Doelgroepenvervoer Amsterdam 3

Wmo-vervoer Drachten niet vervangen door busdienst

Bron: video website doelgroepenvervoer Amsterdam

Er komen in Drachten geen nieuwe buslijnen om onder meer het wmo-vervoer te vervangen. De gemeente wilde dat graag, maar de provincie Friesland ziet niets in de plannen.

Het voorstel draaide om vier nieuwe buslijnen in de Friese stad, meldt het Friesch Dagblad. Er werd jaren gewerkt aan de plannen voor het netwerk, dat Small-net werd gedoopt. Het was de bedoeling dat de nieuwe dienst zou worden uitgevoerd met kleinere personenbussen. Ook de mensen die nu nog met wmo-taxi’s reizen, zouden dan zo veel mogelijk van dat openbaar vervoer gebruik moeten maken. En dat zou weer moeten zorgen voor een kostenbesparing voor de gemeente.

Voldoende ontsloten

Alle inspanningen van de gemeente leidden tot een voorstel dat ter goedkeuring aan de gemeente Friesland werd voorgelegd. Maar die stemde niet met de plannen in. Wat de provincie betreft is Drachten met zijn huidige openbaar vervoer-netwerk voldoende ontsloten. Bovendien kost het plan voor het busnetwerk relatief veel geld. Al met al ziet de provincie dus geen reden om te investeren in deze beoogde vervanger van het wmo-vervoer in Drachten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Wmo-vervoer Drachten niet vervangen door busdienst | TaxiPro
Doelgroepenvervoer Amsterdam 3

Wmo-vervoer Drachten niet vervangen door busdienst

Bron: video website doelgroepenvervoer Amsterdam

Er komen in Drachten geen nieuwe buslijnen om onder meer het wmo-vervoer te vervangen. De gemeente wilde dat graag, maar de provincie Friesland ziet niets in de plannen.

Het voorstel draaide om vier nieuwe buslijnen in de Friese stad, meldt het Friesch Dagblad. Er werd jaren gewerkt aan de plannen voor het netwerk, dat Small-net werd gedoopt. Het was de bedoeling dat de nieuwe dienst zou worden uitgevoerd met kleinere personenbussen. Ook de mensen die nu nog met wmo-taxi’s reizen, zouden dan zo veel mogelijk van dat openbaar vervoer gebruik moeten maken. En dat zou weer moeten zorgen voor een kostenbesparing voor de gemeente.

Voldoende ontsloten

Alle inspanningen van de gemeente leidden tot een voorstel dat ter goedkeuring aan de gemeente Friesland werd voorgelegd. Maar die stemde niet met de plannen in. Wat de provincie betreft is Drachten met zijn huidige openbaar vervoer-netwerk voldoende ontsloten. Bovendien kost het plan voor het busnetwerk relatief veel geld. Al met al ziet de provincie dus geen reden om te investeren in deze beoogde vervanger van het wmo-vervoer in Drachten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.