RTC, BYD, elektrische taxi, Rotterdamse Taxi Centrale

Rotterdamse Taxi Centrale bestelt 22 elektrische BYD taxi’s

De Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), de eerste centrale in Europa die de elektrische BYD e6 taxi’s in gebruik nam in 2013, heeft deze week bekendgemaakt zijn huidige vloot uit te willen breiden met nog eens 22 elektrische taxi’s van het Chinese merk.

Sjaak de Winter, CEO van de RTC, en Wang Chuanfu, voorzitter van BYD, ondertekenden op het Europese hoofdkantoor van BYD in Rotterdam een convenant hierover.

Vloot

De Winter: “Onze ervaringen met de eerste drie BYD’s e6 taxi zijn tot nu toe erg positief – ze zijn geliefd bij de passagiers en de chauffeurs en ze hebben aangetoond zuinig in gebruik te zijn. We kijken ernaar uit om onze vloot met deze milieuvriendelijke en kostenbesparende auto’s uit te breiden.”

Wang Chuanfu: “We zijn verheugd dat grote Europese steden als Rotterdam vertrouwen hebben in onze batterijtechnologie. Onze elektrische voertuigen leveren een belangrijke bijdrage aan de verbetering van de luchtkwaliteit in stedelijke gebieden. Onze e6 taxi’s – en ons brede scala aan elektrische stadsbussen – werken op onze bewezen betrouwbare batterijtechnologie die garant staat voor een groot actieradius en kostenvoordelen voor de vervoersmaatschappijen. Het is geweldig om de samenwerking met RTC voort te kunnen zetten.”

Elektrische taxi’s

De eerste BYD’s e6 taxi zijn al in gebruik genomen in steden als Londen (de eerste vloot van 32 e6 taxi’s zal begin volgend jaar uitgebreid worden naar 200 taxi’s), Brussel en Barcelona. Nieuwe aanbestedingen voor elektrische taxi’s worden binnenkort verwacht.

De meest recente overeenkomsten tussen BYD en RTC worden op dit moment in een financierings- en leaseconstructie vastgelegd, zodat de nieuwe vloot BYD’s e6 taxi klaar is om in 2015 Rotterdamse passagiers te vervoeren.

Bekijk de video van TaxiProTV over de eerste Rotterdamse BYD-taxi:

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Rotterdamse Taxi Centrale bestelt 22 elektrische BYD taxi’s”

Tjerk Vinckx|18.12.14|12:53

Het in 1995 opgerichte BYD ( Build Your Dreams )is een succesverhaal, maar dit kan alleen in landen waar de overheid niet als een verstikkende deken het bedrijfsleven lam legt.De andere kant van de medaille is dat arbeidsomstandigheden,vervuiling en mensenrechten in deze landen bij ons vraagtekens oproept.
SOMO / Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen.
-De verontrustende realiteit achter de elektrische auto-
Cradle to cradle, hoe groen is groen nu eigenlijk !!

Danny Kastelijn|18.12.14|14:38

Ik zie het nut er niet van in. “Groen” klinkt leuk, maar zo groen is het allemaal niet.

M. Martins.|18.12.14|14:53

Nuttige wagen maar wederom een horkenbak.

Ton van Dalfsen|18.12.14|15:07

Zo groen is het ook niet. De kolencentrales kunnen het niet bijbenen door al die elektrieke autootjes.

Danny Kastelijn|18.12.14|16:36

Wat kost zo’n ding, netto?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.