gogido-initiatiefnemers

Gogido lanceert website om taxi’s te vergelijken en boeken

Gogido heeft haar taxi-vergelijkingssite gelanceerd. De site zet de verschillende taxibedrijven die een rit kunnen verzorgen in één overzicht, inclusief klantbeoordelingen. De consument kan zo makkelijk op basis van prijs, kwaliteit en service kiezen waar hij de taxi boekt. Anderzijds helpt Gogido de taxibedrijven om zichzelf beter online te profileren en om nieuwe klanten te bereiken. 

Paul Pietersen, co-founder, wil met de site de markt voor taxivervoer transparanter maken. Ook wil hij ermee bereiken dat taxi’s minder stil hoeven te staan of leeg terug te rijden van een rit. “De consument is daar de dupe van, omdat de prijzen door deze manier van werken voor klanten hoog liggen. Met Gogido gaan we hier verandering in brengen.”

Taxibranche

Bertho Eckhardt, voorzitter Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi, zegt over taxiplatform Gogido: “Het concept Gogido sluit aan bij de langetermijnvisie die we vanuit KNV voor de taxibranche voor ogen hebben: zet de klant echt centraal en geef deze keuzevrijheid. Door nieuwe technologieën is veel mogelijk, waardoor ook meer klanten en markten zijn aan te boren. Zaken als klantbeoordelingen, prijsdifferentiatie en online gevonden kunnen worden zijn daarbij essentieel voor de branche. Bedrijven kunnen dat zelf doen, of partners zoeken die hen daarbij kunnen helpen. De vergelijkingssite Gogido is van dat laatste een voorbeeld.”

Gogido helpt taxibedrijven bij het inzichtelijk maken van hun aanbod en extra services zoals WIFI of tablet in de auto. Deze eigen pagina wordt aangevuld met beoordelingen van klanten. Met een sterke online profilering en klantwaardering, gecombineerd met Gogido’s online marketing expertise, kunnen taxibedrijven via het platform nieuwe klanten bereiken in binnen- en buitenland. Dat moet zorgen voor een hogere omzet en bezetting van de voertuigen.

Taxi-app

Gogido bestaat uit uit Paul Pietersen, Jan Dijkmans (beiden voormaligTransvision) en Bernard Jan Boekholt. De startup werkt momenteel aan een app met actuele informatie, bijvoorbeeld over last-minute aanbiedingen en beschikbaarheid.

“We staan nu aan het begin. Een volgende stap is het ontwikkelen van producten voor taxibedrijven die helpen de bezetting en dus het rendement nog meer te verhogen. Want als we de bezettingsgraden in het consumentenvervoer kunnen opschroeven, kunnen de prijzen omlaag. En dat is gunstig voor de consument,” licht Pietersen de groeiplannen van Gogido toe.

Dekking

Het aanbod op het taxiplatform is van zowel grote als kleinere (familie)taxibedrijven, allemaal vooraf gescreend door Gogido. Ook taxicentrales UTC (Utrecht), RTC (Rotterdam) en HTMC (Den Haag) hebben hun diensten aangemeld. De dienst heeft momenteel een dekkingsgraad van 99% in Nederland, aldus Gogido.

Lees ook: Nieuwe online prijsvergelijker voor taxi’s: Gogido

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.