telefooncel, Oostenrijk

Telefooncel wordt oplaadpunt elektrische auto

WENEN  – Oostenrijk is begonnen met het verbouwen van overbodig geworden telefooncellen tot oplaadpunten voor elektrische auto’s. Het eerste exemplaar is dinsdag in gebruik genomen voor het hoofdkantoor van Telekom Austria in Wenen.

Veel Oostenrijkers hebben tegenwoordig een mobieltje. Daarom is Telekom Austria op zoek naar een nieuwe bestemming voor zijn 13.500 openbare telefooncellen. In de alpenrepubliek staan slechts 223 elektrische en 3559 hybride auto’s geregistreerd. Deskundigen verwachten dat dit aantal rond het jaar 2020 boven de 400.000 zal liggen.

Tijdens een proefperiode is het opladen van een auto aan een voormalige telefooncel gratis.

(ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Telefooncel wordt oplaadpunt elektrische auto | TaxiPro
telefooncel, Oostenrijk

Telefooncel wordt oplaadpunt elektrische auto

WENEN  – Oostenrijk is begonnen met het verbouwen van overbodig geworden telefooncellen tot oplaadpunten voor elektrische auto’s. Het eerste exemplaar is dinsdag in gebruik genomen voor het hoofdkantoor van Telekom Austria in Wenen.

Veel Oostenrijkers hebben tegenwoordig een mobieltje. Daarom is Telekom Austria op zoek naar een nieuwe bestemming voor zijn 13.500 openbare telefooncellen. In de alpenrepubliek staan slechts 223 elektrische en 3559 hybride auto’s geregistreerd. Deskundigen verwachten dat dit aantal rond het jaar 2020 boven de 400.000 zal liggen.

Tijdens een proefperiode is het opladen van een auto aan een voormalige telefooncel gratis.

(ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.