Nieuwe Mercedes-Benz V-Klasse nu leverbaar
De V-Klasse van Mercedes-Benz is op veel punten veranderd en verbeterd. Uiterlijk en interieur zijn opgefrist en de dieselmotor is sterker geworden. Ook op het gebied van veiligheid en comfort zijn flinke stappen voorwaarts gezet. Dat maakt het voertuig bij uitstek geschikt voor gebruik als VIP-shuttle door taxibedrijven. De nieuwe V-Klasse is nu leverbaar op de Nederlandse markt vanaf 40.590 euro exclusief btw/BPM en komt dit jaar nog in aanmerking voor de BPM-teruggave op taxi’s.
De V-Klasse is al populair onder taxiondernemers en Mercedes-Benz verwacht dat de nieuwe versie alleen maar aan die populariteit zal bijdragen. Dat begint al met het veranderde uiterlijk, en dan met name de voorkant. Deze is gerestyled en valt op door de grille met diamantstructuur en het centraal geplaatste merkembleem. De voorbumper heeft grotere luchtinlaten dan voorheen.
Tekst loopt door onder de foto
Qua ontwerp is er ingezet op een stoerdere uitstraling van de V-Klasse. Bij de AMG Line onderstreept de diamantgrille met chromen pins die stoere uitstraling nog eens. Bijpassend zijn velgen in 17, 18 en 19 inch met hoogglansafwerking leverbaar in vier verschillende modellen. De busjes zijn net als bij de vorige V-Klasse beschikbaar in zwart, zilver en wit, maar daar zijn nu drie soorten metallic-lak aan toegevoegd: grafietgrijs, selenietgrijs en hyacintrood.
Modern en helder
Ook het interieur is veranderd ten opzichte van de vorige V-Klasse. Net als bij de andere personenwagens van Mercedes-Benz vormen moderniteit en helderheid de basis voor het design. Dat heeft bij de V-Klasse geleid tot nieuwe ventilatieroosters met een sportieve turbine-look en nieuwe meters in het instrumentarium. Het vereenvoudigde design moet het voor bestuurders makkelijker maken om hun weg te vinden in de bediening. Er is keuze uit zes verschillende bekledingen, met tartufo nappaleder als nieuwe toevoeging aan het palet. Voor het instrumentenpaneel en de zijpanelen zijn sierdelen in diverse uitvoeringen leverbaar.
Veiligheid
Het aangepaste ontwerp vertaalt zich verder in meer mogelijkheden en comfort. Zo is het achtercompartiment comfortabeler gemaakt. Daarnaast zijn er luxe stoelen op de eerste zitrij en is de achterbank volledig neerklapbaar. Ook rugmassage en klimaatbeheersing dragen bij aan een prettige reis voor alle inzittenden.
Tekst loopt door onder de foto
Op het gebied van veiligheid en rijassistentie zijn de nodige updates doorgevoerd. Zo zorgt de Crosswind Assist ervoor dat de bestuurder geholpen wordt om de V-Klasse bij stevige zijwind op koers te houden. Nieuw is ook Brake Assist, dat bij een dreigende aanrijding een vooruitrijdende auto kan herkennen en dan een zichtbare en hoorbare waarschuwingen geeft. Als de bestuurder daarop reageert, verhoogt het systeem de remdruk op een wijze die past bij de situatie. Reageert hij of zij niet, dan volgt een autonome remingreep. Daarnaast is New Highbeam Assist Plus nieuw.
Extra veel power
Mercedes-Benz biedt de viercilinder diesel met extra veel power aan. Naast de V220 (163 pk) en V250 (190 pk) bestaat het aanbod uit de V300 die 239 pk en 500 Nm koppel levert. Hiermee snelt de V-Klasse binnen 7,9 seconden naar de 100 kilometer per uur en haalt het model een topsnelheid van 220 kilometer per uur. Aan de andere kant blijft het gemiddelde brandstofverbruik beperkt tot 6,1 à 5,9 liter op 100 kilometer. De nieuwe krachtbron is bovendien stiller en vibraties zijn tot een minimum beperkt. Op termijn gaat Mercedes-Benz een volledig elektrische variant van de V-Klasse aanbieden.
De nieuwe V-Klasse staat nu bij de Mercedes-Benz VanPro-dealer vanaf € 40.590 excl. btw/BPM. Tot 1 januari 2020 komt het model nog in aanmerking voor teruggave van de aanschafbelasting (BPM) voor het taxivervoer.
Bedankt Mercedez, dit is nu precies de bus waar we op zaten te wachten. 7,9 seconde naar de 100 dat is best handig als je over de busbaan ff snel de file wilt omzeilen.
O wacht even, dit soort busjes is natuurlijk nodig om onze bewindslieden te vervoeren. Dan kunnen ze vol gas langs al het gepeupel in de slome groengas busjes.
Oh ja, hoorde in de Mercedes wandelgangen dat Mercedes volgend jaar met een update komt met wide screen.
Je kan praten wat je wilt over Mercedes met je Londen taxi foto. Het blijft de bus van alle bussen ! Die andere bussen zijn voor de loodgieters.
@RS_ Redbaron daar heb je geen letter van gelogen heb hier een V-klasse staan drie jaar oud en 300000 km zonder problemen ook weer met alle plezier de V300 besteld
Van Mercedes Benz:
I checked the compatibility of the OnePlus 7 Pro.
Currently this phone isn’t compatible with both vehicles,
At this stage there is no information available about future updates that would make the OnePlus 7 Pro compatible for either one of these vehicles.
While I am fully aware that this is not the response you were hoping for, please rest assured that we remain committed to advancing motorized mobility everywhere.