Andre van de Wetering, de Hollandse Vervoert, taxi

Taxionderneming moet flexibel blijven door aanbestedingen

Vervoersopdrachten moeten elke paar jaar opnieuw aanbesteed worden door de (semi-)overheid. Wanneer een taxibedrijf een grote opdracht wint of kwijtraakt, kan de omzet fors fluctueren. Om in te spelen op deze schommelingen is het nodig om je bedrijfsvoering hierop aan te passen, zegt André van de Wetering, directeur van De Hollandse Vervoert.

“Je moet doen waar je goed in bent”, vindt Van de Wetering.  “En dat is in ons geval personenvervoer. Daardoor hebben wij zowel in onze dienstverlening als in de ondersteunende processen duidelijke keuzes gemaakt. Zo hebben wij onze IT-diensten en salarisadministratie inmiddels uitbesteed aan professionele marktpartijen.”

ICT

Om flexibel te kunnen blijven werkt de Hollandse Vervoert met het systeem KASper van leverancier Korton, in combinatie met WinTax en WinTop. Hiermee heeft een onderneming geen omkijken meer naar ICT. De enige investering bestaat uit een computer en een veilige verbinding. Korton draait alle software op haar eigen servers voor een vaste prijs per maand. Zeg maar een soort Google Documenten. Forse ICT-investeringen zijn daardoor overbodig.

“Dat systeem biedt ons up-to-date hard- en software en een transparante kostenstructuur door een vaste prijs  per werkplek”, vertelt Van de Wetering.  “Hierdoor voldoen wij tevens aan alle benodigde licentie-eisen.”

Service

Het taxibedrijf is steeds op zoek naar schaalvergroting, mét behoud van hoogstaande serviceverlening. Van de Wetering: “Dankzij de flexibiliteit van KASper hebben we binnen De Hollandse Vervoert geen zorgen meer over de ICT, dat heeft Korton ons uit handen genomen.”

De Hollandse Vervoert is een groeiende onderneming. Ooit begonnen als een familiebedrijf, maar door overname van Taxi Zeevang, Taxi Wester, Taxi Noordwest, Taxi Haulo, Erven Jan de Boer en de Regie uitgegroeid tot een van de grotere personenvervoerders in Nederland.

Groei

Het bedrijf, ruim 500 medewerkers en 300 voertuigen, richt zich niet alleen op zorg- en leerlingenvervoer, maar ook op het vervoer in het kader van de wmo. Jaarlijks wordt het vervoer voor meer dan één miljoen reizigers verzorgd. “De huidige markt biedt ons volop mogelijkheden om onze groei-ambities na te streven”, aldus Van de Wetering. 

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Taxionderneming moet flexibel blijven door aanbestedingen”

m.Heerooms|25.08.10|20:03

flexibel blijven mag niet ten kosten van de kwaliteit gaan en zeker niet over de rug van de chauffeurs. zoals ik thans ervaar, een zootje bij de roosters van connexxion, daar lusten de honden geen brood van.

Nico Meersman|18.02.11|10:49

Aan wat voor bedrijven wordt de salarisadministratie dan uitbesteedt? ik ken alleen bcs, maar ik weet niet of die capabel genoeg zijn voor de taxibranche?

Redactie|18.02.11|12:10

Beste Nico,

http://www.taxi-loon.nl/. Zij zijn gespecialiseerd in de salarisadministratie voor de taxibranche.

Groet, Bart Pals

Nico Meersman|25.02.11|14:20

Beste Bart,
Bedankt voor je reactie, ik ga er meteen even naar kijken!
Bedankt!

Taxionderneming moet flexibel blijven door aanbestedingen | TaxiPro
Andre van de Wetering, de Hollandse Vervoert, taxi

Taxionderneming moet flexibel blijven door aanbestedingen

Vervoersopdrachten moeten elke paar jaar opnieuw aanbesteed worden door de (semi-)overheid. Wanneer een taxibedrijf een grote opdracht wint of kwijtraakt, kan de omzet fors fluctueren. Om in te spelen op deze schommelingen is het nodig om je bedrijfsvoering hierop aan te passen, zegt André van de Wetering, directeur van De Hollandse Vervoert.

“Je moet doen waar je goed in bent”, vindt Van de Wetering.  “En dat is in ons geval personenvervoer. Daardoor hebben wij zowel in onze dienstverlening als in de ondersteunende processen duidelijke keuzes gemaakt. Zo hebben wij onze IT-diensten en salarisadministratie inmiddels uitbesteed aan professionele marktpartijen.”

ICT

Om flexibel te kunnen blijven werkt de Hollandse Vervoert met het systeem KASper van leverancier Korton, in combinatie met WinTax en WinTop. Hiermee heeft een onderneming geen omkijken meer naar ICT. De enige investering bestaat uit een computer en een veilige verbinding. Korton draait alle software op haar eigen servers voor een vaste prijs per maand. Zeg maar een soort Google Documenten. Forse ICT-investeringen zijn daardoor overbodig.

“Dat systeem biedt ons up-to-date hard- en software en een transparante kostenstructuur door een vaste prijs  per werkplek”, vertelt Van de Wetering.  “Hierdoor voldoen wij tevens aan alle benodigde licentie-eisen.”

Service

Het taxibedrijf is steeds op zoek naar schaalvergroting, mét behoud van hoogstaande serviceverlening. Van de Wetering: “Dankzij de flexibiliteit van KASper hebben we binnen De Hollandse Vervoert geen zorgen meer over de ICT, dat heeft Korton ons uit handen genomen.”

De Hollandse Vervoert is een groeiende onderneming. Ooit begonnen als een familiebedrijf, maar door overname van Taxi Zeevang, Taxi Wester, Taxi Noordwest, Taxi Haulo, Erven Jan de Boer en de Regie uitgegroeid tot een van de grotere personenvervoerders in Nederland.

Groei

Het bedrijf, ruim 500 medewerkers en 300 voertuigen, richt zich niet alleen op zorg- en leerlingenvervoer, maar ook op het vervoer in het kader van de wmo. Jaarlijks wordt het vervoer voor meer dan één miljoen reizigers verzorgd. “De huidige markt biedt ons volop mogelijkheden om onze groei-ambities na te streven”, aldus Van de Wetering. 

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Taxionderneming moet flexibel blijven door aanbestedingen”

m.Heerooms|25.08.10|20:03

flexibel blijven mag niet ten kosten van de kwaliteit gaan en zeker niet over de rug van de chauffeurs. zoals ik thans ervaar, een zootje bij de roosters van connexxion, daar lusten de honden geen brood van.

Nico Meersman|18.02.11|10:49

Aan wat voor bedrijven wordt de salarisadministratie dan uitbesteedt? ik ken alleen bcs, maar ik weet niet of die capabel genoeg zijn voor de taxibranche?

Redactie|18.02.11|12:10

Beste Nico,

http://www.taxi-loon.nl/. Zij zijn gespecialiseerd in de salarisadministratie voor de taxibranche.

Groet, Bart Pals

Nico Meersman|25.02.11|14:20

Beste Bart,
Bedankt voor je reactie, ik ga er meteen even naar kijken!
Bedankt!