kant de computer doorzetten aan de andere kant geen controle. Wie is hier nu dom. Ik vraag me af wat mevr. Mansfeld te verbergen heeft. Dat er iets gaande is wat wij niet weten is duidelijk.

Johan Zevenbergen|04.03.15|10:33

Prima stuk,
Als er verder is word begonnen met de bestaande taxiwet te handhaven, en alle mazen er uit te halen, zodat alle verleende vergunningen en procuratie houders niet meer mogelijk zijn,
En niet te vergeten de geld verslinden gesubsidieerde vervoersprojecten van gemeentelijke, provinciale en overheid,s stoppen.
Word de markt vanzelf weer gezond, en kan de prijs met de helft omlaag ivm een betere bezetting.
En krijg je vanzelf een goede kwaliteit, en een beter imago.

Marion van Dijk|04.03.15|10:54

Wellicht kan Brenno de Winter iets voor de branche betekenen in de publieke opinie. Dit omdat de branche weer afgeschildert wordt als asociaal omdat zij niet weten waarom de branche zo boos is. Gewoon omdat ze het verschil niet kennen tussen Uber en uberpop. legaal en illegaal. Het zou fijn zijn als een fatsoenlijk iemand in bv een praatprogramma eens kan uitleggen hoe het zit samen met een representatieve chauffeur. Dus Duco pak de telefoon.

Habib Sourmanshahi|05.03.15|11:03

dat iedereen deze onzin nog gelooft
Mansveld SPEELT ASL EEN TIJDJE SAMEN MET UBER ONDER EEN HOEDJE
HOE KAN HET TOCH ZIJN DAT EEN MINISTER NIET TEGEN EEN BEDRIJF KAN OPTREDEN DIE DE WET AAN ZEN LAARS LAPT NOG ERGER IS DAT ZE ALLANG MET ELKAAR HEBBEN AFGESPROKEN OM ZO DE MARKT OPEN TE GOOIEN EN KLEINERE BEDRIJVEN BUITEN SPEL TE ZETTEN HAHAHAHH DAT NOEMEN ZE NU DEMOCRATIE
WIE BETAALD DIE BEPAALD

Johan Zevenbergen|05.03.15|11:35

@habib,
Het feit Uberpop kan floreren, is dat een grootdeel van de taxi bedrijfjes zelf de wet ontduikt, met verleende vergunningen, zgn procuratiehouders, zwart rijden met eigen auto, belasting ontduiking, ordinaire Ruzie,s over een ritje en plekjes om te staan, klanten weigeren, onveilige auto,s
Onvoldoende talen en wegen kennis enz.
Aldus als mansveld aan de ene kant niet handhaaft, dan hoeft dat ook niet aan de andere kant ook niet.
Of alles of niets.

Abdullah Ajheer|23.03.15|01:08

Ik zeg tegen de staatssecretaris van Verkeer Wilma Mansveld , dat de wet 2000 voor personenvervoer moet doorslikken en uitpoepen. Gooi de andere wetten en regelementen ook in de prullenbak. Ik zou morgen ook een internet app aan kunnen maken in plaats van de taxiondernemersdiploma, boordcomputer taxi, taximeter, waardeloze printer en waardeloze taxichauffersdiploma te gebruiken en verdienen en aan jou geld betalen in plaats van de belastingdienst.

Jullie zijn gewoon anarchisten.

Johan Zevenbergen|28.03.15|15:58

Wowww Mansveld,
Wat een innovatie, taxi prijs Uber word drie keer zo duur bij een crisis, zoals het door stroomstoring getroffen openbaar vervoer.
Dat noem ik gewoon woeker prijzen, en zet de opgelegde wet en regelgeving te kakken, met 200% boven op de door u gestelde maximum vervoersprijs.
Met andere woorden maakt u regels en wetten die niet nodig zijn, en de regering en wetshandhavers overbodig maakt.

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:10

Dames en heren, volgens het EU verdrag is Uberpop legaal, ik was in 1996 al als Uberpop werkzaam, dit heeft mij inclus. de 12 in beslag genomen auto’s, 31 procedures gekost en ze hebben mij tot op heden het leven zuur gemaakt, maar ik was te klein, daarna met de bepalingen van de WP op de slachtbank onderworpen als taxi, toen omdat ik als taxibedrijf succes had weer failliet getreiterd, de overheid duld zelf geen enkele concurrentie door inmenging van haar eigen belangen in de taxibranche,kartel

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:21

Vervolg: EU verdrag< ieder land van de EU mag de WP naar eigen believen in voeren, dit is regel 1, regel 2 bepaald dat het nooit in strijd mag zijn met de vrijheid van vestiging en mededinging waardoor Uberpop voor 100% gelijk zal krijgen. De NL. overheid is veel te ver door geschoten met inmenging van div. soorten van subsidie taxi-vervoer en door deze vormen te beschermen is dit zo hoog op gelopen dat er zelfs sprake is van kartelvorming in de taxibranche en discriminatie, waarom dit gevecht ?

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:32

C.a 1,5 jaren geleden werd mijn chef chauffeur op M.A.A.aan gehouden door de Marrechaussee, hij kreeg 3 onbenullige bekeuringen en ik ook een vette boete.
Die man was een klasse chauffeur met liefde voor zijn vak, wij hebben hem anno 1 jaar later begraven 52 jaren oud want hij kon dit niet verwerken, zijn vader zijn leven lang bij de politie gewerkt enz., ben ik gefrustreerd, ja, dit is pure volksverlakkerij en machtsmisbruik, men is al een crimineel is als je als taxichauffeur de weg op gaat

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:42

Ik wil absoluut niet met modder gooien, met respect voor mijn collega taxibedrijven maar vind wel dat er iets aan gedaan moet worden, wat nu, hoe krijgen we ons circus op alle fronten terug gedraaid, respect voor Duco Douwe, die vecht maar wat doet en heeft KNV Taxi de laatste 25 jaren er aan gedaan om de daadwerkelijke belangen van de taxibranche te beschermen, in plaats van das-speldjes te verkopen, men heeft als taxibedrijf totaal geen bestaansrecht, zwijgens te overleven

Frans Ritzerfeld|10.04.15|10:54

De politiek mag geen enkele beslissing meer nemen zonder de Taxi-branche te raadplegen voor een democratisch referendum en mee te laten beslissen, wat is het gevolg nu weer van de BCT,, tientallen als het niet honderden taxibedrijven zijn failliet getreiterd, onze democratie is door de bureaucratie en regelgeving veranderd in een dictatuur erger als de zwaarste vorm van communisme, voorbeeld vorige week aanhouding ILT wegens het niet bezitten van de BCT, kan het nog hypocrieter

Frans Ritzerfeld|10.04.15|11:09

Ik verzoek Mw.Wilma Mansveld plechtig te vertrekken en de eer aan zich zelf te houden, zonder 1 cent uitkering en dan na te denken over wat ze in de taxibranche aan gericht heeft, honderden miljoenen in de prullebak gepleurd op kosten van de maatschappij, en honderden taxibedrijven het graf in gejaagd, en het ergste zonder daar ook maar iemand verantwoording voor af te leggen, ook de politiek moet bij mis-managment hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden, weg met die bureaucratie.