Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

Inbouwperiode Boordcomputer Taxi verlengd tot 1 september

De inbouwperiode voor de Boordcomputer Taxi wordt met enkele maanden verlengd. Zo kunnen taxi-ondernemers die op tijd besteld hebben, altijd de subsidie ontvangen voor de inbouw van de BCT. Ook als de leverancier door omstandigheden pas na 1 juli inbouwt. Dat heeft staatssecretaris Mansveld besloten, zo bevestigt het ministerie van Infrastructuur desgevraagd. “We werken de details op dit moment verder uit en informeren de Kamer hier op zeer korte termijn over”, zegt woordvoerder Jules van de Ven van Infrastructuur en Milieu. 

KNV Taxi had van de overheid de garantie geeist, dat taxiondernemers die buiten eigen schuld over 1 juli heen schieten met inbouwen van BCT’s, hun recht op subsidie behouden. De deadline van 1 juli 2014 dreigt niet gehaald te worden bij veel taxi-ondernemers door problemen bij diverse leveranciers.

Extra inbouwtijd

Het ministerie heeft inmiddels doorgegeven dat staatssecretaris Mansveld twee maanden extra inbouwtijd gaat geven. “Dus een ondernemer die op tijd bestelde, krijgt tot 1 september inbouwtijd met behoud van de €600 subsidie”, licht Hubert Andela, secretaris KNV Taxi, toe.

De komende weken wordt dit besluit in een juridische tekst uitgewerkt. Dan wordt ook bekend welke uiterste besteldatum geldt en wat precies de bewijslast moet zijn. “Zeker is dat de uiterste bestel-/koopdatum niet meer 15 april zal zijn, maar eerder 1 mei of half mei”, aldus Andela.

Subsidie

Dit besluit van IenM geeft meer rust in de taxibranche. Want bedrijven die onlangs bestelden, of dat zelfs vandaag of morgen doen, weten zich verzekerd van de subsidie. Ook als hun inbouw door omstandigheden pas na 1 juli plaats heeft. “Dat is een goede zaak”, vindt Andela. “Want bedrijven die besteld hadden bij Taxamatic of Quiment, moeten bij de overige leveranciers achteraan aansluiten. Ook zij behouden nu hun recht op subsidie.”

Hoe de precieze tekst van de uitgestelde inbouwperiode precies gaat luiden, weet ook Andela nog niet. “De definitieve tekst zal in de maand mei in de Staatscourant verschijnen. Vanaf dat moment gaat hij in. Maar ik adviseer taxi-ondernemers om geen risico te nemen als ze de subsidie niet willen mislopen. Als je nu nog niet gekocht hebt, ben je al erg laat en zou ik het begin deze week alsnog doen.”

Software-updates

Zowel taxibranche als leveranciers dringen er al tijden bij het ministerie op aan om software-updates over the air te mogen uitvoeren. Zo kunnen taxi-ondernemers van nieuwe en betere software profiteren, zonder dat ieder voertuig daarvoor naar een RDW-werkplaats moet.

“Er was al bekend dat de overheid dit wettelijk gaat toestaan per begin 2015. Het ministerie heeft laten weten bezig te zijn met het vinden van een tussentijdse oplossing”, meldt KNV Taxi. “Daar wordt overleg over gevoerd.”

1 september

Zowel KNV Taxi als bronnen binnen het ministerie melden 1 september 2014 als nieuwe uiterste inbouwdatum voor de BCT als ondernemers op tijd besteld hebben. Maar een exacte datum wil Van de Ven nog niet geven. “We breiden de subsidietermijn uit met enkele maanden. Welke datum dat precies wordt, daarover zullen we eerst de Kamer informeren.”

Bart Pals

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

52 reacties op “Inbouwperiode Boordcomputer Taxi verlengd tot 1 september”

Rex Urban|28.04.14|14:46

Je zou op z’n minst mogen verwachten dat Mevr. Mansveld de betrouwbaarheid BCT, waarvan een woordvoerder van ILT aangeeft dat deze niet deugt, gelijk oplost. Dit is in 2 maanden onmogelijk. Ze schreef al dat ze de BCT gaat evalueren en aanpassen. Kosten daarvoor zijn een zaak tussen fabrikanten en taxibdr. De BCT tast de privacy van chauffeur en klant aan, ook niet opgelost. Mag hopen dat kamerleden inbouw uitstel eisen totdat alles opgelost en BCT deugdelijk is gemaakt. Geen 2e Fyra svp.

Pieter Steenbergen|28.04.14|17:23

Nou ik voel mij net een jojo . Eerst wordt de order bij Quipment geanuleerd daarna bij Cabman besteld en nu wordt het uitgesteld. Jonge jonge dat is toch geen reclame voor de minister van verkeer in waterstaat. Waar moet dat na toe ? .

Benno van Osenbruggen|28.04.14|17:26

Fijn dat de zogenaamde ondernemers die de boel niet op orde hebben weer beloont worden en 2 maanden langer kunnen freewheelen,zullen ze wel fijn vinden dat ze de boel weer 2 maanden langer op kunnen lichten.
Dat er een coulance regeling komt voor de ondernemers die last hadden van het faillissement van taximatic dat snap ik maar de rest niet.
ze hebben tijd zat gehad om de boel te regelen.
Fijn misdaad loont weer in taxi nederland

Taxibelangen Nederland|28.04.14|18:58

Beste Benno jij ben echt niet de enige die niks snapt van de BCT problematiek,dat neem ik jou niet kwalijk.Maar wel dat jij als een kip zonder kop hier gaat lopen roepen dat misdaad loont.Veel bedrijven hadden al hele goede BCT systemen voor in dat de WP2000 de BCT verplichting werd vastgelegd.Medio 2003 hebben ze de pincode bedacht,de afgelopen 11 jaar is er vergaderd en zijn systeem ontwikkelaars bezig geweest om de BCT uit de vorige eeuw te voorzien van een pincode.Al die jaren heeft de ICT

Taxibelangen Nederland|28.04.14|19:04

ontwikkeling in taxibranche vertraging opgelopen omdat iedereen op de verplichte BCT zat te wachten.Die dus niks meer kan de de reeds bestaande systemen,alleen de pincode is extra en de problemen zijn ook extra.En heel veel extra administratieve lasten,zoals chauffeurskaarten uitlezen opslaan en nog 30 anderen onzinnige verplichtingen.De helft komt er straks mee weg omdat hij niet snapt hoe de BCT werk hoe hij hem offline moet bedienen enz.Maar als jij het lekker vind dat ze iedere keer andere

Taxibelangen Nederland|28.04.14|19:43

onzinnige dingen gaan verplichten.Dat ambtenaren uit kunnen maken hoe jij aan hun spelletjes mee moet doen.Wat verzinnen ze straks weer?zet de onzin van de afgelopen 15 jaar eens op een rij of is jou at niet bekend?Lees bijgaand rapport 5 miljard per jaar naar de gallemiezen aan onzin overheid ICT projecten,maar oke,jou steun hebben ze,de mijne niet.https://docs.google.com/document/d/1mcgzbqs6NtXwtlIXPjbVmRimDbJ_au3WLYcYpHzvBXw/edit Maar meld je aan bij http://www.taxibelangen.nl

Ger|28.04.14|21:23

Hoe werk je fraude in de hand, vraag het staatssecretaris Mansveld zij weet er alles van of over.

Rik de Swart|28.04.14|22:16

Voer eerst maar eens in dat alle vennoten zzpers en freelance etc.. ook een eigen vergunning moeten hebben, anders gewoon in loondienst. Nu zijn er veel te veel cowboys in de markt. Die bct gaat deze verziekt branche echt niet oplossen.

Rik de Swart|28.04.14|22:25

Ende grootse fraudeurs zitten in den haag.

Benno van Osenbruggen|28.04.14|22:27

Denk dat je de spijker op de kop slaat dat ze het niet begrijpen (ze begrijpen het beter als jij en ik maar komen daar steeds mee weg).
Ik denk dat we er niet zo verschillend over denken alleen ben bang dat we teveel in het verleden blijven hangen.
De tijd kunnen we niet terug draaien maar de cowboys wel een halt doen toe roepen.
We zijn het toch eens dat er wat moet gebeuren met deze wilt groei van VOF constructies met 30 vennoten en zo.
Of weet jij een andere oplossing

Hudson Taxi|28.04.14|23:44

Benno, leg eens uit hoe jij de fraude wil aanpakken met een manipuleerbare bct.

Taxibelangen Nederland|28.04.14|23:59

Benno heel simpel.Ook dat roep ik al vanaf 2005.Alle voertuigen met een blauw kenteken moeten voorzien worden van een online registratiesysteem ZONDER DIGITALE handtekening (pincode).Nul bedieningsknoppen,dus nul fouthandelingen,hoe dom een chauffeur ook is hij kan geen fout maken.De centrale computer met intelligente software,kan kijken of de meter goed is afgesteld,of chauffeur vaak omrijd,bij calamiteiten 1 druk op de knop.Maar eerste de BCT mislukking slijten en dan weer iets nieuws Kassa

Taxi Klant|29.04.14|07:45

@Taxibelangen Nederland: Vanaf 2005 roept u van alles, waarom duurt het dan toch tot 3 1/2 maand voor de verplichte inbouwtermijn tot u met Taxibelangen Nederland begint? Waarom bent u niet betrokken geweest bij de ontwikkeling van de BCT? Daar had u alle mogelijkheden alle aspecten van de BCT te belichten. Als u de BCT heeft afgeschaft en daarmee waarschijnlijk diverse taximeterleveranciers en taxiondernemingen om zeep heeft geholpen, wat zijn dan uw speerpunten?

Taxi Klant|29.04.14|07:51

Uw strategie nu wijkt niet veel af van de handelswijze van een populaire politieke partij, veilig vanaf de zijlijn schreeuwen over wat er fout is of gaat, veel pakkende one-liners, af en toe wat actie en vooral veel “Toen zei ik al….”. Ik hoop niet dat u zich blind staart op een doel, namelijk de BCT van tafel proberen te krijgen, maar voor langere tijd de belangen van taxirijdend Nederland probeert te behartigen.

Hudson Taxi|29.04.14|09:09

Dag taxiklant,U geeft niet aan dat de BCT niet deugt. Een ondeugdelijke bct is ongeschikt om daar eerlijke concurrentie mee op te lossen enz. enz. Daardoor kunnen taxibedrijven ook om zeep gaan. Komt nog bij dat de fabrikanten wel vrijwillig konden kiezen om een BCT te bouwen. Daarbij zijn de taxibedrijven erg slecht voorgelicht. Moeten nu Taxibedrijven verplicht een ondeugdelijke bct kopen. Daarbij komt dat ILT de kamerleden bewust onjuist voorgelicht hebben. Dat weten ook de Fabrikanten!

Taxibelangen Nederland|29.04.14|09:20

Taxi Klant???Waarom niet bij naam en toenaam?Je kan mij toch niet verwijten dat ik in mijn eentje,het gevecht tegen de waanzin van de BCT niet eerder heb kunnen beĂ«indigen.En ik ben niet tegen een BCT,die had ik zelf al in 1990 in mijn taxi’s zitten.Ik ben tegen de door ambtenaren bedachte nutteloze pincode verplichting,die alle perfect functionerende systemen degradeert tot onbruikbaar.Nog NOOIT heeft iemand het nut of de noodzaak van de pincode aan kunnen tonen.De leveranciers zijn meegegaan

Taxibelangen Nederland|29.04.14|09:33

in de waanzin van de BCT eisen,omdat ze voornamelijk met elkaar in oorlog waren en iedereen hoopte dat hij al enige over zou blijven en de rest failliet zou gaan.Dat is ook bijna gelukt.De leveranciers hebben daarmee ook de vooruitgang in de ICT ontwikkeling van de ondernemers veroorzaakt,al 10 jaar wachten met nieuwe apparatuur aan te schaffen vanwege de onzekerheid over de waanzin BCT.De online update,WAAROM DEZE PAS PER 2015?Maar als je het niet snapt geef dan de boodschapper niet de schuld!

Bct Belangen|29.04.14|11:20

De pincode is enkel om na te gaan wie op welk moment op welke taxi heeft gereden. Wat is daar nu exact mis mee?

Rex Urban|29.04.14|13:09

@ Bct Belangen Wanneer je niet begrijpt wat daar mis mee is,hier uitleg.In de bestaande, vanaf 1998 wordt gewerkt met een chaffeurs / chipkaart waarbij je al kan zien wie er op elke taxi reed. De digitale handtekening of te wel pincode, heeft voor taxibedrijven geen enkele meerwaarde. In tegendeel!
Door deze eis van ILT moeten de bestaande systemen op de schrothoop.Komt nog bij dat de BCT fraude gevoelig is. De opgeslagen info daarin kan fout zijn. Dat is mis en hoop dat je het kunt begrijpen.

Taxibelangen Nederland|29.04.14|14:03

Luister naar Swier Jan Miedema, zijn verklaringen bij de Commissie mislukkingen ICT overheidsprojecten door Ton Elias. Ik kan het bijna niet beter uitleggen, hij noemt de taxi’s ook een aantal malen. https://www.youtube.com/watch?v=luUCt6wWRaI of luister naar Hans Mulder https://www.youtube.com/watch?v=NY3-YHeBARM zij zeggen wat ik ook al 15 zeg. We worden belazerd door ambtenaren die hun eigen baan handhaven en creĂ«ren. Luister na deze mensen en kijk op internet en laat je wakker maken.

Anneke van Heiningen|29.04.14|15:06

@ Taxiklant; Het is toch voor ons taxiklanten van belang dat er betrouwbare apparatuur in de taxi aanwezig is. Niemand geeft aan dat de BCT een goed apparaat is, ook u niet! Wat is uw bedoeling? Staart uzich niet blind op een ondeugdelijk apparaat. niemand zal een auto oid kopen waarvan je weet dat deze niet in orde is. Waarom wilt u dat anderen dat wel moeten doen?! Worden wij taxiklanten of wie dan ook betervan? Deze vraag stel ik ook aan BCT belangen.

Ton van Dalfsen|29.04.14|23:26

Precies wat Rik en Benno zeggen: eerst iedereen een vergunning geven en geen vof constructies meer , gewoon de markt helemaal vrijgeven. Dan is iedereen verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn daden. Let wel ook de bestaande vof constructies verbieden en verplichten zelf een vergunning of in loondienst. Dan kom je al een heel stuk verder met het verbeteren van de taximarkt

Taxi Klant|30.04.14|08:51

De pincode is niet het probleem. Het probleem is dat vele taxiondernemers straal maling hadden aan wet en regelgeving waardoor de BCT in het leven is geroepen. Terwijl menig taxiondernemer medio 2008 drukker bezig was met hun mobieltje en Youtube, is er een rapport uitgekomen “Toekomst voor de taxi”, in 2008 werd ook de site BoordComputerTaxi.nl gelanceerd (https://bitly.com/1iBhbO2). Men had toen moeten denken, “He! dat betreft ook mijn bedrijfsvoering!”, men was drukker met andere dingen.

Taxi Klant|30.04.14|08:51

Nu zes jaar na dato klaagt men dat ze niet goed geinformeerd zijn, dat er geen eerlijke concurrentie is, etc. Onzin, men heeft zich niet goed laten informeren, men heeft zichzelf in de positie gebracht dat er geen eerlijke concurrentie zou zijn. Men heeft op het station mobieltjes zitten vergelijken en Youtube gekeken, geklaagd over teruglopende omzetten en afgewacht. Vooral door dat laatste heeft dit als resultaat.

Taxi Klant|30.04.14|08:53

Nu heeft Taxibelangen Nederland de oneervolle taak om het op te nemen voor deze groep slapers. Veel te laat begonnen, hun beweegredenen twijfelachtig en hun visie eenzijdig, als je het mij vraagt.
Maar eindelijk is deze groep wakker en bereid tot actie, als de BCT van tafel is en men gewoon door kan gaan met aanmodderen, gaat men weer lekker mobieltjes vergelijken op het station en Youtube kijken. Ofwel er is dan niets veranderd.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|09:13

Als ik alleen maar domme dingen kon zeggen dan zou ik mij ook verschuilen achter een fake naam (Taxi Klant).Beweegredenen twijfelachtig?en te laat begonnen?visie eenzijdig?De beweegredenen zijn dat er nog geen grote belangenorganisatie was en vaak aan mij gevraagd werd of ik zo’n organisatie wilde oprichten.Nu ik goede mensen om mij heen heb die mij daarbij helpen kon dat eindelijk.En de visie,Taxibelangen Nederland pakt alles aan wat noodzakelijk is voor een beter imago en strijd tegen wille-

Taxibelangen Nederland|30.04.14|09:23

willekeur van de overheid.De BCT werkt doormodderen in de hand,omdat niemand snapt of straks wil snappen hoe na 10 jaar complexe ontwikkelde de BCT werkt.Handmatig bediening,handmatig uitlezen en opslaan En denk jij dat er dan niet meer op mobieltjes gekeken gaat worden?Gewoon een online registratie systeem in alle taxi’s de gegevens naar een centrale computer.Na de inbouw nul handelingen meer.En geen opslag huren of handmatig overzetten enz.Als je het moeilijk en dom wil,kies dan voor de BCT.

Taxi Klant|30.04.14|09:35

In 2008 kwam het rapport Toekomst voor de taxi uit en werd de site boordcomputertaxi.nl gelanceerd, daarin stond exact te lezen over hoe de overheid puin wil gaan ruimen en het idee van de BCT. Terwijl ik dat rapport las en die site in de gaten hield, waren mijn collega’s bezig met hun mobieltjes en Youtube.

Taxi Klant|30.04.14|09:49

Het is wel een opvallend iets dat iedereen met een andere mening als Taxibelangen Nederland geschoffeerd wordt, eerder was het een BCT-instructrice, nu doe ik domme uitspraken. Vindt je het vreemd dat ik anoniem reageer? Als jouw aanhangers net zo overtuigd zijn van jouw gelijk als jijzelf dan vrees ik voor mijn ruiten. Als je als publiek figuur geen kritiek duldt in dit publieke debat, ga dan lekker een monoloog houden op je eigen site.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|10:23

Weer zo dom en weer zo anoniem.Nooit is er sprake geweest van enige dreiging of bedreiging, iedereen moet beslist doen wat hij zelf wil.Tot nu toe heb ik nog geen ongelijk gehad,de BCT is en blijft een rampzalig project.En over bedreigingen gesproken,jou ILT maatjes dat zijn degene die dreigen met hoge boetes en stilzetten van bedrijven enz.Daar hoor ik jou niet over,maar durven zij garanties af te geven,dat bij een mislukking alle schade vergoed zal worden?Chaos wetgevingen zoals wachttijd enz.

Rex Urban|30.04.14|10:35

@Taxi Klant: Een flauw antwoord, bijna kinderachtig. Er is wel degelijk weerstand geboden tegen de huidige BCT,vanaf 2005. Dat er kritische leden het bijwonen van vergaderingen onmogelijk gemaakt is en het woord daarbij vaak ontnomen, geef je niet aan. Ook weerlegt niemand aanmerkingen van Vallenduuk en alle andere aangehaalde “zwakke” bct punten, ook U niet. Wij hebben ook ruiten, maar ik vrees de waarheid niet. “Een monoloog houden” kun je ook zelf doen. Taxi Klant of Fabrikant zeg het maar.

Mike van Wanum|30.04.14|12:01

Jammer dat sommige mensen op persoonlijk vlak nu de discussie aangaan. Voor of tegenstander van de BCT, niemand is gebaat bij deze persoonlijke discussie. Feit is dat er in de taxibranche teveel is doorgedrukt bij de ondernemers en er geen onderzoek is gedaan in de praktijk. Zit nu met veel ondernemers die zijn ingebouwd en bijna dagelijks een update moeten doen,omdat koppelingen niet goed werken. Ga geen merken opnoemen,maar wil oplossingen zien.

Mike van Wanum|30.04.14|12:09

Het gekke is dat ik nu een BCT in de taxi heb die is goedgekeurd door de overheid en waar ik dus wettelijk aan de eis mee voldoe voor diezelfde overheid. Probleem is dat als ik hem uitdraai of als ik dingen wil invoeren, ik dit niet zo nauwkeurig in details dat kan vermelden als voorheen op de rittenstaat. Er zijn nu veel meer fouten in de administratie door de BCT dan voorheen waar de overheid de ondernemer niet op kan aanspreken ,omdat die voldoet aan de BCT eis .

Mike van Wanum|30.04.14|12:16

Vraag mij af hoelang het gaat duren voordat de overheid bekend maakt dat het allemaal niet veel heeft toegevoegd. Dat we allemaal weer geld over de balk hebben gegooid is duidelijk,alleen al door de keren dat je terug moet voor een update. Zal wel weer na de volgende verkiezingen zijn en iemand weer een zwarte piet wil doorschuiven.

Mike van Wanum|30.04.14|12:16

Taxi belangen,hou je bij de punten waar we veranderingen in willen zien en probeer boven kritiek te staan. Als mensen niet met hun naam of gezicht naar voren komen, kan je er ook geen discussie mee aangaan.

Taxi Sjoerd|30.04.14|21:56

Vanaf vandaag aan het werk mét de BCT van Cabman. Heel erg wennen moet ik zeggen. Het systeem op zich werkt prima. Het is eenvoudig te bedienen, overzichtelijk en vrij eenvoudig indeling. Het is wel ontzettend wennen dat je voor iedere handeling die je doet een functie moet intoetsen. Doe je dit niet dan registreert de BCT dit als privegebruik. Dan is de 500 kilometer snel in zicht met alle fiscale gevolgen die hier bij komen kijken.

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:00

Punt van kritiek: de jongens die bij mij en enkele collega’s ingebouwd hebben hadden alleen de kennis om het apparaat werkend in te bouwen. Vragen over het product die verder gingen. Als aanmelden, afmelden en ritten starten konden ze niet geven. Erg lastig als je oude meter uitgebouwd is en je dus direct MOET werken met de BCT. Direct met mijn vragen Cabman gebeld, binnen het uur teruggebeld. Mijns inziens wel een compliment waard gezien de drukte bij het bedrijf op het moment.

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:14

Al met al ben ik gematigd positief. Het is afwachten of het systeem stabiel draait en blijft draaien. Wel hoop ik dat er spoedig een betere uitleg komt over het product. Met name de visie van de verschillende overheidsdiensten m.b.t de wijze waarop je zaken in de BCT mag/moet registreren zijn nu duidelijk. Wordt vervolgd!

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:16

Kleine correctie: de wijze waarop je mag/moet registreren is nu NIET duidelijk!

Ton van Dalfsen|30.04.14|22:17

Daarom heb ik voor de eerste auto bewust gekozen voor taxitronic , zodat als de BCT op de een of andere manier niet werkt of ermee ophoud ik altijd mijn meter nog heb en niet thuis hoeft te zitten omdat mijn BCT niet werkt. Kun je altijd nog je werkboekje beschrijven.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|22:33

Over correctie gesproken,die zijn achteraf niet mogelijk,en vaak heb je het niet eens in de gaten wat je niet goed hebt gedaan.Hoe ga je dat over een jaar of zo bij een controle uitleggen?En een gemiddeld intelligente chauffeur gaat de bediening misschien, met veel goede wil een beetje begrijpen,maar nu de rest nog.Gaan we straks wettelijk verplichten dat iemand een voor veel mensen ingewikkeld apparaat begrijpt.

Taxi Klant|01.05.14|07:23

@Taxibelangen, gelukkig geen fabrikant, chauffeur of andere belanghebbende. Gewoon iemand die de branche al jaren volgt, er in gewerkt heeft en er van moet kotsen wat er in de afgelopen jaren mee is gebeurt. Achteraf gesproken had de overheid nooit de branche in 2001 moeten opengooien. De wildgroei aan taxibedrijven zorgt ervoor dat er geen brood meer te verdienen is.

Taxi Klant|01.05.14|07:29

Dat geen brood is dan op papier zo, ik zie bedrijven die rotzooien met hun financiele administratie, met hun ritadministratie kloten en voor iedere dag een rijtijdenboekje hebben. Ze komen bij wijze van spreken met hun vrouw loos voorrijden bij de woonboulevard en als ze er dan toch zijn kunnen ze er maar het beste van maken. Als ze over hun uren heen gaan wordt het werk weggeschreven op naam van hun partner. Veel ritten worden in de boeken met korting weggereden, de rest gaat in de achterzak.

Taxi Klant|01.05.14|07:35

Door dit soort praktijken is de BCT in het leven geroepen. Als een administratiepakket geupdate wordt dan ligt een bedrijf ook even stil. Als een provider storing heeft, ondervindt het bedrijf daar ook hinder van. Heel triest allemaal die updates en dergelijke voor de BCT, menig ondernemer in andere branches ontkomt daar ook niet aan.

Taxi Volendam|01.05.14|08:30

Taxiklant Je zegt : “Door dit soort praktijken is de BCT in het leven geroepen” Nou TaxiKlant, Dat is nou net het probleem van de bct ! Je kan er mee sjoemelen, met alles wat je opnoemt. Je kan dus ook met de kaart van je vrouw in de bct rijden . Het is even wennen wat er met een bct kan maar dat is hetzelfde als met een geschreven ritstaat. Hij moet juist bedient worden anders haalt hij zijn doel niet zegt ILT zelf. Wat een vooruitgang zeg.
Wordt eens wakker, neem eerst eens een cursus bct.

Taxi Volendam|01.05.14|08:47

TaxiKlant, In 2000 is de branche opengegooid, niet 2001 zoals je aangeeft. Daarna is er van alles bedacht om de branche te verbeteren behalve reguleren. Dat zou moeten gebeuren. Taxi aanbod afstemmen op de vraag. Maar een ondeugdelijke bct inzetten om daar de boel mee op orde te krijgen zal niet lukken. Weer een tot mislukken gedoemt project van de overheid. Maar ja, het kost ons maar € 100 miljoen en dan zijn we weer 10 jaar verder en onze slechte naam blijft omdat wij het doen, niet de wet???

Taxibelangen Nederland|01.05.14|10:12

Mike heeft helemaal gelijk, dus a.u.b. zullen we verder niet meer reageren op een ei als logo. We zijn kennelijk te gemotiveerd en hebben te veel emotie. In andere landen lukt het de overheid niet om taxibedrijven tegen elkaar uit te spelen, omdat ze daar hele grote belangenorganisaties hebben. In België komen er 2000 naar een vergadering, in ons land nog geen 50 dus meld je aan bij http://www.taxibelangen.nl zodat jou stem straks ook mee kan tellen,laat iedereen zich aanmelden,dan maken we een vuist!

Erik Brandhoff|01.05.14|12:35

Ik zou zo ie zo niet meer bij quipment een bct bestellen.
Eerst zeggen dat het mogelijk is, vervolgens afbestellen en dan nu weer kunnen leveren.
En dan ook nog alleen de duurste variant.

Rik de Swart|01.05.14|14:39

Hey snuggere Miep Mansveld, 2 maanden verlengen toe maar! Juli en Augustus midden in de vakantieperiode. Waarom niet tot 1 feb.2015? zoals contractvervoer?
En ik ben het met taxi volendam eens, het vraag en aanbod moet stabiel gebracht worden, daar bereik je een gezonde markt mee. Gooi de markt in den haag maar open, ook een rij wachtende idioten creeren, en wie dan op 1 staat mag een nieuwe wet bedenken:)

Taxi Klant|02.05.14|06:58

Ik gun Taxibelangen Nederland een lang bestaan en veel leden.
In 2014 heb ik de volgende verwachting opgeschreven, ik hoop in 2019 ongelijk te krijgen: “Ik verwacht dat Taxibelangen Nederland met het huidige voorzitterschap geen enkele politieke invloed zal krijgen die in het belang van taxirijdend Nederland werkt. Dat zal een grote aanslag veroorzaken op de kas van Taxibelangen NL vanwege de vele kostbare rechtszaken die gevoerd zullen gaan worden om wetten achteraf nog van tafel te krijgen.”.

Inbouwperiode Boordcomputer Taxi verlengd tot 1 september | TaxiPro
Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

Inbouwperiode Boordcomputer Taxi verlengd tot 1 september

De inbouwperiode voor de Boordcomputer Taxi wordt met enkele maanden verlengd. Zo kunnen taxi-ondernemers die op tijd besteld hebben, altijd de subsidie ontvangen voor de inbouw van de BCT. Ook als de leverancier door omstandigheden pas na 1 juli inbouwt. Dat heeft staatssecretaris Mansveld besloten, zo bevestigt het ministerie van Infrastructuur desgevraagd. “We werken de details op dit moment verder uit en informeren de Kamer hier op zeer korte termijn over”, zegt woordvoerder Jules van de Ven van Infrastructuur en Milieu. 

KNV Taxi had van de overheid de garantie geeist, dat taxiondernemers die buiten eigen schuld over 1 juli heen schieten met inbouwen van BCT’s, hun recht op subsidie behouden. De deadline van 1 juli 2014 dreigt niet gehaald te worden bij veel taxi-ondernemers door problemen bij diverse leveranciers.

Extra inbouwtijd

Het ministerie heeft inmiddels doorgegeven dat staatssecretaris Mansveld twee maanden extra inbouwtijd gaat geven. “Dus een ondernemer die op tijd bestelde, krijgt tot 1 september inbouwtijd met behoud van de €600 subsidie”, licht Hubert Andela, secretaris KNV Taxi, toe.

De komende weken wordt dit besluit in een juridische tekst uitgewerkt. Dan wordt ook bekend welke uiterste besteldatum geldt en wat precies de bewijslast moet zijn. “Zeker is dat de uiterste bestel-/koopdatum niet meer 15 april zal zijn, maar eerder 1 mei of half mei”, aldus Andela.

Subsidie

Dit besluit van IenM geeft meer rust in de taxibranche. Want bedrijven die onlangs bestelden, of dat zelfs vandaag of morgen doen, weten zich verzekerd van de subsidie. Ook als hun inbouw door omstandigheden pas na 1 juli plaats heeft. “Dat is een goede zaak”, vindt Andela. “Want bedrijven die besteld hadden bij Taxamatic of Quiment, moeten bij de overige leveranciers achteraan aansluiten. Ook zij behouden nu hun recht op subsidie.”

Hoe de precieze tekst van de uitgestelde inbouwperiode precies gaat luiden, weet ook Andela nog niet. “De definitieve tekst zal in de maand mei in de Staatscourant verschijnen. Vanaf dat moment gaat hij in. Maar ik adviseer taxi-ondernemers om geen risico te nemen als ze de subsidie niet willen mislopen. Als je nu nog niet gekocht hebt, ben je al erg laat en zou ik het begin deze week alsnog doen.”

Software-updates

Zowel taxibranche als leveranciers dringen er al tijden bij het ministerie op aan om software-updates over the air te mogen uitvoeren. Zo kunnen taxi-ondernemers van nieuwe en betere software profiteren, zonder dat ieder voertuig daarvoor naar een RDW-werkplaats moet.

“Er was al bekend dat de overheid dit wettelijk gaat toestaan per begin 2015. Het ministerie heeft laten weten bezig te zijn met het vinden van een tussentijdse oplossing”, meldt KNV Taxi. “Daar wordt overleg over gevoerd.”

1 september

Zowel KNV Taxi als bronnen binnen het ministerie melden 1 september 2014 als nieuwe uiterste inbouwdatum voor de BCT als ondernemers op tijd besteld hebben. Maar een exacte datum wil Van de Ven nog niet geven. “We breiden de subsidietermijn uit met enkele maanden. Welke datum dat precies wordt, daarover zullen we eerst de Kamer informeren.”

Bart Pals

U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

52 reacties op “Inbouwperiode Boordcomputer Taxi verlengd tot 1 september”

Rex Urban|28.04.14|14:46

Je zou op z’n minst mogen verwachten dat Mevr. Mansveld de betrouwbaarheid BCT, waarvan een woordvoerder van ILT aangeeft dat deze niet deugt, gelijk oplost. Dit is in 2 maanden onmogelijk. Ze schreef al dat ze de BCT gaat evalueren en aanpassen. Kosten daarvoor zijn een zaak tussen fabrikanten en taxibdr. De BCT tast de privacy van chauffeur en klant aan, ook niet opgelost. Mag hopen dat kamerleden inbouw uitstel eisen totdat alles opgelost en BCT deugdelijk is gemaakt. Geen 2e Fyra svp.

Pieter Steenbergen|28.04.14|17:23

Nou ik voel mij net een jojo . Eerst wordt de order bij Quipment geanuleerd daarna bij Cabman besteld en nu wordt het uitgesteld. Jonge jonge dat is toch geen reclame voor de minister van verkeer in waterstaat. Waar moet dat na toe ? .

Benno van Osenbruggen|28.04.14|17:26

Fijn dat de zogenaamde ondernemers die de boel niet op orde hebben weer beloont worden en 2 maanden langer kunnen freewheelen,zullen ze wel fijn vinden dat ze de boel weer 2 maanden langer op kunnen lichten.
Dat er een coulance regeling komt voor de ondernemers die last hadden van het faillissement van taximatic dat snap ik maar de rest niet.
ze hebben tijd zat gehad om de boel te regelen.
Fijn misdaad loont weer in taxi nederland

Taxibelangen Nederland|28.04.14|18:58

Beste Benno jij ben echt niet de enige die niks snapt van de BCT problematiek,dat neem ik jou niet kwalijk.Maar wel dat jij als een kip zonder kop hier gaat lopen roepen dat misdaad loont.Veel bedrijven hadden al hele goede BCT systemen voor in dat de WP2000 de BCT verplichting werd vastgelegd.Medio 2003 hebben ze de pincode bedacht,de afgelopen 11 jaar is er vergaderd en zijn systeem ontwikkelaars bezig geweest om de BCT uit de vorige eeuw te voorzien van een pincode.Al die jaren heeft de ICT

Taxibelangen Nederland|28.04.14|19:04

ontwikkeling in taxibranche vertraging opgelopen omdat iedereen op de verplichte BCT zat te wachten.Die dus niks meer kan de de reeds bestaande systemen,alleen de pincode is extra en de problemen zijn ook extra.En heel veel extra administratieve lasten,zoals chauffeurskaarten uitlezen opslaan en nog 30 anderen onzinnige verplichtingen.De helft komt er straks mee weg omdat hij niet snapt hoe de BCT werk hoe hij hem offline moet bedienen enz.Maar als jij het lekker vind dat ze iedere keer andere

Taxibelangen Nederland|28.04.14|19:43

onzinnige dingen gaan verplichten.Dat ambtenaren uit kunnen maken hoe jij aan hun spelletjes mee moet doen.Wat verzinnen ze straks weer?zet de onzin van de afgelopen 15 jaar eens op een rij of is jou at niet bekend?Lees bijgaand rapport 5 miljard per jaar naar de gallemiezen aan onzin overheid ICT projecten,maar oke,jou steun hebben ze,de mijne niet.https://docs.google.com/document/d/1mcgzbqs6NtXwtlIXPjbVmRimDbJ_au3WLYcYpHzvBXw/edit Maar meld je aan bij http://www.taxibelangen.nl

Ger|28.04.14|21:23

Hoe werk je fraude in de hand, vraag het staatssecretaris Mansveld zij weet er alles van of over.

Rik de Swart|28.04.14|22:16

Voer eerst maar eens in dat alle vennoten zzpers en freelance etc.. ook een eigen vergunning moeten hebben, anders gewoon in loondienst. Nu zijn er veel te veel cowboys in de markt. Die bct gaat deze verziekt branche echt niet oplossen.

Rik de Swart|28.04.14|22:25

Ende grootse fraudeurs zitten in den haag.

Benno van Osenbruggen|28.04.14|22:27

Denk dat je de spijker op de kop slaat dat ze het niet begrijpen (ze begrijpen het beter als jij en ik maar komen daar steeds mee weg).
Ik denk dat we er niet zo verschillend over denken alleen ben bang dat we teveel in het verleden blijven hangen.
De tijd kunnen we niet terug draaien maar de cowboys wel een halt doen toe roepen.
We zijn het toch eens dat er wat moet gebeuren met deze wilt groei van VOF constructies met 30 vennoten en zo.
Of weet jij een andere oplossing

Hudson Taxi|28.04.14|23:44

Benno, leg eens uit hoe jij de fraude wil aanpakken met een manipuleerbare bct.

Taxibelangen Nederland|28.04.14|23:59

Benno heel simpel.Ook dat roep ik al vanaf 2005.Alle voertuigen met een blauw kenteken moeten voorzien worden van een online registratiesysteem ZONDER DIGITALE handtekening (pincode).Nul bedieningsknoppen,dus nul fouthandelingen,hoe dom een chauffeur ook is hij kan geen fout maken.De centrale computer met intelligente software,kan kijken of de meter goed is afgesteld,of chauffeur vaak omrijd,bij calamiteiten 1 druk op de knop.Maar eerste de BCT mislukking slijten en dan weer iets nieuws Kassa

Taxi Klant|29.04.14|07:45

@Taxibelangen Nederland: Vanaf 2005 roept u van alles, waarom duurt het dan toch tot 3 1/2 maand voor de verplichte inbouwtermijn tot u met Taxibelangen Nederland begint? Waarom bent u niet betrokken geweest bij de ontwikkeling van de BCT? Daar had u alle mogelijkheden alle aspecten van de BCT te belichten. Als u de BCT heeft afgeschaft en daarmee waarschijnlijk diverse taximeterleveranciers en taxiondernemingen om zeep heeft geholpen, wat zijn dan uw speerpunten?

Taxi Klant|29.04.14|07:51

Uw strategie nu wijkt niet veel af van de handelswijze van een populaire politieke partij, veilig vanaf de zijlijn schreeuwen over wat er fout is of gaat, veel pakkende one-liners, af en toe wat actie en vooral veel “Toen zei ik al….”. Ik hoop niet dat u zich blind staart op een doel, namelijk de BCT van tafel proberen te krijgen, maar voor langere tijd de belangen van taxirijdend Nederland probeert te behartigen.

Hudson Taxi|29.04.14|09:09

Dag taxiklant,U geeft niet aan dat de BCT niet deugt. Een ondeugdelijke bct is ongeschikt om daar eerlijke concurrentie mee op te lossen enz. enz. Daardoor kunnen taxibedrijven ook om zeep gaan. Komt nog bij dat de fabrikanten wel vrijwillig konden kiezen om een BCT te bouwen. Daarbij zijn de taxibedrijven erg slecht voorgelicht. Moeten nu Taxibedrijven verplicht een ondeugdelijke bct kopen. Daarbij komt dat ILT de kamerleden bewust onjuist voorgelicht hebben. Dat weten ook de Fabrikanten!

Taxibelangen Nederland|29.04.14|09:20

Taxi Klant???Waarom niet bij naam en toenaam?Je kan mij toch niet verwijten dat ik in mijn eentje,het gevecht tegen de waanzin van de BCT niet eerder heb kunnen beĂ«indigen.En ik ben niet tegen een BCT,die had ik zelf al in 1990 in mijn taxi’s zitten.Ik ben tegen de door ambtenaren bedachte nutteloze pincode verplichting,die alle perfect functionerende systemen degradeert tot onbruikbaar.Nog NOOIT heeft iemand het nut of de noodzaak van de pincode aan kunnen tonen.De leveranciers zijn meegegaan

Taxibelangen Nederland|29.04.14|09:33

in de waanzin van de BCT eisen,omdat ze voornamelijk met elkaar in oorlog waren en iedereen hoopte dat hij al enige over zou blijven en de rest failliet zou gaan.Dat is ook bijna gelukt.De leveranciers hebben daarmee ook de vooruitgang in de ICT ontwikkeling van de ondernemers veroorzaakt,al 10 jaar wachten met nieuwe apparatuur aan te schaffen vanwege de onzekerheid over de waanzin BCT.De online update,WAAROM DEZE PAS PER 2015?Maar als je het niet snapt geef dan de boodschapper niet de schuld!

Bct Belangen|29.04.14|11:20

De pincode is enkel om na te gaan wie op welk moment op welke taxi heeft gereden. Wat is daar nu exact mis mee?

Rex Urban|29.04.14|13:09

@ Bct Belangen Wanneer je niet begrijpt wat daar mis mee is,hier uitleg.In de bestaande, vanaf 1998 wordt gewerkt met een chaffeurs / chipkaart waarbij je al kan zien wie er op elke taxi reed. De digitale handtekening of te wel pincode, heeft voor taxibedrijven geen enkele meerwaarde. In tegendeel!
Door deze eis van ILT moeten de bestaande systemen op de schrothoop.Komt nog bij dat de BCT fraude gevoelig is. De opgeslagen info daarin kan fout zijn. Dat is mis en hoop dat je het kunt begrijpen.

Taxibelangen Nederland|29.04.14|14:03

Luister naar Swier Jan Miedema, zijn verklaringen bij de Commissie mislukkingen ICT overheidsprojecten door Ton Elias. Ik kan het bijna niet beter uitleggen, hij noemt de taxi’s ook een aantal malen. https://www.youtube.com/watch?v=luUCt6wWRaI of luister naar Hans Mulder https://www.youtube.com/watch?v=NY3-YHeBARM zij zeggen wat ik ook al 15 zeg. We worden belazerd door ambtenaren die hun eigen baan handhaven en creĂ«ren. Luister na deze mensen en kijk op internet en laat je wakker maken.

Anneke van Heiningen|29.04.14|15:06

@ Taxiklant; Het is toch voor ons taxiklanten van belang dat er betrouwbare apparatuur in de taxi aanwezig is. Niemand geeft aan dat de BCT een goed apparaat is, ook u niet! Wat is uw bedoeling? Staart uzich niet blind op een ondeugdelijk apparaat. niemand zal een auto oid kopen waarvan je weet dat deze niet in orde is. Waarom wilt u dat anderen dat wel moeten doen?! Worden wij taxiklanten of wie dan ook betervan? Deze vraag stel ik ook aan BCT belangen.

Ton van Dalfsen|29.04.14|23:26

Precies wat Rik en Benno zeggen: eerst iedereen een vergunning geven en geen vof constructies meer , gewoon de markt helemaal vrijgeven. Dan is iedereen verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn daden. Let wel ook de bestaande vof constructies verbieden en verplichten zelf een vergunning of in loondienst. Dan kom je al een heel stuk verder met het verbeteren van de taximarkt

Taxi Klant|30.04.14|08:51

De pincode is niet het probleem. Het probleem is dat vele taxiondernemers straal maling hadden aan wet en regelgeving waardoor de BCT in het leven is geroepen. Terwijl menig taxiondernemer medio 2008 drukker bezig was met hun mobieltje en Youtube, is er een rapport uitgekomen “Toekomst voor de taxi”, in 2008 werd ook de site BoordComputerTaxi.nl gelanceerd (https://bitly.com/1iBhbO2). Men had toen moeten denken, “He! dat betreft ook mijn bedrijfsvoering!”, men was drukker met andere dingen.

Taxi Klant|30.04.14|08:51

Nu zes jaar na dato klaagt men dat ze niet goed geinformeerd zijn, dat er geen eerlijke concurrentie is, etc. Onzin, men heeft zich niet goed laten informeren, men heeft zichzelf in de positie gebracht dat er geen eerlijke concurrentie zou zijn. Men heeft op het station mobieltjes zitten vergelijken en Youtube gekeken, geklaagd over teruglopende omzetten en afgewacht. Vooral door dat laatste heeft dit als resultaat.

Taxi Klant|30.04.14|08:53

Nu heeft Taxibelangen Nederland de oneervolle taak om het op te nemen voor deze groep slapers. Veel te laat begonnen, hun beweegredenen twijfelachtig en hun visie eenzijdig, als je het mij vraagt.
Maar eindelijk is deze groep wakker en bereid tot actie, als de BCT van tafel is en men gewoon door kan gaan met aanmodderen, gaat men weer lekker mobieltjes vergelijken op het station en Youtube kijken. Ofwel er is dan niets veranderd.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|09:13

Als ik alleen maar domme dingen kon zeggen dan zou ik mij ook verschuilen achter een fake naam (Taxi Klant).Beweegredenen twijfelachtig?en te laat begonnen?visie eenzijdig?De beweegredenen zijn dat er nog geen grote belangenorganisatie was en vaak aan mij gevraagd werd of ik zo’n organisatie wilde oprichten.Nu ik goede mensen om mij heen heb die mij daarbij helpen kon dat eindelijk.En de visie,Taxibelangen Nederland pakt alles aan wat noodzakelijk is voor een beter imago en strijd tegen wille-

Taxibelangen Nederland|30.04.14|09:23

willekeur van de overheid.De BCT werkt doormodderen in de hand,omdat niemand snapt of straks wil snappen hoe na 10 jaar complexe ontwikkelde de BCT werkt.Handmatig bediening,handmatig uitlezen en opslaan En denk jij dat er dan niet meer op mobieltjes gekeken gaat worden?Gewoon een online registratie systeem in alle taxi’s de gegevens naar een centrale computer.Na de inbouw nul handelingen meer.En geen opslag huren of handmatig overzetten enz.Als je het moeilijk en dom wil,kies dan voor de BCT.

Taxi Klant|30.04.14|09:35

In 2008 kwam het rapport Toekomst voor de taxi uit en werd de site boordcomputertaxi.nl gelanceerd, daarin stond exact te lezen over hoe de overheid puin wil gaan ruimen en het idee van de BCT. Terwijl ik dat rapport las en die site in de gaten hield, waren mijn collega’s bezig met hun mobieltjes en Youtube.

Taxi Klant|30.04.14|09:49

Het is wel een opvallend iets dat iedereen met een andere mening als Taxibelangen Nederland geschoffeerd wordt, eerder was het een BCT-instructrice, nu doe ik domme uitspraken. Vindt je het vreemd dat ik anoniem reageer? Als jouw aanhangers net zo overtuigd zijn van jouw gelijk als jijzelf dan vrees ik voor mijn ruiten. Als je als publiek figuur geen kritiek duldt in dit publieke debat, ga dan lekker een monoloog houden op je eigen site.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|10:23

Weer zo dom en weer zo anoniem.Nooit is er sprake geweest van enige dreiging of bedreiging, iedereen moet beslist doen wat hij zelf wil.Tot nu toe heb ik nog geen ongelijk gehad,de BCT is en blijft een rampzalig project.En over bedreigingen gesproken,jou ILT maatjes dat zijn degene die dreigen met hoge boetes en stilzetten van bedrijven enz.Daar hoor ik jou niet over,maar durven zij garanties af te geven,dat bij een mislukking alle schade vergoed zal worden?Chaos wetgevingen zoals wachttijd enz.

Rex Urban|30.04.14|10:35

@Taxi Klant: Een flauw antwoord, bijna kinderachtig. Er is wel degelijk weerstand geboden tegen de huidige BCT,vanaf 2005. Dat er kritische leden het bijwonen van vergaderingen onmogelijk gemaakt is en het woord daarbij vaak ontnomen, geef je niet aan. Ook weerlegt niemand aanmerkingen van Vallenduuk en alle andere aangehaalde “zwakke” bct punten, ook U niet. Wij hebben ook ruiten, maar ik vrees de waarheid niet. “Een monoloog houden” kun je ook zelf doen. Taxi Klant of Fabrikant zeg het maar.

Mike van Wanum|30.04.14|12:01

Jammer dat sommige mensen op persoonlijk vlak nu de discussie aangaan. Voor of tegenstander van de BCT, niemand is gebaat bij deze persoonlijke discussie. Feit is dat er in de taxibranche teveel is doorgedrukt bij de ondernemers en er geen onderzoek is gedaan in de praktijk. Zit nu met veel ondernemers die zijn ingebouwd en bijna dagelijks een update moeten doen,omdat koppelingen niet goed werken. Ga geen merken opnoemen,maar wil oplossingen zien.

Mike van Wanum|30.04.14|12:09

Het gekke is dat ik nu een BCT in de taxi heb die is goedgekeurd door de overheid en waar ik dus wettelijk aan de eis mee voldoe voor diezelfde overheid. Probleem is dat als ik hem uitdraai of als ik dingen wil invoeren, ik dit niet zo nauwkeurig in details dat kan vermelden als voorheen op de rittenstaat. Er zijn nu veel meer fouten in de administratie door de BCT dan voorheen waar de overheid de ondernemer niet op kan aanspreken ,omdat die voldoet aan de BCT eis .

Mike van Wanum|30.04.14|12:16

Vraag mij af hoelang het gaat duren voordat de overheid bekend maakt dat het allemaal niet veel heeft toegevoegd. Dat we allemaal weer geld over de balk hebben gegooid is duidelijk,alleen al door de keren dat je terug moet voor een update. Zal wel weer na de volgende verkiezingen zijn en iemand weer een zwarte piet wil doorschuiven.

Mike van Wanum|30.04.14|12:16

Taxi belangen,hou je bij de punten waar we veranderingen in willen zien en probeer boven kritiek te staan. Als mensen niet met hun naam of gezicht naar voren komen, kan je er ook geen discussie mee aangaan.

Taxi Sjoerd|30.04.14|21:56

Vanaf vandaag aan het werk mét de BCT van Cabman. Heel erg wennen moet ik zeggen. Het systeem op zich werkt prima. Het is eenvoudig te bedienen, overzichtelijk en vrij eenvoudig indeling. Het is wel ontzettend wennen dat je voor iedere handeling die je doet een functie moet intoetsen. Doe je dit niet dan registreert de BCT dit als privegebruik. Dan is de 500 kilometer snel in zicht met alle fiscale gevolgen die hier bij komen kijken.

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:00

Punt van kritiek: de jongens die bij mij en enkele collega’s ingebouwd hebben hadden alleen de kennis om het apparaat werkend in te bouwen. Vragen over het product die verder gingen. Als aanmelden, afmelden en ritten starten konden ze niet geven. Erg lastig als je oude meter uitgebouwd is en je dus direct MOET werken met de BCT. Direct met mijn vragen Cabman gebeld, binnen het uur teruggebeld. Mijns inziens wel een compliment waard gezien de drukte bij het bedrijf op het moment.

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:14

Al met al ben ik gematigd positief. Het is afwachten of het systeem stabiel draait en blijft draaien. Wel hoop ik dat er spoedig een betere uitleg komt over het product. Met name de visie van de verschillende overheidsdiensten m.b.t de wijze waarop je zaken in de BCT mag/moet registreren zijn nu duidelijk. Wordt vervolgd!

Taxi Sjoerd|30.04.14|22:16

Kleine correctie: de wijze waarop je mag/moet registreren is nu NIET duidelijk!

Ton van Dalfsen|30.04.14|22:17

Daarom heb ik voor de eerste auto bewust gekozen voor taxitronic , zodat als de BCT op de een of andere manier niet werkt of ermee ophoud ik altijd mijn meter nog heb en niet thuis hoeft te zitten omdat mijn BCT niet werkt. Kun je altijd nog je werkboekje beschrijven.

Taxibelangen Nederland|30.04.14|22:33

Over correctie gesproken,die zijn achteraf niet mogelijk,en vaak heb je het niet eens in de gaten wat je niet goed hebt gedaan.Hoe ga je dat over een jaar of zo bij een controle uitleggen?En een gemiddeld intelligente chauffeur gaat de bediening misschien, met veel goede wil een beetje begrijpen,maar nu de rest nog.Gaan we straks wettelijk verplichten dat iemand een voor veel mensen ingewikkeld apparaat begrijpt.

Taxi Klant|01.05.14|07:23

@Taxibelangen, gelukkig geen fabrikant, chauffeur of andere belanghebbende. Gewoon iemand die de branche al jaren volgt, er in gewerkt heeft en er van moet kotsen wat er in de afgelopen jaren mee is gebeurt. Achteraf gesproken had de overheid nooit de branche in 2001 moeten opengooien. De wildgroei aan taxibedrijven zorgt ervoor dat er geen brood meer te verdienen is.

Taxi Klant|01.05.14|07:29

Dat geen brood is dan op papier zo, ik zie bedrijven die rotzooien met hun financiele administratie, met hun ritadministratie kloten en voor iedere dag een rijtijdenboekje hebben. Ze komen bij wijze van spreken met hun vrouw loos voorrijden bij de woonboulevard en als ze er dan toch zijn kunnen ze er maar het beste van maken. Als ze over hun uren heen gaan wordt het werk weggeschreven op naam van hun partner. Veel ritten worden in de boeken met korting weggereden, de rest gaat in de achterzak.

Taxi Klant|01.05.14|07:35

Door dit soort praktijken is de BCT in het leven geroepen. Als een administratiepakket geupdate wordt dan ligt een bedrijf ook even stil. Als een provider storing heeft, ondervindt het bedrijf daar ook hinder van. Heel triest allemaal die updates en dergelijke voor de BCT, menig ondernemer in andere branches ontkomt daar ook niet aan.

Taxi Volendam|01.05.14|08:30

Taxiklant Je zegt : “Door dit soort praktijken is de BCT in het leven geroepen” Nou TaxiKlant, Dat is nou net het probleem van de bct ! Je kan er mee sjoemelen, met alles wat je opnoemt. Je kan dus ook met de kaart van je vrouw in de bct rijden . Het is even wennen wat er met een bct kan maar dat is hetzelfde als met een geschreven ritstaat. Hij moet juist bedient worden anders haalt hij zijn doel niet zegt ILT zelf. Wat een vooruitgang zeg.
Wordt eens wakker, neem eerst eens een cursus bct.

Taxi Volendam|01.05.14|08:47

TaxiKlant, In 2000 is de branche opengegooid, niet 2001 zoals je aangeeft. Daarna is er van alles bedacht om de branche te verbeteren behalve reguleren. Dat zou moeten gebeuren. Taxi aanbod afstemmen op de vraag. Maar een ondeugdelijke bct inzetten om daar de boel mee op orde te krijgen zal niet lukken. Weer een tot mislukken gedoemt project van de overheid. Maar ja, het kost ons maar € 100 miljoen en dan zijn we weer 10 jaar verder en onze slechte naam blijft omdat wij het doen, niet de wet???

Taxibelangen Nederland|01.05.14|10:12

Mike heeft helemaal gelijk, dus a.u.b. zullen we verder niet meer reageren op een ei als logo. We zijn kennelijk te gemotiveerd en hebben te veel emotie. In andere landen lukt het de overheid niet om taxibedrijven tegen elkaar uit te spelen, omdat ze daar hele grote belangenorganisaties hebben. In België komen er 2000 naar een vergadering, in ons land nog geen 50 dus meld je aan bij http://www.taxibelangen.nl zodat jou stem straks ook mee kan tellen,laat iedereen zich aanmelden,dan maken we een vuist!

Erik Brandhoff|01.05.14|12:35

Ik zou zo ie zo niet meer bij quipment een bct bestellen.
Eerst zeggen dat het mogelijk is, vervolgens afbestellen en dan nu weer kunnen leveren.
En dan ook nog alleen de duurste variant.

Rik de Swart|01.05.14|14:39

Hey snuggere Miep Mansveld, 2 maanden verlengen toe maar! Juli en Augustus midden in de vakantieperiode. Waarom niet tot 1 feb.2015? zoals contractvervoer?
En ik ben het met taxi volendam eens, het vraag en aanbod moet stabiel gebracht worden, daar bereik je een gezonde markt mee. Gooi de markt in den haag maar open, ook een rij wachtende idioten creeren, en wie dan op 1 staat mag een nieuwe wet bedenken:)

Taxi Klant|02.05.14|06:58

Ik gun Taxibelangen Nederland een lang bestaan en veel leden.
In 2014 heb ik de volgende verwachting opgeschreven, ik hoop in 2019 ongelijk te krijgen: “Ik verwacht dat Taxibelangen Nederland met het huidige voorzitterschap geen enkele politieke invloed zal krijgen die in het belang van taxirijdend Nederland werkt. Dat zal een grote aanslag veroorzaken op de kas van Taxibelangen NL vanwege de vele kostbare rechtszaken die gevoerd zullen gaan worden om wetten achteraf nog van tafel te krijgen.”.