Vakantie, reizen. Foto: iStock / champlifezy

Booking begeeft zich op taximarkt

Reisplatform Booking.com lanceert samen met Grab een taxidienst in acht Aziatische landen. Gebruikers van de boekingsapp krijgen in dat gebied toegang tot het netwerk van de Zuidoost-Aziatische marktleider op het gebied van taxidiensten.

Booking.com zet hiermee zijn “eerste stap op het gebied van taxiservices.” Het gaat wel meteen om een aanzienlijke stap, want de dienst wordt uitgerold in Cambodja, Indonesië, Myanmar, Maleisië, Singapore, de Filippijnen, Thailand en Vietnam. Het achterliggende idee is dat veel mensen die een reis naar deze landen boeken de talen aldaar niet spreken en ook slecht bekend zijn met munteenheden. Dat zou mensen ervan kunnen weerhouden van het plaatselijke vervoersaanbod gebruik te maken, terwijl een rit met de taxi de reis wel ten goede kan komen.

Kwaliteit en veiligheid

Daarom kunnen deze reizigers voortaan via de app van Booking gebruikmaken van de diensten van Grab. Het aanbod betreft miljoenen chauffeurs, waarbij Grab garant staat voor de kwaliteit en de veiligheid van het vervoer. Betalen kan via de app en alles met betrekking tot klantenservice gebeurt in de taal van de gebruiker. Het integreren van de taxidiensten van Grab in de app van Booking.com is onderdeel van een bredere strategische samenwerking tussen beide partijen.

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.