MijnRoute app Cabman

Meer inzicht in leerlingenvervoer voor ouders met nieuwe Cabman-app

Foto: Cabman

Cabman ontwikkelt MijnRoute: een app speciaal voor ouders en verzorgers van kinderen die
gebruikmaken van leerlingenvervoer. Via deze app kunnen kinderen absent worden gemeld, ritten
worden ingezien en pushberichten worden verstuurd. Het bedrijf legt uit hoe dit werkt en welke
functies de app verder bevat.

In de nieuwe MijnRoute app kunnen gebruikers per kind zien welke ritten er gepland zijn. Het ophaal- en afleveradres en de tijd waarop het kind wordt opgehaald is namelijk zichtbaar. Daarnaast laat de app bij elke rit een Estimated Time of Arrival (ETA) zien. Zo weten gebruikers altijd wanneer het kind op de plaats van bestemming is.

Op het moment dat de chauffeur onderweg naar zijn of haar adres is, wordt er een pushbericht verstuurd. Deze berichten kunnen zowel naar individuele gebruikers of naar alle gebruikers met kinderen op een route worden verstuurd. “Dit laatste komt van pas in situaties waarin het vervoer niet kan rijden, bijvoorbeeld als code rood is afgegeven”, legt Cabman uit.

Absent melden en vakanties doorgeven

Ziek- en betermelden kunnen ook worden doorgegeven in de app, net als geplande afwezigheden. “Via een knop in het homescherm kan een kind ziek worden gemeld, waarna deze ziekmelding direct wordt teruggekoppeld naar de centrale. Er is hierbij een extra controle ingebouwd voor het ziek- of betermelden na 17.00 uur. Als een gebruiker dit doet krijgen zij de datum te zien waarop de eerste rit weer mogelijk is.” Bij geplande afwezigheden kan gedacht worden aan vakanties of een korte afwezigheid door bijvoorbeeld een tandartsbezoek. “Door dit door te geven kan de centrale hier beter rekening mee houden.”

Accounts aanmaken

Het aanmaken van een account in de MijnRoute app is volgens Cabman gemakkelijk. De klant ontvangt een e-mail of een brief van de vervoerder met daarin instructies om de app te downloaden. Vervolgens meldt de klant zich aan met zijn of haar e-mailadres en naam van de reiziger(s). Doordat er een koppeling mogelijk is met het agendapakket van Cabman, kunnen reizigers vervolgens ook toegevoegd worden in de agenda. Zo kunnen gebruikers ritten en de bijbehorende statusupdates ontvangen en kunnen zij absenties aanmaken.

Ook kunnen gebruikers eenvoudig andere gebruikers uitnodigen om gebruik te maken van de app, zoals een andere ouder of verzorger van het kind. “Door het e-mailadres van deze persoon door te geven kan hij of zij zich vervolgens registreren via zijn of haar smartphone. Ook kinderen zelf kunnen eenvoudig gekoppeld worden aan het account”, aldus Cabman. “Omdat de MijnRoute app via de bestaande BCT-koppeling wordt aangestuurd, kunnen alle verschillende agendapakketten eenvoudig worden aangesloten aan de nieuw app.”

Lees ook: 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Meer inzicht in leerlingenvervoer voor ouders met nieuwe Cabman-app | TaxiPro
MijnRoute app Cabman

Meer inzicht in leerlingenvervoer voor ouders met nieuwe Cabman-app

Foto: Cabman

Cabman ontwikkelt MijnRoute: een app speciaal voor ouders en verzorgers van kinderen die
gebruikmaken van leerlingenvervoer. Via deze app kunnen kinderen absent worden gemeld, ritten
worden ingezien en pushberichten worden verstuurd. Het bedrijf legt uit hoe dit werkt en welke
functies de app verder bevat.

In de nieuwe MijnRoute app kunnen gebruikers per kind zien welke ritten er gepland zijn. Het ophaal- en afleveradres en de tijd waarop het kind wordt opgehaald is namelijk zichtbaar. Daarnaast laat de app bij elke rit een Estimated Time of Arrival (ETA) zien. Zo weten gebruikers altijd wanneer het kind op de plaats van bestemming is.

Op het moment dat de chauffeur onderweg naar zijn of haar adres is, wordt er een pushbericht verstuurd. Deze berichten kunnen zowel naar individuele gebruikers of naar alle gebruikers met kinderen op een route worden verstuurd. “Dit laatste komt van pas in situaties waarin het vervoer niet kan rijden, bijvoorbeeld als code rood is afgegeven”, legt Cabman uit.

Absent melden en vakanties doorgeven

Ziek- en betermelden kunnen ook worden doorgegeven in de app, net als geplande afwezigheden. “Via een knop in het homescherm kan een kind ziek worden gemeld, waarna deze ziekmelding direct wordt teruggekoppeld naar de centrale. Er is hierbij een extra controle ingebouwd voor het ziek- of betermelden na 17.00 uur. Als een gebruiker dit doet krijgen zij de datum te zien waarop de eerste rit weer mogelijk is.” Bij geplande afwezigheden kan gedacht worden aan vakanties of een korte afwezigheid door bijvoorbeeld een tandartsbezoek. “Door dit door te geven kan de centrale hier beter rekening mee houden.”

Accounts aanmaken

Het aanmaken van een account in de MijnRoute app is volgens Cabman gemakkelijk. De klant ontvangt een e-mail of een brief van de vervoerder met daarin instructies om de app te downloaden. Vervolgens meldt de klant zich aan met zijn of haar e-mailadres en naam van de reiziger(s). Doordat er een koppeling mogelijk is met het agendapakket van Cabman, kunnen reizigers vervolgens ook toegevoegd worden in de agenda. Zo kunnen gebruikers ritten en de bijbehorende statusupdates ontvangen en kunnen zij absenties aanmaken.

Ook kunnen gebruikers eenvoudig andere gebruikers uitnodigen om gebruik te maken van de app, zoals een andere ouder of verzorger van het kind. “Door het e-mailadres van deze persoon door te geven kan hij of zij zich vervolgens registreren via zijn of haar smartphone. Ook kinderen zelf kunnen eenvoudig gekoppeld worden aan het account”, aldus Cabman. “Omdat de MijnRoute app via de bestaande BCT-koppeling wordt aangestuurd, kunnen alle verschillende agendapakketten eenvoudig worden aangesloten aan de nieuw app.”

Lees ook: 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.