RMC nieuwe leerlingen- en jeugdvervoerder Drechtsteden

RMC-auto
RMC neemt de werkzaamheden van Maasstad over in de Drechtsteden. Foto: TaxiPro

RMC wordt de nieuwe leerlingen- en jeugdvervoerder in Dordrecht en omstreken. Het Rotterdamse vervoersbedrijf neemt vanaf 1 november het stokje over van Maasstad Regie Centrale (MRC), wat onder de vlag van mobiliteitsplatform Stroomlijn opereerde. Maasstad liet deze maand weten te stoppen wegens bedrijfseconomische omstandigheden. 

De gemeente Dordrecht is blij dat Stroomlijn een nieuwe vervoerder heeft gevonden. “De continuïteit van het vervoer voor het leerlingen- en jeugdvervoer, was vorige week topprioriteit”, laat een woordvoerder van de gemeente weten. “Stroomlijn heeft namens de gemeenten er alles aan gedaan om een nieuwe vervoerder te contracteren. Daar zijn we erg blij mee. Na de herfstvakantie kunnen kinderen gewoon naar school of hun dagbesteding worden gebracht.”

Schrikreactie

Halverwege oktober liet Maasstad weten al hun werkzaamheden te staken, wegens bedrijfseconomische omstandigheden. Daardoor zat mobiliteitsplatform Stroomlijn, die in de Drechtsteden verantwoordelijk is voor het speciaal vervoer, plotsklaps zonder vervoerder. “Het nieuws zorgde natuurlijk voor een schrikreactie”, liet Rob Oosterbaan van Stroomlijn destijds weten. “Met Maasstad verliezen we een plezierige samenwerkingspartner. We vinden het erg jammer dat ze ermee stoppen.”

Inmiddels heeft Stroomlijn met RMC een vervanger voor Maasstad in huis gehaald. “We zijn blij dat er een vervoerder is opgestaan die de taken van Maasstad wil overnemen”, zegt Oosterbaan. “Het belangrijkste is natuurlijk dat de kinderen na de herfstvakantie weer naar school kunnen gaan. Er is achter de schermen hard gewerkt om een geschikte vervanger te vinden. Gelukkig is dat gelukt.”

Enorme klus

Hoewel Stroomlijn nu een vervanger voor Maasstad heeft binnengesleept, realiseert Oosterbaan zich dat er nog voldoende werk aan de winkel is. “Het is natuurlijk organisatorisch gezien een enorme klus om al het werk in zo’n korte tijd over te nemen. Je hebt het over de overdracht van werkzaamheden, maar ook over de implementatie van gegevens. En ook de systemen moeten goed op elkaar aansluiten.”

“Dit is inderdaad een enorme klus”, beaamt ook RMC-directeur Gerry Oosterbaan. “Het gaat om ongeveer 250 kinderen die iedere dag naar school gebracht moeten worden. Daar heb je voertuigen én chauffeurs voor nodig. Dat moet allemaal in een tijdsbestek van een week gerealiseerd worden. Gelukkig biedt de herfstvakantie uitkomst, want dan ligt het vervoer natuurlijk even stil.”

Zachte landing

RMC is momenteel dan ook druk bezig om voldoende voertuigen en chauffeurs te regelen voor volgende week. “En dan gaat ook lukken. Alle chauffeurs die momenteel nog voor Maasstad rijden, komen namelijk naar ons. Daarmee kunnen we dit vervoer gewoon uitvoeren. Kijk, als iets onmogelijk is dan beginnen we er niet aan. In dit geval denken we dat het wel mogelijk is. Vervoerder Maasstad werkt goed mee om voor een zachte landing te zorgen, zoals zij dat noemen. Die samenwerking verloopt goed. We hebben er vertrouwen in dat het gaat lukken”, besluit Gerry Oosterbaan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

RMC nieuwe leerlingen- en jeugdvervoerder Drechtsteden | TaxiPro

RMC nieuwe leerlingen- en jeugdvervoerder Drechtsteden

RMC-auto
RMC neemt de werkzaamheden van Maasstad over in de Drechtsteden. Foto: TaxiPro

RMC wordt de nieuwe leerlingen- en jeugdvervoerder in Dordrecht en omstreken. Het Rotterdamse vervoersbedrijf neemt vanaf 1 november het stokje over van Maasstad Regie Centrale (MRC), wat onder de vlag van mobiliteitsplatform Stroomlijn opereerde. Maasstad liet deze maand weten te stoppen wegens bedrijfseconomische omstandigheden. 

De gemeente Dordrecht is blij dat Stroomlijn een nieuwe vervoerder heeft gevonden. “De continuïteit van het vervoer voor het leerlingen- en jeugdvervoer, was vorige week topprioriteit”, laat een woordvoerder van de gemeente weten. “Stroomlijn heeft namens de gemeenten er alles aan gedaan om een nieuwe vervoerder te contracteren. Daar zijn we erg blij mee. Na de herfstvakantie kunnen kinderen gewoon naar school of hun dagbesteding worden gebracht.”

Schrikreactie

Halverwege oktober liet Maasstad weten al hun werkzaamheden te staken, wegens bedrijfseconomische omstandigheden. Daardoor zat mobiliteitsplatform Stroomlijn, die in de Drechtsteden verantwoordelijk is voor het speciaal vervoer, plotsklaps zonder vervoerder. “Het nieuws zorgde natuurlijk voor een schrikreactie”, liet Rob Oosterbaan van Stroomlijn destijds weten. “Met Maasstad verliezen we een plezierige samenwerkingspartner. We vinden het erg jammer dat ze ermee stoppen.”

Inmiddels heeft Stroomlijn met RMC een vervanger voor Maasstad in huis gehaald. “We zijn blij dat er een vervoerder is opgestaan die de taken van Maasstad wil overnemen”, zegt Oosterbaan. “Het belangrijkste is natuurlijk dat de kinderen na de herfstvakantie weer naar school kunnen gaan. Er is achter de schermen hard gewerkt om een geschikte vervanger te vinden. Gelukkig is dat gelukt.”

Enorme klus

Hoewel Stroomlijn nu een vervanger voor Maasstad heeft binnengesleept, realiseert Oosterbaan zich dat er nog voldoende werk aan de winkel is. “Het is natuurlijk organisatorisch gezien een enorme klus om al het werk in zo’n korte tijd over te nemen. Je hebt het over de overdracht van werkzaamheden, maar ook over de implementatie van gegevens. En ook de systemen moeten goed op elkaar aansluiten.”

“Dit is inderdaad een enorme klus”, beaamt ook RMC-directeur Gerry Oosterbaan. “Het gaat om ongeveer 250 kinderen die iedere dag naar school gebracht moeten worden. Daar heb je voertuigen én chauffeurs voor nodig. Dat moet allemaal in een tijdsbestek van een week gerealiseerd worden. Gelukkig biedt de herfstvakantie uitkomst, want dan ligt het vervoer natuurlijk even stil.”

Zachte landing

RMC is momenteel dan ook druk bezig om voldoende voertuigen en chauffeurs te regelen voor volgende week. “En dan gaat ook lukken. Alle chauffeurs die momenteel nog voor Maasstad rijden, komen namelijk naar ons. Daarmee kunnen we dit vervoer gewoon uitvoeren. Kijk, als iets onmogelijk is dan beginnen we er niet aan. In dit geval denken we dat het wel mogelijk is. Vervoerder Maasstad werkt goed mee om voor een zachte landing te zorgen, zoals zij dat noemen. Die samenwerking verloopt goed. We hebben er vertrouwen in dat het gaat lukken”, besluit Gerry Oosterbaan.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.