Mercedes-Benz EQS
Advertorial

‘Mercedes-Benz EQS dé oplossing voor taxichauffeurs’

De Mercedes-Benz EQS. Foto: Mercedes-Benz

Vanaf 2025 worden taxi’s met een verbrandingsmotor geweerd in de milieuzones. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om klanten binnen deze zones op te halen en af te zetten. Mercedes-Benz Dealer Bedrijven biedt met de nieuwe EQS naar eigen zeggen dé oplossing voor alle taxichauffeurs. “Range Anxiety dankzij hoge actieradius verleden tijd.”

De aangescherpte wetgeving komt voort uit de belofte van de overheid om de uitstoot in de binnensteden te verminderen. Deze wetgeving zorgt voor een opmars van elektrische voertuigen op de weg. Uit onderzoek van EVBOX (bedrijf dat laadstations voor elektrische voertuigen produceert) is gebleken dat 43 procent van de respondenten, bestaande uit de toekomstige EV-rijders van Nederland, te maken hebben met Range Anxiety. Dit houdt in dat men angstig is dat de actieradius beperkend is en dat er onderweg niet genoeg oplaadmogelijkheden zijn.

Ruime actieradius

De voertuigen van Mercedes-Benz beschikken over een ruime actieradius en bieden daarmee een oplossing voor de zogeheten Range Anxiety. “Zo beschikt de Mercedes-Benz EQS over een actieradius tot 746 kilometer. Hiermee biedt deze auto voldoende mogelijkheden om klanten van A naar B te brengen. De Range Anxiety behoort hiermee tot de verleden tijd”, aldus het autobedrijf.

Naast de zeer riante actieradius, vormt het opladen van de Mercedes-Benz EQS ook geen uitdaging. “De auto kan onderweg worden opgeladen met Mercedes me Charge op publieke oplaadpunten. Als de taxichauffeur haast heeft, kan deze tijdens het wachten op de volgende klant de auto bij een snellaadpunt (DC) worden opgeladen. Deze laadpunten bieden de mogelijkheid om binnen 31 minuten de batterij van 10 procent naar 80 procent op te laden.”

Behoeften

Volgens Mercedes voldoet de EQS aan de behoeften van zowel de bestuurder als de klant. Zo is de auto voorzien van een meesturende achteras die binnen de stad zorgt voor een hele korte, kleine draaicirkel en biedt de 610 liter ruime bagageruimte voldoende ruimte voor tassen en koffers. “Tevens is het interieur van de auto voorzien van zogenoemde meedenkende stoelen die zich continu lichtelijke aanpassen, zodat ook tijdens langdurig zitten de bloedsomloop van de bestuurder gestimuleerd wordt.”

Tekst loopt door onder de foto.

Interieur Mercedes-Benz EQS
Interieur van de Mercedes-Benz EQS.

Daarnaast is de EQS is in het bezit van state-of-the-art technologie, zoals het Head-up display waarop alle informatie die tijdens het rijden nodig is, geprojecteerd wordt. “Denk hierbij aan snelheid, verkeersborden en
navigatie instructies. Tevens beschikt de EQS over unieke technologieën en een 360 graden camera
die bijna als een extra bestuurder meekijken. Hierdoor worden gevaren met voetgangers, fietsers en
andere automobilisten voorkomen, doordat het systeem kan ingrijpen als dat nodig is”, zo besluit Mercedes-Benz Dealer Bedrijven.

Benieuwd naar wat een elektrisch voertuig uw onderneming te bieden heeft? Dan biedt Mercedes-Benz Dealer Bedrijven, op één van de vestigingen van in Den Haag, Leiden of Naaldwijk, vrijblijvend een persoonlijk verduurzamingsadvies gesprek aan voor alle taxi ondernemingen, ongeacht het formaat of het merk voertuig.

Lees ook:

Auteur: Redactie

9 reacties op “‘Mercedes-Benz EQS dé oplossing voor taxichauffeurs’”

stefan j kooren|02.03.23|21:30

Zet er ook eens een prijs bij dan bepalen wij wel of hij voor iedereen is .

Wensis Rompas|03.03.23|08:03

Nu nog een mooie plek om die lelijke cabman te plaatsen 😊, maar even alle gekheid daargelaten, ong. 70 – 80k neerleggen voor een iets wat geld moet opleveren is niet de beste investering. Wij houden het wel bij nissan leaf of skoda enyaq (ja die is ook niet goedkoop).

Wensis Rompas|03.03.23|08:05

Correctie +/- 118k….😂 Ja goeie

Wensis Rompas|03.03.23|08:06

Correctie 118k…😂

R M|03.03.23|11:20

De eqs is zeker niet de oplossing voor taxichauffeurs.
De eqe is beter als straat taxi omdat er meer hoofdruimte is achterin.
De eqs kan ook niet ingezet worden als vervanger voor de s klasse omdat het minder ruim is een de zittingen te kort zijn.
Mercedes zal veel klanten verliezen als ze niet snel met een volwaardige vervanger komen.
Bmw doet het beter met de i7

stefan j kooren|03.03.23|11:28

Iedereen moet eens gaan kijken bij de hyundai oiniq 6 .

Wat een auto met 615 km per opladen.
Ik heb hem gekocht.

Ruud|05.03.23|10:29

En wat doet dit prijskanon in de verzekering?

Jan Rudolf du Rieu|05.03.23|17:21

Totaal ongeschikt actieradius niet goed na ruim 100 jaar elektrisch nog steeds niks electrisch kwalitatief slecht 2x per dag auto wisselen waterstof actie radius goed alleen te weinig plaatsen om te vullen.

robert khan|06.03.23|11:47

Wat duur betalen gewoon een ezel met huif is geschikt volledig milieuvriendelijke en dan kan men nog brood kopen.

‘Mercedes-Benz EQS dé oplossing voor taxichauffeurs’ | TaxiPro
Mercedes-Benz EQS
Advertorial

‘Mercedes-Benz EQS dé oplossing voor taxichauffeurs’

De Mercedes-Benz EQS. Foto: Mercedes-Benz

Vanaf 2025 worden taxi’s met een verbrandingsmotor geweerd in de milieuzones. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om klanten binnen deze zones op te halen en af te zetten. Mercedes-Benz Dealer Bedrijven biedt met de nieuwe EQS naar eigen zeggen dé oplossing voor alle taxichauffeurs. “Range Anxiety dankzij hoge actieradius verleden tijd.”

De aangescherpte wetgeving komt voort uit de belofte van de overheid om de uitstoot in de binnensteden te verminderen. Deze wetgeving zorgt voor een opmars van elektrische voertuigen op de weg. Uit onderzoek van EVBOX (bedrijf dat laadstations voor elektrische voertuigen produceert) is gebleken dat 43 procent van de respondenten, bestaande uit de toekomstige EV-rijders van Nederland, te maken hebben met Range Anxiety. Dit houdt in dat men angstig is dat de actieradius beperkend is en dat er onderweg niet genoeg oplaadmogelijkheden zijn.

Ruime actieradius

De voertuigen van Mercedes-Benz beschikken over een ruime actieradius en bieden daarmee een oplossing voor de zogeheten Range Anxiety. “Zo beschikt de Mercedes-Benz EQS over een actieradius tot 746 kilometer. Hiermee biedt deze auto voldoende mogelijkheden om klanten van A naar B te brengen. De Range Anxiety behoort hiermee tot de verleden tijd”, aldus het autobedrijf.

Naast de zeer riante actieradius, vormt het opladen van de Mercedes-Benz EQS ook geen uitdaging. “De auto kan onderweg worden opgeladen met Mercedes me Charge op publieke oplaadpunten. Als de taxichauffeur haast heeft, kan deze tijdens het wachten op de volgende klant de auto bij een snellaadpunt (DC) worden opgeladen. Deze laadpunten bieden de mogelijkheid om binnen 31 minuten de batterij van 10 procent naar 80 procent op te laden.”

Behoeften

Volgens Mercedes voldoet de EQS aan de behoeften van zowel de bestuurder als de klant. Zo is de auto voorzien van een meesturende achteras die binnen de stad zorgt voor een hele korte, kleine draaicirkel en biedt de 610 liter ruime bagageruimte voldoende ruimte voor tassen en koffers. “Tevens is het interieur van de auto voorzien van zogenoemde meedenkende stoelen die zich continu lichtelijke aanpassen, zodat ook tijdens langdurig zitten de bloedsomloop van de bestuurder gestimuleerd wordt.”

Tekst loopt door onder de foto.

Interieur Mercedes-Benz EQS
Interieur van de Mercedes-Benz EQS.

Daarnaast is de EQS is in het bezit van state-of-the-art technologie, zoals het Head-up display waarop alle informatie die tijdens het rijden nodig is, geprojecteerd wordt. “Denk hierbij aan snelheid, verkeersborden en
navigatie instructies. Tevens beschikt de EQS over unieke technologieën en een 360 graden camera
die bijna als een extra bestuurder meekijken. Hierdoor worden gevaren met voetgangers, fietsers en
andere automobilisten voorkomen, doordat het systeem kan ingrijpen als dat nodig is”, zo besluit Mercedes-Benz Dealer Bedrijven.

Benieuwd naar wat een elektrisch voertuig uw onderneming te bieden heeft? Dan biedt Mercedes-Benz Dealer Bedrijven, op één van de vestigingen van in Den Haag, Leiden of Naaldwijk, vrijblijvend een persoonlijk verduurzamingsadvies gesprek aan voor alle taxi ondernemingen, ongeacht het formaat of het merk voertuig.

Lees ook:

Auteur: Redactie

9 reacties op “‘Mercedes-Benz EQS dé oplossing voor taxichauffeurs’”

stefan j kooren|02.03.23|21:30

Zet er ook eens een prijs bij dan bepalen wij wel of hij voor iedereen is .

Wensis Rompas|03.03.23|08:03

Nu nog een mooie plek om die lelijke cabman te plaatsen 😊, maar even alle gekheid daargelaten, ong. 70 – 80k neerleggen voor een iets wat geld moet opleveren is niet de beste investering. Wij houden het wel bij nissan leaf of skoda enyaq (ja die is ook niet goedkoop).

Wensis Rompas|03.03.23|08:05

Correctie +/- 118k….😂 Ja goeie

Wensis Rompas|03.03.23|08:06

Correctie 118k…😂

R M|03.03.23|11:20

De eqs is zeker niet de oplossing voor taxichauffeurs.
De eqe is beter als straat taxi omdat er meer hoofdruimte is achterin.
De eqs kan ook niet ingezet worden als vervanger voor de s klasse omdat het minder ruim is een de zittingen te kort zijn.
Mercedes zal veel klanten verliezen als ze niet snel met een volwaardige vervanger komen.
Bmw doet het beter met de i7

stefan j kooren|03.03.23|11:28

Iedereen moet eens gaan kijken bij de hyundai oiniq 6 .

Wat een auto met 615 km per opladen.
Ik heb hem gekocht.

Ruud|05.03.23|10:29

En wat doet dit prijskanon in de verzekering?

Jan Rudolf du Rieu|05.03.23|17:21

Totaal ongeschikt actieradius niet goed na ruim 100 jaar elektrisch nog steeds niks electrisch kwalitatief slecht 2x per dag auto wisselen waterstof actie radius goed alleen te weinig plaatsen om te vullen.

robert khan|06.03.23|11:47

Wat duur betalen gewoon een ezel met huif is geschikt volledig milieuvriendelijke en dan kan men nog brood kopen.