De vernieuwde app van Uber
Update

Uber geeft eigen app make-over: ‘Grootste redesign sinds jaren’

Impressie van het vernieuwde beginscherm. Foto: Uber

Uber heeft haar eigen app een grote make-over gegeven. “De grootste redesign in jaren”, noemt het van origine Amerikaanse taxiplatform het zelf. Tientallen miljoenen Uber-gebruikers, verspreid over 1200 steden wereldwijd, ontvangen woensdag 22 februari een update voor de herontworpen app.

“Het redesign van de app is intuïtiever en gemakkelijker ingericht, wat de app gebruiksvriendelijker maakt voor alle gebruikers”, zegt Uber zelf over het eindresultaat.

Naast het uiterlijk van de app, introduceert het taxiplatform ook een nieuwe manier hoe gebruikers een rit kunnen volgen. “De app ondersteunt vanaf nu live activiteiten voor gebruikers met een iPhone die over iOS 16 (of een latere versie) beschikken. Met de nieuwe update kunnen je gemakkelijk de realtime voortgang van de geboekte rit volgen op het vergrendelscherm van je telefoon. Zo hoef je niet telkens je telefoon te ontgrendelen om de status van je rit te bekijken.”

Switchen

Tot slot laat Uber weten dat gebruikers van de app nu moeiteloos kunnen switchen tussen ‘Rides‘ en ‘Eats‘. “Uber heeft het thuisscherm van de app versimpeld, zodat gebruikers snel kunnen kiezen tussen het boeken van taxiritten of het bestellen van een maaltijd via Uber Eats. Het nieuwe thuisscherm bevat daarnaast ook een “Service” tabje dat een overzicht biedt met alle beschikbare ritsoorten en bezorgopties, en een “Activiteiten” tabje, waarbinnen gebruikers op één plek alle afgelopen en toekomstige ritten en bestellingen kunnen volgen.”

“Prettige verfrissing”

Jen You, Hoofd Producten voor Rides bij Uber, is blij met deze ontwikkeling. “Deze update is de eerste in een reeks updates om het gebruik van de app nog intuïtiever, eenvoudiger en persoonlijker te laten verlopen. De vernieuwingen zijn de grootste veranderingen in het ontwerp van de Uber-app in jaren en raken bijna elk aspect van de klantervaring. We hopen dat deze vernieuwde Uber-ervaring een prettige verfrissing is voor gebruikers.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Uber geeft eigen app make-over: ‘Grootste redesign sinds jaren’ | TaxiPro
De vernieuwde app van Uber
Update

Uber geeft eigen app make-over: ‘Grootste redesign sinds jaren’

Impressie van het vernieuwde beginscherm. Foto: Uber

Uber heeft haar eigen app een grote make-over gegeven. “De grootste redesign in jaren”, noemt het van origine Amerikaanse taxiplatform het zelf. Tientallen miljoenen Uber-gebruikers, verspreid over 1200 steden wereldwijd, ontvangen woensdag 22 februari een update voor de herontworpen app.

“Het redesign van de app is intuïtiever en gemakkelijker ingericht, wat de app gebruiksvriendelijker maakt voor alle gebruikers”, zegt Uber zelf over het eindresultaat.

Naast het uiterlijk van de app, introduceert het taxiplatform ook een nieuwe manier hoe gebruikers een rit kunnen volgen. “De app ondersteunt vanaf nu live activiteiten voor gebruikers met een iPhone die over iOS 16 (of een latere versie) beschikken. Met de nieuwe update kunnen je gemakkelijk de realtime voortgang van de geboekte rit volgen op het vergrendelscherm van je telefoon. Zo hoef je niet telkens je telefoon te ontgrendelen om de status van je rit te bekijken.”

Switchen

Tot slot laat Uber weten dat gebruikers van de app nu moeiteloos kunnen switchen tussen ‘Rides‘ en ‘Eats‘. “Uber heeft het thuisscherm van de app versimpeld, zodat gebruikers snel kunnen kiezen tussen het boeken van taxiritten of het bestellen van een maaltijd via Uber Eats. Het nieuwe thuisscherm bevat daarnaast ook een “Service” tabje dat een overzicht biedt met alle beschikbare ritsoorten en bezorgopties, en een “Activiteiten” tabje, waarbinnen gebruikers op één plek alle afgelopen en toekomstige ritten en bestellingen kunnen volgen.”

“Prettige verfrissing”

Jen You, Hoofd Producten voor Rides bij Uber, is blij met deze ontwikkeling. “Deze update is de eerste in een reeks updates om het gebruik van de app nog intuïtiever, eenvoudiger en persoonlijker te laten verlopen. De vernieuwingen zijn de grootste veranderingen in het ontwerp van de Uber-app in jaren en raken bijna elk aspect van de klantervaring. We hopen dat deze vernieuwde Uber-ervaring een prettige verfrissing is voor gebruikers.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.