Taxi Kaijer. Foto: Fred Homan

Taxi Kaijer wisselt 80 BCT-simkaarten om in één dag

Taxi Kaijer. Foto: Fred Homan (eenmalig gebruik)

Eén dag, tachtig taxivoertuigen, twee werknemers en een drive-in voor chauffeurs. Dat waren de ingrediënten voor een operatie waarbij Taxi Kaijer de BCT-simkaarten in alle voertuigen omwisselde naar Cabman. Directeur Rob Kaijer vertelt wat er allemaal bij deze actie kwam kijken en wat de voordelen zijn.

“Begin dit jaar kwamen erachter dat de provider van onze vorige simkaarten ging fuseren met een andere provider,’’ legt Kaijer uit. “Hierdoor kwamen de lopende abonnementen eind 2020 te vervallen en moesten we voor die tijd een andere provider hebben.’’

Door de fusie van de providers moest Kaijer snel op zoek naar een andere aanbieder. “We hebben alle opties afgewogen. Wat zijn de kosten? Welke service is het beste? Uiteindelijk kwamen we bij onze Cabman-accountmanager terecht. Hij vertelde ons alles over de mogelijkheden en deed een aanbod dat we accepteerden.’’

Flexibele abonnementen

“Qua prijzen maakte het niet zoveel uit, maar het voordeel van simkaarten via Cabman is dat het beheer gemakkelijk is,’’ legt Kaijer uit. “Je kunt, mits je daar de juiste redenen voor hebt, gemakkelijk op- en afschalen. Dat is prettig in deze tijd. Dat was voor mij echt de hoofdreden om voor Cabman te kiezen. Zij doen niet zo moeilijk. Ook is het overzichtelijk dat alles op één factuur binnenkomt. ’’

Nadat alles in theorie was geregeld voor de overstap, moest het ook nog in de praktijk worden gebracht. Alle simkaarten van Taxi Kaijer moesten per auto worden verwisseld. “We hebben er een dag voor uitgetrokken,’’ vertelt Rob Kaijer. “We hadden twee werknemers geregeld die de simkaarten zouden vervangen en testen. Alle chauffeurs waren ingelicht en we hadden een planning gemaakt.’’

Acht auto’s per uur

“We hebben die dag ongeveer acht auto’s per uur gedaan en we zijn in totaal tien uur bezig geweest. Ons voordeel was dat we veel dezelfde auto’s hebben, namelijk Mercedes-Benz Sprinters, Ford Customs en Ford Galaxy’s,’’ legt Kaijer uit. “Deze zijn veelal door hetzelfde goede bedrijf ingebouwd, waardoor de plek waar de simkaart zich bevindt meestal hetzelfde is. Hierdoor konden de werknemers sneller wisselen.” Daarnaast waren alle simkaarten door Cabman op afstand geactiveerd. “Hierdoor konden we meteen testen of de simkaarten juist werkten.’’

Ondanks de grote inspanning die dag vond Kaijer het honderd procent meevallen. “We zijn een groot bedrijf en het wisselen van tachtig simkaarten is een crime, maar als je het plant en de juiste mensen hebt, dan is het goed doen. Het is een hectische dag geweest, want je moet al je chauffeurs langs laten komen, maar uiteindelijk viel het ons echt mee.’’

Foto: Fred Homan

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxi Kaijer wisselt 80 BCT-simkaarten om in één dag | TaxiPro
Taxi Kaijer. Foto: Fred Homan

Taxi Kaijer wisselt 80 BCT-simkaarten om in één dag

Taxi Kaijer. Foto: Fred Homan (eenmalig gebruik)

Eén dag, tachtig taxivoertuigen, twee werknemers en een drive-in voor chauffeurs. Dat waren de ingrediënten voor een operatie waarbij Taxi Kaijer de BCT-simkaarten in alle voertuigen omwisselde naar Cabman. Directeur Rob Kaijer vertelt wat er allemaal bij deze actie kwam kijken en wat de voordelen zijn.

“Begin dit jaar kwamen erachter dat de provider van onze vorige simkaarten ging fuseren met een andere provider,’’ legt Kaijer uit. “Hierdoor kwamen de lopende abonnementen eind 2020 te vervallen en moesten we voor die tijd een andere provider hebben.’’

Door de fusie van de providers moest Kaijer snel op zoek naar een andere aanbieder. “We hebben alle opties afgewogen. Wat zijn de kosten? Welke service is het beste? Uiteindelijk kwamen we bij onze Cabman-accountmanager terecht. Hij vertelde ons alles over de mogelijkheden en deed een aanbod dat we accepteerden.’’

Flexibele abonnementen

“Qua prijzen maakte het niet zoveel uit, maar het voordeel van simkaarten via Cabman is dat het beheer gemakkelijk is,’’ legt Kaijer uit. “Je kunt, mits je daar de juiste redenen voor hebt, gemakkelijk op- en afschalen. Dat is prettig in deze tijd. Dat was voor mij echt de hoofdreden om voor Cabman te kiezen. Zij doen niet zo moeilijk. Ook is het overzichtelijk dat alles op één factuur binnenkomt. ’’

Nadat alles in theorie was geregeld voor de overstap, moest het ook nog in de praktijk worden gebracht. Alle simkaarten van Taxi Kaijer moesten per auto worden verwisseld. “We hebben er een dag voor uitgetrokken,’’ vertelt Rob Kaijer. “We hadden twee werknemers geregeld die de simkaarten zouden vervangen en testen. Alle chauffeurs waren ingelicht en we hadden een planning gemaakt.’’

Acht auto’s per uur

“We hebben die dag ongeveer acht auto’s per uur gedaan en we zijn in totaal tien uur bezig geweest. Ons voordeel was dat we veel dezelfde auto’s hebben, namelijk Mercedes-Benz Sprinters, Ford Customs en Ford Galaxy’s,’’ legt Kaijer uit. “Deze zijn veelal door hetzelfde goede bedrijf ingebouwd, waardoor de plek waar de simkaart zich bevindt meestal hetzelfde is. Hierdoor konden de werknemers sneller wisselen.” Daarnaast waren alle simkaarten door Cabman op afstand geactiveerd. “Hierdoor konden we meteen testen of de simkaarten juist werkten.’’

Ondanks de grote inspanning die dag vond Kaijer het honderd procent meevallen. “We zijn een groot bedrijf en het wisselen van tachtig simkaarten is een crime, maar als je het plant en de juiste mensen hebt, dan is het goed doen. Het is een hectische dag geweest, want je moet al je chauffeurs langs laten komen, maar uiteindelijk viel het ons echt mee.’’

Foto: Fred Homan

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.