Vernieuwde vloot BIOS-groep Schiphol
7 Mercedes EQS’en

BIOS-groep vernieuwt elektrische vloot op Schiphol

Op de voorgrond – René van der Veer (CEO BIOS-groep) krijgt de sleutels overhandigd door Eduard Wolf (Business unit directeur Mercedes-Benz binnen Wensink) en Erik van Duivenboden (Mobilteitsadviseur MercedesBenz Cars binnen Wensink) Foto: BIOS-groep/Sebastiaan Doyer

De BIOS-groep vernieuwt haar elektrische vloot op Schiphol. De landelijke organisatie, die is gespecialiseerd in het organiseren, coördineren en uitvoeren van mobiliteitsdiensten, heeft in totaal zeven Mercedes EQS’en in ontvangst genomen voor haar mobiliteitsdiensten op de luchthaven.

René van der Veer, CEO van de BIOS-groep, is blij dat zijn bedrijf deze stap heeft kunnen zetten. “Wij waren in 2014 een van de eersten in de wereld die startten met grootschalig elektrisch personenvervoer”, zegt Van der Veer daarover. “Om ons ruim acht jaar later te kunnen blijven onderscheiden is het nu tijd om de elektrische vloot te moderniseren. Dat doen we met de Mercedes-Benz EQS. Het is een gedistingeerde verschijning op de weg die top range kwaliteit en rijbeleving biedt, voor zowel passagiers als de chauffeur.”

Ook Mercedes-Benz is blij de BIOS-groep op deze manier van duurzame mobiliteit te voorzien. “In onze samenwerking streven wij altijd naar duurzaamheid”, legt Eduard Wolf, Business unit directeur Mercedes-Benz Cars namens Wensink MercedesBenz, uit. “Met het faciliteren van deze zeven volledig elektrische EQS’en vertrouwen wij erop dat BIOS-groep, net als vele andere partijen, het unieke én duurzame karakter van elektrisch rijden, zéker ook in het luxe segment met personenvervoer, als een belevenis ervaren.”

Fossiele voet

Volgens Martijn van Leeuwen, bestuurssecretaris van de BIOS-groep, heeft het Rotterdamse vervoersbedrijf duurzame mobiliteit hoog in het vaandel staan. “De wereld om ons heen verandert. We realiseren ons dat we niet meer op de oude voet verder kunnen gaan. We moeten het over een andere boeg gooien, want we kunnen gewoon niet meer op de fossiele voet verder. Sterker nog: over een paar jaar kan je niet eens meer een fossiele auto kopen, want die worden tegen die tijd niet meer gemaakt.”

Daarnaast signaleert Van Leeuwen nog een andere belangrijke reden om voor duurzaamheid te kiezen. “In inkoopvoorwaarden tijdens aanbestedingen, in bestekken, zie je terug dat partijen duurzaam willen inkopen. Zeker in het geval van overheden, want die zijn dat verplicht. In dat opzicht wordt je er min of meer toe gedwongen. Maar los daarvan vinden wij dat je als ondernemer kunt bijdragen aan een beter milieu. Als je in die gelegenheid bent, moet je dat zeker niet nalaten. Daar waar je kunt, moet je kiezen voor duurzame bedrijfsmiddelen.”

Milieuvriendelijke voertuigen

“Op het gebied van voertuigen hebben wij daarom ook de ambitie om, waar we kunnen, elektrisch te worden”, vertelt Martijn van Leeuwen verder. “Daar waar we ook actief zijn, willen we met de meest milieuvriendelijke voertuigen actief zijn.” De gemoderniseerde elektrische vloot op Schiphol is daar een voorbeeld van. “Wij hopen daar zoveel mogelijk passagiers blij mee te maken, maar ook onze chauffeurs. Het is in deze branche namelijk moeilijk om aan chauffeurs te komen. Als je als bedrijf zo’n wagenpark hebt in een markt waar mensen bij verschillende bedrijven terecht kunnen, dan hoop ik dat ze eerder hun ja-woord aan ons zullen geven”, zo besluit de bestuurssecretaris.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.