Gogido, Pietersen, Remortele

Vergelijkingssite Gogido trekt 176.000 bezoekers in eerste jaar

Bron: Gogido

In het eerste jaar sinds de lancering werd door 176.000 mensen gebruikgemaakt van Gogido, de site die prijzen van taxibedrijven met elkaar vergelijkt. Onderzoek door het bedrijf wees ook uit dat de prijs van een taxirit voor consumenten het belangrijkste is, gevolg door tijdig vertrek en een nette chauffeur.

Vergelijkingssites voor allerlei producten en diensten zijn populair. Het kan dan gaan om zorgverzekeringen, maar ook om energieleveranciers, het boeken van hotelkamers en vliegreizen of de aankoop van apparaten. Sinds januari 2016 is er dus ook een site die taxiprijzen van 150 grote en betrouwbare taxibedrijven met elkaar vergelijkt. “Via gogido.com vergelijk je prijzen voor je rit, alsmede de service en betrouwbaarheid van het bedrijf. Zo krijg je altijd de beste deals: een vaste prijs, zonder verborgen kosten”, aldus directeur Paul Pietersen.

Booking.com van taxiwereld

De klanten die via Gogido in 2016 een taxi boekten, riepen BIOS Schiphol Taxi uit Amsterdam uit tot het beste taxibedrijf van het land. BIOS kreeg een gemiddelde beoordeling van 9,4, hetgeen het bedrijf de Dutch Taxi Company Excellence Award opleverde. Die werd deze week in ontvangst genomen door directeur Laurens van Remortele: “Dat bijna 900 mensen ons zo’n hoog cijfer geven, vind ik een groot compliment voor onze chauffeurs. Ik ben er trots op dat we dit samen hebben bereikt.”

Ook verschillende andere taxibedrijven krijgen goede cijfers van de Gogido-gebruikers. In de top vijf eindigde Bato Personenvervoer uit Amersfoort met een 9,0 op de tweede plaats. De Taxi Gigant en Kleinbuscentrale kregen allebei een 8,6, en de Haagse Taxi Service deed het met een 8,5 ook meer dan prima.

De service van gogido.com kreeg van de gebruikers een gemiddeld cijfer van 8,5. Pietersen: “We zijn de booking.com van de taxiwereld. We bestaan pas een jaar, maar zijn er van overtuigd dat steeds meer Nederlanders niet alleen de prijzen van zorgverzekeringen of wasmachines met elkaar willen vergelijken, maar ook die van taxi’s. In 2017 werken we keihard verder aan betere taxi’s, betere prijzen, betere service en nóg meer tevreden klanten.”

Prijs vooraf bepaald

Gogido deed ook uitgebreid onderzoek naar de wensen van klanten. Uit een enquête bleek dat de respondenten de prijs van de taxirit het belangrijkste vinden, nog vóór het ‘op tijd vertrekken’ en een ‘nette chauffeur’. Ongeveer procent van de klanten geeft aan vaker een taxi te nemen als dat minder duur zou zijn en als de prijs van tevoren vaststaat. De grootste irritaties tijdens een taxirit zijn chauffeurs de weg niet weten, een slechte rijstijl of een vieze taxi. Iets lager op dat lijstje ergernissen staan de onophoudelijk kletsende chauffeur en de te luid staande radio met muziek die de passagiers niet kunnen waarderen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.