Schreurs Personenvervoer is failliet

Schreurs Personenvervoer uit Roermond is failliet verklaard. Net als bij veel andere taxibedrijven die failliet gaan, wordt ook hier de oorzaak gezien in de beperkte marges op het contractvervoer. Schreurs blijft voorlopig wel zijn vervoersopdrachten uitvoeren.

Dat laatste is gebruikelijk als een taxibedrijf failliet gaat. Enerzijds komt dan het vervoer van kwetsbare doelgroepen niet in gevaar, anderzijds vergroot het de kansen op een doorstart. Schreurs rijdt onder meer voor Omnibuzz en houdt zich daarnaast bezig met vrijwel alle denkbare vormen van taxivervoer en touringcarqvervoer.

De Limburger meldt het faillissement en citeert directeur Marlies van der Venne-Schreurs. Zij geeft aan dat het bedrijf al langer in zwaar weer verkeert als gevolg van matige marges op het vervoer. Werk is er genoeg, maar de tarieven gaan omlaag terwijl de kosten stijgen. Die ontwikkeling heeft er nu voor gezorgd dat Schreurs Personenvervoer failliet is gegaan.

Personeel

Van der Venne-Schreurs heeft ook aangegeven dat zij het bedrijf zelf niet zal voortzetten. Momenteel ligt de focus vooral op het zo goed mogelijk zorgen voor het personeel terwijl de curator de mogelijkheden voor een overname verkent. Daar zou begin volgende week al meer duidelijk over kunnen worden.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

8 reacties op “Schreurs Personenvervoer is failliet”

Mark Berentssen|04.07.19|10:27

De oorzaak is niet de geringe marge, de oorzaak is het niet kunnen berekenen en vragen van de juiste prijs. Niemand legt de link, maar ook dit is een DVG franchise nemer. Ik durf gerust te stellen dat de DVG de markt kapot maakt en haar leden betalen de prijs.

Volgens mij genoeg voer voor een onderzoeksjourmalist, of brand Taxipro haar vingers hier niet aan vanwege de advertentie inkomsten?

Robert van Soest|04.07.19|11:10

Mark Berentssen, dus toch een geringe marge!? of het nu van de ondernemer rechtstreeks komt of via DVG het is uiteindelijk toch de geringe marge en de alsmaar stijgende kosten die de nek omdraait van een ondernemer. ik kan niet beoordelen of DVG hier een rol in heeft en misschien heb je een punt, maar is dit voldoende om een bedrijf door te laten starten?

Mark Berentssen|04.07.19|13:13

Marge is onderdeel van de prijs die je vraagt. Als je dat vergeet moet je van de markt vedwijnen.

Willy Rademacher|04.07.19|16:07

Het was een fantastisch bedrijf en alle lof voor Marlies van de Venne. Ik heb er jaren met plezier gereden. Competente mensen achter de schermen en knoppen die echt een planning konden maken en handelen. We hielpen iedereen uit de brand en werkten goed samen met collega bedrijven. Mocht allemaal niet baten. Mark Berentssen: dacht je nou werkelijk dat je als bedrijf ook maar iets in te brengen hebt tegen de grote zorgverzekeraars met hun wurgcontracten? Wat een rot opmerking van jou zeg.

Peter Vriens|04.07.19|18:47

De concurrentie is moordend waardoor bedrijven laag in schrijven om te proberen te overleven.
Veel franchise nemers hebben reeds het loodje gelegd. Dat kan ook niet anders doordat de franchisegever ook nog betaald moet worden van de afbraakprijzen die het aanbestede vervoer oplevert, waaraan zij, de franchisegever uiteindelijk meegewerkt heeft met als gevolg dat bedrijven daardoor het loodje leggen.
Franchisegevers / vervoersmakelaars kunnen we missen als kiespijn.

Ton Van Dalfsen|05.07.19|09:19

Ze moet toch een doorstart maken maar dan een aantal stappen terug nemen. Doe waar je goed in bent: Straat taxi en bouw het geleidelijk aan weer uit

Martin V|08.07.19|16:15

Carma . het zijn gewoon OPLICHTERS die schreurs. heb nog veel geld van hun tegoed.

gelukkig werk ik nu al bij een andere taxi bedrijf.

Patrick Lucker|15.07.19|21:31

Heb 13 jaar met veel plezier bij Schreurs gewerkt. Echt te triest voor woorden, het contactvervoer maakt bedrijven kapot.Een mooi bedrijf en ja het was niet alleen rozengeur en maneschijn.Ik ben er altijd met de bedrijfsleiding uitgekomen als er iets was.Hoop dat ik een nieuwe werkgever tegenkom waar ik met net zoveel plezier zal werken als bij Schreurs.Verder sluit ik mij aan bij de woorden van Willy Rademacher.Denk dat het er in de toekomst niet beter op zal worden het vervoer in onze regio.

Schreurs Personenvervoer is failliet | TaxiPro

Schreurs Personenvervoer is failliet

Schreurs Personenvervoer uit Roermond is failliet verklaard. Net als bij veel andere taxibedrijven die failliet gaan, wordt ook hier de oorzaak gezien in de beperkte marges op het contractvervoer. Schreurs blijft voorlopig wel zijn vervoersopdrachten uitvoeren.

Dat laatste is gebruikelijk als een taxibedrijf failliet gaat. Enerzijds komt dan het vervoer van kwetsbare doelgroepen niet in gevaar, anderzijds vergroot het de kansen op een doorstart. Schreurs rijdt onder meer voor Omnibuzz en houdt zich daarnaast bezig met vrijwel alle denkbare vormen van taxivervoer en touringcarqvervoer.

De Limburger meldt het faillissement en citeert directeur Marlies van der Venne-Schreurs. Zij geeft aan dat het bedrijf al langer in zwaar weer verkeert als gevolg van matige marges op het vervoer. Werk is er genoeg, maar de tarieven gaan omlaag terwijl de kosten stijgen. Die ontwikkeling heeft er nu voor gezorgd dat Schreurs Personenvervoer failliet is gegaan.

Personeel

Van der Venne-Schreurs heeft ook aangegeven dat zij het bedrijf zelf niet zal voortzetten. Momenteel ligt de focus vooral op het zo goed mogelijk zorgen voor het personeel terwijl de curator de mogelijkheden voor een overname verkent. Daar zou begin volgende week al meer duidelijk over kunnen worden.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

8 reacties op “Schreurs Personenvervoer is failliet”

Mark Berentssen|04.07.19|10:27

De oorzaak is niet de geringe marge, de oorzaak is het niet kunnen berekenen en vragen van de juiste prijs. Niemand legt de link, maar ook dit is een DVG franchise nemer. Ik durf gerust te stellen dat de DVG de markt kapot maakt en haar leden betalen de prijs.

Volgens mij genoeg voer voor een onderzoeksjourmalist, of brand Taxipro haar vingers hier niet aan vanwege de advertentie inkomsten?

Robert van Soest|04.07.19|11:10

Mark Berentssen, dus toch een geringe marge!? of het nu van de ondernemer rechtstreeks komt of via DVG het is uiteindelijk toch de geringe marge en de alsmaar stijgende kosten die de nek omdraait van een ondernemer. ik kan niet beoordelen of DVG hier een rol in heeft en misschien heb je een punt, maar is dit voldoende om een bedrijf door te laten starten?

Mark Berentssen|04.07.19|13:13

Marge is onderdeel van de prijs die je vraagt. Als je dat vergeet moet je van de markt vedwijnen.

Willy Rademacher|04.07.19|16:07

Het was een fantastisch bedrijf en alle lof voor Marlies van de Venne. Ik heb er jaren met plezier gereden. Competente mensen achter de schermen en knoppen die echt een planning konden maken en handelen. We hielpen iedereen uit de brand en werkten goed samen met collega bedrijven. Mocht allemaal niet baten. Mark Berentssen: dacht je nou werkelijk dat je als bedrijf ook maar iets in te brengen hebt tegen de grote zorgverzekeraars met hun wurgcontracten? Wat een rot opmerking van jou zeg.

Peter Vriens|04.07.19|18:47

De concurrentie is moordend waardoor bedrijven laag in schrijven om te proberen te overleven.
Veel franchise nemers hebben reeds het loodje gelegd. Dat kan ook niet anders doordat de franchisegever ook nog betaald moet worden van de afbraakprijzen die het aanbestede vervoer oplevert, waaraan zij, de franchisegever uiteindelijk meegewerkt heeft met als gevolg dat bedrijven daardoor het loodje leggen.
Franchisegevers / vervoersmakelaars kunnen we missen als kiespijn.

Ton Van Dalfsen|05.07.19|09:19

Ze moet toch een doorstart maken maar dan een aantal stappen terug nemen. Doe waar je goed in bent: Straat taxi en bouw het geleidelijk aan weer uit

Martin V|08.07.19|16:15

Carma . het zijn gewoon OPLICHTERS die schreurs. heb nog veel geld van hun tegoed.

gelukkig werk ik nu al bij een andere taxi bedrijf.

Patrick Lucker|15.07.19|21:31

Heb 13 jaar met veel plezier bij Schreurs gewerkt. Echt te triest voor woorden, het contactvervoer maakt bedrijven kapot.Een mooi bedrijf en ja het was niet alleen rozengeur en maneschijn.Ik ben er altijd met de bedrijfsleiding uitgekomen als er iets was.Hoop dat ik een nieuwe werkgever tegenkom waar ik met net zoveel plezier zal werken als bij Schreurs.Verder sluit ik mij aan bij de woorden van Willy Rademacher.Denk dat het er in de toekomst niet beter op zal worden het vervoer in onze regio.