RoadGuard

‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor taxibranche’

Bron: RoadGuard

Geen abonnement op een pechhulpdienst voor al je taxi’s, maar alleen betalen voor pechhulp die je daadwerkelijk afneemt. En dat met landelijke dekking en binnen 30 tot 40 minuten na het verzoek om pechhulp. Dat is in het kort de dienst van RoadGuard Zakelijk, dat ook al enkele taxibedrijven tot zijn klanten rekent.

RoadGuard is een kleine twee jaar geleden voortgekomen uit Centraal Beheer Achmea. In eerste instantie als een pechhulpdienst voor particulieren, maar recent zijn de activiteiten uitgebreid met RoadGuard Zakelijk voor bedrijven. Er maken inmiddels diverse bedrijven gebruik van deze dienst, waaronder ook in de taxibranche. New business developer Jaap de Groot denkt dat RoadGuard Zakelijk goed aansluit op de wensen en behoeften van de taxibranche.

“Pechhulp als concept is natuurlijk niet nieuw. Maar wij hebben ons afgevraagd: hoe zou het er uitzien als we het vandaag de dag opnieuw zouden uitvinden? Uit die vraag is RoadGuard ontstaan”, legt De Groot uit. “Steeds meer diensten draaien om gebruiksgemak via apps en online platforms en daar hebben wij ons door laten inspireren.”

Zakelijke markt

Het bedrijf werkt samen met zo’n 750 monteurs van particuliere bedrijven, verspreid over heel Nederland. Deze landelijke dekking maakt dat er binnen 30 tot 40 minuten na een verzoek om pechhulp een monteur ter plekke is, en dat 24 uur per dag. De Groot: “We hebben dat ontwikkeld voor particulieren, zonder het idee om dit ook voor de zakelijke markt te gaan doen. Maar er kwam steeds meer vraag naar onze dienst vanuit ondernemingen met een eigen wagenpark, zoals verhuurbedrijven, aannemers en taxibedrijven. Daarom hebben we RoadGuard Zakelijk in het leven geroepen.”

Het verschil met andere pechhulpplatformen is dat de gebruiker van RoadGuard niet vastzit aan een abonnement. “Veel bedrijven willen alleen maar betalen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken, in plaats van te betalen voor een abonnement op een dienst waar je misschien helemaal geen gebruik van maakt. Bij ons betaal je alleen als je daadwerkelijk pechhulp afneemt. Daarom stellen we ook niet allerlei voorwaarden, zoals een maximaal aantal keren per jaar dat je via RoadGuard pechhulp mag inroepen.”

Eigenlijk heel simpel

Bedrijven kunnen zich aanmelden op de site en maken een account aan. Daarin voeren ze de kentekens in van alle voertuigen die ze willen aanmelden. Vanuit dat dashboard kan die registratie aan de gebruiker van dat voertuig worden bevestigd. De pechmelding kan zowel via de app als het web, maar ook telefonisch. Een verschil met de particuliere versie van RoadGuard is dat de gebruikers de prijzen voor de pechhulp niet te zien krijgen, omdat de factuur naar de eigenaar van het bedrijf gaat. De incasso voor verleende diensten vindt aan het einde van de maand plaats.

“Het is eigenlijk heel simpel”, vat Jaap de Groot het concept samen. “Goede pechhulp, 24 uur per dag, overal in Nederland, vaste en transparante prijzen, groot gebruiksgemak en alleen betalen voor datgene wat je afneemt. En omdat je betaalt voor de pechhulp die je gebruikt, zullen wij ook niemand weigeren of allerlei beperkende voorwaarden stellen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor taxibranche’ | TaxiPro
RoadGuard

‘Pechhulp zonder abonnement interessant voor taxibranche’

Bron: RoadGuard

Geen abonnement op een pechhulpdienst voor al je taxi’s, maar alleen betalen voor pechhulp die je daadwerkelijk afneemt. En dat met landelijke dekking en binnen 30 tot 40 minuten na het verzoek om pechhulp. Dat is in het kort de dienst van RoadGuard Zakelijk, dat ook al enkele taxibedrijven tot zijn klanten rekent.

RoadGuard is een kleine twee jaar geleden voortgekomen uit Centraal Beheer Achmea. In eerste instantie als een pechhulpdienst voor particulieren, maar recent zijn de activiteiten uitgebreid met RoadGuard Zakelijk voor bedrijven. Er maken inmiddels diverse bedrijven gebruik van deze dienst, waaronder ook in de taxibranche. New business developer Jaap de Groot denkt dat RoadGuard Zakelijk goed aansluit op de wensen en behoeften van de taxibranche.

“Pechhulp als concept is natuurlijk niet nieuw. Maar wij hebben ons afgevraagd: hoe zou het er uitzien als we het vandaag de dag opnieuw zouden uitvinden? Uit die vraag is RoadGuard ontstaan”, legt De Groot uit. “Steeds meer diensten draaien om gebruiksgemak via apps en online platforms en daar hebben wij ons door laten inspireren.”

Zakelijke markt

Het bedrijf werkt samen met zo’n 750 monteurs van particuliere bedrijven, verspreid over heel Nederland. Deze landelijke dekking maakt dat er binnen 30 tot 40 minuten na een verzoek om pechhulp een monteur ter plekke is, en dat 24 uur per dag. De Groot: “We hebben dat ontwikkeld voor particulieren, zonder het idee om dit ook voor de zakelijke markt te gaan doen. Maar er kwam steeds meer vraag naar onze dienst vanuit ondernemingen met een eigen wagenpark, zoals verhuurbedrijven, aannemers en taxibedrijven. Daarom hebben we RoadGuard Zakelijk in het leven geroepen.”

Het verschil met andere pechhulpplatformen is dat de gebruiker van RoadGuard niet vastzit aan een abonnement. “Veel bedrijven willen alleen maar betalen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken, in plaats van te betalen voor een abonnement op een dienst waar je misschien helemaal geen gebruik van maakt. Bij ons betaal je alleen als je daadwerkelijk pechhulp afneemt. Daarom stellen we ook niet allerlei voorwaarden, zoals een maximaal aantal keren per jaar dat je via RoadGuard pechhulp mag inroepen.”

Eigenlijk heel simpel

Bedrijven kunnen zich aanmelden op de site en maken een account aan. Daarin voeren ze de kentekens in van alle voertuigen die ze willen aanmelden. Vanuit dat dashboard kan die registratie aan de gebruiker van dat voertuig worden bevestigd. De pechmelding kan zowel via de app als het web, maar ook telefonisch. Een verschil met de particuliere versie van RoadGuard is dat de gebruikers de prijzen voor de pechhulp niet te zien krijgen, omdat de factuur naar de eigenaar van het bedrijf gaat. De incasso voor verleende diensten vindt aan het einde van de maand plaats.

“Het is eigenlijk heel simpel”, vat Jaap de Groot het concept samen. “Goede pechhulp, 24 uur per dag, overal in Nederland, vaste en transparante prijzen, groot gebruiksgemak en alleen betalen voor datgene wat je afneemt. En omdat je betaalt voor de pechhulp die je gebruikt, zullen wij ook niemand weigeren of allerlei beperkende voorwaarden stellen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.