Bovemij helpt taxiondernemingen met schadebeheersing

Bovemij is vastbesloten de taximarkt te veroveren. De Nijmeegse bedrijfsverzekeraar, voortkomend uit de BOVAG, is vijftig jaar gespecialiseerd in de automotivebranche. “Taxiondernemingen hebben daarmee veel raakvlakken”, stelt accountmanager Michael Lamers. “Hier in huis zit een halve eeuw kennis. Wij helpen bij preventie,” vat directeur commercie Bertus de Vries het samen. “Hoe beperk je schade aan je vloot?”

Bovemij biedt een wagenparkverzekering aan, speciaal voor taxibedrijven in het contractvervoer. De Vries: “De taximarkt werd tot nog toe vooral bestreken door enkele tussenpersonen. Met onze specialistische kennis zien wij hierin daarom kansen.” Lamers: “Onze uitgebreide managementinformatie geeft op verschillende niveaus inzicht in het wagenpark. Een handige tool.”

Evenwichtig intern beleid

Lamers en De Vries spitsen zich onder meer toe op schadebeheersing bij taxibedrijven. Dekkingen zijn er voor wettelijke aansprakelijkheid of een aanvulling met beperkt of volledig casco alsook verhaalsrechtsbijstand.

De Vries: “Taxibedrijven bepalen zelf hoeveel risico ze voor eigen rekening willen nemen. Doordat er geen sprake is van onmiddellijke no-claimterugval, kunnen zij een evenwichtig intern beleid voeren op die punten waar de verzekeringspremie van belang is.”

Wagenparkbeheerders

Bovemij kan precies aangeven welke schades bij welke chauffeur uit de toon vallen. De Vries: “Wij bespreken die bevindingen met klanten tijdens een rendementsgesprek of een kwartaaloverleg.” Is er een bepaald soort schade dat terug te voeren is op een bepaalde chauffeur, vragen wagenparkbeheerders zich vaak af. Lamers: “Een pitje in de ruit is vaak van een iemand met een rijstijlprobleem.”

Bovemij dat voortkomt uit de Bovag is opgericht voor garagebedrijven. Die bleken zich vroeger slecht te kunnen verzekeren bij de reguliere marktpartijen. De uitbreiding met taxibedrijven moet ook bezien worden vanuit de markt voor lease- en verhuurbedrijven. “Die is op dit moment niet echt rooskleurig,” merkt De Vries op.

Zo min mogelijk schade

“Wij zetten voor onze klanten in op zo min mogelijk schade en een zo laag mogelijke premie. Die twee gaan hand in hand.” Lamers: “De markten waar wij al in actief waren verschillen niet zo veel van de taximarkt. Ze willen dezelfde informatie.”

Bovemij behaalde vorig jaar een resultaat voor belastingen van 35 miljoen euro. De premieomzet bedroeg 273,4 miljoen euro, 7,5 miljoen meer dan het jaar ervoor. Over de hele linie zette de onderneming groot in op schade- en risicobeheersing. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Bovemij helpt taxiondernemingen met schadebeheersing | TaxiPro

Bovemij helpt taxiondernemingen met schadebeheersing

Bovemij is vastbesloten de taximarkt te veroveren. De Nijmeegse bedrijfsverzekeraar, voortkomend uit de BOVAG, is vijftig jaar gespecialiseerd in de automotivebranche. “Taxiondernemingen hebben daarmee veel raakvlakken”, stelt accountmanager Michael Lamers. “Hier in huis zit een halve eeuw kennis. Wij helpen bij preventie,” vat directeur commercie Bertus de Vries het samen. “Hoe beperk je schade aan je vloot?”

Bovemij biedt een wagenparkverzekering aan, speciaal voor taxibedrijven in het contractvervoer. De Vries: “De taximarkt werd tot nog toe vooral bestreken door enkele tussenpersonen. Met onze specialistische kennis zien wij hierin daarom kansen.” Lamers: “Onze uitgebreide managementinformatie geeft op verschillende niveaus inzicht in het wagenpark. Een handige tool.”

Evenwichtig intern beleid

Lamers en De Vries spitsen zich onder meer toe op schadebeheersing bij taxibedrijven. Dekkingen zijn er voor wettelijke aansprakelijkheid of een aanvulling met beperkt of volledig casco alsook verhaalsrechtsbijstand.

De Vries: “Taxibedrijven bepalen zelf hoeveel risico ze voor eigen rekening willen nemen. Doordat er geen sprake is van onmiddellijke no-claimterugval, kunnen zij een evenwichtig intern beleid voeren op die punten waar de verzekeringspremie van belang is.”

Wagenparkbeheerders

Bovemij kan precies aangeven welke schades bij welke chauffeur uit de toon vallen. De Vries: “Wij bespreken die bevindingen met klanten tijdens een rendementsgesprek of een kwartaaloverleg.” Is er een bepaald soort schade dat terug te voeren is op een bepaalde chauffeur, vragen wagenparkbeheerders zich vaak af. Lamers: “Een pitje in de ruit is vaak van een iemand met een rijstijlprobleem.”

Bovemij dat voortkomt uit de Bovag is opgericht voor garagebedrijven. Die bleken zich vroeger slecht te kunnen verzekeren bij de reguliere marktpartijen. De uitbreiding met taxibedrijven moet ook bezien worden vanuit de markt voor lease- en verhuurbedrijven. “Die is op dit moment niet echt rooskleurig,” merkt De Vries op.

Zo min mogelijk schade

“Wij zetten voor onze klanten in op zo min mogelijk schade en een zo laag mogelijke premie. Die twee gaan hand in hand.” Lamers: “De markten waar wij al in actief waren verschillen niet zo veel van de taximarkt. Ze willen dezelfde informatie.”

Bovemij behaalde vorig jaar een resultaat voor belastingen van 35 miljoen euro. De premieomzet bedroeg 273,4 miljoen euro, 7,5 miljoen meer dan het jaar ervoor. Over de hele linie zette de onderneming groot in op schade- en risicobeheersing. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.