Nadere afspraken CAO Taxivervoer en loontabellen taxi
CAO-partijen in de taxibranche hebben tijdens het laatste overleg gesproken over een aantal praktische zaken uit de CAO en de regeling OPOV. Er zijn toen een aantal nadere afspraken gemaakt over normering rijtijd, loondoorbetaling bij ziekte en de verplichte scholingsdagen. De afspraken zijn hieronder terug te lezen. Ook zijn de loontabellen voor taxichauffeurs voor de komende jaren hieronder te vinden.
Hier vindt u de volledige tekst van de CAO Taxivervoer en de loontabellen voor de periode 2014-2015. Het gedrukte CAO-boekje verschijnt zodra CAO-partijen in april overeenstemming hebben bereikt over de laatste punten. Dit boekje verschijnt naar verwachting medio juni 2014.
• Integrale tekst CAO Taxivervoer 2014-2015 (/718,0kB)
• 3 april 2014 – Staatscourant Algemeen verbindend verklaring CAO Taxivervoer (/2.406,8kB)
Nadere uitleg CAO Taxivervoer 2014-2015
• 15 april 2014 – normering rijtijd, loondoorbetaling bij ziekte, verplichte scholingsdagen (/67,2kB)
• 15 april 2014 – OPOV (/36,9kB)
Loontabellen
• Loontabellen 2014 (/240,4kB)
• Loontabellen 2015 (/239,5kB)
Wat ik mis in deze berichtgeving is dat de OPOV regeling nu plotseling niet geldt voor de aanbesteding van het taxivervoer op Schiphol. Gevolg hiervan is dat vele chauffeurs van Connexxion nu worden overgeplaatst naar het UWV voor een uitkering. De nieuwe concessie houder begint met een schone lei kan doen wat hij wil, personeel wat jaren zijn best heeft gedaan zit straks thuis.
Arie op Safari + Connexxion lotgenoten.
Voordat Connexxion de aanbesteding op Schiphol won, ruim vijf jaar geleden reden daar ook chauffeurs die al vele jaren met toewijding het vak hadden uitgeoefend !!!!!
Connexxion wil teveel, dus goedkoop aanbesteden en daardoor niet de verplichtingen kunnen nakomen !!!!
Goedkoop aanbesteden kan alleen als je chauffeurs via het UWV bestand ronselt, de chauffeur met een rugzakje !!!!
Daarnaast werd de concessie door verhuurt aan TCA ondernemers.
Doordat Connexxion het vervoercontract van TATA steel overnam werden de Schiphol chauffeurs van de standplaats weg gehaald en stond de lamp regelmatig op groen zodat de wagens vanaf de buffer naar de standplaats moesten rijden, maar er waren geen wagens.
Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus !!
Ik lees net dat Connexxion het vervoerscontract in Zeeland heeft verkregen, dus nu effe terug naar de UWV, kan je straks daar aan de slag met subsidie.