BCT, Taxi Expo, Boordcomputer Taxi

Video: Alle leveranciers van de Boordcomputer Taxi

De leveranciers van de Boordcomputer Taxi toonden voor het eerst allemaal hun modellen op de Taxi Expo 2011. De apparaten zijn vanaf april 2012 leverbaar. De Boordcomputer Taxi vervangt de papieren rittenstaat en het werkmapje voor alle taxichauffeurs in Nederland.

Bekijk de video-reportages van TaxiProTV waarin de verschillende leveranciers van de Boordcomputer Taxi uitleg geven over hun apparaat.

De Boordcomputer Taxi van Quipment

De Boordcomputer Taxi van Cabman

De Boordcomputer Taxi van Taxamatic

De Boordcomputer Taxi van Taxitronic

Directeur Rob Doodkorte van Taxitronic wilde voor de camera van TaxiProTV geen uitleg geven over zijn model van de BCT.

Subsidie

Alle taxi’s in Nederland moeten voor 1 oktober 2013 uitgerust zijn met een Boordcomputer Taxi. Taxi’s die uitsluitend voor contractvervoer ingezet worden hebben zes maanden langer de tijd. De overheid stelt 600 euro subsidie beschikbaar per voertuig. Deze regeling loopt tot 1 oktober 2013.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

47 reacties op “Video: Alle leveranciers van de Boordcomputer Taxi”

Cor van Tuil|06.12.11|10:52

Er worden prijzen voor de BCT genoemd vanaf €900. Echter wat krijg je ”vanaf” ………….
Zitten daar alle keuringskosten, kaarten, uitleesapparatuur , printer, koppeling met je taximeter bij.
Over objectieve berichtgeving gesproken Rob, geef zelf eens het goede voorbeeld.
Op de RAI waren ook geen prijzen beschikbaar, is dat objectief dan?
Zo lang mogelijk dom houden die Taxiboeren, ze moeten die BCT toch kopen.
Dat is marktwerking die niet zo bedoeld is. WAAR IS EEN PRIJSLIJST??????

Cor van Tuil|06.12.11|11:02

Dat geld voor alle leveranciers wat hierboven staat, niemand is objectief , ook IVW niet, maar dat is geen nieuws.

Mo|06.12.11|12:05

Inderdaad, laat iedereen maar eens prijzen noemen en niet ongeveer of vanaf of wat dan ook.
Wees duidelijk naar ons.
Ongeveer prijzen zijn er genoeg genoemd net als de vanaf prijzen, maar wat kost het monteren, koppelen zoals Cor aangeeft.

Dus Rob; roep maar

CabKnowHow|07.12.11|09:57

Beste Rob, Soms is het beter om niet te reageren.

Jullie gaan miljoenen verdienen aan de BCT dat is een simpele rekensom, wij moeten dit weer opbrengen met minimale marges.

Als jullie echt begaan waren met de branche hadden jullie dit ook wel anders ingestoken, tenslotte hebben jullie bij alle besprekingen met het ministerie gezeten.

Cor van Tuil|07.12.11|16:50

Alle taxiondernemers die door de BCT benadeeld worden, (of uiteindelijk de digitale handtekening die IVW er in eist), moeten de koppen bij elkaar steken en wat geld voor een advocaat beschikbaar stellen. Daarmee het hele traject naar de boordcomputer toe, de zin en onzin van het apparaat , de foute beslissingen die zijn genomen , aan de orde te stellen.
De instantie ’s die fouten hebben gemaakt aansprakelijk stellen voor onnodige kosten die er gemaakt moeten worden. Dan komen we verder.

Cor van Tuil|07.12.11|16:50

Daar is nog tijd genoeg voor. 2 jaar of zoiets? Als maar blijven klagen heeft geen zin.
Wie neemt het initiatief ? Kan ons uiteindelijk heel veel geld besparen.
Niets gaat vanzelf, draag je steentje bij!
Uitgangspunt in 1998 was dat de BCT tussen €500 en €1000 kost, geen onzin kastje mocht zijn.
Nu is nog steeds niet duidelijk wat het uiteindelijk allemaal gaat kosten! en wat de zin is van een handbediende BCT in vergelijk met de reeds jaren in gebruik zijnde Taxi terminals.

Piet|07.12.11|17:12

@ Cor van Tuil

Beste heer van Tuil,

Ik heb bij verschillende leveranciers van de BCT navraag gedaan naar de prijs van het complete apparaat. Ik heb hier gewoon antwoord op gehad! Helder en duidelijk en dan met name de BCT van Quipment was voor mij uiterst interressant. Gewoon op de man af vragen en je krijgt een eerlijk antwoord.

Cor van Tuil|08.12.11|18:37

Piet, Ik ben niet achter een totale prijs per taxi kunnen komen. Daar bedoel ik mee ingebouwd en aangesloten,keuringskosten, kaartkosten, printer, uitleesapparatuur op kantoor, koppelen met de
huidige taxiterminals die ik nu heb. Als je al een merk gebruikt kan je niet met een ander merk er naast gaan werken omdat je dan een dubbel back office gebeuren nodig hebt, dat gaat niet werken en kost te veel. Apparaten van verschillende fabrikanten zijn niet onderling uitwisselbaar.
Hieronder verder,

Cor van Tuil|08.12.11|18:37

Prijslijst is niet verkrijgbaar. Voor een eenmansbedrijf is het misschien te doen, ik weet het niet.
Voor Taxi’s en Taxicentrales die met datacom werken moet je echt zoiets vergelijkbaars als een Taxiterminal aanschaffen anders kan niet, dus min. € 4000 per Taxi.
Als je een merk kiest, zit je er aan vast, er kan geen ander merk naast.
Gaat je leverancier failliet, kan je alles weggooien, niet ondenkbaar, zie DigiNotar,
Heb jij harde prijzen? Zet ze even op deze site. ( niet vanaf s.v.p.)

Onno de Vries.|09.12.11|13:48

Dat zijn mooie plaatjes van die boord computers, maar waar moet ik m’n eigen apparatuur in vredesnaam laten? Zijn zoveel apparaten wel te volgen voor de passagiers in de taxi?

CabKnowHow|10.12.11|10:41

@Onno de BCT hoeft niet in het zicht gemonteerd te worden, alleen de indicatoren zoals een storing moet gemeld worden.

Dit betekend dus dat deze nagenoeg volledig wegg ebouwd mag en kan worden.

Onno de Vries.|10.12.11|16:38

@ CabKnowHow
Als ik de filmpjes bekijk , moet de boordcomputer toch wel binnen handbereik en in het zicht zitten. Een printer zie ik ook niet, die moet toch de ritstaat uitprinten? Of moet je dat op kantoor doen.Als de rij en rust tijden aangepast gaan worden, wat is dan nog het nut en meerwaarde van een kale Boordcomputer?
Veel bedrijven rijden met een Cabman , waarom is dat niet goed genoeg.
Je kan je afvragen of er wel goed nagedacht is want er is veel onduidelijk over de boordcomputer.

Duco Douwstra|10.12.11|22:24

Ook na de RAI weten we nog niks. Oké er is een hele dure BCT versie van Quipment. De huidige nog nieuwe apparaten inruilen met € 1300,– bijbetaling, krijg je een zelfde apparaat met een digitale handtekening. Daar bij komen natuurlijk de koste van de kaarten. Er werden ook dummy’s van goedkopere versies getoond, en soms zelfs kale prijzen daarvan, dus niet wat er allemaal nog bijkomt. En ik denk niet dat ze hufter proef zijn, ze moeten handmatig bedient worden, lekker betrouwbaar, makkelijk

CabKnowHow|11.12.11|11:29

@Onno een printer heb je niet nodig nu natuurlijk wel als je icm de taxameter, de rittenstaat wordt niet meer geprint deze wordt uitgelezen.

De BCT heeft een printer aansluiting nodig er staat nergens aangegeven dat er daadwerkelijk een printer gekoppeld moet zijn.

@Duco ik heb een tijd geleden ook aan jouw aangegeven dat de eerste gekeurde BCT in juni/juli gereed zou zijn en dan mog mogen we “blij zijn”.

Onno de Vries.|11.12.11|12:15

@CabKnowHow
De chauffeur zal zijn ritten en bedragen toch willen controleren , of moet hij dat handmatig naast het bedienen van de boordcomputer doen , door de ritten op te schrijven?
Ik ben het met Duco eens, we weten gewoon niet wat een kale Boordcomputer kan en heb er ook geen enkele zien werken op de RAI.
Je kan nu al wel begrijpen dat een kale boordcomputer gewoon eigenlijk niks kan waar een taxi ondernemer iets aan heeft, of je zal de printer van de taximeter moeten gebruiken

CabKnowHow|11.12.11|17:12

Je kunt de ritten globaal controleren op de BCT zelf er staan dan geen adressen maar coördinaten (daar heb je niet ze veel aan) de tijden staan er bij plus nog wat extra gegevens.

Een ondernemer heeft alleen iets aan een kale BCT als dat het tijdswinst geeft en dus een extra rit zou kunnen doen, omdat je niets meer hoeft te noteren (werkboekje en rittenstaat).

Verder heb je er niets aan als je geen koppeling met je taxameter hebt moet je ook nog de bedragen handmatig overnemen.

Duco Douwstra|11.12.11|21:04

Eén ding is heel duidelijk de BCT is een ramp voor iedereen. De BCT houd al ruim 5 jaar de vooruitgang in de automatisering tegen. Er zijn ongeveer 5 leveranciers, die allemaal apart het wiel aan het uitvinden zijn, UITSLUITEND OM DE TOTAAL NUTTELOZE Digitale handtekening. Niemand wil de bood missen en niemand kan het zich ook permitteren om de BCT bood te missen. Er worden al jarenlang geen of nauwelijks nieuwe taxi-apparatuur gekocht. Zodat alle leveranciers door de dure ontwikkelingskosten –

Duco Douwstra|11.12.11|21:12

inmiddels tussen de wal en het schip hangen en met hun keel aan de kapstok. Op de RAI stonden ze naast elkaar, maar niet gebroederlijk. Elke leverancier hoopt dat zijn buurman eerder omvalt dan hij er is geen plaats voor zoveel verschillende BCT’s het verdien model is voor iedereen inmiddels naar de haaien. Het hele BCT project is praktische, technisch en economische onhaalbaar. De vrachtwagens en touringcars zijn ook met een soort BCT uitgerust en kosten € 2000,– zonder printer enz. maar er

Duco Douwstra|11.12.11|21:19

maar er zijn veel meer vrachtwagens en touringcars in Nederland en zelf Europa. Er er zijn veel minder verschillende leveranciers. Als we 7 jaar geleden nee hadden gezegd tegen de digitale handtekening. Dan hadden we 4 jaar geleden al geen rittenlijsten en werkmappen meer hoeven bij te houden. En daarom strijd ik al 7 jaar tegen de digitale handtekening en onrecht. Dus ik hoop dat iedereen nu voor eens en altijd begrijpt dat ik niet tegen de BCT ben omdat ik werkmappen wil blijven verkopen.

Onno de Vries.|12.12.11|08:07

@ CabKnowHow
Het komt regelmatig voor dat een klant of zo, gegevens wil weten over een gereden rit, of rekening rit bijvoorbeeld. Als er dan geen in en uitstap adressen op de ritstaat staan, alleen coordinaten , dan wordt het ondoenlijk de rit achteraf op te zoeken.
Als de chauffeur dan ook nog een vergissing maakt bij het instapmoment, ben je helemaal de klos en is die rit niet meer te vinden. Dan heb ik toch een voorkeur voor een handgeschreven ritstaat
of een taxi terminal. Hoe zie jij dat?

CabKnowHow|12.12.11|10:06

Zodra je adressen bij de coördinaten wilt hebben moet er dus een online/offline koppeling zijn met een database, de kosten zijn daarvoor hoog dat is de reden waarom het niet in een BCT zit.

Ik denk dat diverse lev. met een koppeling komen maar dan heb je dus weer extra kosten, ik denk dat het instap model BCT vanaf 1.500,00 te koop zal zijn. Wat je dan hebt is wat de wet vraagt niet meer en niet minder. Voor een lev. is interessanter om jaarlijks een abbo factuur te sturen dan de eenmelige

CabKnowHow|12.12.11|10:10

kosten die ze krijgen.

@Duco de enige goeie oplossing was dat er een aanbesteding was geweest zodat er maar een apparaat was geweest, dan waren de kosten het laagste geweest.

Elke lev. moet nu een certificering doen dan zijn erg hoge kosten we zien nu 4 lev. van de BCT deel dit door het aantal taxi’s en je ziet hoeveel bct’s er gemiddeld per lev. verkocht gaan worden.

Iedereen zal moeten wachten tot er meer info is al gaat deze tijd (onterecht) af van de overgangsperiode.

Duco Douwstra|12.12.11|10:50

De enige goede beslissing die al pl/min 7 jaar geleden genomen had moeten zijn, is. Kies de beste, al jaren in gebruik zijnde en geteste, online software en hardware systemen en verplicht alle voertuigen met een blauw kenteken om deze in gebruik te nemen. Op het vergunningsbewijs moet dan komen te staan naar welke server het betreffende voertuig zijn gegevens verstuurd. Dan kan iedereen op 100% dezelfde manier betrouwbaar gecontroleerd worden. Bedrijven die nu al online zijn, zijn al beter te

Erik|12.12.11|10:59

Misschien is de basis BCT iets voor een TUK-TUK. Hebben zij tenminste ook iets te registreren.
Voor een Taxibedrijf zie ik steeds meer bezwaren in plaats van voordelen om een BCT te moeten gebruiken. Ben van plan zo lang mogelijk te wachtten om ze aan te schaffen, laat eerst de kinderziektes maar duidelijk worden die er nu al veel te veel lijken te zijn. En zien of er dan nog fabrikanten zijn die ze leveren en zijn ze wellicht verbeterd.

Duco Douwstra|12.12.11|11:13

Zijn al veel beter te controleren dan de voertuigen die nog niks online registreren. Daarom heb ik ook zoveel tegenstanders en dat neem ik ze niet kwalijk natuurlijk, ik registreerde 40 jaar geleden nauwelijks iets en dat was lekker verdienen. Maar daar gaan de discussies nu niet over, we hebben het er nu over, hoe we oneerlijke concurrentie tegen gaan. En over gelijke behandeling en wijze van controleren. En in dat licht bezien zijn alle BCT gedrochten al jaren lang een ramp en blijven dat!

Erik|12.12.11|12:56

@ Douwstra
Wat bedoel je met tegenstanders? Heb je het dan over de BCT? Je kan toch niet alleen maar voordelen zien in de nu voorliggende BCT voor taxibedrijven, groot of klein , maakt niet uit.
Ik zie, of het nou leuk is of niet , geen voordelen , niet aangetoond , ook niet in vergelijk met de huidige Taxi Terminals.
Kan er wel mooi uitzien op de RAI, maar je komt verder met een nuttig apparaat in je Taxi.
Het moet ook nog eens een keer allemaal betaald worden, maar waarvan eigenlijk?

Duco Douwstra|12.12.11|13:12

Erik je hebt helemaal gelijk er zijn geen voordelen alleen maar nadelen m.b.t. de BCT. Voor de taxibranche, de BCT leveranciers, de overheid, voor iedereen is de BCT een ramp. Voordelen zijn ook nooit aangetoond, ze worden wel hard geroepen, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Tineke Netelenbos riep in 2000 bij de deregulering ook in grote advertenties “VRAAG BIJ MIJ EEN VERGUNNING AAN DAN HOEFT U GEEN GOODWILL TE BETALEN” Een dommer mens is erj niet voorstellen. Of kreeg je er ook werk bij?

paul|15.12.11|16:32

1 oktober ging de regelgeving in, gratis omruilen chauffeurspas naar BCT-kaart tot en met 29-2-2012. Apparatuur leverbaar vanaf april 2011 (zal wel 2012 bedoeld worden) Intussen per 1 oktober nieuwe tarieven, overgangsperiode tot 1 april 2012, sommige meters kunnen de nieuwe tariefstructuur niet aan tijd én kilometers tegelijk registreren en er zijn meters zonder de dan verplichte printers. Men moet dus eerst nog even nieuwe printers en/of meters kopen en daarna een BCT, snapt iemand dit nog?

A.Urban|18.12.11|16:22

Traject controle op alle Nederlandse wegen en ook steden ? Dat staat Taxibedrijven te wachtten met de boordcomputer Taxi. Doordat tijden en afgelegde weg d.m.v. coordinaten, geijkt worden vastgelegd , heeft I.V.W. de mogelijkheid dit te doen, en zal ook gaan gebeuren!
We gaan als proefkonijn gebruikt worden.
Als U dit niet leuk vindt laat Uw stem horen!

Onno de Vries.|20.12.11|20:05

Wanneer je in de 80’er jaren naar Berlijn reed, werd je aan de grens bij Helmstedt gecontroleerd. Tijd, auto, persoonsgegevens werden genoteerd en aan de grens en bij west Berlijn wederom. Als je te lang over die 200 km gedaan had, werd je ondervraagd door de politie!
‘Big Brother is watching you’ De Berlijnse muur viel, heel Europa was gelukkig en opgelucht.
Nu gaat I.V.W. taxichauffeurs D.M.V. de BCT iedere minuut volgen en vast leggen waar de taxi chauffeur zich bevindt.
onder verder,

Onno de Vries.|20.12.11|20:06

Deze gegevens worden opgeslagen door I.V.W. We zijn in een Politie staat beland, goedgekeurd door Minister Rutte en Minister Schultz van Haegen , VVD ‘ers.
Ik dacht dat VVD iets met vrijheid te maken had. Ik herken geen vrijheid in een dergelijk systeem.
Moet ‘Big Brother’ zo nodig weten waar ik ga wateren om het maar netjes te houden, Waar hebben wij chauffeurs dit aan verdiend? Wat wil IVW met onze gegevens doen?
Zo’n systeem kan misschien in Noord Korea, maar hoort niet in Nederland Thuis!

Cor van Tuil|20.12.11|20:39

@ Onno
Onno, Als je een Taxi chauffeurspas wil aanschaffen heb je van de Overheid een verklaring omtrent gedrag en een chauffeurs opleiding, waarvoor je dan moet slagen nodig. De overheid vertrouwd de VOG en opleiding (chauffeurspas) kennelijk niet want ze willen ons ook nog iedere minuut kunnen volgen.
Ik vindt het schandalig dat er profiteurs zijn de zo’n BCT willen bouwen die IVW wil en dat over onze rug, schande!
Ik zie die € 4500 liever in mijn loonzakje, dat is nuttig. BCT = onzin.

paul|22.12.11|11:24

Gelukkig hebben we de KNV die aan al dit soort ongein een eind kan maken… daar is een bond voor…toch???

Peter.|22.12.11|14:03

Juist Onno helemaal mee eens we rennen af op een hele grote politie staat.
maar de meeste menssen hebben dit niet door.
Ik denk dat je het Oostblok mee gemaakt moet hebben om dit te weten.
De genen die dadelijk een keer op zijn claxon duuwd is de crimineel.
Hoppa weer 380 euro wat een heerlijk land en dit is alleen maar het begin.
Wat ben ik blij dat uk niet meer kinderen op de wereld gezet heb.
Om ze straks te laten kleineren door de overheid.
kijk maar naar al die camera,s,in en uit de stad.

Onno|01.01.12|14:23

Gefotografeerde kentekens mogen een maand opgeslagen worden door de overheid, i.v.m.privacie. Langer niet . Daarbij weet je niet wie er in die auto zat.
Waarom van taxi’s de afgelegde weg, chauffeursgegevens iedere minuut opslaan, voor hoelang , nut en wat i.v.w.met die gegevens wil gaan doen is totaal onduidelijk. Omdat de overheid een handjevol taxi.s met name uit de steden niet op orde kan krijgen? KOSTEN?
Is dit de juiste weg die we in 2012 gaan bewandelen?
Tijd voor bezinning.

paul|03.01.12|11:54

Net de heren van Quipment aan de lijn gehad… Mijn meters kunnen de nieuwe tarieven niet aan, moet nu eerst nieuwe meters kopen en daarna dan een BCT die dan aan deze meters gekoppeld kan worden.(die BCT alleen, dus zonder meter of iets, die kost al 950,00 euro) Of per april even ‘dicht” gaan en wachten tot BCT inclusief taxameter leverbaar is, wordt ongeveer mei of juni en gaat ongeveer 1350,00 euro kosten, maar dat wisten ze zelfs bij quipment dus nog niet helemaal zeker…

CabKnowHow|03.01.12|13:20

@Paul gewoon een gebruikte meter kopen en even afwachten tot alle BCT’s op de markt zijn.

Dan pas beslissen, de leveranciers hebben een berekening gemaakt hoeveel er geproduceerd moeten worden om uit de kosten te komen.

Ik denk dat afwachten het beste is op dit moment, leveranciers zullen uiteindelijk graag willen leveren misschien wel tegen een goedkoper tarief.

Erik|03.01.12|18:30

MMMM, Een gebruikte meter die het nieuwe tarief aan kan? En of er dan een printer aan gekoppeld kan worden , daar dat ook verplicht is? Grote kans dat het toch nieuwe moeten worden. Op de R.A.I. ook vernomen dat een koppeling van de B.C.T. met een taximeter binnen afzienbare tijd verplicht gaat worden en of die printer geschikt is voor 2 apparaten? Of er ook een printertje bij die B.C.T. van € 1350.00 zit ?
Roept allemaal veel vragen op. Misschien weet I.V.W. het. Voorzichtig Paul!

Erik|03.01.12|18:58

MMM, Gebruikte meters, en of die de nieuwe tarieven en een verplichte printer aankunnen? Dat is nog maar de vraag. Ik heb op de R.A.I. vernomen dat taximeters binnen afzienbare tijd verplicht gekoppeld moeten zijn met een BCT . Of er een printer bij die €1350. zit ? Veel onduidelijkheid .
Misschien weet I.V.W. het? Voorzichtig Paul!

CabKnowHow|04.01.12|09:59

Een TX38 met een IR30 voldoet prima ook met de nieuwe tarieven, over 5 jaar moet de TX gekoppeld zijn dus tijd genoeg.

Gewoon Hans even bellen en je hebt voor weinig een systeem.

paul|04.01.12|13:11

Het punt waar het mij om gaat is het volgende; Per oktober 2011 zijn de nieuwe tarieven ingegaan én is de BCT wet van kracht geworden. De overgangstermijn van de tariefswijziging is zes maanden. Om mij nu per die datum aan de wet te houden wordt ik gedwongen om mijn uitstekend werkende (en voorzien van een printer) Lockview 6300’s te vervangen door een nieuw systeem, vervolgens heb ik daarna bij een aanschaf van een BCT geen vrije keuze meer in welk systeem ik wil gebruiken, óf ik moet dit…

paul|04.01.12|13:17

…nieuwe systeem meteen als verloren beschouwen. Ik wil gewoon gelijk in één keer over kunnen stappen naar een goed werkend systeem, en mij aan de nieuwe regelgeving kunnen houden! Door het simpele feit dat de juiste systemen nog steeds niet leverbaar zijn, en dat vóór april ook niet worden, kan dit dus niet. M.a.w. ik kan mij dus wel aan de wet houden maar daar moet ik dus, omdat de wetgever haar zaakjes niet op orde heeft,een extra investering voor doen, waarvoor geen subsidie wordt verleend.

Piet|04.01.12|15:04

@ Paul

Jij werkt met een verouderd type taxameter wat het dubbeltarief systeem niet aankan. Ik zou dan ook als ik jou was eens contact opnemen met je huidige leverancier om hen tot een passende oplossing te dwingen. Misschien trappen ze er in! Anders ben je toch aangewezen tot de aanschaf van iets anders, of je neemt het risico om de BCT aan te schaffen op het moment dat deze wordt geleverd, en dat is op zijn vroegst pas bij mijn weten april. Succes

A.Urban|04.01.12|15:54

De Lockview 6300′s is een zeer moderne meter die alle tarieven aankan en zelfs meer, zoals verhuur per zitplaats wat ook toegestaan is en in je meter moet kunnen. Zit dat dubbel tarief er niet in dan kan je dat vragen bij de fabriek in Israel.

Cor van Tuil|05.01.12|09:26

Paul, je schrijft, Ik wil gewoon gelijk in één keer over kunnen stappen naar een goed werkend systeem,
Dat hebben al heel veel bedrijven onlangs gedaan. Die moeten ook weer alles overdoen, alleen omdat de digitale handtekening mist, (ook niet noodzakelijk).
Dat gaat dus niet lukken, kon dat maar.
Lees het december nummer personenvervoer, blz 20-21, dan weet je ook gelijk waarom dat niet zal lukken.
10 jaar zoete broodjes bakken met I.V.W, heeft de branche niets opgeleverd. In tegendeel.

Onno|10.01.12|18:29

In de telegraaf van vandaag staat : Geklungel, op BLZ 3, over de reeds ingevoerde Ov chipkaart.
Met de BCT is het nu al veel erger! BCT moest vorig jaar ingevoerd worden , maar er is nog geen werkend systeem, DigiNotar is reeds Failliet, de privacy van chauffeur en klant is niet gewaarborgd, alle kosten onbekend, nut en noodzaak niet aantoonbaar.
Taxiondernemers laten opdraaien voor dit geklungel is evenmin te verkopen, net zoals de passagiers laten opdraaien voor geklungel met de ov kaart.

wil|04.02.12|07:16

wat ik ook zo vervelend vind is dat op de printbon je volledige naam en adres moet staan.
Je klanten hoeven toch niet te weten waar je woont? Denken ze straks dat er wel kontant geld bij je te halen valt of als een klant boos is komt ie verhaal halen.
Belachelijk gewoon.

Video: Alle leveranciers van de Boordcomputer Taxi | TaxiPro
BCT, Taxi Expo, Boordcomputer Taxi

Video: Alle leveranciers van de Boordcomputer Taxi

De leveranciers van de Boordcomputer Taxi toonden voor het eerst allemaal hun modellen op de Taxi Expo 2011. De apparaten zijn vanaf april 2012 leverbaar. De Boordcomputer Taxi vervangt de papieren rittenstaat en het werkmapje voor alle taxichauffeurs in Nederland.

Bekijk de video-reportages van TaxiProTV waarin de verschillende leveranciers van de Boordcomputer Taxi uitleg geven over hun apparaat.

De Boordcomputer Taxi van Quipment

De Boordcomputer Taxi van Cabman

De Boordcomputer Taxi van Taxamatic

De Boordcomputer Taxi van Taxitronic

Directeur Rob Doodkorte van Taxitronic wilde voor de camera van TaxiProTV geen uitleg geven over zijn model van de BCT.

Subsidie

Alle taxi’s in Nederland moeten voor 1 oktober 2013 uitgerust zijn met een Boordcomputer Taxi. Taxi’s die uitsluitend voor contractvervoer ingezet worden hebben zes maanden langer de tijd. De overheid stelt 600 euro subsidie beschikbaar per voertuig. Deze regeling loopt tot 1 oktober 2013.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

47 reacties op “Video: Alle leveranciers van de Boordcomputer Taxi”

Cor van Tuil|06.12.11|10:52

Er worden prijzen voor de BCT genoemd vanaf €900. Echter wat krijg je ”vanaf” ………….
Zitten daar alle keuringskosten, kaarten, uitleesapparatuur , printer, koppeling met je taximeter bij.
Over objectieve berichtgeving gesproken Rob, geef zelf eens het goede voorbeeld.
Op de RAI waren ook geen prijzen beschikbaar, is dat objectief dan?
Zo lang mogelijk dom houden die Taxiboeren, ze moeten die BCT toch kopen.
Dat is marktwerking die niet zo bedoeld is. WAAR IS EEN PRIJSLIJST??????

Cor van Tuil|06.12.11|11:02

Dat geld voor alle leveranciers wat hierboven staat, niemand is objectief , ook IVW niet, maar dat is geen nieuws.

Mo|06.12.11|12:05

Inderdaad, laat iedereen maar eens prijzen noemen en niet ongeveer of vanaf of wat dan ook.
Wees duidelijk naar ons.
Ongeveer prijzen zijn er genoeg genoemd net als de vanaf prijzen, maar wat kost het monteren, koppelen zoals Cor aangeeft.

Dus Rob; roep maar

CabKnowHow|07.12.11|09:57

Beste Rob, Soms is het beter om niet te reageren.

Jullie gaan miljoenen verdienen aan de BCT dat is een simpele rekensom, wij moeten dit weer opbrengen met minimale marges.

Als jullie echt begaan waren met de branche hadden jullie dit ook wel anders ingestoken, tenslotte hebben jullie bij alle besprekingen met het ministerie gezeten.

Cor van Tuil|07.12.11|16:50

Alle taxiondernemers die door de BCT benadeeld worden, (of uiteindelijk de digitale handtekening die IVW er in eist), moeten de koppen bij elkaar steken en wat geld voor een advocaat beschikbaar stellen. Daarmee het hele traject naar de boordcomputer toe, de zin en onzin van het apparaat , de foute beslissingen die zijn genomen , aan de orde te stellen.
De instantie ’s die fouten hebben gemaakt aansprakelijk stellen voor onnodige kosten die er gemaakt moeten worden. Dan komen we verder.

Cor van Tuil|07.12.11|16:50

Daar is nog tijd genoeg voor. 2 jaar of zoiets? Als maar blijven klagen heeft geen zin.
Wie neemt het initiatief ? Kan ons uiteindelijk heel veel geld besparen.
Niets gaat vanzelf, draag je steentje bij!
Uitgangspunt in 1998 was dat de BCT tussen €500 en €1000 kost, geen onzin kastje mocht zijn.
Nu is nog steeds niet duidelijk wat het uiteindelijk allemaal gaat kosten! en wat de zin is van een handbediende BCT in vergelijk met de reeds jaren in gebruik zijnde Taxi terminals.

Piet|07.12.11|17:12

@ Cor van Tuil

Beste heer van Tuil,

Ik heb bij verschillende leveranciers van de BCT navraag gedaan naar de prijs van het complete apparaat. Ik heb hier gewoon antwoord op gehad! Helder en duidelijk en dan met name de BCT van Quipment was voor mij uiterst interressant. Gewoon op de man af vragen en je krijgt een eerlijk antwoord.

Cor van Tuil|08.12.11|18:37

Piet, Ik ben niet achter een totale prijs per taxi kunnen komen. Daar bedoel ik mee ingebouwd en aangesloten,keuringskosten, kaartkosten, printer, uitleesapparatuur op kantoor, koppelen met de
huidige taxiterminals die ik nu heb. Als je al een merk gebruikt kan je niet met een ander merk er naast gaan werken omdat je dan een dubbel back office gebeuren nodig hebt, dat gaat niet werken en kost te veel. Apparaten van verschillende fabrikanten zijn niet onderling uitwisselbaar.
Hieronder verder,

Cor van Tuil|08.12.11|18:37

Prijslijst is niet verkrijgbaar. Voor een eenmansbedrijf is het misschien te doen, ik weet het niet.
Voor Taxi’s en Taxicentrales die met datacom werken moet je echt zoiets vergelijkbaars als een Taxiterminal aanschaffen anders kan niet, dus min. € 4000 per Taxi.
Als je een merk kiest, zit je er aan vast, er kan geen ander merk naast.
Gaat je leverancier failliet, kan je alles weggooien, niet ondenkbaar, zie DigiNotar,
Heb jij harde prijzen? Zet ze even op deze site. ( niet vanaf s.v.p.)

Onno de Vries.|09.12.11|13:48

Dat zijn mooie plaatjes van die boord computers, maar waar moet ik m’n eigen apparatuur in vredesnaam laten? Zijn zoveel apparaten wel te volgen voor de passagiers in de taxi?

CabKnowHow|10.12.11|10:41

@Onno de BCT hoeft niet in het zicht gemonteerd te worden, alleen de indicatoren zoals een storing moet gemeld worden.

Dit betekend dus dat deze nagenoeg volledig wegg ebouwd mag en kan worden.

Onno de Vries.|10.12.11|16:38

@ CabKnowHow
Als ik de filmpjes bekijk , moet de boordcomputer toch wel binnen handbereik en in het zicht zitten. Een printer zie ik ook niet, die moet toch de ritstaat uitprinten? Of moet je dat op kantoor doen.Als de rij en rust tijden aangepast gaan worden, wat is dan nog het nut en meerwaarde van een kale Boordcomputer?
Veel bedrijven rijden met een Cabman , waarom is dat niet goed genoeg.
Je kan je afvragen of er wel goed nagedacht is want er is veel onduidelijk over de boordcomputer.

Duco Douwstra|10.12.11|22:24

Ook na de RAI weten we nog niks. Oké er is een hele dure BCT versie van Quipment. De huidige nog nieuwe apparaten inruilen met € 1300,– bijbetaling, krijg je een zelfde apparaat met een digitale handtekening. Daar bij komen natuurlijk de koste van de kaarten. Er werden ook dummy’s van goedkopere versies getoond, en soms zelfs kale prijzen daarvan, dus niet wat er allemaal nog bijkomt. En ik denk niet dat ze hufter proef zijn, ze moeten handmatig bedient worden, lekker betrouwbaar, makkelijk

CabKnowHow|11.12.11|11:29

@Onno een printer heb je niet nodig nu natuurlijk wel als je icm de taxameter, de rittenstaat wordt niet meer geprint deze wordt uitgelezen.

De BCT heeft een printer aansluiting nodig er staat nergens aangegeven dat er daadwerkelijk een printer gekoppeld moet zijn.

@Duco ik heb een tijd geleden ook aan jouw aangegeven dat de eerste gekeurde BCT in juni/juli gereed zou zijn en dan mog mogen we “blij zijn”.

Onno de Vries.|11.12.11|12:15

@CabKnowHow
De chauffeur zal zijn ritten en bedragen toch willen controleren , of moet hij dat handmatig naast het bedienen van de boordcomputer doen , door de ritten op te schrijven?
Ik ben het met Duco eens, we weten gewoon niet wat een kale Boordcomputer kan en heb er ook geen enkele zien werken op de RAI.
Je kan nu al wel begrijpen dat een kale boordcomputer gewoon eigenlijk niks kan waar een taxi ondernemer iets aan heeft, of je zal de printer van de taximeter moeten gebruiken

CabKnowHow|11.12.11|17:12

Je kunt de ritten globaal controleren op de BCT zelf er staan dan geen adressen maar coördinaten (daar heb je niet ze veel aan) de tijden staan er bij plus nog wat extra gegevens.

Een ondernemer heeft alleen iets aan een kale BCT als dat het tijdswinst geeft en dus een extra rit zou kunnen doen, omdat je niets meer hoeft te noteren (werkboekje en rittenstaat).

Verder heb je er niets aan als je geen koppeling met je taxameter hebt moet je ook nog de bedragen handmatig overnemen.

Duco Douwstra|11.12.11|21:04

Eén ding is heel duidelijk de BCT is een ramp voor iedereen. De BCT houd al ruim 5 jaar de vooruitgang in de automatisering tegen. Er zijn ongeveer 5 leveranciers, die allemaal apart het wiel aan het uitvinden zijn, UITSLUITEND OM DE TOTAAL NUTTELOZE Digitale handtekening. Niemand wil de bood missen en niemand kan het zich ook permitteren om de BCT bood te missen. Er worden al jarenlang geen of nauwelijks nieuwe taxi-apparatuur gekocht. Zodat alle leveranciers door de dure ontwikkelingskosten –

Duco Douwstra|11.12.11|21:12

inmiddels tussen de wal en het schip hangen en met hun keel aan de kapstok. Op de RAI stonden ze naast elkaar, maar niet gebroederlijk. Elke leverancier hoopt dat zijn buurman eerder omvalt dan hij er is geen plaats voor zoveel verschillende BCT’s het verdien model is voor iedereen inmiddels naar de haaien. Het hele BCT project is praktische, technisch en economische onhaalbaar. De vrachtwagens en touringcars zijn ook met een soort BCT uitgerust en kosten € 2000,– zonder printer enz. maar er

Duco Douwstra|11.12.11|21:19

maar er zijn veel meer vrachtwagens en touringcars in Nederland en zelf Europa. Er er zijn veel minder verschillende leveranciers. Als we 7 jaar geleden nee hadden gezegd tegen de digitale handtekening. Dan hadden we 4 jaar geleden al geen rittenlijsten en werkmappen meer hoeven bij te houden. En daarom strijd ik al 7 jaar tegen de digitale handtekening en onrecht. Dus ik hoop dat iedereen nu voor eens en altijd begrijpt dat ik niet tegen de BCT ben omdat ik werkmappen wil blijven verkopen.

Onno de Vries.|12.12.11|08:07

@ CabKnowHow
Het komt regelmatig voor dat een klant of zo, gegevens wil weten over een gereden rit, of rekening rit bijvoorbeeld. Als er dan geen in en uitstap adressen op de ritstaat staan, alleen coordinaten , dan wordt het ondoenlijk de rit achteraf op te zoeken.
Als de chauffeur dan ook nog een vergissing maakt bij het instapmoment, ben je helemaal de klos en is die rit niet meer te vinden. Dan heb ik toch een voorkeur voor een handgeschreven ritstaat
of een taxi terminal. Hoe zie jij dat?

CabKnowHow|12.12.11|10:06

Zodra je adressen bij de coördinaten wilt hebben moet er dus een online/offline koppeling zijn met een database, de kosten zijn daarvoor hoog dat is de reden waarom het niet in een BCT zit.

Ik denk dat diverse lev. met een koppeling komen maar dan heb je dus weer extra kosten, ik denk dat het instap model BCT vanaf 1.500,00 te koop zal zijn. Wat je dan hebt is wat de wet vraagt niet meer en niet minder. Voor een lev. is interessanter om jaarlijks een abbo factuur te sturen dan de eenmelige

CabKnowHow|12.12.11|10:10

kosten die ze krijgen.

@Duco de enige goeie oplossing was dat er een aanbesteding was geweest zodat er maar een apparaat was geweest, dan waren de kosten het laagste geweest.

Elke lev. moet nu een certificering doen dan zijn erg hoge kosten we zien nu 4 lev. van de BCT deel dit door het aantal taxi’s en je ziet hoeveel bct’s er gemiddeld per lev. verkocht gaan worden.

Iedereen zal moeten wachten tot er meer info is al gaat deze tijd (onterecht) af van de overgangsperiode.

Duco Douwstra|12.12.11|10:50

De enige goede beslissing die al pl/min 7 jaar geleden genomen had moeten zijn, is. Kies de beste, al jaren in gebruik zijnde en geteste, online software en hardware systemen en verplicht alle voertuigen met een blauw kenteken om deze in gebruik te nemen. Op het vergunningsbewijs moet dan komen te staan naar welke server het betreffende voertuig zijn gegevens verstuurd. Dan kan iedereen op 100% dezelfde manier betrouwbaar gecontroleerd worden. Bedrijven die nu al online zijn, zijn al beter te

Erik|12.12.11|10:59

Misschien is de basis BCT iets voor een TUK-TUK. Hebben zij tenminste ook iets te registreren.
Voor een Taxibedrijf zie ik steeds meer bezwaren in plaats van voordelen om een BCT te moeten gebruiken. Ben van plan zo lang mogelijk te wachtten om ze aan te schaffen, laat eerst de kinderziektes maar duidelijk worden die er nu al veel te veel lijken te zijn. En zien of er dan nog fabrikanten zijn die ze leveren en zijn ze wellicht verbeterd.

Duco Douwstra|12.12.11|11:13

Zijn al veel beter te controleren dan de voertuigen die nog niks online registreren. Daarom heb ik ook zoveel tegenstanders en dat neem ik ze niet kwalijk natuurlijk, ik registreerde 40 jaar geleden nauwelijks iets en dat was lekker verdienen. Maar daar gaan de discussies nu niet over, we hebben het er nu over, hoe we oneerlijke concurrentie tegen gaan. En over gelijke behandeling en wijze van controleren. En in dat licht bezien zijn alle BCT gedrochten al jaren lang een ramp en blijven dat!

Erik|12.12.11|12:56

@ Douwstra
Wat bedoel je met tegenstanders? Heb je het dan over de BCT? Je kan toch niet alleen maar voordelen zien in de nu voorliggende BCT voor taxibedrijven, groot of klein , maakt niet uit.
Ik zie, of het nou leuk is of niet , geen voordelen , niet aangetoond , ook niet in vergelijk met de huidige Taxi Terminals.
Kan er wel mooi uitzien op de RAI, maar je komt verder met een nuttig apparaat in je Taxi.
Het moet ook nog eens een keer allemaal betaald worden, maar waarvan eigenlijk?

Duco Douwstra|12.12.11|13:12

Erik je hebt helemaal gelijk er zijn geen voordelen alleen maar nadelen m.b.t. de BCT. Voor de taxibranche, de BCT leveranciers, de overheid, voor iedereen is de BCT een ramp. Voordelen zijn ook nooit aangetoond, ze worden wel hard geroepen, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Tineke Netelenbos riep in 2000 bij de deregulering ook in grote advertenties “VRAAG BIJ MIJ EEN VERGUNNING AAN DAN HOEFT U GEEN GOODWILL TE BETALEN” Een dommer mens is erj niet voorstellen. Of kreeg je er ook werk bij?

paul|15.12.11|16:32

1 oktober ging de regelgeving in, gratis omruilen chauffeurspas naar BCT-kaart tot en met 29-2-2012. Apparatuur leverbaar vanaf april 2011 (zal wel 2012 bedoeld worden) Intussen per 1 oktober nieuwe tarieven, overgangsperiode tot 1 april 2012, sommige meters kunnen de nieuwe tariefstructuur niet aan tijd én kilometers tegelijk registreren en er zijn meters zonder de dan verplichte printers. Men moet dus eerst nog even nieuwe printers en/of meters kopen en daarna een BCT, snapt iemand dit nog?

A.Urban|18.12.11|16:22

Traject controle op alle Nederlandse wegen en ook steden ? Dat staat Taxibedrijven te wachtten met de boordcomputer Taxi. Doordat tijden en afgelegde weg d.m.v. coordinaten, geijkt worden vastgelegd , heeft I.V.W. de mogelijkheid dit te doen, en zal ook gaan gebeuren!
We gaan als proefkonijn gebruikt worden.
Als U dit niet leuk vindt laat Uw stem horen!

Onno de Vries.|20.12.11|20:05

Wanneer je in de 80’er jaren naar Berlijn reed, werd je aan de grens bij Helmstedt gecontroleerd. Tijd, auto, persoonsgegevens werden genoteerd en aan de grens en bij west Berlijn wederom. Als je te lang over die 200 km gedaan had, werd je ondervraagd door de politie!
‘Big Brother is watching you’ De Berlijnse muur viel, heel Europa was gelukkig en opgelucht.
Nu gaat I.V.W. taxichauffeurs D.M.V. de BCT iedere minuut volgen en vast leggen waar de taxi chauffeur zich bevindt.
onder verder,

Onno de Vries.|20.12.11|20:06

Deze gegevens worden opgeslagen door I.V.W. We zijn in een Politie staat beland, goedgekeurd door Minister Rutte en Minister Schultz van Haegen , VVD ‘ers.
Ik dacht dat VVD iets met vrijheid te maken had. Ik herken geen vrijheid in een dergelijk systeem.
Moet ‘Big Brother’ zo nodig weten waar ik ga wateren om het maar netjes te houden, Waar hebben wij chauffeurs dit aan verdiend? Wat wil IVW met onze gegevens doen?
Zo’n systeem kan misschien in Noord Korea, maar hoort niet in Nederland Thuis!

Cor van Tuil|20.12.11|20:39

@ Onno
Onno, Als je een Taxi chauffeurspas wil aanschaffen heb je van de Overheid een verklaring omtrent gedrag en een chauffeurs opleiding, waarvoor je dan moet slagen nodig. De overheid vertrouwd de VOG en opleiding (chauffeurspas) kennelijk niet want ze willen ons ook nog iedere minuut kunnen volgen.
Ik vindt het schandalig dat er profiteurs zijn de zo’n BCT willen bouwen die IVW wil en dat over onze rug, schande!
Ik zie die € 4500 liever in mijn loonzakje, dat is nuttig. BCT = onzin.

paul|22.12.11|11:24

Gelukkig hebben we de KNV die aan al dit soort ongein een eind kan maken… daar is een bond voor…toch???

Peter.|22.12.11|14:03

Juist Onno helemaal mee eens we rennen af op een hele grote politie staat.
maar de meeste menssen hebben dit niet door.
Ik denk dat je het Oostblok mee gemaakt moet hebben om dit te weten.
De genen die dadelijk een keer op zijn claxon duuwd is de crimineel.
Hoppa weer 380 euro wat een heerlijk land en dit is alleen maar het begin.
Wat ben ik blij dat uk niet meer kinderen op de wereld gezet heb.
Om ze straks te laten kleineren door de overheid.
kijk maar naar al die camera,s,in en uit de stad.

Onno|01.01.12|14:23

Gefotografeerde kentekens mogen een maand opgeslagen worden door de overheid, i.v.m.privacie. Langer niet . Daarbij weet je niet wie er in die auto zat.
Waarom van taxi’s de afgelegde weg, chauffeursgegevens iedere minuut opslaan, voor hoelang , nut en wat i.v.w.met die gegevens wil gaan doen is totaal onduidelijk. Omdat de overheid een handjevol taxi.s met name uit de steden niet op orde kan krijgen? KOSTEN?
Is dit de juiste weg die we in 2012 gaan bewandelen?
Tijd voor bezinning.

paul|03.01.12|11:54

Net de heren van Quipment aan de lijn gehad… Mijn meters kunnen de nieuwe tarieven niet aan, moet nu eerst nieuwe meters kopen en daarna dan een BCT die dan aan deze meters gekoppeld kan worden.(die BCT alleen, dus zonder meter of iets, die kost al 950,00 euro) Of per april even ‘dicht” gaan en wachten tot BCT inclusief taxameter leverbaar is, wordt ongeveer mei of juni en gaat ongeveer 1350,00 euro kosten, maar dat wisten ze zelfs bij quipment dus nog niet helemaal zeker…

CabKnowHow|03.01.12|13:20

@Paul gewoon een gebruikte meter kopen en even afwachten tot alle BCT’s op de markt zijn.

Dan pas beslissen, de leveranciers hebben een berekening gemaakt hoeveel er geproduceerd moeten worden om uit de kosten te komen.

Ik denk dat afwachten het beste is op dit moment, leveranciers zullen uiteindelijk graag willen leveren misschien wel tegen een goedkoper tarief.

Erik|03.01.12|18:30

MMMM, Een gebruikte meter die het nieuwe tarief aan kan? En of er dan een printer aan gekoppeld kan worden , daar dat ook verplicht is? Grote kans dat het toch nieuwe moeten worden. Op de R.A.I. ook vernomen dat een koppeling van de B.C.T. met een taximeter binnen afzienbare tijd verplicht gaat worden en of die printer geschikt is voor 2 apparaten? Of er ook een printertje bij die B.C.T. van € 1350.00 zit ?
Roept allemaal veel vragen op. Misschien weet I.V.W. het. Voorzichtig Paul!

Erik|03.01.12|18:58

MMM, Gebruikte meters, en of die de nieuwe tarieven en een verplichte printer aankunnen? Dat is nog maar de vraag. Ik heb op de R.A.I. vernomen dat taximeters binnen afzienbare tijd verplicht gekoppeld moeten zijn met een BCT . Of er een printer bij die €1350. zit ? Veel onduidelijkheid .
Misschien weet I.V.W. het? Voorzichtig Paul!

CabKnowHow|04.01.12|09:59

Een TX38 met een IR30 voldoet prima ook met de nieuwe tarieven, over 5 jaar moet de TX gekoppeld zijn dus tijd genoeg.

Gewoon Hans even bellen en je hebt voor weinig een systeem.

paul|04.01.12|13:11

Het punt waar het mij om gaat is het volgende; Per oktober 2011 zijn de nieuwe tarieven ingegaan én is de BCT wet van kracht geworden. De overgangstermijn van de tariefswijziging is zes maanden. Om mij nu per die datum aan de wet te houden wordt ik gedwongen om mijn uitstekend werkende (en voorzien van een printer) Lockview 6300’s te vervangen door een nieuw systeem, vervolgens heb ik daarna bij een aanschaf van een BCT geen vrije keuze meer in welk systeem ik wil gebruiken, óf ik moet dit…

paul|04.01.12|13:17

…nieuwe systeem meteen als verloren beschouwen. Ik wil gewoon gelijk in één keer over kunnen stappen naar een goed werkend systeem, en mij aan de nieuwe regelgeving kunnen houden! Door het simpele feit dat de juiste systemen nog steeds niet leverbaar zijn, en dat vóór april ook niet worden, kan dit dus niet. M.a.w. ik kan mij dus wel aan de wet houden maar daar moet ik dus, omdat de wetgever haar zaakjes niet op orde heeft,een extra investering voor doen, waarvoor geen subsidie wordt verleend.

Piet|04.01.12|15:04

@ Paul

Jij werkt met een verouderd type taxameter wat het dubbeltarief systeem niet aankan. Ik zou dan ook als ik jou was eens contact opnemen met je huidige leverancier om hen tot een passende oplossing te dwingen. Misschien trappen ze er in! Anders ben je toch aangewezen tot de aanschaf van iets anders, of je neemt het risico om de BCT aan te schaffen op het moment dat deze wordt geleverd, en dat is op zijn vroegst pas bij mijn weten april. Succes

A.Urban|04.01.12|15:54

De Lockview 6300′s is een zeer moderne meter die alle tarieven aankan en zelfs meer, zoals verhuur per zitplaats wat ook toegestaan is en in je meter moet kunnen. Zit dat dubbel tarief er niet in dan kan je dat vragen bij de fabriek in Israel.

Cor van Tuil|05.01.12|09:26

Paul, je schrijft, Ik wil gewoon gelijk in één keer over kunnen stappen naar een goed werkend systeem,
Dat hebben al heel veel bedrijven onlangs gedaan. Die moeten ook weer alles overdoen, alleen omdat de digitale handtekening mist, (ook niet noodzakelijk).
Dat gaat dus niet lukken, kon dat maar.
Lees het december nummer personenvervoer, blz 20-21, dan weet je ook gelijk waarom dat niet zal lukken.
10 jaar zoete broodjes bakken met I.V.W, heeft de branche niets opgeleverd. In tegendeel.

Onno|10.01.12|18:29

In de telegraaf van vandaag staat : Geklungel, op BLZ 3, over de reeds ingevoerde Ov chipkaart.
Met de BCT is het nu al veel erger! BCT moest vorig jaar ingevoerd worden , maar er is nog geen werkend systeem, DigiNotar is reeds Failliet, de privacy van chauffeur en klant is niet gewaarborgd, alle kosten onbekend, nut en noodzaak niet aantoonbaar.
Taxiondernemers laten opdraaien voor dit geklungel is evenmin te verkopen, net zoals de passagiers laten opdraaien voor geklungel met de ov kaart.

wil|04.02.12|07:16

wat ik ook zo vervelend vind is dat op de printbon je volledige naam en adres moet staan.
Je klanten hoeven toch niet te weten waar je woont? Denken ze straks dat er wel kontant geld bij je te halen valt of als een klant boos is komt ie verhaal halen.
Belachelijk gewoon.