Daimler, Mercedes-Benz S-Klasse

Bosch en Daimler gaan zelfrijdende taxi testen in San José

Bron: Daimler

De Duitse bedrijven Daimler en Bosch willen in het Amerikaanse San José een pilot gaan draaien met zelfrijdend vervoer op afroep. Deze taxidienst moet voor een vooraf samengestelde groep mensen beschikbaar worden.

Meer specifiek kijken de twee bedrijven daarvoor naar San Carlos en Stevens Creek, een corridor die zich bevindt tussen het westen en de binnenstad van San José. Deze stad is met meer dan een miljoen inwoners de op twee na grootste stad van Californië. In de tweede helft van 2019 willen Daimler en Bosch hier gaan testen met auto’s die niveau 4 of 5 autonoom zijn, dus grotendeels of geheel zelfrijdend. Daarvoor zullen verschillende exemplaren van de Mercedes-Benz S-Klasse worden gebruikt.

Vervoer en mobiliteit

De partijen kiezen voor San José omdat dit stedelijke gebied de komende twee decennia met een verwachte bevolkingsgroei van 40 procent te maken krijgt. En dat brengt grote uitdagingen op het gebied van vervoer en mobiliteit met zich mee, waar zelfrijdende voertuigen wellicht een deel van het antwoord op kunnen zijn. San José wil zelf ook graag goed voorbereid zijn op die uitdagingen en gaat daarom graag in zee met Daimler en Bosch voor deze pilot.

Oplossing

Het mes snijdt natuurlijk aan meerdere kanten. Voor San José, dat al langer inzet op autonoom vervoer, is het de vraag in welke mate zelfrijdende taxi’s de mobiliteit in de stad vooruit kunnen helpen. Voor Daimler moet de pilot waardevolle informatie opleveren over de toepassing van zijn autonome voertuigen in de praktijk. Dat geldt ook voor Bosch, dat in zelfrijdend vervoer een belangrijke oplossing ziet voor mobiliteit in grote steden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Bosch en Daimler gaan zelfrijdende taxi testen in San José | TaxiPro
Daimler, Mercedes-Benz S-Klasse

Bosch en Daimler gaan zelfrijdende taxi testen in San José

Bron: Daimler

De Duitse bedrijven Daimler en Bosch willen in het Amerikaanse San José een pilot gaan draaien met zelfrijdend vervoer op afroep. Deze taxidienst moet voor een vooraf samengestelde groep mensen beschikbaar worden.

Meer specifiek kijken de twee bedrijven daarvoor naar San Carlos en Stevens Creek, een corridor die zich bevindt tussen het westen en de binnenstad van San José. Deze stad is met meer dan een miljoen inwoners de op twee na grootste stad van Californië. In de tweede helft van 2019 willen Daimler en Bosch hier gaan testen met auto’s die niveau 4 of 5 autonoom zijn, dus grotendeels of geheel zelfrijdend. Daarvoor zullen verschillende exemplaren van de Mercedes-Benz S-Klasse worden gebruikt.

Vervoer en mobiliteit

De partijen kiezen voor San José omdat dit stedelijke gebied de komende twee decennia met een verwachte bevolkingsgroei van 40 procent te maken krijgt. En dat brengt grote uitdagingen op het gebied van vervoer en mobiliteit met zich mee, waar zelfrijdende voertuigen wellicht een deel van het antwoord op kunnen zijn. San José wil zelf ook graag goed voorbereid zijn op die uitdagingen en gaat daarom graag in zee met Daimler en Bosch voor deze pilot.

Oplossing

Het mes snijdt natuurlijk aan meerdere kanten. Voor San José, dat al langer inzet op autonoom vervoer, is het de vraag in welke mate zelfrijdende taxi’s de mobiliteit in de stad vooruit kunnen helpen. Voor Daimler moet de pilot waardevolle informatie opleveren over de toepassing van zijn autonome voertuigen in de praktijk. Dat geldt ook voor Bosch, dat in zelfrijdend vervoer een belangrijke oplossing ziet voor mobiliteit in grote steden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.