Toshin Tjin-A-Sie
Ondernemen

Euphoria spreidt vleugels uit naar fleetsector: ‘We willen groeien’

Toshin Tjin-A-Sie ProMedia

Euphoria Mobility, in Nederland beter bekend onder de naam Cabman, beleefde een jaar vol hoogtepunten. Zo bracht het Tilburgse softwarebedrijf dit jaar de gloednieuwe MDT op de markt, een verbeterde versie van de Boordcomputer Taxi (BCT). Hoewel de taxibranche is verweven in het DNA, wil Euphoria komend jaar haar vleugels uitslaan naar andere sectoren. 

De eerste branche waarnaar Euphoria wil uitvliegen, is de fleetsector. “Wij zijn zelf ook nog onze opties aan het verkennen, maar ik verwacht dat de fleetwereld het beste bij ons aansluit”, zegt operationeel directeur Toshin Tjin-A-Sie daarover. “Vanuit de taxibranche zijn we begonnen met software voor planningspakketten. Daarna zijn we hardware gaan doen. Deze kochten we eerst altijd in, maar later zijn we dit zelf gaan ontwikkelen. Door de jaren heen zijn we steeds meer hardware in auto’s gaan plaatsen. Hier kwamen ingrediënten aan te pas die wij ook in andere markten kunnen toepassen.”

Een daarvan is het implementeren van software die de onderhoudsstatus van voertuigen in kaart brengt. “We bouwen dan een modem en een CAN-interface in. Deze interface kan onderhoudssignalen lezen. Denk daarbij aan de locatievoorziening, maar ook aan de bandenspanning, de accustatus van het voertuig en allerlei andere onderhoudssignalen. Deze worden aangeboden op zowel een persoonlijk portaal, als via een API. Door gebruik te maken van dergelijke technologieën en deze toe te passen, krijgen fleetowners nog meer inzicht in hun wagenpark.”

Midden-Oosten

Euphoria Mobility is behalve in Nederland ook buiten onze landsgrenzen actief. Zo heeft het Tilburgse softwarebedrijf klanten in onder meer Zwitserland, Finland en zelfs in de Verenigde Arabische Emiraten. Vooral in het Midden-Oosten wil Euphoria haar netwerk komend jaar verder uitbreiden. “In dat soort landen zoeken ze vaak meer dan alleen een taximeter”, vertelt Toshin. “Daar willen ze bijvoorbeeld dat het voertuig direct vergrendeld wordt, zodra de taximeter wordt gestart. Ook willen ze daar software die regelt dat als een chauffeur tijdens zijn dienst drie keer te hard rijdt, de taximeter blokkeert. Dat zijn allemaal features die hier in Nederland niet per se bruikbaar zijn, maar het zijn wel allemaal functies die wij in ons productenpakket hebben zitten.”

Het moge duidelijk zijn: Euphoria Mobility wil volgend jaar groeien. “Wat de fleetsector betreft, focussen wij ons eerst op Nederland. Als we het over taxi hebben, kijken we vooral naar de verdere uitrol van onze MDT en naar het buitenland. We willen niet in zeven sloten tegelijk lopen. Een nieuw land én een nieuwe markt is wel heel veel vernieuwing. Dat willen we gefaseerd doen.”

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Euphoria spreidt vleugels uit naar fleetsector: ‘We willen groeien’ | TaxiPro
Toshin Tjin-A-Sie
Ondernemen

Euphoria spreidt vleugels uit naar fleetsector: ‘We willen groeien’

Toshin Tjin-A-Sie ProMedia

Euphoria Mobility, in Nederland beter bekend onder de naam Cabman, beleefde een jaar vol hoogtepunten. Zo bracht het Tilburgse softwarebedrijf dit jaar de gloednieuwe MDT op de markt, een verbeterde versie van de Boordcomputer Taxi (BCT). Hoewel de taxibranche is verweven in het DNA, wil Euphoria komend jaar haar vleugels uitslaan naar andere sectoren. 

De eerste branche waarnaar Euphoria wil uitvliegen, is de fleetsector. “Wij zijn zelf ook nog onze opties aan het verkennen, maar ik verwacht dat de fleetwereld het beste bij ons aansluit”, zegt operationeel directeur Toshin Tjin-A-Sie daarover. “Vanuit de taxibranche zijn we begonnen met software voor planningspakketten. Daarna zijn we hardware gaan doen. Deze kochten we eerst altijd in, maar later zijn we dit zelf gaan ontwikkelen. Door de jaren heen zijn we steeds meer hardware in auto’s gaan plaatsen. Hier kwamen ingrediënten aan te pas die wij ook in andere markten kunnen toepassen.”

Een daarvan is het implementeren van software die de onderhoudsstatus van voertuigen in kaart brengt. “We bouwen dan een modem en een CAN-interface in. Deze interface kan onderhoudssignalen lezen. Denk daarbij aan de locatievoorziening, maar ook aan de bandenspanning, de accustatus van het voertuig en allerlei andere onderhoudssignalen. Deze worden aangeboden op zowel een persoonlijk portaal, als via een API. Door gebruik te maken van dergelijke technologieën en deze toe te passen, krijgen fleetowners nog meer inzicht in hun wagenpark.”

Midden-Oosten

Euphoria Mobility is behalve in Nederland ook buiten onze landsgrenzen actief. Zo heeft het Tilburgse softwarebedrijf klanten in onder meer Zwitserland, Finland en zelfs in de Verenigde Arabische Emiraten. Vooral in het Midden-Oosten wil Euphoria haar netwerk komend jaar verder uitbreiden. “In dat soort landen zoeken ze vaak meer dan alleen een taximeter”, vertelt Toshin. “Daar willen ze bijvoorbeeld dat het voertuig direct vergrendeld wordt, zodra de taximeter wordt gestart. Ook willen ze daar software die regelt dat als een chauffeur tijdens zijn dienst drie keer te hard rijdt, de taximeter blokkeert. Dat zijn allemaal features die hier in Nederland niet per se bruikbaar zijn, maar het zijn wel allemaal functies die wij in ons productenpakket hebben zitten.”

Het moge duidelijk zijn: Euphoria Mobility wil volgend jaar groeien. “Wat de fleetsector betreft, focussen wij ons eerst op Nederland. Als we het over taxi hebben, kijken we vooral naar de verdere uitrol van onze MDT en naar het buitenland. We willen niet in zeven sloten tegelijk lopen. Een nieuw land én een nieuwe markt is wel heel veel vernieuwing. Dat willen we gefaseerd doen.”

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.