Google, website, taxibedrijf, taxi

Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google

Het zoeken van een taxicentrale gaat tegenwoordig vaak niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 2 met Tips om hoger te scoren in Google: domeinnamen.

Domeinnaam

Als je gevonden wilt worden op ‘taxi Amsterdam’, dan is de domeinnaam ‘www.taxiamsterdam.nl’ het beste. Immers, Google denkt dat als het keyword in je domeinnaam staat, dan zal het wel van wezenlijk belang zijn voor je website.

Vaak zie je dan ook bij de eerste tien Googleresultaten domeinen staan die de keywords bevatten waarop je gezocht hebt. Heb je al een website die je focuskeywords niet bevat? Niet getreurd, het is maar één van de vele factoren. Bovendien kun je er in het verdere webadres nog wel mee scoren. Zeg maar ‘de tekst achter de .nl/.

URL

De term URL staat voor Uniform Resource Locator, ofwel unieke bestandslocatie. Een voorbeeld van een URL is http://nl.wikipedia.org/wiki/URL. Het is als het ware het adres voor je specifieke webpagina’s.

Als je focus zoekwoorden in je URL worden genoemd, dan helpt dat voor je vindbaarheid op die zoekwoorden in Google. Verwacht je dat een klant gaat zoeken op ‘prijs taxi Amsterdam’, dan is een URL als http://www.taxiamsterdam.nl/prijs veel beter dan http://www.taxiamsterdam.nl/1234-gha.php .

Ook hier geldt weer dat goede cms-software je hier mee helpt. URL’s worden dan bijvoorbeeld aangemaakt door de naam van de titel automatisch in de URL te verwerken.

Heb je al een website die heet www.jansen.nl en je wilt gevonden worden op ’taxi Utrecht’. Maak dan een subpagina aan met de URL: www.jansen.nl/taxiutrecht. Hierin zet je bijvoorbeeld informatie over je vestiging in Utrecht.

Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook: Extra klanten met goede ‘landing-pages’ op uw taxiwebsite
Lees ook: Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Scoor beter in Google met uw taxibedrijf: Google Analytics

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google”

luchthaven-vervoer|31.08.10|13:13

Dit verhaal klopt ook wel, mijn site wordt goed gevonden via google en vandaar worden er ook vele boekingen gedaan, zeer belangrijk dus om goed in google te staan.

Frans van der Werf|02.09.10|11:30

Dit klopt zeer zeker, kijk maar op personenvervoer.nl

luchthaven-vervoer|02.09.10|17:40

Ik krijg 80% van mijn bezoekers via google en scoor zeer goed op vele relevante teksten , zoals Taxi dusseldorf, taxi zaventem enz enz .
Mijn site is luchthaven-vervoer.nl

Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google | TaxiPro
Google, website, taxibedrijf, taxi

Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google

Het zoeken van een taxicentrale gaat tegenwoordig vaak niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 2 met Tips om hoger te scoren in Google: domeinnamen.

Domeinnaam

Als je gevonden wilt worden op ‘taxi Amsterdam’, dan is de domeinnaam ‘www.taxiamsterdam.nl’ het beste. Immers, Google denkt dat als het keyword in je domeinnaam staat, dan zal het wel van wezenlijk belang zijn voor je website.

Vaak zie je dan ook bij de eerste tien Googleresultaten domeinen staan die de keywords bevatten waarop je gezocht hebt. Heb je al een website die je focuskeywords niet bevat? Niet getreurd, het is maar één van de vele factoren. Bovendien kun je er in het verdere webadres nog wel mee scoren. Zeg maar ‘de tekst achter de .nl/.

URL

De term URL staat voor Uniform Resource Locator, ofwel unieke bestandslocatie. Een voorbeeld van een URL is http://nl.wikipedia.org/wiki/URL. Het is als het ware het adres voor je specifieke webpagina’s.

Als je focus zoekwoorden in je URL worden genoemd, dan helpt dat voor je vindbaarheid op die zoekwoorden in Google. Verwacht je dat een klant gaat zoeken op ‘prijs taxi Amsterdam’, dan is een URL als http://www.taxiamsterdam.nl/prijs veel beter dan http://www.taxiamsterdam.nl/1234-gha.php .

Ook hier geldt weer dat goede cms-software je hier mee helpt. URL’s worden dan bijvoorbeeld aangemaakt door de naam van de titel automatisch in de URL te verwerken.

Heb je al een website die heet www.jansen.nl en je wilt gevonden worden op ’taxi Utrecht’. Maak dan een subpagina aan met de URL: www.jansen.nl/taxiutrecht. Hierin zet je bijvoorbeeld informatie over je vestiging in Utrecht.

Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook: Extra klanten met goede ‘landing-pages’ op uw taxiwebsite
Lees ook: Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Scoor beter in Google met uw taxibedrijf: Google Analytics

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google”

luchthaven-vervoer|31.08.10|13:13

Dit verhaal klopt ook wel, mijn site wordt goed gevonden via google en vandaar worden er ook vele boekingen gedaan, zeer belangrijk dus om goed in google te staan.

Frans van der Werf|02.09.10|11:30

Dit klopt zeer zeker, kijk maar op personenvervoer.nl

luchthaven-vervoer|02.09.10|17:40

Ik krijg 80% van mijn bezoekers via google en scoor zeer goed op vele relevante teksten , zoals Taxi dusseldorf, taxi zaventem enz enz .
Mijn site is luchthaven-vervoer.nl