Logo Breng flex

Breng flex bevalt zeer goed en gaat zo goed als zeker door

Logo Breng flex

Reizigers zijn zeer tevreden over Breng flex, een experimentele taxidienst van OV-bedrijf Breng, blijkt uit nieuw klanttevredenheidsonderzoek. Een 8,2 geven reizigers Breng flex gemiddeld. En meer dan 60 procent geeft zelfs een 9 of hoger. Volgens Breng bevalt de dienst zo goed, dat het de experimentsfase is ontgroeid en dus ook volgend jaar doorgaat.

Eind vorig jaar startte OV-bedrijf Breng, dat bij Connexxion hoort, als proef Breng flex. De dienst is momenteel actief in twee gebieden: Arnhem-Roozendaal-Velp-Rheden en Nijmegen- Oosterhout-Wijchen en Berg en Dal. Een Breng flex-taxi rijdt voor 3,50 euro kriskras van halte naar halte, zonder dienstregeling. Onderweg kunnen andere klanten worden opgehaald, maar alleen wanneer dat in het tijdschema van de al opgehaalde klanten past.

Een rit bestellen kan via een speciale app. Dat kan tot maximaal twee weken van tevoren, maar kan zelfs al gelijk: de gemiddelde wachttijd tussen boeken en ophalen is maar 12 minuten. Ongeveer 12 duizend reizigers hebben zich al ingeschreven bij Breng flex en dagelijks melden zich 30 mensen aan. Zo’n 300 ritten voert Breng flex iedere uit – ritten met één of meerdere reizigers. Breng monitort de dienst continu, maar publiceert eens in de zoveel tijd een rapport. De vorige keer was afgelopen voorjaar.

Niet overstappen

Reizigers geven Breng flex een gemiddeld rapportcijfer van 8,2, blijkt uit het nieuwste onderzoek, uitgevoerd door de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. 60 procent geeft zelfs een 9 of hoger. Zo’n 90 procent vindt het reizen in een Breng flex-voertuig ‘comfortabel’, vindt het ‘prettig’ om niet te hoeven overstappen en vindt het ‘makkelijk’ om een reis met de Breng flex-app te bestellen. Eveneens zo’n 90 procent vindt het ‘prettig’ om een gegarandeerde zitplek te hebben en is ‘tevreden’ over de wachttijden. Zo’n 70 procent vindt 3,50 een ‘acceptabele’ prijs en reist liever met Breng flex dan met een gewone bus.

Breng is erg tevreden met uitkomsten. “Dit soort cijfers zijn we niet zo gewend in het ov”, zegt vertegenwoordiger Daan Stevens. Niet alleen Breng, maar bijvoorbeeld ook de provincie Gelderland is enthousiast, zegt hij. Is Breng flex nu nog een proef, alles duidt er volgens hem op dat die fase straks voorbij is. Officieel moeten de Provinciale Staten nog een uitspraak doen, maar Stevens gaat er vanuit dat Breng flex ook volgend jaar doorgaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is vaste redacteur voor Verkeersnet.nl. Regelmatig schrijft hij ook voor de andere ProMedia-websites.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Breng flex bevalt zeer goed en gaat zo goed als zeker door | TaxiPro
Logo Breng flex

Breng flex bevalt zeer goed en gaat zo goed als zeker door

Logo Breng flex

Reizigers zijn zeer tevreden over Breng flex, een experimentele taxidienst van OV-bedrijf Breng, blijkt uit nieuw klanttevredenheidsonderzoek. Een 8,2 geven reizigers Breng flex gemiddeld. En meer dan 60 procent geeft zelfs een 9 of hoger. Volgens Breng bevalt de dienst zo goed, dat het de experimentsfase is ontgroeid en dus ook volgend jaar doorgaat.

Eind vorig jaar startte OV-bedrijf Breng, dat bij Connexxion hoort, als proef Breng flex. De dienst is momenteel actief in twee gebieden: Arnhem-Roozendaal-Velp-Rheden en Nijmegen- Oosterhout-Wijchen en Berg en Dal. Een Breng flex-taxi rijdt voor 3,50 euro kriskras van halte naar halte, zonder dienstregeling. Onderweg kunnen andere klanten worden opgehaald, maar alleen wanneer dat in het tijdschema van de al opgehaalde klanten past.

Een rit bestellen kan via een speciale app. Dat kan tot maximaal twee weken van tevoren, maar kan zelfs al gelijk: de gemiddelde wachttijd tussen boeken en ophalen is maar 12 minuten. Ongeveer 12 duizend reizigers hebben zich al ingeschreven bij Breng flex en dagelijks melden zich 30 mensen aan. Zo’n 300 ritten voert Breng flex iedere uit – ritten met één of meerdere reizigers. Breng monitort de dienst continu, maar publiceert eens in de zoveel tijd een rapport. De vorige keer was afgelopen voorjaar.

Niet overstappen

Reizigers geven Breng flex een gemiddeld rapportcijfer van 8,2, blijkt uit het nieuwste onderzoek, uitgevoerd door de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. 60 procent geeft zelfs een 9 of hoger. Zo’n 90 procent vindt het reizen in een Breng flex-voertuig ‘comfortabel’, vindt het ‘prettig’ om niet te hoeven overstappen en vindt het ‘makkelijk’ om een reis met de Breng flex-app te bestellen. Eveneens zo’n 90 procent vindt het ‘prettig’ om een gegarandeerde zitplek te hebben en is ‘tevreden’ over de wachttijden. Zo’n 70 procent vindt 3,50 een ‘acceptabele’ prijs en reist liever met Breng flex dan met een gewone bus.

Breng is erg tevreden met uitkomsten. “Dit soort cijfers zijn we niet zo gewend in het ov”, zegt vertegenwoordiger Daan Stevens. Niet alleen Breng, maar bijvoorbeeld ook de provincie Gelderland is enthousiast, zegt hij. Is Breng flex nu nog een proef, alles duidt er volgens hem op dat die fase straks voorbij is. Officieel moeten de Provinciale Staten nog een uitspraak doen, maar Stevens gaat er vanuit dat Breng flex ook volgend jaar doorgaat.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is vaste redacteur voor Verkeersnet.nl. Regelmatig schrijft hij ook voor de andere ProMedia-websites.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.