Anthony Notos
Innovatie

myPOS introduceert volgend jaar onbemande betaalautomaat

myPOS-directeur Anthony Notos. Foto: ProMedia/Robin Britstra

Met de introductie van onder meer myPOS Pro, myPOS Go Combo en Tap to Pay op iPhone, beleefde myPOS een vruchtbaar jaar. Dat alles valt echter in het niet bij wat de betaalprovider volgend jaar van plan is. In 2024 brengt myPOS namelijk een onbemande betaalautomaat op de mobiliteitsmarkt. 

Als Anthony Notos wordt gevraagd naar de laatste trends binnen de mobiliteitsbranche, noemt hij direct de alsmaar voortdurende digitalisering. Volgens de myPOS-directeur heeft dat te maken met de toenemende vraag naar gemak. “Onbemande checkpoints worden écht een ding”, zo voorspelt Notos. “Er staat dan bijvoorbeeld een groot scherm bij de ingang van een ziekenhuis. Mensen kunnen een taxi bestellen, aanklikken waar ze naartoe willen en direct afrekenen. Het scherm geeft vervolgens aan welk taxibedrijf hen komt ophalen.”

Hot product

Op die trend probeert myPOS volgend jaar mee te varen. Om het gebruikersgemak van zowel de reiziger als de vervoersdienst te verbeteren, introduceert de betaalprovider in 2024 een onbemande betaalautomaat met TFT-scherm. “Klanten kunnen hiermee zelf bepaalde vervoersdiensten bestellen op een tablet en afrekenen op onze betaalautomaat”, zegt Notos daarover. “De betaalautomaat kan tegen regen én vandalisme. Dit komt door de behuizing die bestaat uit een bepaalde combinatie van staal en glas. We hebben ons best gedaan om er een robuust apparaat van te maken. Ik denk dat onze betaalautomaat in flink wat sectoren een hot product wordt.”

De myPOS-directeur noemt een aantal voorbeelden. “Denk aan hotels, ziekenhuizen en evenementencentra, maar ook aan veerdiensten. Ook dit soort bedrijven willen dat mensen, nog voordat ze op het pontje zitten, hebben geboekt en betaald. We zijn hier al ruim drie jaar mee bezig, maar het product is volgend jaar pas écht marktrijp.”

Technische rakkers

Notos verwacht dat de onbemande betaalautomaat in de eerste drie weken van januari te introduceren. Hoewel de eerste klanten al binnen zijn, laat de eerste taxiklant nog op zich wachten. “Daarvoor moeten we eerst nog goed uitvogelen wie de dienst levert en wie de bedragen accepteert. De relatie van de geldstromen met de dienstverlener moet gelegd worden. Als een exploitant zo’n apparaat bij een ziekenhuis neerzet dan levert hij in de regel niet de dienst, maar accepteert hij wel de gelden. Het is nog niet zo eenvoudig om dit product operationeel te maken binnen de taxibranche, maar we zijn wel van plan dat te gaan doen. Zo hebben we binnen de taxiwereld ook altijd geopereerd. Kom met goede ideeën en wij technische rakkers bedenken daar een goede oplossing voor. Daar gaan we ook volgend jaar onvermoeibaar mee door.”

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

myPOS introduceert volgend jaar onbemande betaalautomaat | TaxiPro