Olympische Spelen
Touringcar

Gastenvervoer Olympische Spelen in waterstofbussen

Olympische Spelen Parijs 2024. Foto: Shutterstock/Svet foto

Een groot deel van het gastenvervoer op de Olympische en Paralympische spelen in Parijs wordt volgend jaar uitgevoerd door waterstofbussen. Toyota levert in totaal tien waterstofbrandstofcelmodules, die worden geplaatst in de touringcars van Iveco. De waterstofbussen zullen zo’n 5.000 mensen vervoeren. 

Na de Spelen krijgen de waterstofbussen een tweede lever. Ze worden na het sportfestijn namelijk ingezet binnen de regio Île-de-France. Toyota levert waterstofbrandstofcelmodules aan GCK, een groep industriële bedrijven die technologische oplossingen biedt om de decarbonisatie van transport te versnellen. Deze modules zullen worden gebruikt om tien gebruikte Iveco-bussen om te bouwen tot elektrische voertuigen, zonder uitstoot van uitlaatgassen.

Innovatieve aanpak

Tijdens de conversie worden de traditionele dieselmotoren en versnellingsbakken vervangen door een elektrische motor van 370 kW, batterijen en een Toyota TFCM2-B brandstofcelmodule. “Deze innovatieve aanpak toont de flexibiliteit van de brandstofcelmodules en het potentieel om traditioneel transport om te zetten in voertuigen zonder uitstoot van uitlaatgassen”, aldus Toyota.

Lees ook:

Auteur: Merijn van Merrienboer

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Gastenvervoer Olympische Spelen in waterstofbussen | TaxiPro
Olympische Spelen
Touringcar

Gastenvervoer Olympische Spelen in waterstofbussen

Olympische Spelen Parijs 2024. Foto: Shutterstock/Svet foto

Een groot deel van het gastenvervoer op de Olympische en Paralympische spelen in Parijs wordt volgend jaar uitgevoerd door waterstofbussen. Toyota levert in totaal tien waterstofbrandstofcelmodules, die worden geplaatst in de touringcars van Iveco. De waterstofbussen zullen zo’n 5.000 mensen vervoeren. 

Na de Spelen krijgen de waterstofbussen een tweede lever. Ze worden na het sportfestijn namelijk ingezet binnen de regio Île-de-France. Toyota levert waterstofbrandstofcelmodules aan GCK, een groep industriële bedrijven die technologische oplossingen biedt om de decarbonisatie van transport te versnellen. Deze modules zullen worden gebruikt om tien gebruikte Iveco-bussen om te bouwen tot elektrische voertuigen, zonder uitstoot van uitlaatgassen.

Innovatieve aanpak

Tijdens de conversie worden de traditionele dieselmotoren en versnellingsbakken vervangen door een elektrische motor van 370 kW, batterijen en een Toyota TFCM2-B brandstofcelmodule. “Deze innovatieve aanpak toont de flexibiliteit van de brandstofcelmodules en het potentieel om traditioneel transport om te zetten in voertuigen zonder uitstoot van uitlaatgassen”, aldus Toyota.

Lees ook:

Auteur: Merijn van Merrienboer

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.