Stickers

Taxi-stickers maken naleven coronaregels makkelijker

De aangepaste regels voor taxivervoer met het oog op corona zullen nog een hele tijd van kracht blijven. Daarom ontwikkelde A.S. Creation een stickerset waarmee taxibedrijven eenvoudig duidelijk kunnen maken wat aan boord de regels en voorschriften zijn. De eerste taxibedrijven maken daar inmiddels naar tevredenheid gebruik van.

A.S. Creation uit Swalmen is een reclamebedrijf dat ideeën bedenkt én uitvoert, met onder meer gevelreclame, belettering en bewegwijzering als uitingsvormen. Daar hield het bedrijf zich al zo’n 35 jaar mee bezig, tot de maatregelen tegen corona van vorig jaar maart het nodig maakten om de bakens te verzetten. “Een dag nadat de horeca de deuren sloot, hebben wij iets bedacht dat daarna heel vaak gekopieerd is: het kuchscherm”, legt Vester Kok uit. “Dat bedachten we op maandag, waarna de eerste exemplaren op dinsdag werden gemaakt en op woensdag werden verkocht.”

De promotie van het nieuwe product werd met name via Facebook gedaan en dat wierp zo zijn vruchten af. “Al snel meldde zich een grote klant met een order voor 300 schermen. Dat was voor ons wel een groot aantal ineens, maar we zijn gewoon gas gaan geven. En uiteindelijk kwam het allemaal in zo’n stroomversnelling dat we op een gegeven moment elke dag bijna 300 schermen maakten, en dat zeven dagen per week.”

Meer vraag, meer aanbieders

Bij het kuchscherm bleef het niet. A.S Creation had zich ten doel gesteld om te minste wekelijks een nieuw product te bedenken, en als het even kan zelfs twee. Kok: “Dat is best veel, maar achteraf viel dat reuze mee. Door corona was er namelijk behoefte aan tal van nieuwe producten. Dus wij zijn die gaan ontwikkelen: allerlei verschillende verbods- en gebodsborden, vloerstickers, wegwijzers en noem maar op. Daar was veel vraag naar, maar er kwamen ook steeds meer aanbieders op de markt.”

Tekst loopt door onder de foto

Stickers

De veronderstelling was in die periode ook dat als iedereen de stickers, kuchschermen en dergelijke goed in acht nam, het coronavirus snel tot het verleden zou behoren. Zo liep het niet, en dus verschoof ook de vraag naar coronaproducten voor een deel. Al denkende over afzetmarkten kwam Vester Kok tot de conclusie dat er voor de taxisector ook nog wel wat te ontwikkelen viel. Dat leidde tot de stickers en stoelhoezen die duidelijk maken wat aan boord van het voertuig wel en niet gewenst is. Taxi Geerets de Leeuw was vervolgens de eerste afnemer; enkele kleine taxibedrijven zijn intussen gevolgd.

Zitplaats beschikbaar of juist niet

“Het gaat om een vel van tien stickers per taxi. Op vier daarvan staat zowel in het Nederlands als het engels dat een mondmasker aan boord verplicht is. Twee stickers geven aan dat er contactloos moet worden betaald. Twee stickers met een groene rand geven aan dat de zitplaats in kwestie beschikbaar is en twee stickers met een rode rand maken duidelijk dat op die stoel juist niet plaatsgenomen mag worden.”

A.S. Creation zet dit product in markt, waarbij het stickervel ook aan te vullen is met desinfectiegel en mondkapjes. Daarnaast zijn er stoelhoezen voor in taxibusjes ontwikkeld. Kok: “Het is zoals met de meeste producten in dit kader een simpele oplossing, die neerkomt op een geel zeiltje dat aan de hoofdsteun wordt gehangen en zo over de stoel valt. Daarmee wordt duidelijk dat op de stoel in kwestie niemand plaats mag nemen met het oog op de onderlinge afstand.”

Stoelhoes

Sticker

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij ProMedia. Binnen dat team is hij de vaste redacteur van Infrasite.nl.

4 reacties op “Taxi-stickers maken naleven coronaregels makkelijker”

Rick Van den berg|26.01.21|11:52

Nu moet het bedrijf het ook mogelijk gaan maken om de producten per stuk of per 5/10 te verkopen ipv 50,100 of 500 te gaan verkopen. Het is wel makkelijk om een tekst te maken met: “ taxi-stickers maken naleven Coronaregels makkelijker” en je dan alleen te gaan focussen op de grote bedrijven!!! Terwijl iedereen het in de taxibranche het moeilijk heeft, dan is het wel vreemd dat je als bedrijf met simpele oplossingen komt die klanten iets duidelijk maakt, en het vervolgens alleen beschikbaar is..

Rick Van den berg|26.01.21|11:54

voor hele grote taxibedrijven!!! Want voor bedrijven met 1 auto “ dat is een heel groot aandeel van de branche” is dat onlogische, dat je dan 10 vellen stickers gaat bestellen voor in totaal afgerond €122 en dat is voor bijna alle producten die toegespitst zijn op de taxi bijna niets is per stuk te bestellen!!! Maar het is wel makkelijker voor de taxibranche, maar nog makkelijker voor de ondernemer die achter dit bedrijf zit en zo zit de branche waar de taxibranche te maken heeft in elkaar van

Rick Van den berg|26.01.21|12:12

taxiverzekering tot staat die het de taxibranche niet makkelijker probeert te maken maar alleen moeilijker waarbij alleen hun eigen zakken worden gevuld. Te triest voor woorden van Kiwa tot ILT van Leasemaatschappijen tot leverancier van BCT’S zadelen taxibedrijven op met torenhoge kosten. En dan klagen dat de ritprijzen van de taxi te duur zijn!!! En niet te vergeten het verzenden van 10 vellen stickers wordt gedaan per luchtpost prijs €15, daar ga ik dan van uit bij die prijs!!!

Davy AScreation|28.01.21|11:25

Beste heer van den Berg,

Naar aanleiding van bovenstaande reactie en bedankt voor het meedenken.
Natuurlijk willen wij elk taxibedrijf in Nederland kunnen beleveren.

We zullen per direct onze staffel mogelijkheden in onze webshop aanpassen.
Dus kijk gerust even opnieuw op de webshop safety-first.nl

Indien u nog vragen hierover heeft mag u gerust contact met ons opnemen.
Telefoon 0475-503 429
Mail info@ascreation.nl of info@safety-first.nl
Website http://www.safety-first.nl