Standplaats Rotterdam CS. Foto: Jan Kok

Reaal stopt als verzekeraar straattaxi’s

Standplaats Rotterdam CS. Foto: Jan Kok (onbeperkt gebruik)

Reaal stopt met het verzekeren van straattaxi’s. De verzekeraar was hier al heel terughoudend in en trekt zich na de overname door Nationale Nederlanden helemaal terug. Reaal/NN blijft wel wagenparken in het contractvervoer verzekeren, mits het bedrijf in kwestie aan strikte voorwaarden voldoet.

Reaal was als verzekeraar van straattaxi’s al beperkt actief en van de laatste verzekerden wordt nu ook afscheid genomen. Dat is een gevolg van de eerdere overname door NN. Die verzekeraar was al jaren bezig om zijn taxiportefeuille af te bouwen en stopte er uiteindelijk helemaal mee, laat een woordvoerder weten.

“Ondanks (premie)maatregelen en verscherpt acceptatiebeleid werd het resultaat niet beter. Dit was voor ons reden om te stoppen met het verzekeren van straattaxi’s en alleen nog onder strikte voorwaarden contractvervoer te verzekeren.” Omdat Reaal is overgenomen, wordt dat acceptatiebeleid van NN gevolgd.

Andere oplossing zoeken

De individuele taxiondernemers die nog verzekerd waren of zijn bij Reaal worden daar minimaal drie maanden voor het vervallen van de contractdatum over geïnformeerd, “zodat de klant voldoende tijd heeft om naar een oplossing in de markt te zoeken.” Om hoeveel verzekerden het gaat, wil NN niet meedelen, maar de aantallen zijn “zeer beperkt.”

In het contractvervoer blijft NN/Reaal dus wel actief. Daar worden wagenparken zoals gezegd onder “strikte voorwaarden” verzekerd, en alleen als het bedrijf in kwestie over TX-Keur beschikt. “Ook nieuwe wagenparkcontracten met contractvervoer en TX kenmerk kunnen bij ons terecht”, laat de woordvoerder desgevraagd weten.

Schadepreventie

De deur naar de straattaximarkt is overigens niet permanent op slot gedaan. Maar dan moet de taxisector wel werk gaan maken van schadepreventie. In dat proces ziet NN/Reaal ook een rol voor zichzelf weggelegd. “Maar wel in samenwerking met de taxibranche. En de branchevertegenwoordigers kunnen hierin een grote rol spelen”, legt de woordvoerder uit.

“In deze mogelijke samenwerking moet er onder meer veel aandacht zijn voor preventie en controle op de rijvaardigheid van de chauffeurs. NN heeft hiervoor de dienst Hello Mobility ontwikkeld, die stuurt op rijgedrag en chauffeurs hierop kan coachen. Deze dienst wordt al aangeboden en toegepast binnen NN. Daarnaast hebben wij risicodeskundigen in huis om op maat preventie-advies te leveren.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Reaal stopt als verzekeraar straattaxi’s”

Henry van der Aa|12.11.20|11:27

Stuiptrekkingen is het enige verweer wat hier tegenover staat ….

Reaal stopt als verzekeraar straattaxi’s | TaxiPro
Standplaats Rotterdam CS. Foto: Jan Kok

Reaal stopt als verzekeraar straattaxi’s

Standplaats Rotterdam CS. Foto: Jan Kok (onbeperkt gebruik)

Reaal stopt met het verzekeren van straattaxi’s. De verzekeraar was hier al heel terughoudend in en trekt zich na de overname door Nationale Nederlanden helemaal terug. Reaal/NN blijft wel wagenparken in het contractvervoer verzekeren, mits het bedrijf in kwestie aan strikte voorwaarden voldoet.

Reaal was als verzekeraar van straattaxi’s al beperkt actief en van de laatste verzekerden wordt nu ook afscheid genomen. Dat is een gevolg van de eerdere overname door NN. Die verzekeraar was al jaren bezig om zijn taxiportefeuille af te bouwen en stopte er uiteindelijk helemaal mee, laat een woordvoerder weten.

“Ondanks (premie)maatregelen en verscherpt acceptatiebeleid werd het resultaat niet beter. Dit was voor ons reden om te stoppen met het verzekeren van straattaxi’s en alleen nog onder strikte voorwaarden contractvervoer te verzekeren.” Omdat Reaal is overgenomen, wordt dat acceptatiebeleid van NN gevolgd.

Andere oplossing zoeken

De individuele taxiondernemers die nog verzekerd waren of zijn bij Reaal worden daar minimaal drie maanden voor het vervallen van de contractdatum over geïnformeerd, “zodat de klant voldoende tijd heeft om naar een oplossing in de markt te zoeken.” Om hoeveel verzekerden het gaat, wil NN niet meedelen, maar de aantallen zijn “zeer beperkt.”

In het contractvervoer blijft NN/Reaal dus wel actief. Daar worden wagenparken zoals gezegd onder “strikte voorwaarden” verzekerd, en alleen als het bedrijf in kwestie over TX-Keur beschikt. “Ook nieuwe wagenparkcontracten met contractvervoer en TX kenmerk kunnen bij ons terecht”, laat de woordvoerder desgevraagd weten.

Schadepreventie

De deur naar de straattaximarkt is overigens niet permanent op slot gedaan. Maar dan moet de taxisector wel werk gaan maken van schadepreventie. In dat proces ziet NN/Reaal ook een rol voor zichzelf weggelegd. “Maar wel in samenwerking met de taxibranche. En de branchevertegenwoordigers kunnen hierin een grote rol spelen”, legt de woordvoerder uit.

“In deze mogelijke samenwerking moet er onder meer veel aandacht zijn voor preventie en controle op de rijvaardigheid van de chauffeurs. NN heeft hiervoor de dienst Hello Mobility ontwikkeld, die stuurt op rijgedrag en chauffeurs hierop kan coachen. Deze dienst wordt al aangeboden en toegepast binnen NN. Daarnaast hebben wij risicodeskundigen in huis om op maat preventie-advies te leveren.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “Reaal stopt als verzekeraar straattaxi’s”

Henry van der Aa|12.11.20|11:27

Stuiptrekkingen is het enige verweer wat hier tegenover staat ….