Luchthavenservice.nl

Taxibedrijf start gratis boodschappendienst voor hulpbehoevenden

Foto: aangeleverd door Luchthavenservice.nl

Nu het door het coronavirus voor veel mensen niet vanzelfsprekend is om de deur uit te gaan, maakt LuchthavenExpress.nl uit Almere van de nood een deugd. Het bedrijf heeft nu nauwelijks werk en gaat de komende tijd boodschappen doen voor en bezorgen bij mensen die dat zelf niet kunnen. De dienst is gratis; gebruikers ervan betalen alleen voor hun boodschappen.

Albert de Jager richtte LuchthavenExpress.nl in 2017 op, nadat hij eerder als zzp’er in het contractvervoer werkte. “We hanteren echt een eigen aanpak waarin de klant voorop staat. Daar krijgen we goede beoordelingen voor en sinds de start is het bedrijf dan ook explosief gegroeid. Er rijden intussen acht zzp’ers voor ons om mensen van en naar Schiphol te brengen.”

Maar nu het coronavirus rondwaart en er allerlei maatregelen worden genomen om de verdere ervan verspreiding te voorkomen, is het werk voor LuchthavenExpress.nl vrijwel helemaal opgedroogd. “Voor de zomer staan er nog wel veel boekingen. Maar normaal krijgen we in deze periode veel boekingen voor de herfstvakantie en dat ligt nu helemaal stil. We halen nu alleen nog een enkeling op van het vliegveld, maar wegbrengen is er helemaal niet bij.”

Situatie niet in de hand

Toen al die annuleringen binnen begonnen te stromen, zorgde dat in eerste instantie even voor een mineurstemming, geeft De Jager aan. “Maar het is een situatie die je toch niet in de hand hebt. Dus dan kun je maar beter proberen er nog iets van te maken. Zo kwamen we op het idee voor een gratis boodschappenservice voor hulpbehoevende mensen in Almere. Mensen kunnen ons hun lijstje geven. Wij doen dan de boodschappen en schieten die ook voor, waarna we ze gratis bezorgen en ze dus alleen de boodschappen hoeven te betalen.”

De Jager legt uit dat het kosteloze karakter van de dienst een bewuste keuze is. “We willen niet verdienen aan deze ellendige situatie en een eventuele onkostenvergoeding van een paar euro gaat het verschil ook niet maken. We hebben wat vet op de botten dus we kunnen dit gewoon doen nu we er door omstandigheden alle tijd voor hebben.” De aangesloten zzp’ers doen volgens De Jager graag mee. Veel gebruik is er nog niet gemaakt van de dienst, maar ook dat vindt De Jager positief: “Het laat zien dat de meeste mensen toch een goed sociaal netwerk hebben. En wie dat niet heeft, kan zeker een beroep op ons doen.”

TaxiPro houdt een dossier bij van alle gevolgen en ontwikkelingen in de branche als gevolg van de coronacrisis.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxibedrijf start gratis boodschappendienst voor hulpbehoevenden | TaxiPro
Luchthavenservice.nl

Taxibedrijf start gratis boodschappendienst voor hulpbehoevenden

Foto: aangeleverd door Luchthavenservice.nl

Nu het door het coronavirus voor veel mensen niet vanzelfsprekend is om de deur uit te gaan, maakt LuchthavenExpress.nl uit Almere van de nood een deugd. Het bedrijf heeft nu nauwelijks werk en gaat de komende tijd boodschappen doen voor en bezorgen bij mensen die dat zelf niet kunnen. De dienst is gratis; gebruikers ervan betalen alleen voor hun boodschappen.

Albert de Jager richtte LuchthavenExpress.nl in 2017 op, nadat hij eerder als zzp’er in het contractvervoer werkte. “We hanteren echt een eigen aanpak waarin de klant voorop staat. Daar krijgen we goede beoordelingen voor en sinds de start is het bedrijf dan ook explosief gegroeid. Er rijden intussen acht zzp’ers voor ons om mensen van en naar Schiphol te brengen.”

Maar nu het coronavirus rondwaart en er allerlei maatregelen worden genomen om de verdere ervan verspreiding te voorkomen, is het werk voor LuchthavenExpress.nl vrijwel helemaal opgedroogd. “Voor de zomer staan er nog wel veel boekingen. Maar normaal krijgen we in deze periode veel boekingen voor de herfstvakantie en dat ligt nu helemaal stil. We halen nu alleen nog een enkeling op van het vliegveld, maar wegbrengen is er helemaal niet bij.”

Situatie niet in de hand

Toen al die annuleringen binnen begonnen te stromen, zorgde dat in eerste instantie even voor een mineurstemming, geeft De Jager aan. “Maar het is een situatie die je toch niet in de hand hebt. Dus dan kun je maar beter proberen er nog iets van te maken. Zo kwamen we op het idee voor een gratis boodschappenservice voor hulpbehoevende mensen in Almere. Mensen kunnen ons hun lijstje geven. Wij doen dan de boodschappen en schieten die ook voor, waarna we ze gratis bezorgen en ze dus alleen de boodschappen hoeven te betalen.”

De Jager legt uit dat het kosteloze karakter van de dienst een bewuste keuze is. “We willen niet verdienen aan deze ellendige situatie en een eventuele onkostenvergoeding van een paar euro gaat het verschil ook niet maken. We hebben wat vet op de botten dus we kunnen dit gewoon doen nu we er door omstandigheden alle tijd voor hebben.” De aangesloten zzp’ers doen volgens De Jager graag mee. Veel gebruik is er nog niet gemaakt van de dienst, maar ook dat vindt De Jager positief: “Het laat zien dat de meeste mensen toch een goed sociaal netwerk hebben. En wie dat niet heeft, kan zeker een beroep op ons doen.”

TaxiPro houdt een dossier bij van alle gevolgen en ontwikkelingen in de branche als gevolg van de coronacrisis.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.