Inspecteur ILT

ILT wil snel 150 extra inspecteurs werven

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft op korte termijn 150 extra inspecteurs nodig. Deze zijn onder meer bedoeld om op illegaal taxivervoer te handhaven. ILT start nog dit najaar een wervingscampagne.

Waar inspecteurs zich voorheen vooral richtten op één onderwerp, zoals het opsporen van snorders in de taxibranche, heeft de ILT steeds meer breed inzetbare experts nodig. Deze moeten uiteraard inhoudelijk deskundig zijn, maar ook op de hoogte zijn van de nieuwste technologieën waardoor ze in meerdere sectoren inzetbaar zijn.

Risicogestuurd

Eerder dit jaar werd de begroting van ILT met 10 procent verhoogd. Dit extra geld kan worden gebruikt om de benodigde extra inspecteurs aan te trekken. De dienst hanteert een risico- en informatiegestuurde werkwijze. Op basis hiervan zet de ILT de nieuwe extra inspectiecapaciteit daar in waar de risico’s en impact voor de samenleving en het milieu het grootst zijn. Met de extra capaciteit kan al in 2019 meer worden gehandhaafd op het gebied van bijvoorbeeld taxivervoer en goederenvervoer.

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

5 reacties op “ILT wil snel 150 extra inspecteurs werven”

Herman Harbeek|06.09.19|18:36

Ben helaas 71 maar mijn handen jeuken om tuig aan te pakken

Herman Harbeek|06.09.19|18:37

Ben helaas 71 jaar maar mijn handen jeuken om dat gespuis aan te pakken

Hans Schroen|06.09.19|19:24

Ben 60, zou het graag willen..Nu chauffeur

Duco Douwstra|07.09.19|17:02

“Informatie gestuurde werkwijze” en 150 extra inspecteurs! Ik krijg bijna buikkramp van verontwaardiging. Als de ILT in 2005 alle voertuigen met een blauw kenteken verplicht had om een permanent online registratiesysteem in te bouwen, die verbonden is met een landelijk computersysteem, zoals alle taxibedrijven en centrales toen al zeer nauwkeurig hun wagens konden monitoren, dan waren 5 inspecteurs voldoende geweest om met intelligente software alles te controleren en te sanctioneren.

Duco Douwstra|07.09.19|17:09

Ik snap nog steeds niet dat tachografen en BCT verplicht zijn, de achterlijke BCT had sowieso nooit ingevoerd mogen worden, er waren toen al lang veel betere online systemen. Als bedrijven als de verrichtingen van hun vrachtwagens online kunnen monitoren, en de touringcars en taxibedrijven dat ook kunnen, dan is een koppeling naar een landelijk computersysteem toch ook mogelijk. Wie kan mij uitleggen waarom het paard bij de ILT nog steeds achter de wagen loopt, handhaving eigen werkgelegenheid?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.