BCT, Boordcomputer Taxi, Quipment

BCT-leverancier Quipment is gestopt met aannemen bestellingen

BCT-leverancier Quipment is tijdelijk gestopt met het aannemen van nieuwe bestellingen van de Boordcomputer Taxi. “Wij kunnen niet garanderen dat nieuwe opdrachten voor 1 juli zijn ingebouwd”, zegt Olof Dieckhaus, directeur Quipment. “De afgelopen weken hebben wij al veel bestellingen moeten afwijzen.” Oorzaak is volgens hem dat de overheid weigert de invoeringsdatum van 1 juli 2014 te verplaatsen. “Dit ondanks de vele verzoeken die wij als Quipment, maar ook KNV Taxi, de afgelopen maanden hebben gedaan bij het ministerie van Infrastructuur.”

De overige twee leveranciers (Cabman en Taxitronic) hebben bij het ministerie aangegeven wel op tijd alle orders te kunnen inbouwen en activeren. Dieckhaus: “Wij verwachten echter dat een groot gedeelte van de voertuigen vanwege de enorme drukte niet tijdig ingebouwd en geactiveerd kunnen worden. Wij willen geen enkel risico nemen en het recht op de subsidie voor onze klanten verspelen door te late activering en melding bij RDW.”

Kapitaal

Vorig jaar heeft Quipment een flinke kapitaalinjectie gekregen van een nieuwe investeerder. Hierbij maakte Quipment bekend dat haar financiele zekerheid gewaarborgd was. “Zoals vorig jaar al gecommuniceerd is onze huidige investeerder een lange termijn investeerder en zijn we niet afhankelijk van banken. Uiteraard is ook bij hen teleurstelling over de opstelling van de overheid. Er zijn de afgelopen maanden forse investeringen gedaan onder andere in nieuwe datacentra apparatuur. Verder wordt er fors geïnvesteerd in componentvoorraden, zodat BCT’s uit voorraad geleverd kunnen worden als onze klanten een aanbesteding winnen of bijvoorbeeld een overname doen.”

Quipment heeft een 4-tal gecertificeerde varianten van hun BCT verkocht. Het bedrijf heeft nu echter besloten de modellen USB en Wireless niet meer op de markt te brengen. “Deze varianten nemen slechts enkele procenten van de totale offerteportefeuille voor hun rekening. Het is voor ons niet mogelijk om, gezien de strakke deadline vanuit de overheid voor 1 juli deze apparaten te leveren en deze varianten te ondersteunen”, aldus Dieckhaus.

BCT

Deze ‘kale’ BCT’s zijn vooral besteld door zzp-ers en kleinere bedrijven. Het grootste deel van de orders heeft Quipment in de contractvervoermarkt en bij de grotere taxibedrijven in Nederland gerealiseerd. “Dit is sinds de oprichting van Quipment de doelgroep voor ons bedrijf”, aldus Dieckhaus. De bedrijven die het betreft zijn dit weekend geïnformeerd per brief en mail. “Een gedeelte van deze bedrijven heeft een voorschot betaald, zoals afgesproken in de overeenkomst. Uiteraard zullen wij deze bedrijven dit verstrekte voorschot op korte termijn volledig terugbetalen.

Door het annuleren van orders enerzijds en het afhouden van de nieuwe orders de afgelopen weken zegt Quipment de garantie te kunnen bieden, dat alle bestellingen voor 1 juli zijn ingebouwd en geactiveerd. “Uiteraard moeten klanten zich wel houden aan onze uitrolplanning en zorgen dat de financiën tijdig in orde zijn”, legt Dieckhaus uit. “Met vrijwel al onze klanten zijn goede afspraken gemaakt over de uitrol om die op tijd voor 1 juli te laten plaatsvinden. Al merken we wel dat er gebrek is aan liquididiteit in de markt.”

Componenten

Als gevolg van leverproblemen bij de belangrijkste leverancier van componenten van de Quipment-BCT is Quipment niet in staat voldoende BCT’s te produceren om voor 1 juli 2014 aan alle vraag te voldoen. “De Quipment BCT is de technisch meest geavanceerde BCT van Nederland en is voorzien van zo’n”1.400 verschillende componenten. Hierdoor is de productie een logistieke uitdaging”, heeft Dieckhaus gemerkt.

“Daarnaast is het natuurlijk van essentieel belang dat alle partijen, zoals KIWA en RDW, niet ook nog eens zorgen voor vertraging. Bij KIWA geldt bijvoorbeeld dat ze op tijd de systeemkaarten moeten blijven leveren. Het zou helpen als de RDW het toestaat dat er tijdelijk ook buiten kantooruren geactiveerd kan worden en draadloze updates van de software wordt toegestaan”, vindt Dieckhaus.

Inbouwstations

“Er worden nooit problemen geconstateerd bij de steekproeven die zij uitvoeren bij onze inbouwstations, zowel de vaste als mobiele. Het zou de capaciteit flink verhogen als we 24 uur per dag kunnen activeren. Daarnaast is het natuurlijk ook erg fijn voor de taxi ondernemer, want dat maakt de planning flexibeler.”

Bij een complex product als de BCT is de kans groot dat de in de apparatuur opgenomen software niet 100% functioneert, vertelt Dieckhaus. “Om snel de kinderziektes achter de rug te krijgen, is het van belang om alle nieuwe softwareversies snel op alle actieve BCT’s uit te kunnen rollen. Helaas maakt de regelgeving dit onmogelijk doordat draadloos updaten is uitgesloten. Terwijl bij de start van het project de huidige stand van de techniek als uitgangspunt zou gelden. We hebben ons hier al jaren tegen verzet. Gelukkig is het ministerie nu bezig met de voorbereiding om dit mogelijk te maken.”

Auteur: Bart Pals

58 reacties op “BCT-leverancier Quipment is gestopt met aannemen bestellingen”

OP vrijdagmiddag tegen vijven een email ontvangen met het bericht dat uw bestelling geannuleerd is,zoek maar een andere leverancier en vergeet niet te eisen dat de bct voor 1 juli ingebouwd is,Deze afspraak had ik toch al met jullie?

Taxi Volendam|12.04.14|14:16

Vier dagen geleden = 7 april, staat op deze site : fabrikanten hebben aangegeven ” dat zij voor 1 juli 30.000 BCT’ s kunnen inbouwen” Daar is Quipment er 1 van dacht ik ? De overige twee hebben bij het ministerie aangegeven wel op tijd alle orders te kunnen inbouwen en activeren.
Welke orders en van wie? Over hoeveel taxi’s spreken we. Het Quipment verhaal hierboven kun je niet serieus nemen. Zit vol met leugens. Nog meer verwarring en leugens ? Waarom ?

Ronald Housmans|12.04.14|15:36

Voor Quipment betreft het een klein deel van hun orders, maar voor mijn bedrijf heb ik 100% bij Quipment besteld. En niet de laatste paar weken, maar al in december 2012! Zeg dan eerlijk dat jullie je niet richten op kleine taxibedrijven, dan had ik ruim de tijd gehad om bij een andere leverancier aan te kloppen. Bovendien zal de nieuwe leverancier mij al zien aankomen, ik sta met de rug tegen de muur dankzij Quipment.

Nico Gerards|12.04.14|15:37

tsja, en nu??? wie is de dupe? de taxi ondernemer, alweer!!

Rik de Swart|12.04.14|15:54

ik denk dat ik na 1 juli mijn visitekaartjes maar gewoon om ga draaien; dan staat er geen Taxi de Swart, maar de Swarte Taxi. Lijkt me veel verstandiger, want het is een grote teringbende in de taxibranche, en het wordt alleen maar erger

Ton van Dalfsen|12.04.14|16:03

Die bende is in 2000 al begonnen. En het gaat steeds groter worden. Als je al het nieuws had gehoord dat Minister Schultz tegen de duitse vignet gaat strijden omdat het discriminatie is , worden wij dan niet gediscrimineerd met de rij en rusttijden ?

Ton van Dalfsen|12.04.14|16:05

Met z’n alle mailtjes sturen naar radar. dan worden ze bedolven onder al die mailtjes waardoor ze een item gaan maken

John vd horst|12.04.14|16:23

Godverdomme de K*LIJERS. Eerst verprutsen ze de inbouw van mijn gewone taximeter, kostte mij 500 om dit op te lossen. Ik dacht, ik geef ze nog 1 kans: De BCT is al màànden geleden besteld en nu krijg ik bericht dat ze toch niet kunnen leveren!?!? Zich verschuilen achter de overheid; Steeds was het geen probleem, al jàren wisten ze van deze drukte, en nu is het ineens de schuld van de overheid? LEUGENAARS. NOOIT MEER IETS BESTELLEN DAAR!! Totààl geen servicegevoel; ze behandelen je als oud vuil.

Ton van Dalfsen|12.04.14|16:27

Nu net een bericht naar Tros radar gestuurd en kreeg de replay terug met: WANNEER NEMEN WIJ CONTACT MET U OP?
Gezien de grote hoeveelheid e-mail die wij ontvangen, kunnen wij helaas niet elk bericht persoonlijk beantwoorden. Wij lezen echter alle e-mail en dus ook de uwe. Wanneer wij aanleiding zien om hieraan aandacht te besteden in onze uitzending of op onze website, nemen wij mogelijk contact met u op.
DUS ALLEN EEN BERICHT NAAR HUN STUREN

TrustTaxiService|12.04.14|17:51

Bedankt voor je email Quipment op 11 April 2014 sturen jullie een mailtje dat u vooruit lopend op de levering u de hele order annuleert en beroept u zich hiermee op overmacht ??? volgens mij heet dit in dekken, wij gaan hier zeker niet mee akkoord in 2013 getekend en 20% vooruit betaald en op de valreep zeggen overmacht, no way Quipment gewoon leveren en op de blaren zitten als je niet op tijd bent, belofte maakt nu eenmaal schuld.

Taxi Sjoerd|12.04.14|17:57

Net als de personen die voor mij gereageerd hebben moet ik stellen dat het verhaal van Quipment op zijn zachtst gezegd nogal rammelt. Ik vind het een erg eenzijdig verhaal dat Quipment nu stelt dat het allemaal aan de overheid ligt. Quipment heeft tot op het laatste moment orders aangenomen. Tot op het laatste moment heeft Quipment volgehouden dat alles in orde zou komen. Men heeft willens en wetens om de hete brij heengedraaid, bang voor een financiële en publicitaire strop.

Taxi Sjoerd|12.04.14|17:58

En nu, met de einddatum waarop wij verplicht een BCT moeten hebben in onze voertuigen, komt de aap uit de mouw. Men redt het niet op. En het ligt allemaal aan de overheid. Nou ervaring met de overheid hebben wij taxiondernemers allemaal. Dat de overheid niet altijd de meest flexibele samenwerkingspartner is kunnen wij beamen. Maar dat het allemaal de schuld is van de overheid dat Quipment niet op tijd kan leveren?!

Taxi Sjoerd|12.04.14|17:59

Het is een belediging voor een ieder die zijn vertrouwen ( en een zak centen) aan Quipment heeft gegeven en er op vertrouwde dat men tijdig een BCT ingebouwd zou krijgen. Het zou Quipment sieren als ze een verhaal naar buiten zouden brengen m.b.t. de leveringsproblemen die iets minder beledigend is voor onze intelligentie.

Hudson Taxi|12.04.14|19:17

Ja, Heren, En dat allemaal met jullie vooruitbetaalde zuur verdiende centjes !

Duco Douwstra|12.04.14|19:53

De overheid heeft er alle belang bij dat de invoering van de BCT ordelijk verloopt.De mening van de Taxibranche over de invoering moet zwaar meewegen.Het KNV kon in 2003 al deze ellende ook niet voorzien en verkeerd nu in een moeilijk parket.Maar nu de STN in 3 weken tijd al veel meer leden heeft dan het KNV is er een gezonde tegenhanger waar de overheid niet meer omheen kan.Wij willen een totale herziening van de BCT verplichting een systeem die aan de eisen van deze tijd voldoet.Zonder 1400

Duco Douwstra|12.04.14|20:01

achterlijke componenten,online updates en van alle voertuigen op dezelfde efficiënte wijze doeltreffende online registratie en niet volgend jaar WEEEEER een ander onding verplicht stellen.Goed voor de werkgelegenheid van de ILT en de leveranciers.Maar niet voor de taxi’s die het water al aan de lippen staat.Het is nu tot hier en niet verder,de leveranciers hadden zelf eerder STOP moeten roepen tegen de bemoeizuchtige overheid. http://www.quipment.nl/pdf/Artikel-NederlandsVervoer-Juli2013.pdf

Ton van Dalfsen|12.04.14|23:27

Als het KNV die een WERKGEVERS ORGANISATIE IS VOOR ALLE LEDEN toen in 2003 ook beter naar de tegenstanders en KLEINE ONDERNEMERS had geluisterd zaten ze nu zelf niet in zo’n lastig parket. hierdoor groeit nu STN in grote mate. Nu Quipment massaal een bepaalde BCT variant van hun uit de productie haalt zou hun beter sieren door alle gedupeerden een aanbieding moeten doen met een andere variant. Nu halen ze zichzelf helemaal onderuit en zullen ze het stil krijgen op een volgende taxidag in de RAI

Autobedrijf DePeperbus|13.04.14|01:25

wat mij wel opvalt dat hier alleen maar zelfde mensen reageren en die kun jij met de hand tellen. Aangezien 30.000 BCT s ingebouwd moeten worden vraag ik mij af waar de rest is? Waar zijn jullie allemaal? Waarom laten jullie niets van jullie horen? Of hebben jullie het zo goed naar jullie zin dat jullie helemaal niets van jullie laten horen? Taxamatic failliet 18 reacties, Quipment stopt met bestellingen aannemen 15 reacties, door wie worden die andere taxi`s gereden?

Autobedrijf DePeperbus|13.04.14|01:31

Een taxi ondernemer heeft zijn meter en printer ingeleverd voor €200,00 en hij moest € 845,00 excl BTW bij leggen voor een BCT + € 600,00 subsidie gaat ook naar BCT fabrikant + € 139,00 naar Kiwa ondernemerskaart reken maar uit wat dat geintje kost en wie hier zakken vult. O ja hij zegt dat hij al die extra`s niet genomen heeft.

Duco Douwstra|13.04.14|09:37

De BCT is hetzelfde als wanneer je de meest moderne Mercedes,verplicht om moet ruilen van de ILT,met € 1300,– bijbetaling voor een andere moderne Mercedes maar dan met pincode, + een fiets er bij cadeau,gewoon omdat de ILT dat wil.De Mercedes met pincode heeft veel startproblemen en staat geregeld stil.Om nog erger te voorkomen moeten we NU stoppen met deze ambtelijke onzin.Iedereen tot aan de BCT leveranciers toe hebben de BCT altijd al krankjorum gevonden.Maar het moest van de wetgever

Henk Neervoort|13.04.14|10:04

in september al een bct besteld daar voor als mijn nieuwe auto in november zou komen,dat konden ze niet redden en werd de spiegelmeter ingebouwd tot jan jl,toen werd het feb ,toen Maart ,toen April ,vorige week woensdag hebben ze een afspraak gemaak voor de inbouw op 5mei,en zaterdag krijg ik een brief dat het niet doorgaat,ze zijn er mee gestopt,nou Roy Boons zoveel babbels als je
hebt op de taxibeurs over Cabman zo stil ben je nu flabdrol,bah waar ben je nu met je relatie van meer dan 12jaar .

Henk Neervoort|13.04.14|10:35

op de taxibeurs heb ik mij om laten praten door meneer Roy Boons,die vroeg mij waarom ik de bct van Cabman wou hebben,terwijl wij al een relatie hadden van meer dan 12jaar,na dat hij mij vertelde dat bij het andere bedrijf het een en ander aan de hand was op finacieel gebied en bij Quipment het allemaal geregeld was heb ik mij dus om laten praten ,nou bedankt Roy Boons fijn bedrijf heb jij,dus jullie zijn zi arrogant dat je de kleine bedrijven niet nodig hebt,dat breekt nog wel op .

Hudson Taxi|13.04.14|13:32

@ DePeperbus. Door de uitermate slechte bct informatie is deze soap niet verwonderlijk! Is ook zo voor grotere ondernemers die hun bestaande apparatuur gaan vervangen door een BCT. ” een mercedes vervangen voor een lelijke eend” De rest lijkt te slapen ja.Door valse informatie van ILT, KNV en de fabrikanten krijg je deze ongewenste toestanden. Veel ondernemers willen kennelijk bedondert worden. Nou, ik niet en wil vrijheid houden en geen verplichte rotzooi hoeven kopen.

Nico Gerards|13.04.14|15:35

wordt het niet tijd voor actie? het is 5 voor 12!!! Misschien een petitie aanbieden in Den Haag!! maar dan wel met veel taxivoertuigen aanwezig in Den Haag. En voorwat Quipment betreft, uitsluiten dat bedrijf!!
Mensen meld je aan bij STN !! Hoe groter des te meer macht aan KNV heb je niets, dat zijn alleen meelopers met de overheid!! Steun Duco!!

Ton van Dalfsen|13.04.14|16:25

Ik denk ook dat STN meer macht zal krijgen dan het KNV. Blijf er steeds op hameren, Zij zijn alleen voor de groten die het meeste stemrecht hebben met zoveel voertuigen die denk ik al niet meer kloppen. De kleinere worden weggestemd waardoor er steeds meer kleinere wegblijven bij hun vergaderingen en dat terwijl het KNV een werkgevers organisatie is voor ALLE LEDEN. Het gaat nu niet alleen meer om de BCT maar ook om meer zaken aan de kaak te stellen. STEUN STN !!!!!!!!

Mike van Wanum|13.04.14|20:06

Je vraagt je af waarom er door de overheid niet gecontroleerd word of zo bedrijf wel financieel gezond is en werkelijk zijn afspraken kan nakomen. Als er getekend is en al geld is ontvangen zijn ze volgens mij aansprakelijk voor alle extra kosten die een ondernemer erbij krijgt als zij niet kunnen leveren. Er is hier toch wel een consumentenbescherming van toepassing ? Ben trouwens ook niet blij dat ik voor een andere heb gekozen, kost altijd teveel geld wat je eerst maar terug moet verdienen.

Mike van Wanum|13.04.14|20:08

Is er eigenlijk al bekend hoeveel aanmeldingen STN inmiddels heeft. Heb mij aangemeld, maar hoor niks meer.

Bct Belangen|13.04.14|22:05

Het wordt tijd dat een afvaardiging van de Taxi Branche op bezoek gaat in Den Haag. BCT Belang (wordt vrienden via de Facebook pagina en volg alles op de voet) heeft inmiddels bedrijven met in totaal 1500 taxi’s achter zich staan. Aankomende week wordt contact gelegd met het ministerie voor een afspraak. Hoe meer bedrijven we vertegenwoordigen hoe beter. BCT Belang behartigd de belangen van bedrijven die reeds hebben ingebouwd en bedrijven die dit nog niet hebben gedaan of hebben kunnen doen.

Bct Belangen|13.04.14|22:06

Bct Belangen gaat met een professionele insteek het gesprek aan. In Den Haag krijg je enkel zaken voor elkaar door hard op de inhoud te zijn en tegelijkertijd met respect voor je gesprekspartner.

Duco Douwstra|13.04.14|22:41

Sorry dat we nog geen gezamenlijke brief klaar hebben.De welkomst brief aan iedereen die zich heeft aangemeld zal deze week worden verstuurd.Met uitleg over de verdere plannen.De 23e heb ik een gesprek met de VVD in Den Haag.Daar zal ik alles alle misstanden schriftelijk indienen en mondeling onderbouwen.Vooral de chaos rondom de BCT en de afschaffing van de rij- en rusttijden.Er hebben zich op dit moment 404 bedrijven ingeschreven.KNV heeft 275 leden,samen willen wij hetzelfde,ook over de BCT.

Taxi Volendam|13.04.14|23:32

Ik zie 1 belang, weg met de bct. Er is reeds meer dan genoeg geld over de balk gesmeten. Niet erg professioneel de naam bct belangen. Jammer.

Duco Douwstra|14.04.14|00:38

BCT Belangen???Wie ben jij en wat is HET belang van DE BCT? je hebt 1500 Taxi’s achter je staan.Ik zoek al weken naar een ondernemer die nog achter de BCT staat.Ik kan hem niet vinden.En de Minister staat gelijk klaar? toe maar!Op Facebook zie ik dat jij zelf de enige favoriet.Wel fijn dat jij nog eens extra onder de aandacht brengt hoe onbetrouwbaar het hele BCT project is.De meeste die aangeschaft of betaald hebben,zijn er ziek van en die naar mij geluisterd hebben zijn blij.

Bct Belangen|14.04.14|14:24

Beste Duco, BCT is opgericht om vanuit bedrijven met diverse achtergronden met het ministerie te gaan overleggen voor een oplossing voor de wetgeving die per 1 juli in zal gaan. Er zijn momenteel 3 groepen: 1. bedrijven die de inbouw op 1 juli klaar hebben (er zijn al bedrijven klaar met 80 voertuigen) 2. bedrijven die deels klaar zullen zijn op 1 juli 3. bedrijven die niet klaar zijn op 1 juli. Voor die drie type bedrijven met uiteenlopende belangen wil BCT Belangen een gezamenlijke oplossing.

Bct Belangen|14.04.14|14:28

Binnen BCT Belangen zijn personen vanuit verschillende achtergronden samen bezig met oplossingen 1. zelfstandige met 2 auto’s 2. contract vervoerder 10-100 voertuigen 3. contract vervoerder 100+ voertuigen 4. vertegenwoordiger vanuit een TTO. Zo worden alle belangen behartigd. BCT belangen zal haar exacte voorstel aan het Ministerie omtrent de invoering van de BCT deze week op de Facebook pagina plaatsen.

Yvonne Botterhuis|14.04.14|15:01

Niet op tijd is in veel gevallen onwil in plaats van onmacht. In Rotterdam bouwen ze er op dit moment 1000 in bij de RMC. Dat gaat gewoon lukken voor 1 juli. Hulde aan de monteurs en de ondernemers. Het is namelijk wel hartstikke veel werk.

Hasan Bicklar|14.04.14|15:10

Heb vandaag contact gehad met twee overgebleven leveranciers. Die doen hun best om alle bct`s in te bouwen tot 1.juli,maar ze kunnen geen garantie geven. Daarom wil ik ook niet bestellen bij hun. Ik wil het zwart op wit hebben. Vervolgens de ILT gebeld, en als dat tot 1.Juli niet lukt moet ik staken met mijn werk. Bij deze een grote MIDDElFINGER voor de ILT..Vervolgens gebeld naar overheidsnummer 1400,en nu wacht ik op aantword van de ministerie.

Hasan Bicklar|14.04.14|15:17

En als ik geen garantie krijg van leveranciers, laat ik die gewoon niet inbouwen op grond van eerdere slechte ervaring…En als ze mij lastigvallen wordt het een rechtszaak tegen de staat die de taxibedrijven gewoon zit te terroriseren…..En rot jij maar op met je bct-belangen…Noem het maar gewoon overheids-belangen aan hardwerkende taxibedrijven…De overheid en is gewoon een dief die ons geld wil afpakken…

Taxi Volendam|14.04.14|17:20

@ Yvonne Botterhuis. Zijn al die afbestelde bct ’s door Quipment, al die ingebouwde apparaten die storingen geven , het faillissement van Taxametic , de ondeugdelijke BCT’s onwil ? En van Wie, dat zet je er niet bij.
Je geeft Bct cursussen. Bestudeer eerst de hele bct materie voor je dergelijke onzin uitkraamt .

Duco Douwstra|14.04.14|17:22

Yvonne wat is dat geweldig! en wat schieten de ondernemers bij de RMC er mee op? Of deden die alles nog ouderwets op zijn boeren fluitjes.Ik neem toch aan dat ze bij de RMC alles al tot in de puntjes geautomatiseerd hadden,zoals ik dat bij de UTC al in 2000 had.Of is de pincode na ruim 9 jaar voorbereiding een ideale verbetering.Kom maak mij blij en overtuig mij dat de BCT niet louter en alleen ILT waanzin is. Of beaam even dat jij het ook niet snapt maar dat RMC het braafste jongetje wil zijn.

Bob Nijhof|14.04.14|17:39

Voor eenieder die morgen al werk zoekt:

http://www.quipment.nl/vacatures/vacatures_index.php

Gino de Vries|14.04.14|22:07

Als ik de berichtgeving mag geloven spreid het “snorderschap” zich als een cholera epidemie uit over het land en derhalve laat Mansveld weten “dat het echter lastig is de snorders te bestrijden”, dat lees ik als: “Voor onze gemoedsrust naggelen we de legale taxi’s maar”;Het zou zo maar kunnen zijn dat snorder worden een uitstekende carrière move blijkt te zijn;Ik wou dat die onrendabelen de vereenvoudiging van de rij en rustijden voor ZZPers eens zo voortvarend aanpakte als die achterhaalde BCT.

René de Bruin|15.04.14|01:05

We gaan door als het niet in blauw is dan maar in geel.

Omer Ozer|15.04.14|11:47

STORNEER JE VOORSCHOT VIA JE BANK ZOLANG HET KAN!!! 56 dagen weigeringstermijn. Als de incasso na 18 februari heeft plaatsgevonden kun je nog terugboeken, zonder afhankelijk te zijn van de terugboeking van deze oplichters

Hudson Taxi|15.04.14|12:19

@Yvonne. LEG UIT waarom chsuffeurs verplicht worden een”enkelband” WAT EEN BCT IS te dragen als enige bedrijfstak in de WERELD, en deze zelf moeten betalen ook nog. IS HET REDELIJK wanneer wij flitspalen moeten gaan betalen als enigste bedrijftak? Begrijp je dit? Heb je een Bct ooit wel eens vergeleken met een Terminal. Zijn Bct’s /Taximeters waarbij 1 tarief tegelijk gebruikt mogen worden bij b.v. paralellvervoer van deze tijd? Onwil of domheid dit te moeten aanschaffen. Of onwil van jou ?

Rex Urban|15.04.14|12:40

Een gecertificeerde BCT / Taximeter is vregelijkbaar met een Type keuring van een auto. Daar mag je niets aan veranderen. wil je dit wel, dan moet je dit aanvragen en laten keuren wat idioot veel geld kost. Dat is met de BCT ook zo. Wanneer je gekocht hebt en er moeten aanpassingen komen, en die komen er zeker, loop je tegen die kosten aan. Dit alleen is al reden genoeg nooit met de ondeugdelijke BCT in zee te gaan. Of, Fabrikant Failliet? Wie past aan?

Pierre van Aert|16.04.14|17:39

De BCT is natuurlijk wel de ultieme natte droom van elke werkgever, belastingdienst en justitie.
Elke moment dat de taxi het eigen terrein af is, de controle over wat de chauffeur aan het uitspoken is.
Wanneer zouden ze komen met snelheidscontroles achteraf, ze kunnen immers precies zien waar en wanneer je met welke snelheid hebt gereden. Valt nog mee, dat de BCT niet gekoppeld is aan inboard camera’s. Eventjes je neus snuiten op een parkeerhaven, gaat gelijk de ingeb. mobilofoon : Doorrijden

Mike van Wanum|16.04.14|17:50

Zoals alles in de laatste 14 jaar zal ook nu blijken dat het geen toegevoegde waarde heeft gehad en de branche weer zinloos heeft geïnvesteerd in iets wat nooit zijn doel zal bereiken. Gemak brengt het niet, alleen maar ergernis en dat het allemaal kosteloos zou zijn voor de ondernemers is al lang niet meer van toepassing.

Mike van Wanum|16.04.14|17:50

Ik denk dat het geen zin heeft meerdere groepjes te krijgen zoals nu die allemaal apart een gesprek willen aangaan met ministers die niet eens werkelijk weten waar ze over praten. Maak 1 grote groep, dan sta je sterker en met 1 man die al langer de contacten heeft.

Taxi Klant|17.04.14|08:02

Redenen genoeg om tegen de BCT te zijn, de BCT is absoluut niet volmaakt. Het is wel een branche zelf die jarenlang aan heeft kunnen kloten met als resultaat de BCT. Ik hoop dat een ieder de vertegenwoordiger krijgt die ze verdient door zich aan te sluiten bij STN.

Taxi Klant|17.04.14|08:06

2000 deelnemers die 50,- per jaar betalen voor een stichting die, terwijl de/een van de oprichters al jaren wist van de problematieken rondom de BCT, 2 1/2 maand voor de verplichte invoering is opgericht. Ik ben benieuwd wat STN op zo’n korte termijn nog kan uithalen.