Taxi Zwijndrechtse Waard

Taxibedrijf vindt oplossing voor beperken contact met klanten

Foto: Taxi Zwijndrechtse Waard

Het weinige taxivervoer dat momenteel in Nederland nog gereden wordt, kan niet op de gebruikelijke manier. Zo moeten mensen waar mogelijk enige afstand tot elkaar houden. Taxi Zwijndrechtse Waard heeft daar een oplossing voor bedacht.

De onderneming uit Zwijndrecht houdt zich bezig met onder meer vervoer van en naar luchthavens en horecagelegenheden en het vervoeren van zakelijke klanten en groepen. Het vraagafhankelijke vervoer vormt de hoofdmoot, maar de onderneming heeft zich ook een positie verworven in de straattaximarkt in de regio Drechtsteden. Al het vervoer wordt door tien mensen verzorgd, waarvan vijf in vaste dient, met drie Mercedes E-Klasses en twee Volkswagen Transporters

Dat alles staat nu door gevolgen van het coronavirus op een laag pitje. “Ons werk is vrijwel helemaal tot nul teruggevallen”, legt Marcel Looijschelder uit. Hij is samen met zijn vrouw Annemieke eigenaar van het bedrijf. “Wij rijden nog wel, maar zeker niet zoals het was. Toch zijn we positief en proberen er alles aan om actief te blijven. Dat het moeilijk wordt, daar zijn we ons van bewust, maar we gaan er voor om dit tot een goed einde te brengen. Ons medeleven gaat uit naar alle taxibedrijven die door deze maatregelen in de problemen komen, maar we zeggen ook: kop op en zet door.”

Afscheiding gemaakt

Bij de ritten die nog wel worden gereden, gelden andere normen dan normaal. Zo moeten mensen als het even kan anderhalve meter afstand tot elkaar houden en direct fysiek contact vermijden. Taxi Zwijndrechtse Waard geeft daar op meerder manieren invulling aan. “We hebben onze taxibussen zo ingericht dat het contact tussen de klanten en personeel tot het minimum wordt beperkt. Zo is er een afscheiding tussen klanten en personeel gemaakt. De ruimte tussen klanten en personeel is hierdoor meer dan de voorgeschreven anderhalve meter.”

En daarbij blijft het niet. “Het afrekenen van de rit vindt buiten het voertuig plaats en bij voorkeur met pinpas of creditcard. Wij vervoeren bovendien niet meer dan drie klanten​ tegelijk in onze busjes. We hopen hiermee voldoende maatregelen te hebben genomen om het coronavirus tegen te gaan en onze klanten en relaties zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.”

Taxi Zwijndrechtse Waard

TaxiPro is ook benieuwd naar hoe andere taxibedrijven met de coronacrisis omgaan. Wil je jouw oplossingen en tips met ons delen? Stuur dan een mailtje naar redactie@taxipro.nl.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxibedrijf vindt oplossing voor beperken contact met klanten | TaxiPro
Taxi Zwijndrechtse Waard

Taxibedrijf vindt oplossing voor beperken contact met klanten

Foto: Taxi Zwijndrechtse Waard

Het weinige taxivervoer dat momenteel in Nederland nog gereden wordt, kan niet op de gebruikelijke manier. Zo moeten mensen waar mogelijk enige afstand tot elkaar houden. Taxi Zwijndrechtse Waard heeft daar een oplossing voor bedacht.

De onderneming uit Zwijndrecht houdt zich bezig met onder meer vervoer van en naar luchthavens en horecagelegenheden en het vervoeren van zakelijke klanten en groepen. Het vraagafhankelijke vervoer vormt de hoofdmoot, maar de onderneming heeft zich ook een positie verworven in de straattaximarkt in de regio Drechtsteden. Al het vervoer wordt door tien mensen verzorgd, waarvan vijf in vaste dient, met drie Mercedes E-Klasses en twee Volkswagen Transporters

Dat alles staat nu door gevolgen van het coronavirus op een laag pitje. “Ons werk is vrijwel helemaal tot nul teruggevallen”, legt Marcel Looijschelder uit. Hij is samen met zijn vrouw Annemieke eigenaar van het bedrijf. “Wij rijden nog wel, maar zeker niet zoals het was. Toch zijn we positief en proberen er alles aan om actief te blijven. Dat het moeilijk wordt, daar zijn we ons van bewust, maar we gaan er voor om dit tot een goed einde te brengen. Ons medeleven gaat uit naar alle taxibedrijven die door deze maatregelen in de problemen komen, maar we zeggen ook: kop op en zet door.”

Afscheiding gemaakt

Bij de ritten die nog wel worden gereden, gelden andere normen dan normaal. Zo moeten mensen als het even kan anderhalve meter afstand tot elkaar houden en direct fysiek contact vermijden. Taxi Zwijndrechtse Waard geeft daar op meerder manieren invulling aan. “We hebben onze taxibussen zo ingericht dat het contact tussen de klanten en personeel tot het minimum wordt beperkt. Zo is er een afscheiding tussen klanten en personeel gemaakt. De ruimte tussen klanten en personeel is hierdoor meer dan de voorgeschreven anderhalve meter.”

En daarbij blijft het niet. “Het afrekenen van de rit vindt buiten het voertuig plaats en bij voorkeur met pinpas of creditcard. Wij vervoeren bovendien niet meer dan drie klanten​ tegelijk in onze busjes. We hopen hiermee voldoende maatregelen te hebben genomen om het coronavirus tegen te gaan en onze klanten en relaties zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.”

Taxi Zwijndrechtse Waard

TaxiPro is ook benieuwd naar hoe andere taxibedrijven met de coronacrisis omgaan. Wil je jouw oplossingen en tips met ons delen? Stuur dan een mailtje naar redactie@taxipro.nl.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.