passagier, taxi, foto: ABC Taxikeurmerk Advies en Training

Passagier vergeten door chauffeur en overnacht in taxi

Een 57-jarige taxichauffeur heeft vrijdag vergeten zijn 36-jarige gehandicapte passagier uit Sliedrecht uit te laten stappen. Zodoende heeft de passagier de hele nacht in het taxibusje gezeten, dat geparkeerd stond bij de woning van de chauffeur in Hardinxveld-Giessendam. De taxichauffeur was in de veronderstelling dat de passagier was uitgestapt.

De 36-jarige man werd zaterdagmiddag onderkoeld, maar aanspreekbaar aangetroffen. Hij is door ambulancepersoneel nagekeken en voor controle naar het ziekenhuis gebracht. In de loop van de dag mocht hij weer naar huis. 

Justitie onderzoekt nog of er tegen de betrokken chauffeur gerechtelijke stappen worden ondernomen.

Vermist

Het was de bedoeling dat de man, die verstandelijke en lichamelijke beperkingen heeft, vrijdag zou worden teruggebracht naar de instelling waar hij woont. Toen hij daar om 22.00 uur nog niet was, werd hij als vermist opgegeven.

Een grote zoekactie volgde, waarbij speurhonderden, duikers en een politiehelikopter werden ingezet. 

Zaterdag bleek het slachtoffer te zijn vergeten in het taxibusje waarmee hij van zijn dagbesteding in de Merwebolder was opgehaald.

Bekijk onderstaand filmpje van het Rolstoel ABC dat ingaat op dit soort gevallen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Passagier vergeten door chauffeur en overnacht in taxi”

Richard|21.12.11|16:09

Chauffeur niet meer laten rijden. Pas inleveren.
Iemand kan weleens iets kleins verkeerd doen.
Maar dit slaat alles.
Hoe kun je een passagier vergeten.
De hele terugweg niet in de binnenspiegel gekeken?
Bij het uitstappen niet gemerkt dat er nog iemand in zat?
Als ik klaar ben met werken kijk ik altijd mijn bus door of er toevallig niet iets op de grond of zo.

Andries|22.12.11|10:16

Inderdaad, Dit is toch van de absurde.
Bovendien hoor je niet te denken dat een passagier met beperkingen is uitgestapt, maar hoor je die te begeleiden naar de voordeur.

Anja Janson|28.12.11|16:59

Ik vind het vrij kortzichtig om hier een oordeel over te vellen! ook de woonvorm heeft zijn verantwoordelijkheden in deze en als de man is ingestapt zou ik als eerste de taxicentrale bellen en niet pas na zoveel uur met alle toeters en bellen van dien.
jullie hebben ook wel eens 12 uur gestuurd en p… je dan ook niet zo je bus neerJ
het valt niet goed te praten dat ben ik met iedereen eens, maar een volledig verhaal in deze zou wel habdig zijn voordat je oordeelt!!!

Troost|29.12.11|20:43

Wordt de bus niet na gebruik schoongemaakt te worden???? Maar de laatste tijd komen er steeds meer chauffeurs op de weg die hun baan kwijt zijn geraakt en dan door het behalen van een chauffeurspas op de weg mogen als taxichauffeur. Ik kreeg vorige keer een oud postbode het was zijn 1e dag. Ik heb liever iemand die al een tiijd taxichauffeur is en weet wat het beroep inhoudt.

jacob|12.01.12|13:49

ik ben zelf een taxichauffeur en doet ook rolstoelvervoer maar wat ik de laatste tijd in het nieuws hoor over vergeten klanten vind ik heel raar. je heb toch rittenlijst moet toch ook een regel niet helemaal afgesloten zijn,als je de bus verlaat doe je toch een inspectie.de volgende dag een schonebus is immers beter voor de chauffeur,je bus is een visitekaartje voor je bedrijf.hoe kan je zoon chauffeur in dienst hebben die niet zijn verantwoordelijk heden kent.schaam je als je je klant vergeet

Rudolphe|27.01.12|00:53

Volgens mij staat er een foutje in dit artikel. Er staat dat de passagier een verstandelijke hadikap heeft. Volgens mij moet hier staan: “Passagier vergeten door chauffeur met verstandelijke handicap…”