Daklicht. Foto: ProMedia (VK)

Radar benieuwd naar Tesla-ervaringen taxichauffeurs

Daklicht. Foto ter illustratie. Foto: ProMedia

Consumentenprogramma Radar doet onderzoek naar de ervaringen van zakelijke Tesla-rijders, waaronder taxichauffeurs. Het programma wil hier onder meer over weten omdat vervoerder BIOS-groep een schadeclaim van 1,3 miljoen euro eist vanwege aanhoudende problemen met de Tesla’s die als taxi op Schiphol worden gebruikt.

Voor dat vervoer gebruikt BIOS ongeveer zeventig Tesla’s, maar al sinds er in 2014 met de werkzaamheden in deze vorm werd gestart zijn er problemen met de voertuigen. Deze staan vaak stil voor reparatie, iets wat bovendien lang niet altijd goed mogelijk is. Omdat BIOS al jaren niet te spreken is over de staat van de voertuigen en de service van Tesla, wil het bedrijf nu 1,3 miljoen euro aan misgelopen omzet vorderen via de rechter.

‘Regelmatig klachten’

Radar wil in kaart brengen hoeveel zakelijke rijders daadwerkelijk problemen hebben met hun Tesla’s. Het tv-programma “ontvangt regelmatig klachten van Tesla-rijders over hun elektrische auto. Er zou iets mis zijn met de ophanging, krakende schokbrekers, afbrekende draagarmen, kapotte assen, gekke vering en een op hol geslagen autopilot waardoor de auto een spontane en ongewilde noodstop maakt op de snelweg.” Om de problematiek echt in kaart te brengen, wil Radar graag in contact komen met Tesla-rijders. Taxichauffeurs die hun ervaringen met Tesla willen delen, kunnen een bericht sturen aan radar@avrotros.nl.

Lees ook: BIOS-groep eist 1,3 miljoen euro van Tesla

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Radar benieuwd naar Tesla-ervaringen taxichauffeurs | TaxiPro
Daklicht. Foto: ProMedia (VK)

Radar benieuwd naar Tesla-ervaringen taxichauffeurs

Daklicht. Foto ter illustratie. Foto: ProMedia

Consumentenprogramma Radar doet onderzoek naar de ervaringen van zakelijke Tesla-rijders, waaronder taxichauffeurs. Het programma wil hier onder meer over weten omdat vervoerder BIOS-groep een schadeclaim van 1,3 miljoen euro eist vanwege aanhoudende problemen met de Tesla’s die als taxi op Schiphol worden gebruikt.

Voor dat vervoer gebruikt BIOS ongeveer zeventig Tesla’s, maar al sinds er in 2014 met de werkzaamheden in deze vorm werd gestart zijn er problemen met de voertuigen. Deze staan vaak stil voor reparatie, iets wat bovendien lang niet altijd goed mogelijk is. Omdat BIOS al jaren niet te spreken is over de staat van de voertuigen en de service van Tesla, wil het bedrijf nu 1,3 miljoen euro aan misgelopen omzet vorderen via de rechter.

‘Regelmatig klachten’

Radar wil in kaart brengen hoeveel zakelijke rijders daadwerkelijk problemen hebben met hun Tesla’s. Het tv-programma “ontvangt regelmatig klachten van Tesla-rijders over hun elektrische auto. Er zou iets mis zijn met de ophanging, krakende schokbrekers, afbrekende draagarmen, kapotte assen, gekke vering en een op hol geslagen autopilot waardoor de auto een spontane en ongewilde noodstop maakt op de snelweg.” Om de problematiek echt in kaart te brengen, wil Radar graag in contact komen met Tesla-rijders. Taxichauffeurs die hun ervaringen met Tesla willen delen, kunnen een bericht sturen aan radar@avrotros.nl.

Lees ook: BIOS-groep eist 1,3 miljoen euro van Tesla

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.