Rechtbank

PMN Regiotaxi Utrecht vraagt eigen faillissement aan

Bron: utah778 via iStock (vrij te gebruiken)

PMN Regiotaxi Utrecht heeft het eigen faillissement aangevraagd omdat per 1 april de enige vervoersopdracht van het bedrijf is weggevallen. Sinds die datum wordt Regiotaxi Utrecht door een andere vervoerder verzorgd dan DVG en zijn franchisenemers. De meeste van de tachtig chauffeurs van PMN Regiotaxi Utrecht hebben intussen werk gevonden bij de nieuwe vervoerder of bij andere vervoerders in de regio.

DVG was vanaf 1 oktober 2016 verantwoordelijk voor Regiotaxi Utrecht, maar de stiptheid bleef altijd een probleem en er bleven klachten binnenkomen over het vervoer. Het werk was niet of nauwelijks kostendekkend te krijgen en de problemen met punctualiteit zouden mede het gevolg zijn van verkeersdrukte in en rond Utrecht.

Nieuwe vervoerder

In november vorig jaar besloten de opdrachtgevers en DVG dat het mooi was geweest en dat er een aanbesteding zou komen om een nieuwe vervoerder te vinden. Daar kwam uit voort dat Willemsen-de Koning Groep Regiotaxi Utrecht per 1 april zou overnemen. Tot die datum bleven de DVG-franchisenemers het vervoer verzorgen.

Tot en met 31 maart was PMN Regiotaxi Utrecht medeverantwoordelijk voor het regiotaxivervoer in Utrecht en Stichtse Vecht. Nu die opdracht is weggevallen, heeft de directie het besluit moeten nemen om het eigen faillissement aan te vragen. “Door het faillissement tijdig aan te vragen komt er voor de medewerkers snel duidelijkheid”, verklaart het bedrijf. Volgens PMN worden ook Taxi Wegman en de DVG-franchisers Van Rhijn, BATO Personenvervoer en Taxibedrijf Van de Pol geraakt door de wisseling van de wacht.

Nieuwe baan voor merendeel chauffeurs

“Direct na het bekendmaken van de nieuwe vervoerder in de gemeente Utrecht en Stichtse Vecht is met Willemsen-de Koning intensief contact geweest om de medewerkers van PMN bij deze nieuwe vervoerder onder te brengen. Van de ruim tachtig chauffeurs heeft het merendeel inmiddels een nieuwe baan gevonden bij de nieuwe vervoerder of bij andere vervoerders in de regio. Ook de voertuigen zijn deels overgenomen door de nieuwe vervoerder.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

2 reacties op “PMN Regiotaxi Utrecht vraagt eigen faillissement aan”

Tjerk Vinckx|12.04.18|02:42

Uhhhh, Willemsen-de Koning Groep is dat niet die sociale betrokken onderneming die haar concessie op de luchthaven Schiphol door verpacht aan zogenaamde ZZP”ers per dagdeel van € 200,- per dienst exclusief leasedeel van de minivan € 1850,- per maand. Effe rekenen mannen, 20 x 200 = 4000,- eurotjes + 925,- lease = € 4925,- per maand. Tja, dan moet je toch iedereen op het hoge bustarief vervoeren wil je nog wat over houden. Nog even brandstof + fiscale lasten bijtellen ….ONGELOOFLIJK.

Taxi Volendam|14.04.18|12:20

Tjerk,
Uitbuiten van ZZP”ers valt kennelijk niet onder de eisen van het het keurmerk welke deze bedrijven voeren waardoor dit allemaal kan.

PMN Regiotaxi Utrecht vraagt eigen faillissement aan | TaxiPro
Rechtbank

PMN Regiotaxi Utrecht vraagt eigen faillissement aan

Bron: utah778 via iStock (vrij te gebruiken)

PMN Regiotaxi Utrecht heeft het eigen faillissement aangevraagd omdat per 1 april de enige vervoersopdracht van het bedrijf is weggevallen. Sinds die datum wordt Regiotaxi Utrecht door een andere vervoerder verzorgd dan DVG en zijn franchisenemers. De meeste van de tachtig chauffeurs van PMN Regiotaxi Utrecht hebben intussen werk gevonden bij de nieuwe vervoerder of bij andere vervoerders in de regio.

DVG was vanaf 1 oktober 2016 verantwoordelijk voor Regiotaxi Utrecht, maar de stiptheid bleef altijd een probleem en er bleven klachten binnenkomen over het vervoer. Het werk was niet of nauwelijks kostendekkend te krijgen en de problemen met punctualiteit zouden mede het gevolg zijn van verkeersdrukte in en rond Utrecht.

Nieuwe vervoerder

In november vorig jaar besloten de opdrachtgevers en DVG dat het mooi was geweest en dat er een aanbesteding zou komen om een nieuwe vervoerder te vinden. Daar kwam uit voort dat Willemsen-de Koning Groep Regiotaxi Utrecht per 1 april zou overnemen. Tot die datum bleven de DVG-franchisenemers het vervoer verzorgen.

Tot en met 31 maart was PMN Regiotaxi Utrecht medeverantwoordelijk voor het regiotaxivervoer in Utrecht en Stichtse Vecht. Nu die opdracht is weggevallen, heeft de directie het besluit moeten nemen om het eigen faillissement aan te vragen. “Door het faillissement tijdig aan te vragen komt er voor de medewerkers snel duidelijkheid”, verklaart het bedrijf. Volgens PMN worden ook Taxi Wegman en de DVG-franchisers Van Rhijn, BATO Personenvervoer en Taxibedrijf Van de Pol geraakt door de wisseling van de wacht.

Nieuwe baan voor merendeel chauffeurs

“Direct na het bekendmaken van de nieuwe vervoerder in de gemeente Utrecht en Stichtse Vecht is met Willemsen-de Koning intensief contact geweest om de medewerkers van PMN bij deze nieuwe vervoerder onder te brengen. Van de ruim tachtig chauffeurs heeft het merendeel inmiddels een nieuwe baan gevonden bij de nieuwe vervoerder of bij andere vervoerders in de regio. Ook de voertuigen zijn deels overgenomen door de nieuwe vervoerder.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

2 reacties op “PMN Regiotaxi Utrecht vraagt eigen faillissement aan”

Tjerk Vinckx|12.04.18|02:42

Uhhhh, Willemsen-de Koning Groep is dat niet die sociale betrokken onderneming die haar concessie op de luchthaven Schiphol door verpacht aan zogenaamde ZZP”ers per dagdeel van € 200,- per dienst exclusief leasedeel van de minivan € 1850,- per maand. Effe rekenen mannen, 20 x 200 = 4000,- eurotjes + 925,- lease = € 4925,- per maand. Tja, dan moet je toch iedereen op het hoge bustarief vervoeren wil je nog wat over houden. Nog even brandstof + fiscale lasten bijtellen ….ONGELOOFLIJK.

Taxi Volendam|14.04.18|12:20

Tjerk,
Uitbuiten van ZZP”ers valt kennelijk niet onder de eisen van het het keurmerk welke deze bedrijven voeren waardoor dit allemaal kan.