Traxie logo

Kiwa gaat door met ontwikkeling eigen BCT

Bron: Kiwa

Na een geslaagde proef heeft Kiwa besloten om door te gaan met de ontwikkeling van de eigen boordcomputer taxi, genaamd Traxie. Of deze ‘BCT op de smartphone’ uiteindelijk op de markt komt, hangt echter ook af van de overheid.

Voormalig staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) gaf jaren geleden al aan dat het bestaande BCT-systeem weliswaar voldoet, maar dat er ook ruimte is voor verbetering. Dijksma zag daarvoor echter nog geen alternatief voor. Dit was voor Kiwa – dat de BCT-kaarten en taxivergunningen uitgeeft – reden om met Traxie als alternatief te komen. Dit werd medio 2018 aangekondigd. Met dit systeem beloofde het bedrijf toentertijd dat de registratie van ritgegevens en de naleving van de taxiregels voor alle betrokkenen makkelijker, flexibeler, gebruiksvriendelijker en goedkoper zou worden.

Smartphone in plaats van fysieke BCT

Deze voordelen beginnen bij het gebruik van de eigen smartphone in plaats van een fysieke boordcomputer voor de ritregistratie. De informatie die nu op de chauffeurskaart staat, komt met Traxie op de smartphone te staan. Daarbij kan er door middel van gezichtsherkenning geverifieerd worden dat de juiste persoon met het juiste account en voertuig aan de slag gaat. 

De smartphone moet met een goed beveiligde on board diagnostics-stekker (OBD) aangesloten worden op de OBD-poort, die elke auto van na 2001 heeft. Op deze manier kan de chauffeur toegang krijgen tot een applicatie waarin de registratie plaatsvindt. In veel gevallen moet de chauffeur alleen deze stekker aanschaffen, wat een stuk goedkoper is dan de aankoop en installatie van een geheel systeem. Het feit dat de applicatie dezelfde menustructuren heeft die elke smartphonegebruiker gewend is, maakt het volgens Kiwa daarnaast ook gebruiksvriendelijk. 

Proef van 13.000 kilometer

De vraag was echter nog of dit alternatief voor de BCT wettelijk gezien ook op de markt gebracht mocht worden. In de wet staat namelijk strak omschreven wat een boordcomputer taxi is, en om het nieuwe concept hieronder te laten vallen bleken er aanpassingen in de wet nodig te zijn. Om dit te bewerkstelligen bleek het volgens het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vooral belangrijk te zijn dat het systeem, naast de controle op arbeids- en rusttijden, de betrouwbaarheid van de gegevens waarborgt. 

Om deze reden heeft het bedrijf een proef uitgevoerd om de betrouwbaarheid van de techniek, de kwaliteit van dataregistratie en de kwaliteit van de data te testen. Bij deze proef met verschillende taxichauffeurs is ruim 13.000 kilometer afgelegd. De proef is goed verlopen, wat het bedrijf heeft doen besluiten om door te gaan met de ontwikkeling van de BCT. 

Overheid in de beslissende rol

Kiwa geeft aan dat de overheid dus de beslissende rol heeft in de eventuele vervanging van de BCT. Om uiteindelijk goedkeuring te krijgen voor dit alternatief ligt de focus van het bedrijf nu vooral nog op het beveiligingsaspect ervan. Hierbij willen ze dezelfde veiligheidsnorm hanteren als die voor de huidige BCT-kaarten geldt, maar dan met het gemak van de mobiele telefoon. Het bedrijf ziet Traxie nog steeds als een goed alternatief voor de BCT, en hoopt het product op de markt aan te kunnen bieden zodra er toestemming is van de overheid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

28 reacties op “Kiwa gaat door met ontwikkeling eigen BCT”

frans ritzerfeld|18.02.21|16:06

Het digitaal opslaan van personen gebonden of personen gerelateerde gegevens is en blijft verboden.
In strijd met de grondwet m.b.t. de Privacy, wettelijke BCT verplichting dient vernietigd te worden.
Alle taxi’s worden gevolgd en gestalkt door de overheid via track en trace, div. procedures over gehad, rechter zei, is beschermd door 4 ogen systeem, toen ik vroeg, hoe is het mogelijk dat alle BCT’s door de lucht geupgrade kunnen worden, dus iedereen kan er in kijken ???????????????????????

frans ritzerfeld|18.02.21|16:15

De ellende wat hierover aan gericht is, is te vergelijken met de kindertoeslagen affaire, zeker 6 Ministerie’s rennen langs elkaar af en niemand weet daadwerkelijk waar het over gaat, o wee als men daarover iets zegt wordt men voor crimineel uit gemaakt, over dit politiek wangedrag moesten ze eigenlijk hoofdelijk met hun prive vermogen aansprakelijk gesteld worden, dan pas is deze volksverlakkerij af gelopen, veroorzaker ILenT

Nas Utrecht|18.02.21|19:49

Oplichters zijn het! Hoop dat niemand hun zooi koopt!

Peter Walgreen|18.02.21|21:29

100% met Nas eens.

Rex Urban|19.02.21|10:53

“Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) gaf jaren geleden aan: “BCT voldoet” schrijft Kiwa.
Er is de 0 en 1 meting geweest i.o.v.ILT, door Andersson Elffers Felix,
Te lezen is dat de BCT NIET voldoet.
Iedereen mag het zijne geloven maar we worden zoals gewoonlijk helaas weer op het verkeerde been gezet. De BCT voldoet aan geen van de uitgangspunten.
Ik raad iedereen aan eens een (gratis) Taxi app te proberen van B.V: Tag My Taxi of Taxi Mobillity.
Daar wordt je niet dommer van.
Lees verder..

Rex Urban|19.02.21|10:56

Let vooral op de prijs en wat de systemen allemaal bieden!
Ze kosten een fractie van de in de jaren 2000 gebruikte Taxi Terminals of BCT.
Het verplichtte (ILT) beveiligingsaspect is de oorzaak dat de BCT veel te duur is geworden, onzin zolang er geen deugdelijk onderbouwd nut aantoonbaar is.
Bovendien zijn er goedkope beveiliging alternatieven waar b.v. alle pakket diensten wereldwijd mee werken.
Bezoek eens een Taxibeurs in Koln of Las Vegas.
Daar is wel keuze te over in prachtige systemen.

Rick Van den berg|19.02.21|11:23

@Nas en Peter, weten jullie wat het probleem is als dit product niet op de markt komt… dat wij met z’n alle in de taxibranche weer de lul zijn, want de Kiwa wilt linksom of rechtsom de kosten die ze nu hebben gemaakt terug. Dus komt dit product er niet worden alle Kiwa gerelateerde producten verhoogd komt dit product er wel dan worden alle Kiwa gerelateerde producten als nog verhoogd. Dat is de dictatuur waar wij in de taxibranche mee te maken hebben.

Taxi Volendam|19.02.21|11:23

We zijn afhankelijk van Kiwa wat betreft chauffeurs kaarten.
Duur, en wanneer die stuk is krijgt de Boordcomputer de schuld.
Wij mogen betalen.
Bij een dergelijke monopolist iets kopen is niet erg handig.
In landen om ons heen is de kaart veel goedkoper, waarom kan dat daar wel?

Ali Ates|19.02.21|11:26

Eindelijk van die yoko btc af gooi maar alles in die smart phone ,Alleen jammer dat het de oplichters Kiwa op het markt brengen.
KIWA wat een shithol man.

Rick Van den berg|19.02.21|11:34

Taxi Mobillity is dat niet van die oplichter Ruud #@%* ‘ noem geen achternaam’ die ruim 2 jaar geleden failliet is gegaan. Wel geld ontvangen maar niet de chauffeurs betalen zowel het bedrijf als de app hadden dezelfde naam en hij was’ mede’ eigenaar of is dit weer iets anders?

Taxi Station|19.02.21|11:47

Vreemd dat niemand valt over het feit dat elke overtreding door de inspectie linea recta kan worden ingezien. Sterker nog ze krijgen een melding indien je als taxichauffeur/taxiondernemer een fout hebt begaan. Wij gaan hiermee richting Chinese staatstafarelen.

Frappant dat niemand hierboven hierover valt. Kijk eens op http://www.traxie.nl. Daar leggen ze dit in een kinderachtig filmpje, waarin dit zogenaamd als een positief punt wordt weergegeven.

Ton van Dalfsen|19.02.21|12:29

Ik hoor en lees overal dat de huidige BCT niet voldoet aan de eisen. Nul meting klopt niet, Negatieve rapporten die in de la terecht komen zonder dat ze gelezen zijn. Beweringen dat het apparaat een in beton gegoten stuk is. Dat het de privacy recht schade toe brengt. E.D. WAAROM is er niet ‘één advocaat die een kortgeding begint tegen de staat hierin. Ik hoor bedragen van tien duizenden euros dat moet kosten. En als je nu ziet om een voorbeeld te noemen: Viruswaarheid spant een kort geding aan

Ton van Dalfsen|19.02.21|12:31

tegen de staat. Hebben zij dan tienduizenden euros? Kost dat dan zoveel? Waarom heeft een STN of KNV dan al niet een kort geding aangespannen als het dus toch al niet zoveel kost. Ik ben daar een leek in en weet niet wat een kort geding zou kosten. Als je alle deskundigen hoor is de BCT ongeoorloofd op de markt gezet.

Peter Vriens|19.02.21|14:50

Ton,
Regel de financiering!
Advocaten voor het uitkiezen, maar die doen het niet voor niets.
Iemand moet het voortouw nemen en iedereen een bijdrage leveren en niet 1 bedrijf voor alle kosten laten opkomen.
Voorbeeld: Als een auto bij keuring aan slechts 1 APK eis niet voldoet: afkeuring.
BCT heeft vele eisen waar die niet aan voldoet maar wordt gedoogd, hoe kan dat?
ILT keurt eigen vlees. Dat werkt niet. Inspecteur keurt alleen wat hij/zij wil.
Veel weg van de toeslag affaire Belasting.

Johan Zevenbergen|19.02.21|17:10

Het nieuwe verdienmodel van de kiwa🤔

Ton van Dalfsen|19.02.21|17:30

@ Peter, Het vinden van de juiste advocaat is het em juist. Volgens mij is die Peter Kuiper daar niet voor geschikt. Denk ik. Wat heeft hij tot nu toe bereikt ? Wie weet een goede en heeft daar al resultaten mee geboekt. Financiering moet geen probleem zijn als we allemaal lappen.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:04

Te vergelijken met de apartheid in Zuid Afrika, eerst een wettelijk geslepen kartel in de taxibranche invoeren, gelijktijdig roepen dat er meer vrije marktwerking moet komen, dan kartelwaakhond ILenT zich van werk laten voorzien om zichzelf in stand te houden, vraag, moet men tegenwoordig jurist of advocaat zijn om een passagier van A naar B te brengen, hoe kan iemand zichzelf in stand houden als de Staat NL zich schuldig maakt aan kartelprijzen, door alle gesubsidieerde vormen van taxivervoer.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:17

De wettelijke BCT verplichting is hier een prachtig voorbeeld van, over het disfunctioneren zijn toch al hele boeken geschreven, als het niet al een hele encyclopedie bevat, collega’s let op, op deze gebreken worden jullie allemaal verbaliseerd, prullen gaan meestal kapot , als je pech hebt op vrijdagavond, waardoor men zijn taxi in het weekend verplicht stil moet laten staan, de digitale opslag mag max. 6 maanden bewaard worden, de belasting verplicht 7 jaren, m.a.w. het dekt zich onder elkaar.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:22

Taxivervoer is geen openbaar vervoer en heeft dus alle recht op Privacy, (voorbeeld) als ik met een V.I.P. klant 3 keren per week naar de prostituees ga, dan hebben ze daar in Den Haag niets mee te maken,

Mo Zus|22.02.21|15:54

in reactie op F. Ritzerveld:

Taxi Vervoer is mijn inziens wel degelijk een vorm van openbaar vervoer,echter wél een duur betaalde vorm.
Ook de OV-Chipkaart is niet anoniem, wordt opgewaardeerd met…juist: uw bankrekening.
Ritten worden vastgelegd en zijn maanden lang later nog opvraagbaar, zo niet langer.
Een BCT doet dit dus ook en stuurt dit naar de werkgever, of uw eigen bedrijf.
Ik geef u gelijk op wet Privacy aangaande onze klanten in de Taxi, maar in geen geval is dit (helaas) anoniem.

frans ritzerfeld|25.02.21|11:09

Mo zus
In de WP 2000 paragraaf 1 regel 21 staat duidelijk dat taxivervoer geen openbaar vervoer is en dus duidelijk recht heeft op privacy, deze privacy word in zeer grote mate geschonden, door wie? Onze overheid, terwijl deze toch eigenlijk een voorbeeldfunctie heeft te vervullen, het onrecht wat er is aangedaan is erger als de kindertoeslagen affaire, hoeveel taxi bedrijven zijn er al op de klippen gejaagd, de overheid en ambtenaren wat dit bewerkstelligen met list, leugen en bedrog, ongestraf

frans ritzerfeld|25.02.21|11:20

Bij de ontwikkeling van de BCT moesten er aan 10 eisen worden voldaan, hij voldoet niet aan 1 eis.
En de slager (ILenT) keurt zijn eigen vlees, dit is corruptie van de bovenste plank en kapitaalvernietiging, nu komt het, krijgt iedereen zijn bekeuringen terug, worden er nog meer bekeuringen op deze mankementen uit geschreven, enz. enz.
Wijze woorden van Pim Fortuin de NL Staat is niet alleen het bedrijfsleven aan het vernietigen maar ook zichzelf, er is maar een oplossing.

frans ritzerfeld|25.02.21|11:31

Hoofdelijk aansprakelijk stellen met hun privé vermogen en niet via via een ander baantje krijgen om dit bedrog te ontlopen, wij worden door deze dictatuur overal op afgerekend, hierdoor worden wij van ons bestaansrecht ontnomen, is dit de vrije marktwerking waar onze overheid op doelt, schamen moeten ze zich, dit is geen democratie meer, maar een dictatuur erger als de zwaarste vorm van communisme.
Nergens vertoond op de hele wereld. Zijn we nu echt niet in staat om per taxi € 20,= .

frans ritzerfeld|25.02.21|11:39

Uit te leggen en een bodemprocedure tegen de Staat NL op te starten om aan dit onrecht een einde te maken, voorbeelden genoeg, bijvoorbeeld Stichting Privacy First.
Advocaat/jurist Peter Kuijper heeft zich ook goed in deze zaak in geleefd.
Zolang dat we ons niet samen gooien blijft de taxibranche een debacle.
Er dient landelijk een bankrekeningnummer geopend te worden waarop wij allen maar ook allen onze bijdragen op kunnen doen, voor de publiciteit zou Taxi Pro gebruikt kunnen worden, iedereen

Tjerk Vinckx|25.02.21|23:32

In het Meerjarenplan 2013-2017 van de ILT kunt u op pagina 5 het volgende lezen: De inspectie heeft daarbij de plicht om onafhankelijk en deskundig te oordelen, belangenverstrengeling te vermijden, voorbeeldgedrag te tonen en zich publiekelijk te verantwoorden. Vreemd dat de Wet Openbaar bestuur inzake het KIWA contract op verzoek van de toenmalige minister M.Schultz werd getorpedeerd. U weet het toch nog wel, 2,8 miljoen in het borstzakkie. KIWA is private opkoopfonds NPM, AMBTELIJK ROT.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:13

Zullen we eens een rekensommetje maken, 200 miljoen door de staat geïnvesteerd in de ontwikkeling.
40000 taxi’s x gemiddeld € 2500,= aan BCT verplichting € 100.000.000 allemaal kapitaalverkwisting.
Allemaal betaald door de NL belastingbetaler.
Wat heeft de ILenT aan bekeuringen en rechtszaken veroorzaakt, ze dienen transparant hier de gegevens van te verstrekken, zolang ze dit niet doen is er van zware corruptie sprake.
Natuurlijk zouden we nu misschien met een ander kabeltje en een app.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:23

Nu wel eens voor € 100,= klaar kunnen zijn, er is diverse correspondentie tussen taxibedrijven en de ILenT geweest dat er betere en vooral goedkopere en betere systemen bestonden, Ik ben benieuwd welke prijzen dat de KIWA gaat handhaven, als nu weer blijkt dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt met de ILenT, bewijst het al mijn eerdere beweringen van kartelvorming in de taxibranche gepleegd door onze voorbeeldige overheid, dit is gewoon ziekmakend en heeft niets met een rechtstaat te maken.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:41

Dames en heren, het is niet alleen de BCT maar de hele branche is en word getroffen door alle vormen van subsidievormen in het taxivervoer wat stinkt naar een gecreëerd kartel door de overheid.
We mogen toch constateren dat wij vet hebben moeten studeren om met een taxi jou werk te mogen verrichten, dus democratisch moet iedere vorm van gesubsidieerd taxivervoer voor iedere taxiondernemer vrij toegankelijk moeten zijn zonder inschrijvingen etc. natuurlijk met declaratievrijheid, dit is democrati

Kiwa gaat door met ontwikkeling eigen BCT | TaxiPro
Traxie logo

Kiwa gaat door met ontwikkeling eigen BCT

Bron: Kiwa

Na een geslaagde proef heeft Kiwa besloten om door te gaan met de ontwikkeling van de eigen boordcomputer taxi, genaamd Traxie. Of deze ‘BCT op de smartphone’ uiteindelijk op de markt komt, hangt echter ook af van de overheid.

Voormalig staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) gaf jaren geleden al aan dat het bestaande BCT-systeem weliswaar voldoet, maar dat er ook ruimte is voor verbetering. Dijksma zag daarvoor echter nog geen alternatief voor. Dit was voor Kiwa – dat de BCT-kaarten en taxivergunningen uitgeeft – reden om met Traxie als alternatief te komen. Dit werd medio 2018 aangekondigd. Met dit systeem beloofde het bedrijf toentertijd dat de registratie van ritgegevens en de naleving van de taxiregels voor alle betrokkenen makkelijker, flexibeler, gebruiksvriendelijker en goedkoper zou worden.

Smartphone in plaats van fysieke BCT

Deze voordelen beginnen bij het gebruik van de eigen smartphone in plaats van een fysieke boordcomputer voor de ritregistratie. De informatie die nu op de chauffeurskaart staat, komt met Traxie op de smartphone te staan. Daarbij kan er door middel van gezichtsherkenning geverifieerd worden dat de juiste persoon met het juiste account en voertuig aan de slag gaat. 

De smartphone moet met een goed beveiligde on board diagnostics-stekker (OBD) aangesloten worden op de OBD-poort, die elke auto van na 2001 heeft. Op deze manier kan de chauffeur toegang krijgen tot een applicatie waarin de registratie plaatsvindt. In veel gevallen moet de chauffeur alleen deze stekker aanschaffen, wat een stuk goedkoper is dan de aankoop en installatie van een geheel systeem. Het feit dat de applicatie dezelfde menustructuren heeft die elke smartphonegebruiker gewend is, maakt het volgens Kiwa daarnaast ook gebruiksvriendelijk. 

Proef van 13.000 kilometer

De vraag was echter nog of dit alternatief voor de BCT wettelijk gezien ook op de markt gebracht mocht worden. In de wet staat namelijk strak omschreven wat een boordcomputer taxi is, en om het nieuwe concept hieronder te laten vallen bleken er aanpassingen in de wet nodig te zijn. Om dit te bewerkstelligen bleek het volgens het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vooral belangrijk te zijn dat het systeem, naast de controle op arbeids- en rusttijden, de betrouwbaarheid van de gegevens waarborgt. 

Om deze reden heeft het bedrijf een proef uitgevoerd om de betrouwbaarheid van de techniek, de kwaliteit van dataregistratie en de kwaliteit van de data te testen. Bij deze proef met verschillende taxichauffeurs is ruim 13.000 kilometer afgelegd. De proef is goed verlopen, wat het bedrijf heeft doen besluiten om door te gaan met de ontwikkeling van de BCT. 

Overheid in de beslissende rol

Kiwa geeft aan dat de overheid dus de beslissende rol heeft in de eventuele vervanging van de BCT. Om uiteindelijk goedkeuring te krijgen voor dit alternatief ligt de focus van het bedrijf nu vooral nog op het beveiligingsaspect ervan. Hierbij willen ze dezelfde veiligheidsnorm hanteren als die voor de huidige BCT-kaarten geldt, maar dan met het gemak van de mobiele telefoon. Het bedrijf ziet Traxie nog steeds als een goed alternatief voor de BCT, en hoopt het product op de markt aan te kunnen bieden zodra er toestemming is van de overheid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

28 reacties op “Kiwa gaat door met ontwikkeling eigen BCT”

frans ritzerfeld|18.02.21|16:06

Het digitaal opslaan van personen gebonden of personen gerelateerde gegevens is en blijft verboden.
In strijd met de grondwet m.b.t. de Privacy, wettelijke BCT verplichting dient vernietigd te worden.
Alle taxi’s worden gevolgd en gestalkt door de overheid via track en trace, div. procedures over gehad, rechter zei, is beschermd door 4 ogen systeem, toen ik vroeg, hoe is het mogelijk dat alle BCT’s door de lucht geupgrade kunnen worden, dus iedereen kan er in kijken ???????????????????????

frans ritzerfeld|18.02.21|16:15

De ellende wat hierover aan gericht is, is te vergelijken met de kindertoeslagen affaire, zeker 6 Ministerie’s rennen langs elkaar af en niemand weet daadwerkelijk waar het over gaat, o wee als men daarover iets zegt wordt men voor crimineel uit gemaakt, over dit politiek wangedrag moesten ze eigenlijk hoofdelijk met hun prive vermogen aansprakelijk gesteld worden, dan pas is deze volksverlakkerij af gelopen, veroorzaker ILenT

Nas Utrecht|18.02.21|19:49

Oplichters zijn het! Hoop dat niemand hun zooi koopt!

Peter Walgreen|18.02.21|21:29

100% met Nas eens.

Rex Urban|19.02.21|10:53

“Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) gaf jaren geleden aan: “BCT voldoet” schrijft Kiwa.
Er is de 0 en 1 meting geweest i.o.v.ILT, door Andersson Elffers Felix,
Te lezen is dat de BCT NIET voldoet.
Iedereen mag het zijne geloven maar we worden zoals gewoonlijk helaas weer op het verkeerde been gezet. De BCT voldoet aan geen van de uitgangspunten.
Ik raad iedereen aan eens een (gratis) Taxi app te proberen van B.V: Tag My Taxi of Taxi Mobillity.
Daar wordt je niet dommer van.
Lees verder..

Rex Urban|19.02.21|10:56

Let vooral op de prijs en wat de systemen allemaal bieden!
Ze kosten een fractie van de in de jaren 2000 gebruikte Taxi Terminals of BCT.
Het verplichtte (ILT) beveiligingsaspect is de oorzaak dat de BCT veel te duur is geworden, onzin zolang er geen deugdelijk onderbouwd nut aantoonbaar is.
Bovendien zijn er goedkope beveiliging alternatieven waar b.v. alle pakket diensten wereldwijd mee werken.
Bezoek eens een Taxibeurs in Koln of Las Vegas.
Daar is wel keuze te over in prachtige systemen.

Rick Van den berg|19.02.21|11:23

@Nas en Peter, weten jullie wat het probleem is als dit product niet op de markt komt… dat wij met z’n alle in de taxibranche weer de lul zijn, want de Kiwa wilt linksom of rechtsom de kosten die ze nu hebben gemaakt terug. Dus komt dit product er niet worden alle Kiwa gerelateerde producten verhoogd komt dit product er wel dan worden alle Kiwa gerelateerde producten als nog verhoogd. Dat is de dictatuur waar wij in de taxibranche mee te maken hebben.

Taxi Volendam|19.02.21|11:23

We zijn afhankelijk van Kiwa wat betreft chauffeurs kaarten.
Duur, en wanneer die stuk is krijgt de Boordcomputer de schuld.
Wij mogen betalen.
Bij een dergelijke monopolist iets kopen is niet erg handig.
In landen om ons heen is de kaart veel goedkoper, waarom kan dat daar wel?

Ali Ates|19.02.21|11:26

Eindelijk van die yoko btc af gooi maar alles in die smart phone ,Alleen jammer dat het de oplichters Kiwa op het markt brengen.
KIWA wat een shithol man.

Rick Van den berg|19.02.21|11:34

Taxi Mobillity is dat niet van die oplichter Ruud #@%* ‘ noem geen achternaam’ die ruim 2 jaar geleden failliet is gegaan. Wel geld ontvangen maar niet de chauffeurs betalen zowel het bedrijf als de app hadden dezelfde naam en hij was’ mede’ eigenaar of is dit weer iets anders?

Taxi Station|19.02.21|11:47

Vreemd dat niemand valt over het feit dat elke overtreding door de inspectie linea recta kan worden ingezien. Sterker nog ze krijgen een melding indien je als taxichauffeur/taxiondernemer een fout hebt begaan. Wij gaan hiermee richting Chinese staatstafarelen.

Frappant dat niemand hierboven hierover valt. Kijk eens op http://www.traxie.nl. Daar leggen ze dit in een kinderachtig filmpje, waarin dit zogenaamd als een positief punt wordt weergegeven.

Ton van Dalfsen|19.02.21|12:29

Ik hoor en lees overal dat de huidige BCT niet voldoet aan de eisen. Nul meting klopt niet, Negatieve rapporten die in de la terecht komen zonder dat ze gelezen zijn. Beweringen dat het apparaat een in beton gegoten stuk is. Dat het de privacy recht schade toe brengt. E.D. WAAROM is er niet ‘één advocaat die een kortgeding begint tegen de staat hierin. Ik hoor bedragen van tien duizenden euros dat moet kosten. En als je nu ziet om een voorbeeld te noemen: Viruswaarheid spant een kort geding aan

Ton van Dalfsen|19.02.21|12:31

tegen de staat. Hebben zij dan tienduizenden euros? Kost dat dan zoveel? Waarom heeft een STN of KNV dan al niet een kort geding aangespannen als het dus toch al niet zoveel kost. Ik ben daar een leek in en weet niet wat een kort geding zou kosten. Als je alle deskundigen hoor is de BCT ongeoorloofd op de markt gezet.

Peter Vriens|19.02.21|14:50

Ton,
Regel de financiering!
Advocaten voor het uitkiezen, maar die doen het niet voor niets.
Iemand moet het voortouw nemen en iedereen een bijdrage leveren en niet 1 bedrijf voor alle kosten laten opkomen.
Voorbeeld: Als een auto bij keuring aan slechts 1 APK eis niet voldoet: afkeuring.
BCT heeft vele eisen waar die niet aan voldoet maar wordt gedoogd, hoe kan dat?
ILT keurt eigen vlees. Dat werkt niet. Inspecteur keurt alleen wat hij/zij wil.
Veel weg van de toeslag affaire Belasting.

Johan Zevenbergen|19.02.21|17:10

Het nieuwe verdienmodel van de kiwa🤔

Ton van Dalfsen|19.02.21|17:30

@ Peter, Het vinden van de juiste advocaat is het em juist. Volgens mij is die Peter Kuiper daar niet voor geschikt. Denk ik. Wat heeft hij tot nu toe bereikt ? Wie weet een goede en heeft daar al resultaten mee geboekt. Financiering moet geen probleem zijn als we allemaal lappen.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:04

Te vergelijken met de apartheid in Zuid Afrika, eerst een wettelijk geslepen kartel in de taxibranche invoeren, gelijktijdig roepen dat er meer vrije marktwerking moet komen, dan kartelwaakhond ILenT zich van werk laten voorzien om zichzelf in stand te houden, vraag, moet men tegenwoordig jurist of advocaat zijn om een passagier van A naar B te brengen, hoe kan iemand zichzelf in stand houden als de Staat NL zich schuldig maakt aan kartelprijzen, door alle gesubsidieerde vormen van taxivervoer.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:17

De wettelijke BCT verplichting is hier een prachtig voorbeeld van, over het disfunctioneren zijn toch al hele boeken geschreven, als het niet al een hele encyclopedie bevat, collega’s let op, op deze gebreken worden jullie allemaal verbaliseerd, prullen gaan meestal kapot , als je pech hebt op vrijdagavond, waardoor men zijn taxi in het weekend verplicht stil moet laten staan, de digitale opslag mag max. 6 maanden bewaard worden, de belasting verplicht 7 jaren, m.a.w. het dekt zich onder elkaar.

frans ritzerfeld|20.02.21|07:22

Taxivervoer is geen openbaar vervoer en heeft dus alle recht op Privacy, (voorbeeld) als ik met een V.I.P. klant 3 keren per week naar de prostituees ga, dan hebben ze daar in Den Haag niets mee te maken,

Mo Zus|22.02.21|15:54

in reactie op F. Ritzerveld:

Taxi Vervoer is mijn inziens wel degelijk een vorm van openbaar vervoer,echter wél een duur betaalde vorm.
Ook de OV-Chipkaart is niet anoniem, wordt opgewaardeerd met…juist: uw bankrekening.
Ritten worden vastgelegd en zijn maanden lang later nog opvraagbaar, zo niet langer.
Een BCT doet dit dus ook en stuurt dit naar de werkgever, of uw eigen bedrijf.
Ik geef u gelijk op wet Privacy aangaande onze klanten in de Taxi, maar in geen geval is dit (helaas) anoniem.

frans ritzerfeld|25.02.21|11:09

Mo zus
In de WP 2000 paragraaf 1 regel 21 staat duidelijk dat taxivervoer geen openbaar vervoer is en dus duidelijk recht heeft op privacy, deze privacy word in zeer grote mate geschonden, door wie? Onze overheid, terwijl deze toch eigenlijk een voorbeeldfunctie heeft te vervullen, het onrecht wat er is aangedaan is erger als de kindertoeslagen affaire, hoeveel taxi bedrijven zijn er al op de klippen gejaagd, de overheid en ambtenaren wat dit bewerkstelligen met list, leugen en bedrog, ongestraf

frans ritzerfeld|25.02.21|11:20

Bij de ontwikkeling van de BCT moesten er aan 10 eisen worden voldaan, hij voldoet niet aan 1 eis.
En de slager (ILenT) keurt zijn eigen vlees, dit is corruptie van de bovenste plank en kapitaalvernietiging, nu komt het, krijgt iedereen zijn bekeuringen terug, worden er nog meer bekeuringen op deze mankementen uit geschreven, enz. enz.
Wijze woorden van Pim Fortuin de NL Staat is niet alleen het bedrijfsleven aan het vernietigen maar ook zichzelf, er is maar een oplossing.

frans ritzerfeld|25.02.21|11:31

Hoofdelijk aansprakelijk stellen met hun privé vermogen en niet via via een ander baantje krijgen om dit bedrog te ontlopen, wij worden door deze dictatuur overal op afgerekend, hierdoor worden wij van ons bestaansrecht ontnomen, is dit de vrije marktwerking waar onze overheid op doelt, schamen moeten ze zich, dit is geen democratie meer, maar een dictatuur erger als de zwaarste vorm van communisme.
Nergens vertoond op de hele wereld. Zijn we nu echt niet in staat om per taxi € 20,= .

frans ritzerfeld|25.02.21|11:39

Uit te leggen en een bodemprocedure tegen de Staat NL op te starten om aan dit onrecht een einde te maken, voorbeelden genoeg, bijvoorbeeld Stichting Privacy First.
Advocaat/jurist Peter Kuijper heeft zich ook goed in deze zaak in geleefd.
Zolang dat we ons niet samen gooien blijft de taxibranche een debacle.
Er dient landelijk een bankrekeningnummer geopend te worden waarop wij allen maar ook allen onze bijdragen op kunnen doen, voor de publiciteit zou Taxi Pro gebruikt kunnen worden, iedereen

Tjerk Vinckx|25.02.21|23:32

In het Meerjarenplan 2013-2017 van de ILT kunt u op pagina 5 het volgende lezen: De inspectie heeft daarbij de plicht om onafhankelijk en deskundig te oordelen, belangenverstrengeling te vermijden, voorbeeldgedrag te tonen en zich publiekelijk te verantwoorden. Vreemd dat de Wet Openbaar bestuur inzake het KIWA contract op verzoek van de toenmalige minister M.Schultz werd getorpedeerd. U weet het toch nog wel, 2,8 miljoen in het borstzakkie. KIWA is private opkoopfonds NPM, AMBTELIJK ROT.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:13

Zullen we eens een rekensommetje maken, 200 miljoen door de staat geïnvesteerd in de ontwikkeling.
40000 taxi’s x gemiddeld € 2500,= aan BCT verplichting € 100.000.000 allemaal kapitaalverkwisting.
Allemaal betaald door de NL belastingbetaler.
Wat heeft de ILenT aan bekeuringen en rechtszaken veroorzaakt, ze dienen transparant hier de gegevens van te verstrekken, zolang ze dit niet doen is er van zware corruptie sprake.
Natuurlijk zouden we nu misschien met een ander kabeltje en een app.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:23

Nu wel eens voor € 100,= klaar kunnen zijn, er is diverse correspondentie tussen taxibedrijven en de ILenT geweest dat er betere en vooral goedkopere en betere systemen bestonden, Ik ben benieuwd welke prijzen dat de KIWA gaat handhaven, als nu weer blijkt dat er onderlinge afspraken zijn gemaakt met de ILenT, bewijst het al mijn eerdere beweringen van kartelvorming in de taxibranche gepleegd door onze voorbeeldige overheid, dit is gewoon ziekmakend en heeft niets met een rechtstaat te maken.

frans ritzerfeld|27.02.21|07:41

Dames en heren, het is niet alleen de BCT maar de hele branche is en word getroffen door alle vormen van subsidievormen in het taxivervoer wat stinkt naar een gecreëerd kartel door de overheid.
We mogen toch constateren dat wij vet hebben moeten studeren om met een taxi jou werk te mogen verrichten, dus democratisch moet iedere vorm van gesubsidieerd taxivervoer voor iedere taxiondernemer vrij toegankelijk moeten zijn zonder inschrijvingen etc. natuurlijk met declaratievrijheid, dit is democrati