NMI, Roy Boons, Quipment, Taximeter, certificering, BCT, Boordcomputer Taxi

Taximeter Quipment BCT is gecertificeerd door NMI

Quipment heeft woensdag de MID typegoedkeuring voor de taximeter ontvangen uit handen van het Nederlands Meet Instituut (NMI). De Quipment BCT is daarmee vanaf nu ook met volledig geïntegreerde taximeter beschikbaar. Het bedrijf is meteen gestart met de uitrol van BCT’s met taximeter-functie.

Olof Dieckhaus, directeur Operations & Development: “Het is ons gelukt een all-in-one oplossing te ontwikkelen en hiervoor de essentiële taximeter typegoedkeuring te ontvangen. Met deze certificering is een enorme mijlpaal bereikt in een langdurig ontwikkel-, test- en certificeringstraject.”

Subsidie

Hij is trots op de Nederlandse en Indiase ontwikkelteams die hieraan gewerkt hebben. “De komende periode zal ontzettend druk zijn door de uitlevering van de vele duizenden BCT’s die reeds besteld zijn. We adviseren bedrijven dan ook niet meer te wachten en alvast hun BCT’s te reserveren en daarmee hun subsidie veilig te stellen”, aldus Dieckhaus.

“Het vasthouden aan onze strenge kwaliteitseisen heeft gezorgd dat het certificeringstraject wat langer heeft geduurd, maar dit zal door een soepele uitlevering in combinatie met een goed werkende
BCT oplossing ruimschoots in tijd worden goedgemaakt”, vertelt Roy Boons directeur Sales & Marketing.

Uitrol

“We gaan nu direct starten met de uitrol van BCT’s met taximeter zodat klanten ingebouwd kunnen worden en hun BCT’s geactiveerd kunnen worden. Zodoende is de subsidie voor onze klanten veiliggesteld.”

Alle straattaxi’s in Nederland moeten voor 1 juli 2014 beschikken over een BCT. Hiervoor krijgen ze € 600 subsidie, als het apparaat tijdig is besteld en ingebouwd. Met de BCT worden de ritten en de rij- en rusttijden van taxichauffeurs automatisch opgeslagen.

Bekijk de uitleg van Roy Boons over de Quipment BCT tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer, juni vorig jaar:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

26 reacties op “Taximeter Quipment BCT is gecertificeerd door NMI”

Ton van Dalfsen|21.01.14|18:16

Wel in September geld automatisch van je rekening afhalen (volgens de voorwaarden: 6 weken voor levering ) maar in Januari nog steeds wachten op levering.

Duco Douwstra|22.01.14|11:13

Wat een verkooppraatjes!Vasthouden aan onze strenge kwaliteitseisen?wat mankeerde er dan aan de huidige apparaten,waren die van slechte kwaliteit?wat is er verandert?alleen een pincode toegevoegd.Ik lees precies dezelfde verkooppraatjes als die in de Quipment folders staan van 2006, die heb ik nog :-}}.En hoezo net op tijd,de BCT zou er volgens de IVW folders als in 2007 moeten zijn.Van 4 leveranciers 2 verschillende systemen dat zijn 8 systemen.En in 2015 voldoet dat niet,dus weer nieuwe.

Duco Douwstra|22.01.14|11:24

Ik hoor wel veel ondernemers wakker worden.Eerst tekenen, dan de verrassingen.U krijgt allemaal een hele mooie ingepakte drol en je ben verplicht om daar elke dag aan te ruiken en denk erom dat hij stinkt.Heeft u het garantie formulier al gezien?heeft u al gezien hoeveel u maandelijks extra moet gaan betalen voor service en opslag?Gouwe handel verplicht kopen en geen garantie,anders snijd de ILT je strot af en de KIWA spekken.In hun ogen bent u tuig waar ze mee kunnen doen wat ze willen.

Ton van Dalfsen|22.01.14|12:42

Nu nog maar 1 BCT bij quipment besteld en maar wachten op levering tot sint jutemis. Dit was de eerste en laatste die ik bij Quipment heb besteld. Je krijgt niet eens antwoorden op emails van hun. Als er maar verkocht wordt

Duco Douwstra|22.01.14|17:26

Beste Ton, vraag naar de garantie en naar de maandelijkse bijkomende kosten wat je krijgt en wat er buiten de pincode, nieuw is aan het apparaat, ten opzichte van hun apparaten uit 2007. En wat kunnen ze meer? Alle goede systemen vervangen door systemen die niks toevoegen, behalve winst voor de leveranciers en heel veel kapitaalvernietiging voor de taxisector. We worden door de ILT onder schot gehouden met de rus tegen de muur,kopen en geen vragen stellen,slikken of stikken.Het is 1 grote bende

Taxi Volendam|22.01.14|21:15

Waarom verplicht maandelijkse onderhoudskosten op een BCT van pakweg € 1000 ? Op producten heb je minimaal 2 jaar garantie volgens nederlandse wetgeving. Bovendien ook nog product aansprakelijkheid. Een onderhouds contract is b.v. toch ook niet verplicht bij een auto van €30.000 !
Twijfelen fabrikanten aan de kwaliteit van de Bct en gaan zij hem op onze kosten aanpassen, of laten wij ons misbruiken als een melkkoe. Is dit alles legaal in ons land? Daar doe ik niet aan mee , sorry hoor.

Supertaxiholland Holland|22.01.14|22:34

Wat heb je aan product aansprakelijkheid of garantie als de leveranciers failliet gaan aan een product zoals de bct die niet in de praktijk uitgeprobeerd is. Dat is zeker mogelijk. Daarom moet er uitstel van de inbouw datum komen omdat een omstreden en fraudegevoelig bct apparaat niet achteraf op onze kosten aangepast kan en mag worden. Dat staat ons te wachtten wanneer dit zo door gaat. Laat anders ILT financieel garant staan. We mogen ons niet als proefkonijn laten misbruiken.

Ton van Dalfsen|23.01.14|08:22

Als ze nu pas de certificering hebben En met inbouw gaan beginnen van de vele duizenden BCT’s die besteld zijn en dan ook nog een oproep plaatsen aan de bedrijven die nog niet besteld hebben om de subsidie binnen te halen redden ze 1 July never nooit niet. Ze zijn nu al in gebreke bij de bestelde BCT’s door veel te laat te leveren.

Ton van Dalfsen|23.01.14|08:28

Heb ook het gevoel dat ze eerst gaan leveren aan de bedrijven die een veelheid heeft besteld. En degene die er maar 1 of 2 heeft besteld ( de zogenaamde ZZP’ers of kleine bedrijfjes in de wachtkamer worden geplaatst. Anders had ik toch alang bericht gehad voor levering vanwege de betaling 6 weken voor levering in September.

Duco Douwstra|23.01.14|09:43

De Fyra is ook gecertificeerd, ook onder toezicht van de ILT. Vooraf betalen geen garantie geen service, betalen, betalen en nog eens betalen voor alleen maar ellende. De deskundige adviseurs liepen in 2006 al weg bij de BCT vergaderingen,omdat ze toen al geen enkel vertrouwen in de huidige BCT opzet hadden.Waarom reageren de leveranciers niet op mijn kritiek?Ik krijg geen enkele tegenspraak,of heb ik altijd en overal gelijk in, nee toch?Eerst worden de € 4500,– apparaten vervangen dat lukt.

Ton van Dalfsen|23.01.14|12:12

@Duco: Nee je krijgt geen tegenspraak omdat de leveranciers de wijsheid in pacht denken te hebben. Zij denken dat wij ondernemers niet om hun heen kunnen Maar ze moeten eerst maar eens laten zien dat het werkt En dat heeft niemand van de leveranciers nog kunnen beweren.

Duco Douwstra|23.01.14|13:51

Het is nog erger dan ik had gedacht, dure goedwerkende apparaten omruilen voor een z.g. BCT en wat krijg je terug? een bak ellende veel dingen zoals navigatie werkt niet meer enz.Garantie op de geleden bedrijfsschade verlet manuren en slechte communicatie, is er niet.De leveranciers kunnen amper zelf het hooft boven water houden,één proces en het is einde verhaal. Elkaar de schuld geven, het is de schuld van de software en die zegt nee het is de BCT en de ondernemers zitten klem,tussen 3 par

Duco Douwstra|23.01.14|14:09

Tussen 3 partijen.De ILT bedreigt de ondernemers met hel en verdoemenis als ze niet tijdig inbouwen.De leveranciers geven de software de schuld en de software geeft de BCT de schuld en de ondernemers waarbij velen ook het water aan de lippen staat,die krijgen de ellende cadeau,het einde is zoek.Betaal in ieder geval nooit vooraf uw geld wordt gebruikt om gaten te vullen in een bodemloze put.Als je het na 10 jaar voorbereiding nog niet voor elkaar hebt dan lukt het na 11 jaar ook niet brrrrrrr

Duco Douwstra|24.01.14|10:40

Nog even dit en dan heb ik er genoeg over gezegd:Er wordt jullie door de leveranciers een worst voorgehouden van netto € 496,– subsidie.Pas op! en vul snel ons enorme kastekort,anders krijgen jullie geen subsidie!Je mag kiezen uit een zekere subsidie,met een bak ellende, of afwachten tot de bom barst.En laat je niet intimideren door de ILT, die stelden in 2007 de BCT al verplicht.lees bijgaande. https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9YmQ2ODgzYzgtNmMxOC00YmRlLThlMWUtMWI3ZjVmY2M1NWJm/edit

Taxi Volendam|26.01.14|10:55

Voor hen die aan het nut van een bct twijfelen, kijk even op Google naar: Tamara.
Tamara staat voor Taxi Monitoring-Analyse-en Resears Aplicatie.
Tamara verwerkt data. I.L.T. heeft dit systeem in gebruik.
Noodzaak van de BCT is daardoor kompleet overbodig.
Tip,
Er wordt door div. Fabrikanten aangegeven dat de invoerdatum wederom uitgesteld gaat worden. Behoed je voor overhaast aanschaffen en betaal geen cent vooruit.

Ad Beitler|26.01.14|21:58

ik heb van de week van een bct fabrikant gehoord dat er uitstel komt van het inbouwen. Het klopt dus wel .Dat weet Quipment natuurlijk ook. Daarom proberen ze er nog snel even een aantal te verkopen. Je moet vooruit betalen. Dan hebben ze jou geld in kas.Als ze alsnog failliet gaan kun je naar je geld fluiten.

Ad Beitler|26.01.14|22:25

voor zo als ik weet is het wettelijk niet toegestaan om een vooruit betaling te vragen als ik het mis heb graag reactie

Duco Douwstra|01.02.14|12:09

Ik ben gisteren naar de goed verzorgde voorlichtingsdag geweest van Censys Taxis Pitane.Alle BCT leveranciers waren aanwezig,ze gaven een duidelijke voorlichting en ook openlijk toe, dat de BCT geen verbetering is van de reeds 10 jaar bestaande systemen.De enige toevoeging is de verplichte pincode en de versleutelde gegevens.Er komen voor iedereen wel heel veel extra administratieve en overige bedrijfslasten bij.Voor het verhelpen van de onvermijdelijke bugs, moeten de auto’s met chauffeur

Duco Douwstra|01.02.14|12:17

steeds terug naar de leverancier,TEL UIT JE VERLIES!!Updates mogen niet online gedaan worden van de RDW, dus voor elke update,ook alle auto’s met chauffeurs WEER naar de leverancier EN EXTRA BETALEN aan de RDW.Dan nog betalen voor de opslag van de data bij de leverancier plus de servicekosten, bij elkaar pl/min. € 15,00 p/m.De leveranciers hebben gezamenlijk niet tegen de RDW durven zeggen “aan deze achterlijke situatie in deze tijd doen wij niet mee, dan stoppen wij met de BCT” Ik roep nu alle

Duco Douwstra|01.02.14|12:36

taxiondernemers op om de BCT massaal te boycotten.Om zodoende de overheid te dwingen tot een overleg over een efficiënte en doeltreffende BCT die wel aan de eisen van deze tijd voldoet.Alle rit gegevens van voertuigen met een blauw kenteken door één landelijk online registratiesysteem, vast laten leggen.Zodat iedereen eerlijk op gelijke wijze gecontroleerd kan worden en niet zoals nu op 20 verschillende manieren,waarvan heel veel niet of nauwelijks.Backub elders opslaan is dan ook niet nodig

Duco Douwstra|08.02.14|18:58

Iedereen die voorop wil lopen met de BCT moet dat beslist doen, dan krijg je € 496,00 excl. btw. subsidie.Voor update’s,storingen,uitval en alles wat er altijd bij nieuwe taxiapparatuur komt kijken, mag jij dan als testpiloot dienen.Bij de bestaande systemen konden de problemen en updates online,worden verholpen. Maar de de achterlijke BCT mag dat niet de wet is uit 2000 hé. En dan nog de onzekerheid of het hele traject de eindstreep wel zal halen.Hoe zit het met de privacywetgeving enz.

Hudson Taxi|09.02.14|08:52

@ Cristiaan. Dat is nou het mooie van in een vrij land te wonen. Daarin heb je vrije keuze om te kiezen wat je wil kopen. Hier in Nederland helaas niet. Je wordt door de overheid verplicht een achterhaald ondeugdelijk kastje te kopen waarbij je lekker gemaakt wordt met een subsidie bedrag. Maar wees gerust. Ik heb een taximeter uit 1933 te koop. Met kilometerkabel aandrijving ! In de praktijk uitgetest, dat wel. Wellicht iets voor jou.

Taxi Volendam|09.02.14|23:28

@ Cristiaan. I L.T. heeft de specificaties op laten stellen waaraan de BCT moet voldoen.Die zijn ondeugdelijk.Je kan onzin op je ritstaat zetten maar ook in een BCT. Een pomp is geijkt maar dat zegt niets over de kwaliteit van het product uit die pomp. We kunnen kiezen uit 4 fabrikanten ja maar niet uit een deugdelijk en/of een in de praktijk uitgetest product.Een basis bct bezorgd je in tegenstelling wat beweerd wordt alleen meer adm. Hij deugt echt niet , daardoor geen keuze dus.

Taxi Volendam|10.02.14|00:09

Ons bedrijf en taxi’s zijn reeds 17 jaar volledig geautomatiseerd zoals heel veel bedrijven. Daarbij is veel ervaring opgedaan. Ga eens bij zo’n bedrijf een kijkje nemen. Dan kun je alleen tot de conclusie komen dat een bct niets toevoegd aan de bestaande taxiterminals, in tegendeel. Het slagen van de bct is afhankelijk van de juiste bediening, anders haalt hij z’n doel niet.(Is te lezen in rapport van Technolution te Gouda ) gemaakt i.o.v I.L.T.
BCT is te vergelijken met de Fyra !

Ad Beitler|25.02.14|16:37

jongens geen ruzie maken het ding genaamd boord computer deugt NIET in zijn samenstelling zo als hij nu is dus er moeten meerdere software zaken aangepast worden of te wel wachtrij bij de inbouwer je kan namelijk NIET ZONDER rittenlijst want hij kan het contante en het rekeningwerk niet uit mekaar houden dan hebben we ook nog het probleem hij kent allen de gps gegevens ik weet zelf niet eens op welk gps plaats ik mij bevind

Ad Beitler|25.02.14|16:40

op dit moment dus ik heb geen straat gegevens of te wel instap en uitstap adres zijn niet bekend en het belangrijkste volgens de meeste wie gaat dat betalen de wagen stilstand en de kosten van de updates zal de bezitter wel wezen van de tbc of te wel wij als ondernemers ik dank U

Taximeter Quipment BCT is gecertificeerd door NMI | TaxiPro
NMI, Roy Boons, Quipment, Taximeter, certificering, BCT, Boordcomputer Taxi

Taximeter Quipment BCT is gecertificeerd door NMI

Quipment heeft woensdag de MID typegoedkeuring voor de taximeter ontvangen uit handen van het Nederlands Meet Instituut (NMI). De Quipment BCT is daarmee vanaf nu ook met volledig geïntegreerde taximeter beschikbaar. Het bedrijf is meteen gestart met de uitrol van BCT’s met taximeter-functie.

Olof Dieckhaus, directeur Operations & Development: “Het is ons gelukt een all-in-one oplossing te ontwikkelen en hiervoor de essentiële taximeter typegoedkeuring te ontvangen. Met deze certificering is een enorme mijlpaal bereikt in een langdurig ontwikkel-, test- en certificeringstraject.”

Subsidie

Hij is trots op de Nederlandse en Indiase ontwikkelteams die hieraan gewerkt hebben. “De komende periode zal ontzettend druk zijn door de uitlevering van de vele duizenden BCT’s die reeds besteld zijn. We adviseren bedrijven dan ook niet meer te wachten en alvast hun BCT’s te reserveren en daarmee hun subsidie veilig te stellen”, aldus Dieckhaus.

“Het vasthouden aan onze strenge kwaliteitseisen heeft gezorgd dat het certificeringstraject wat langer heeft geduurd, maar dit zal door een soepele uitlevering in combinatie met een goed werkende
BCT oplossing ruimschoots in tijd worden goedgemaakt”, vertelt Roy Boons directeur Sales & Marketing.

Uitrol

“We gaan nu direct starten met de uitrol van BCT’s met taximeter zodat klanten ingebouwd kunnen worden en hun BCT’s geactiveerd kunnen worden. Zodoende is de subsidie voor onze klanten veiliggesteld.”

Alle straattaxi’s in Nederland moeten voor 1 juli 2014 beschikken over een BCT. Hiervoor krijgen ze € 600 subsidie, als het apparaat tijdig is besteld en ingebouwd. Met de BCT worden de ritten en de rij- en rusttijden van taxichauffeurs automatisch opgeslagen.

Bekijk de uitleg van Roy Boons over de Quipment BCT tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer, juni vorig jaar:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

26 reacties op “Taximeter Quipment BCT is gecertificeerd door NMI”

Ton van Dalfsen|21.01.14|18:16

Wel in September geld automatisch van je rekening afhalen (volgens de voorwaarden: 6 weken voor levering ) maar in Januari nog steeds wachten op levering.

Duco Douwstra|22.01.14|11:13

Wat een verkooppraatjes!Vasthouden aan onze strenge kwaliteitseisen?wat mankeerde er dan aan de huidige apparaten,waren die van slechte kwaliteit?wat is er verandert?alleen een pincode toegevoegd.Ik lees precies dezelfde verkooppraatjes als die in de Quipment folders staan van 2006, die heb ik nog :-}}.En hoezo net op tijd,de BCT zou er volgens de IVW folders als in 2007 moeten zijn.Van 4 leveranciers 2 verschillende systemen dat zijn 8 systemen.En in 2015 voldoet dat niet,dus weer nieuwe.

Duco Douwstra|22.01.14|11:24

Ik hoor wel veel ondernemers wakker worden.Eerst tekenen, dan de verrassingen.U krijgt allemaal een hele mooie ingepakte drol en je ben verplicht om daar elke dag aan te ruiken en denk erom dat hij stinkt.Heeft u het garantie formulier al gezien?heeft u al gezien hoeveel u maandelijks extra moet gaan betalen voor service en opslag?Gouwe handel verplicht kopen en geen garantie,anders snijd de ILT je strot af en de KIWA spekken.In hun ogen bent u tuig waar ze mee kunnen doen wat ze willen.

Ton van Dalfsen|22.01.14|12:42

Nu nog maar 1 BCT bij quipment besteld en maar wachten op levering tot sint jutemis. Dit was de eerste en laatste die ik bij Quipment heb besteld. Je krijgt niet eens antwoorden op emails van hun. Als er maar verkocht wordt

Duco Douwstra|22.01.14|17:26

Beste Ton, vraag naar de garantie en naar de maandelijkse bijkomende kosten wat je krijgt en wat er buiten de pincode, nieuw is aan het apparaat, ten opzichte van hun apparaten uit 2007. En wat kunnen ze meer? Alle goede systemen vervangen door systemen die niks toevoegen, behalve winst voor de leveranciers en heel veel kapitaalvernietiging voor de taxisector. We worden door de ILT onder schot gehouden met de rus tegen de muur,kopen en geen vragen stellen,slikken of stikken.Het is 1 grote bende

Taxi Volendam|22.01.14|21:15

Waarom verplicht maandelijkse onderhoudskosten op een BCT van pakweg € 1000 ? Op producten heb je minimaal 2 jaar garantie volgens nederlandse wetgeving. Bovendien ook nog product aansprakelijkheid. Een onderhouds contract is b.v. toch ook niet verplicht bij een auto van €30.000 !
Twijfelen fabrikanten aan de kwaliteit van de Bct en gaan zij hem op onze kosten aanpassen, of laten wij ons misbruiken als een melkkoe. Is dit alles legaal in ons land? Daar doe ik niet aan mee , sorry hoor.

Supertaxiholland Holland|22.01.14|22:34

Wat heb je aan product aansprakelijkheid of garantie als de leveranciers failliet gaan aan een product zoals de bct die niet in de praktijk uitgeprobeerd is. Dat is zeker mogelijk. Daarom moet er uitstel van de inbouw datum komen omdat een omstreden en fraudegevoelig bct apparaat niet achteraf op onze kosten aangepast kan en mag worden. Dat staat ons te wachtten wanneer dit zo door gaat. Laat anders ILT financieel garant staan. We mogen ons niet als proefkonijn laten misbruiken.

Ton van Dalfsen|23.01.14|08:22

Als ze nu pas de certificering hebben En met inbouw gaan beginnen van de vele duizenden BCT’s die besteld zijn en dan ook nog een oproep plaatsen aan de bedrijven die nog niet besteld hebben om de subsidie binnen te halen redden ze 1 July never nooit niet. Ze zijn nu al in gebreke bij de bestelde BCT’s door veel te laat te leveren.

Ton van Dalfsen|23.01.14|08:28

Heb ook het gevoel dat ze eerst gaan leveren aan de bedrijven die een veelheid heeft besteld. En degene die er maar 1 of 2 heeft besteld ( de zogenaamde ZZP’ers of kleine bedrijfjes in de wachtkamer worden geplaatst. Anders had ik toch alang bericht gehad voor levering vanwege de betaling 6 weken voor levering in September.

Duco Douwstra|23.01.14|09:43

De Fyra is ook gecertificeerd, ook onder toezicht van de ILT. Vooraf betalen geen garantie geen service, betalen, betalen en nog eens betalen voor alleen maar ellende. De deskundige adviseurs liepen in 2006 al weg bij de BCT vergaderingen,omdat ze toen al geen enkel vertrouwen in de huidige BCT opzet hadden.Waarom reageren de leveranciers niet op mijn kritiek?Ik krijg geen enkele tegenspraak,of heb ik altijd en overal gelijk in, nee toch?Eerst worden de € 4500,– apparaten vervangen dat lukt.

Ton van Dalfsen|23.01.14|12:12

@Duco: Nee je krijgt geen tegenspraak omdat de leveranciers de wijsheid in pacht denken te hebben. Zij denken dat wij ondernemers niet om hun heen kunnen Maar ze moeten eerst maar eens laten zien dat het werkt En dat heeft niemand van de leveranciers nog kunnen beweren.

Duco Douwstra|23.01.14|13:51

Het is nog erger dan ik had gedacht, dure goedwerkende apparaten omruilen voor een z.g. BCT en wat krijg je terug? een bak ellende veel dingen zoals navigatie werkt niet meer enz.Garantie op de geleden bedrijfsschade verlet manuren en slechte communicatie, is er niet.De leveranciers kunnen amper zelf het hooft boven water houden,één proces en het is einde verhaal. Elkaar de schuld geven, het is de schuld van de software en die zegt nee het is de BCT en de ondernemers zitten klem,tussen 3 par

Duco Douwstra|23.01.14|14:09

Tussen 3 partijen.De ILT bedreigt de ondernemers met hel en verdoemenis als ze niet tijdig inbouwen.De leveranciers geven de software de schuld en de software geeft de BCT de schuld en de ondernemers waarbij velen ook het water aan de lippen staat,die krijgen de ellende cadeau,het einde is zoek.Betaal in ieder geval nooit vooraf uw geld wordt gebruikt om gaten te vullen in een bodemloze put.Als je het na 10 jaar voorbereiding nog niet voor elkaar hebt dan lukt het na 11 jaar ook niet brrrrrrr

Duco Douwstra|24.01.14|10:40

Nog even dit en dan heb ik er genoeg over gezegd:Er wordt jullie door de leveranciers een worst voorgehouden van netto € 496,– subsidie.Pas op! en vul snel ons enorme kastekort,anders krijgen jullie geen subsidie!Je mag kiezen uit een zekere subsidie,met een bak ellende, of afwachten tot de bom barst.En laat je niet intimideren door de ILT, die stelden in 2007 de BCT al verplicht.lees bijgaande. https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9YmQ2ODgzYzgtNmMxOC00YmRlLThlMWUtMWI3ZjVmY2M1NWJm/edit

Taxi Volendam|26.01.14|10:55

Voor hen die aan het nut van een bct twijfelen, kijk even op Google naar: Tamara.
Tamara staat voor Taxi Monitoring-Analyse-en Resears Aplicatie.
Tamara verwerkt data. I.L.T. heeft dit systeem in gebruik.
Noodzaak van de BCT is daardoor kompleet overbodig.
Tip,
Er wordt door div. Fabrikanten aangegeven dat de invoerdatum wederom uitgesteld gaat worden. Behoed je voor overhaast aanschaffen en betaal geen cent vooruit.

Ad Beitler|26.01.14|21:58

ik heb van de week van een bct fabrikant gehoord dat er uitstel komt van het inbouwen. Het klopt dus wel .Dat weet Quipment natuurlijk ook. Daarom proberen ze er nog snel even een aantal te verkopen. Je moet vooruit betalen. Dan hebben ze jou geld in kas.Als ze alsnog failliet gaan kun je naar je geld fluiten.

Ad Beitler|26.01.14|22:25

voor zo als ik weet is het wettelijk niet toegestaan om een vooruit betaling te vragen als ik het mis heb graag reactie

Duco Douwstra|01.02.14|12:09

Ik ben gisteren naar de goed verzorgde voorlichtingsdag geweest van Censys Taxis Pitane.Alle BCT leveranciers waren aanwezig,ze gaven een duidelijke voorlichting en ook openlijk toe, dat de BCT geen verbetering is van de reeds 10 jaar bestaande systemen.De enige toevoeging is de verplichte pincode en de versleutelde gegevens.Er komen voor iedereen wel heel veel extra administratieve en overige bedrijfslasten bij.Voor het verhelpen van de onvermijdelijke bugs, moeten de auto’s met chauffeur

Duco Douwstra|01.02.14|12:17

steeds terug naar de leverancier,TEL UIT JE VERLIES!!Updates mogen niet online gedaan worden van de RDW, dus voor elke update,ook alle auto’s met chauffeurs WEER naar de leverancier EN EXTRA BETALEN aan de RDW.Dan nog betalen voor de opslag van de data bij de leverancier plus de servicekosten, bij elkaar pl/min. € 15,00 p/m.De leveranciers hebben gezamenlijk niet tegen de RDW durven zeggen “aan deze achterlijke situatie in deze tijd doen wij niet mee, dan stoppen wij met de BCT” Ik roep nu alle

Duco Douwstra|01.02.14|12:36

taxiondernemers op om de BCT massaal te boycotten.Om zodoende de overheid te dwingen tot een overleg over een efficiënte en doeltreffende BCT die wel aan de eisen van deze tijd voldoet.Alle rit gegevens van voertuigen met een blauw kenteken door één landelijk online registratiesysteem, vast laten leggen.Zodat iedereen eerlijk op gelijke wijze gecontroleerd kan worden en niet zoals nu op 20 verschillende manieren,waarvan heel veel niet of nauwelijks.Backub elders opslaan is dan ook niet nodig

Duco Douwstra|08.02.14|18:58

Iedereen die voorop wil lopen met de BCT moet dat beslist doen, dan krijg je € 496,00 excl. btw. subsidie.Voor update’s,storingen,uitval en alles wat er altijd bij nieuwe taxiapparatuur komt kijken, mag jij dan als testpiloot dienen.Bij de bestaande systemen konden de problemen en updates online,worden verholpen. Maar de de achterlijke BCT mag dat niet de wet is uit 2000 hé. En dan nog de onzekerheid of het hele traject de eindstreep wel zal halen.Hoe zit het met de privacywetgeving enz.

Hudson Taxi|09.02.14|08:52

@ Cristiaan. Dat is nou het mooie van in een vrij land te wonen. Daarin heb je vrije keuze om te kiezen wat je wil kopen. Hier in Nederland helaas niet. Je wordt door de overheid verplicht een achterhaald ondeugdelijk kastje te kopen waarbij je lekker gemaakt wordt met een subsidie bedrag. Maar wees gerust. Ik heb een taximeter uit 1933 te koop. Met kilometerkabel aandrijving ! In de praktijk uitgetest, dat wel. Wellicht iets voor jou.

Taxi Volendam|09.02.14|23:28

@ Cristiaan. I L.T. heeft de specificaties op laten stellen waaraan de BCT moet voldoen.Die zijn ondeugdelijk.Je kan onzin op je ritstaat zetten maar ook in een BCT. Een pomp is geijkt maar dat zegt niets over de kwaliteit van het product uit die pomp. We kunnen kiezen uit 4 fabrikanten ja maar niet uit een deugdelijk en/of een in de praktijk uitgetest product.Een basis bct bezorgd je in tegenstelling wat beweerd wordt alleen meer adm. Hij deugt echt niet , daardoor geen keuze dus.

Taxi Volendam|10.02.14|00:09

Ons bedrijf en taxi’s zijn reeds 17 jaar volledig geautomatiseerd zoals heel veel bedrijven. Daarbij is veel ervaring opgedaan. Ga eens bij zo’n bedrijf een kijkje nemen. Dan kun je alleen tot de conclusie komen dat een bct niets toevoegd aan de bestaande taxiterminals, in tegendeel. Het slagen van de bct is afhankelijk van de juiste bediening, anders haalt hij z’n doel niet.(Is te lezen in rapport van Technolution te Gouda ) gemaakt i.o.v I.L.T.
BCT is te vergelijken met de Fyra !

Ad Beitler|25.02.14|16:37

jongens geen ruzie maken het ding genaamd boord computer deugt NIET in zijn samenstelling zo als hij nu is dus er moeten meerdere software zaken aangepast worden of te wel wachtrij bij de inbouwer je kan namelijk NIET ZONDER rittenlijst want hij kan het contante en het rekeningwerk niet uit mekaar houden dan hebben we ook nog het probleem hij kent allen de gps gegevens ik weet zelf niet eens op welk gps plaats ik mij bevind

Ad Beitler|25.02.14|16:40

op dit moment dus ik heb geen straat gegevens of te wel instap en uitstap adres zijn niet bekend en het belangrijkste volgens de meeste wie gaat dat betalen de wagen stilstand en de kosten van de updates zal de bezitter wel wezen van de tbc of te wel wij als ondernemers ik dank U