Cabman Chauffeursbeoordelingen

Cabman introduceert dienst voor chauffeursbeoordelingen

Om bij aanbestedingen de vervoerskwaliteit aan te kunnen tonen, is inzicht nodig in de service van chauffeurs. Vervoerders willen dit gemakkelijk en op elk moment kunnen verkrijgen. Cabman speelt in op deze behoefte met een dienst waarbij passagiers via een QR-code ritten kunnen beoordelen. 

Cabman Chauffeursbeoordelingen is in het leven geroepen om passagiers gemakkelijk vervoersdiensten te laten beoordelen, zonder dat de ondernemer additionele hardware nodig heeft. “Als vervoerder hoef je alleen een sticker met een QR-code in de taxi te plaatsen. De klant kan deze scannen met de mobiele telefoon, waarna de vraag in beeld komt hoeveel sterren zij de dienst geven”, legt Cabman uit. Dit kan elke klant één keer per rit doen. 

Het indienen van een klacht wordt door sommige klanten gezien als een grote stap, stelt het bedrijf. Doordat de beoordeling met deze dienst slechts met een vraag en anoniem via de eigen telefoon ingediend kan worden, wil Cabman het beoordelen laagdrempeliger maken.  

Terugkoppeling op een gewenst moment

De antwoorden worden per voertuig teruggekoppeld aan de zogenoemde Data Studio, waaruit kan worden opgemaakt welke chauffeur welke rit heeft verzorgd. De leidinggevende kan vervolgens op een gewenst moment de resultaten aan de chauffeurs terugkoppelen. “Het kan blijken dat een chauffeur meerdere keren negatief wordt beoordeeld. Hier kan dan met hem of haar over worden gesproken en eventueel bekeken worden hoe het verbeterd kan worden.” 

Geslaagde pilot

Brookhuis Personenvervoer werkt sinds een paar jaar samen met Cabman. Ze maken daarbij onder andere gebruik van boordcomputers, Data Studio en betaaldiensten zoals pinautomaten. Om de kwaliteit van hun diensten te monitoren is de vervoerder in samenwerking met Cabman een pilot gestart om de nieuwe dienst te testen.

Het vervoersbedrijf begon met het plaatsen van de QR-code in vijf voertuigen. De dienst bleek in de praktijk goed te werken waardoor de dienst ook door andere taxibedrijven in gebruik kan worden genomen. Omdat Brookhuis ook tevreden is heeft het gekozen voor een uitbreiding naar meer voertuigen. “Je wil een zo compleet en goed mogelijk product of dienst aan de klant aanbieden. Cabman is een bedrijf dat hier goed in meedenkt en altijd komt met mooie oplossingen”, aldus Danny Berendsen, IT Consultant bij de Brookhuis Groep.  

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Cabman introduceert dienst voor chauffeursbeoordelingen”

Duco Douwstra|29.04.21|11:48

Kunnen we nu ook eindelijk afscheid nemen van de totaal mislukte en frustrerende BCT en zelf weer gaan bepalen op welke manier de diverse toeleveranciers van taxiregistratie systemen zo innovatief als mogelijk is (zoals dat tot 2005 jaarlijks gepresenteerd werd) weer kunnen gaan uitvoeren. En zonder last of dwang van de criminele organisaties ILT én I&M een wedstrijd voeren om de beste producten te ontwikkelen en te leveren.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.