Elektrisch voertuig RMC Amsterdam
Opvolger

Amstelveen sleept met RMC nieuwe Wmo-vervoerder binnen

Elektrisch voertuig van RMC Personenvervoer. Foto: TaxiPro

Inwoners van de gemeente Amstelveen die gebruik maken van het Wmo-vervoer kunnen opgelucht ademhalen. De gemeente heeft met RMC namelijk een opvolger gevonden voor Maasstad Regie Centrale (MRC). Dat bedrijf maakte vorige week bekend met alle werkzaamheden te stoppen, wegens bedrijfseconomische omstandigheden. 

Wethouder Marijn van Ballegooijen is blij met de nieuwe vervoerder, die per 1 november de werkzaamheden van Maasstad overneemt. “We hebben alles op alles gezet om op tijd een nieuwe vervoerder te regelen”, zegt hij daarover op de website van de gemeente. “Voor Amstelveners die afhankelijk zijn van Wmo-vervoer is het mooi dat dit is gelukt.”

Onaangename verrassing

Vorige week maakte Maasstad bekend alle werkzaamheden te staken. De gemeente Amstelveen kwam door dat besluit plotsklaps zonder Wmo-vervoerder te zitten. “Een onaangename verrassing, maar gelukkig hebben we op tijd een nieuwe partij gevonden in RMC”, zegt Van Ballegooijen. “We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de gebruikers zo min mogelijk last ondervinden en zo snel mogelijk een betrouwbare vervoerder hebben.” Onder meer het reserveringsnummer en enkele chauffeurs blijven hetzelfde. RMC begint per 1 november met rijden.

Warme overdracht

Het vervoersbedrijf, wat net als MRC oorspronkelijk uit Rotterdam komt, is blij dat het deze opdracht heeft binnengesleept. “Zeker omdat het goed aansluit bij het werk wat we in die omgeving al doen. Bijvoorbeeld in Amsterdam, waar wij ook verantwoordelijk zijn voor het Wmo-vervoer”, zegt RMC-directeur Gerry Oosterbaan daarover. “Dat was voor ons ook de reden om op het verzoek van de gemeente Amstelveen in te gaan.”

Chauffeurs die momenteel voor Maasstad in Amstelveen rijden, zullen vanaf november onder de vlag van RMC opereren. Alle betrokken partijen zeggen alles eraan te doen om de overdracht van alle werkzaamheden zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Daar hebben we gezamenlijke bijeenkomsten over gehad. Dus met Maasstad, de gemeente Amstelveen en alle betrokken personeelsleden. Dat verloopt allemaal in goede harmonie.”

Werk aan de winkel

Hoewel alle neuzen dezelfde kant op staan, realiseert Gerry Oosterbaan zich dat er nog voldoende werk te verrichten is. “Per 1 november is de overname een feit. Dat is behoorlijk kort dag, natuurlijk. We moeten daarom ook realistisch zijn. Het gaat momenteel niet top met het vervoer in Amstelveen en Aalsmeer. Dat zal natuurlijk niet van de een op de andere dag veranderen. Gelukkig hebben we daar al een aantal goede gesprekken met de gemeente over gevoerd. De verwachtingen moeten goed gemanaged worden. Dat we gaan we samen doen.”

Volgens Oosterbaan is deze situatie namelijk anders dan normaal. “Bij een gebruikelijke aanbesteding heb je natuurlijk een aantal maanden de tijd om jezelf voor te bereiden op de implementatie”, legt de RMC-directeur verder uit. “Klanten moeten geïnformeerd worden en ritten moeten in het systeem worden gezet. Zo werken wij weer met een ander systeem dan Maasstad, bijvoorbeeld. Dit soort zaken moeten nu binnen twee weken geregeld zijn. Daar gaat gewoon wat tijd overheen. Dat zal ook voor de reizigers misschien ietwat rommelig aanvoelen, maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen afzienbare tijd voor meer rust en stabiliteit in het Wmo-vervoer in Amstelveen kunnen zorgen”, besluit Oosterbaan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Amstelveen sleept met RMC nieuwe Wmo-vervoerder binnen | TaxiPro
Elektrisch voertuig RMC Amsterdam
Opvolger

Amstelveen sleept met RMC nieuwe Wmo-vervoerder binnen

Elektrisch voertuig van RMC Personenvervoer. Foto: TaxiPro

Inwoners van de gemeente Amstelveen die gebruik maken van het Wmo-vervoer kunnen opgelucht ademhalen. De gemeente heeft met RMC namelijk een opvolger gevonden voor Maasstad Regie Centrale (MRC). Dat bedrijf maakte vorige week bekend met alle werkzaamheden te stoppen, wegens bedrijfseconomische omstandigheden. 

Wethouder Marijn van Ballegooijen is blij met de nieuwe vervoerder, die per 1 november de werkzaamheden van Maasstad overneemt. “We hebben alles op alles gezet om op tijd een nieuwe vervoerder te regelen”, zegt hij daarover op de website van de gemeente. “Voor Amstelveners die afhankelijk zijn van Wmo-vervoer is het mooi dat dit is gelukt.”

Onaangename verrassing

Vorige week maakte Maasstad bekend alle werkzaamheden te staken. De gemeente Amstelveen kwam door dat besluit plotsklaps zonder Wmo-vervoerder te zitten. “Een onaangename verrassing, maar gelukkig hebben we op tijd een nieuwe partij gevonden in RMC”, zegt Van Ballegooijen. “We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de gebruikers zo min mogelijk last ondervinden en zo snel mogelijk een betrouwbare vervoerder hebben.” Onder meer het reserveringsnummer en enkele chauffeurs blijven hetzelfde. RMC begint per 1 november met rijden.

Warme overdracht

Het vervoersbedrijf, wat net als MRC oorspronkelijk uit Rotterdam komt, is blij dat het deze opdracht heeft binnengesleept. “Zeker omdat het goed aansluit bij het werk wat we in die omgeving al doen. Bijvoorbeeld in Amsterdam, waar wij ook verantwoordelijk zijn voor het Wmo-vervoer”, zegt RMC-directeur Gerry Oosterbaan daarover. “Dat was voor ons ook de reden om op het verzoek van de gemeente Amstelveen in te gaan.”

Chauffeurs die momenteel voor Maasstad in Amstelveen rijden, zullen vanaf november onder de vlag van RMC opereren. Alle betrokken partijen zeggen alles eraan te doen om de overdracht van alle werkzaamheden zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Daar hebben we gezamenlijke bijeenkomsten over gehad. Dus met Maasstad, de gemeente Amstelveen en alle betrokken personeelsleden. Dat verloopt allemaal in goede harmonie.”

Werk aan de winkel

Hoewel alle neuzen dezelfde kant op staan, realiseert Gerry Oosterbaan zich dat er nog voldoende werk te verrichten is. “Per 1 november is de overname een feit. Dat is behoorlijk kort dag, natuurlijk. We moeten daarom ook realistisch zijn. Het gaat momenteel niet top met het vervoer in Amstelveen en Aalsmeer. Dat zal natuurlijk niet van de een op de andere dag veranderen. Gelukkig hebben we daar al een aantal goede gesprekken met de gemeente over gevoerd. De verwachtingen moeten goed gemanaged worden. Dat we gaan we samen doen.”

Volgens Oosterbaan is deze situatie namelijk anders dan normaal. “Bij een gebruikelijke aanbesteding heb je natuurlijk een aantal maanden de tijd om jezelf voor te bereiden op de implementatie”, legt de RMC-directeur verder uit. “Klanten moeten geïnformeerd worden en ritten moeten in het systeem worden gezet. Zo werken wij weer met een ander systeem dan Maasstad, bijvoorbeeld. Dit soort zaken moeten nu binnen twee weken geregeld zijn. Daar gaat gewoon wat tijd overheen. Dat zal ook voor de reizigers misschien ietwat rommelig aanvoelen, maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen afzienbare tijd voor meer rust en stabiliteit in het Wmo-vervoer in Amstelveen kunnen zorgen”, besluit Oosterbaan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.