Taxiservice Tinker in financiële problemen

Vervoersmakelaar Tinker Travel verkeert in zwaar weer. Het bedrijf lijdt verlies en aangesloten taxibedrijven in Nederland en België melden dat Tinker niet over de brug komt met verschuldigde betalingen. Tinker erkent de problemen. De oorzaak zou liggen een grote investering in een IATA-code, waarmee Tinker Travel feitelijk een luchtvaartmaatschappij zal worden. Uit die stap wordt een enorme omzetgroei verwacht. Het probleem is alleen dat levering van de code al maanden achterwege blijft, waardoor het bedrijf serieus in financiële problemen is geraakt.

Tinker Travel is in 2012 in het gat gesprongen tussen taxivervoer naar en langdurig parkeren op luchthavens. Beide opties zijn immers relatief duur. Door een groot volume in luchthavenvervoer per taxi te realiseren, kan er voor contractvervoerprijzen worden gereden. En als de tarieven aantrekkelijker worden, neemt de totale markt ook fors toe. Vanuit die gedachte werd Tinker opgericht door Rob van Strien en Gerben Abbink.

De afgelopen tijd hebben zich meerdere taxichauffeurs en vervoerders bij TaxiPro gemeld met meldingen van betalingsachterstanden die Tinker bij hen heeft. Er heerst ook veel ontevredenheid over de manier waarop Tinker vervoerders informeert. Dat zou gebrekkig gaan en inmiddels vrijwel helemaal tot stilstand zijn gekomen. Tinker zou gemaakte afspraken over het verspreid terugbetalen van de verschuldigde bedragen eveneens niet nakomen. Het gaat in de meeste gevallen om enkele duizenden euro’s, maar er worden ook bedragen van vele tienduizenden euro’s genoemd.

Flinke groeistuipen

Tussen de Nederlandse en Belgische vervoerders onderling wordt over deze problemen gecommuniceerd. Tot concrete of gezamenlijke acties heeft dat nog niet geleid. Maar er zouden weinig tot geen taxiritten meer via dit platform worden aangenomen. Op de site is het momenteel “door een technische fout niet mogelijk om een TinkerTransfer te boeken.”

Gerben Abbink ontkent de problemen niet, maar houdt zijn reactie kort: “Wij als Tinker hebben inderdaad te maken met flinke groeistuipen en dito financieringsbehoefte. Inmiddels is er een managementconsultant aangesteld die hiervoor oplossingen gaat zoeken.” Die consultant is Theo Terdu, van Partners & Terdu uit Capelle aan den IJssel. Hij geeft aan dat Tinker in zijn eerste jaren sterk is gegroeid en fors investeerde in de volgende stap.

Luchtvaartmaatschappij

“En daar is het eigenlijk misgegaan. Tinker heeft geïnvesteerd in en zit te wachten op een IATA-code, maar die blijft al sinds december vorig jaar uit”, vertelt Terdu. IATA’s zijn tweeletterige codes die aan luchtvaartmaatschappijen worden toegekend. KLM heeft KL, American Airlines heeft AA en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Tinker zou dan niet alleen het vervoer van en naar luchthavens verzorgen, maar wordt dan ook de luchtvaartmaatschappij – waarbij andere maatschappijen worden ingehuurd voor het daadwerkelijke vervoer, zoals dat nu ook met het taxivervoer gaat.

Met zo’n IATA-code kan Tinker zijn aanbod dus enorm uitbreiden: een complete vliegreis, aangevuld met taxitransfers van deur tot deur, en dat in potentie wereldwijd. “Dat is een revolutionair systeem, zeker voor zakelijke reizigers”, zegt Terdu. “Tinker heeft in 2016 flink moeten investeren in de computersystemen om met eigen tickets die hele reis van A tot Z te kunnen verzorgen. Als de ze die IATA-code hebben, kunnen ze hiermee aan de slag zal Tinker qua omzet een enorme vlucht nemen. Maar de IATA-code heeft dus enorme vertraging opgelopen.”

Tinker lijdt verlies

De code kan elk moment loskomen, maar heel veel tijd lijkt Tinker niet meer te hebben. Want de geldschieters en de bank financieren momenteel verlies en dat is een praktijk die over het algemeen niet lang aanhoudt. “Er is zoveel geïnvesteerd in iets dat al maanden uitblijft, dat Tinker momenteel verlies lijdt. De IATA-code is nodig om daar een einde aan te maken. We hebben nu onze hoop op volgende week gevestigd, maar het blijft afwachten. Tinker is nu op zoek naar een investeerder die kan helpen overbruggen naar het moment dat ze weer op eigen kracht kunnen draaien.”

Dat overbruggingskrediet zou ook deels kunnen worden gebruikt om de taxibedrijven die nog geld van Tinker krijgen alvast voor een deel te compenseren. Maar dat is nog verre van zeker en de tijd dringt, erkent Theo Terdu. “We praten nu met financiers die Tinker door het moeras kunnen helpen. Als we die vinden, krijgen we waarschijnlijk de bank weer een stukje mee onze kant op. En dat biedt weer de mogelijkheid om afspraken te maken met de vervoerders over gedeeltelijke betalingen. Daar hebben zij ook baat bij, want als de code er is komt er veel meer werk. Maar alles hangt er van af dat de IATA-code op korte termijn komt. Als dat niet gebeurt, ben ik bang dat we een ernstig probleem hebben.”

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

24 reacties op “Taxiservice Tinker in financiële problemen”

Ton van Dalfsen|21.04.17|13:17

Dit is ras zuivere mismanagement. De aanvraag van de code is betaald met geld dat taxibedrijven hadden moeten krijgen. Weet uit betrouwbare bron dat enkele bedrijven al een half jaar geen geld hebben gekregen. Met een overbruggingskrediet zouden ze een deel kunnen betalen? En het andere deel dan? Ik noem Tinker maar: Grootheidswaanzin.

Ivo Post|21.04.17|19:22

Net bericht van Tinker gekregen dat ze me volgende week niet naar Schiphol kunnen brengen “wegens omstandigheden”. Ik heb al wel vooruit betaald hè. En hoe zit het met de terugreis?

hu dejo|21.04.17|23:37

Vanmiddag via de mail van Tinker het bericht dat zij ons taxirit naar Rotterdam n zeer kwalijke zaak.
Op zijn minst had er in mailtje kunnen staan wat de oorzaak is, verder had het wel gepast geweest als zij een bedrijf hadden geadviseerd die de rit wel zou kunnen verzorgen.

Verder vraag ik mij af hoe ik de gedane betaling ga terug ontvangen.

hu dejo|21.04.17|23:40

Vanmiddag via de mail van Tinker het bericht dat zij onze taxirit naar Rotterdam AirPort geannuleerd hebben, een zeer kwalijke zaak.
Op zijn minst had er in het mailtje kunnen staan wat de oorzaak is, verder had het wel gepast geweest als zij een bedrijf hadden geadviseerd die de rit wel zou kunnen verzorgen.
Verder vraag ik mij af hoe ik de gedane betaling terug ga ontvangen.

Ton van Dalfsen|22.04.17|01:58

@ Ivo en hu dejo, Naar je geld kan je fluiten. En voor de taxibedrijven die er nog voor rijden, Ik zou ermee stoppen nu het nog kan, zo beperk je de schade nog. Vorig jaar December was ik door Tinker benaderd om ritten voor hun te verzorgen, Ik heb meteen neen gezegd. Had er geen goed gevoel over. En mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

A. Tehranchi|22.04.17|10:43

Is tinker in Nederalnd failliat gegaan? Ik heb boeking voor vandaag 22-04-2017 en in juli? Ik heb ook vooruit betaald. Gisteren Tinker heeft mij gebeld om de boeking naar Schiphol te annuleren. Tinker is ook niet bereikbaar via facebook of tweeter en mail. hoe krijgen we ons geld terug?

Rodney Barten|22.04.17|11:25

Vandaag een TINKER klant in de auto gehad, ook bij hun was hun taxirit gecanceld. Geen verklaring verder waarom.

Ruth Vazana|23.04.17|02:30

Zonder enige bericht van Tinker stonden wij vannacht om half twee op Schiphol op de hostes te wachten. We moesten naar huis. Er was niemand aanwezig. Wij belden de noodnummer en kregen te horen dat wij een andere vervoer zelf maar moeten regelen. Dus een gewone taxi genomen voor meer dan honderd euro. Ik verwacht het vooraf betaald bedrag nooit terug te krijgen. Zeker als ik het artikel hierboven en de reacties daarop lees. Heel vervelend.

M. Elbers|23.04.17|10:14

Ook wij een mail gekregen dat we een andere taxi moeten zoeken .verder niet bereikbaar . En denk dat we naar het geld kunnen fluiten . Erg kort door de bocht .

Eline Arens|23.04.17|11:31

heb nog geen mail gekregen maar ik ben bang dat wij ook volgende maand niet worden gehaald.
leuk zeg om 80,– euro kwijt te raken als aow- ers.kan ook geen contact met ze krijgen.

Ludo Van den Brande|25.04.17|13:25

Dear partner,

Due to the current financial situation, we are forced to seize operations immediately.
We are working behind the scenes to get the necessary funding to proceed. Unfortunately there is no extra information we can supply at this moment.
If there is any news, we will let you know as soon as possible.
We deeply regret the current situation,

dit kreeg ik als chauffeur in mijn mailbox

Veel goeds kan ik helaas niet vertellen .

Hopelijk komt het goed , maar is vrees het ergste …

Ludo Van den Brande|25.04.17|13:26

en ik heb nog vele duizenden euro’s tegoed ….

Ton van Dalfsen|25.04.17|15:59

@ Ludo, Naar je geld kan je fluiten. Ik had er geen goed gevoel over toen ze mij benaderde om voor ze te rijden. Dus meteen nee gezegt.

Peter Samuel|26.04.17|10:08

Mijn verhaal is als boven. Op vooruitbetaalde taxi wachten om naar huis te komen. Geen Tinker. ‘Regel het zelf maar’ luidt de antwoordboodschap. Ik ken directeur Gerben Abbink, heb hem om restitutie gevraagd. Zonder verwachting, maar kom hem nog wel eens tegen. Megalomanie om de mooie meneer uit te hangen. Hoe kun je je in medemensen vergissen. Verbijsterend.
Peter Samuel, Castricum

Ton van Dalfsen|26.04.17|11:44

De taxibedrijven die nog vele duizenden euro’s nog moeten krijgen kunnen zich beter verenigen en faillissement aanvragen. Of er nog wat te halen valt is geen kans op. Zo stop je misschien deze heren met hun grootheidswaanzin

Marjolein de Nooij|27.04.17|10:01

Dit verbaast me niet, ik heb zo vaak klanten die tevergeefs op tinker wachtten en al wel vooruitbetaald hebben… Beschamend!

Ludo Van den Brande|28.04.17|10:26

Bijzonder jammer ,maar ik denk dat hier kan gesproken worden over fraude en wanbeheer , ik zal het niet nalaten verdere stappen te ondernemen .

wat ik zeer erg vind is dat de mensen die rustig en stressvrij op vakantie willen vertrekken ook opgelicht worden ……zelf wetende dat de chauffeurs niet rijden worden de ritten doorgerekend

tot vandaag krijg ik nog steeds ritten toegewezen, maar ik neem geen enkele rit meer aan sinds enkele weken .Ze werken echt achter de schermen :-(

Ludo Van den Brande|29.04.17|16:11

weeral een nieuw verhaal !!!! transparantie is ver zoek

Willy Custers|02.05.17|21:32

Ook wij hadden 86,98 euro betaald voor onze rit van Eindhoven naar huis om 22.00 uur ‘s-avonds op 1 mei . Hebben gelukkig familie kunnen regelen . Zag het niet zitten om met het openbaar vervoer op onze leeftijd nog te gaan reizen. Hebben wel dubbele kosten gemaakt. Ben benieuwd hoe dit afloopt voor de taxibedrijven en de klanten die vooruit betaald hebben.

Tillie van Gelderen|06.05.17|19:44

Ik heb ook 28 april een mail van Tinker ontvangen met de mededeling dat de taxirit op 15 juni van Schiphol naar huis is geannuleerd. Vorig jaar ook 2 taxiritten besteld en gingen goed.
Deze keer dus niet.
Ik heb de rit € 55,99 per creditcard betaald en nu contact met ICScards opgenomen en een formulier ontvangen waarmee ik misschien dit bedrag via de creditcardmaatschappij terug kan krijgen.
Dit is een “verklaring betwiste transactie”.
Is in ieder geval het proberen waard, misschien lukt het!

Puk Daniels|09.05.17|22:58

Ik had ook via Tinker 2 taxiritten geboekt en met PayPal betaald. Twee weken geleden zijn de ritten geannuleerd. Tinker reageert niet op mails.

Vervolgens een beroep op de aankoopbescherming van PayPal gedaan en een claim ingediend. Na ruim een week mijn geld van PayPal teruggekregen. De aankoopbescherming van PayPal is dus heel nuttig!

Pierre van Aert|13.05.17|10:25

Tsja, was ook niet te verwachten he, eerst de klanten vooruit laten betalen, grote kosten maken (huisvesting, personeel en directiesalaris ) dan gewoon langzaam de uitvoerende taxibedrijven steeds langzamer uitbetalen en dan de boel laten klappen en het ritgeld is verdwenen. Vreemd he.

Ludo Van den Brande|16.05.17|17:19

@ pierre ik denk er net hetzelfde over , en over welke salarissen spreken we , die mannen zullen er niet armer van worden ……

Ludo van den Brande|06.06.17|07:27

niets meer , plots windstil ……doofpotoperatie?

Taxiservice Tinker in financiële problemen | TaxiPro

Taxiservice Tinker in financiële problemen

Vervoersmakelaar Tinker Travel verkeert in zwaar weer. Het bedrijf lijdt verlies en aangesloten taxibedrijven in Nederland en België melden dat Tinker niet over de brug komt met verschuldigde betalingen. Tinker erkent de problemen. De oorzaak zou liggen een grote investering in een IATA-code, waarmee Tinker Travel feitelijk een luchtvaartmaatschappij zal worden. Uit die stap wordt een enorme omzetgroei verwacht. Het probleem is alleen dat levering van de code al maanden achterwege blijft, waardoor het bedrijf serieus in financiële problemen is geraakt.

Tinker Travel is in 2012 in het gat gesprongen tussen taxivervoer naar en langdurig parkeren op luchthavens. Beide opties zijn immers relatief duur. Door een groot volume in luchthavenvervoer per taxi te realiseren, kan er voor contractvervoerprijzen worden gereden. En als de tarieven aantrekkelijker worden, neemt de totale markt ook fors toe. Vanuit die gedachte werd Tinker opgericht door Rob van Strien en Gerben Abbink.

De afgelopen tijd hebben zich meerdere taxichauffeurs en vervoerders bij TaxiPro gemeld met meldingen van betalingsachterstanden die Tinker bij hen heeft. Er heerst ook veel ontevredenheid over de manier waarop Tinker vervoerders informeert. Dat zou gebrekkig gaan en inmiddels vrijwel helemaal tot stilstand zijn gekomen. Tinker zou gemaakte afspraken over het verspreid terugbetalen van de verschuldigde bedragen eveneens niet nakomen. Het gaat in de meeste gevallen om enkele duizenden euro’s, maar er worden ook bedragen van vele tienduizenden euro’s genoemd.

Flinke groeistuipen

Tussen de Nederlandse en Belgische vervoerders onderling wordt over deze problemen gecommuniceerd. Tot concrete of gezamenlijke acties heeft dat nog niet geleid. Maar er zouden weinig tot geen taxiritten meer via dit platform worden aangenomen. Op de site is het momenteel “door een technische fout niet mogelijk om een TinkerTransfer te boeken.”

Gerben Abbink ontkent de problemen niet, maar houdt zijn reactie kort: “Wij als Tinker hebben inderdaad te maken met flinke groeistuipen en dito financieringsbehoefte. Inmiddels is er een managementconsultant aangesteld die hiervoor oplossingen gaat zoeken.” Die consultant is Theo Terdu, van Partners & Terdu uit Capelle aan den IJssel. Hij geeft aan dat Tinker in zijn eerste jaren sterk is gegroeid en fors investeerde in de volgende stap.

Luchtvaartmaatschappij

“En daar is het eigenlijk misgegaan. Tinker heeft geïnvesteerd in en zit te wachten op een IATA-code, maar die blijft al sinds december vorig jaar uit”, vertelt Terdu. IATA’s zijn tweeletterige codes die aan luchtvaartmaatschappijen worden toegekend. KLM heeft KL, American Airlines heeft AA en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Tinker zou dan niet alleen het vervoer van en naar luchthavens verzorgen, maar wordt dan ook de luchtvaartmaatschappij – waarbij andere maatschappijen worden ingehuurd voor het daadwerkelijke vervoer, zoals dat nu ook met het taxivervoer gaat.

Met zo’n IATA-code kan Tinker zijn aanbod dus enorm uitbreiden: een complete vliegreis, aangevuld met taxitransfers van deur tot deur, en dat in potentie wereldwijd. “Dat is een revolutionair systeem, zeker voor zakelijke reizigers”, zegt Terdu. “Tinker heeft in 2016 flink moeten investeren in de computersystemen om met eigen tickets die hele reis van A tot Z te kunnen verzorgen. Als de ze die IATA-code hebben, kunnen ze hiermee aan de slag zal Tinker qua omzet een enorme vlucht nemen. Maar de IATA-code heeft dus enorme vertraging opgelopen.”

Tinker lijdt verlies

De code kan elk moment loskomen, maar heel veel tijd lijkt Tinker niet meer te hebben. Want de geldschieters en de bank financieren momenteel verlies en dat is een praktijk die over het algemeen niet lang aanhoudt. “Er is zoveel geïnvesteerd in iets dat al maanden uitblijft, dat Tinker momenteel verlies lijdt. De IATA-code is nodig om daar een einde aan te maken. We hebben nu onze hoop op volgende week gevestigd, maar het blijft afwachten. Tinker is nu op zoek naar een investeerder die kan helpen overbruggen naar het moment dat ze weer op eigen kracht kunnen draaien.”

Dat overbruggingskrediet zou ook deels kunnen worden gebruikt om de taxibedrijven die nog geld van Tinker krijgen alvast voor een deel te compenseren. Maar dat is nog verre van zeker en de tijd dringt, erkent Theo Terdu. “We praten nu met financiers die Tinker door het moeras kunnen helpen. Als we die vinden, krijgen we waarschijnlijk de bank weer een stukje mee onze kant op. En dat biedt weer de mogelijkheid om afspraken te maken met de vervoerders over gedeeltelijke betalingen. Daar hebben zij ook baat bij, want als de code er is komt er veel meer werk. Maar alles hangt er van af dat de IATA-code op korte termijn komt. Als dat niet gebeurt, ben ik bang dat we een ernstig probleem hebben.”

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

24 reacties op “Taxiservice Tinker in financiële problemen”

Ton van Dalfsen|21.04.17|13:17

Dit is ras zuivere mismanagement. De aanvraag van de code is betaald met geld dat taxibedrijven hadden moeten krijgen. Weet uit betrouwbare bron dat enkele bedrijven al een half jaar geen geld hebben gekregen. Met een overbruggingskrediet zouden ze een deel kunnen betalen? En het andere deel dan? Ik noem Tinker maar: Grootheidswaanzin.

Ivo Post|21.04.17|19:22

Net bericht van Tinker gekregen dat ze me volgende week niet naar Schiphol kunnen brengen “wegens omstandigheden”. Ik heb al wel vooruit betaald hè. En hoe zit het met de terugreis?

hu dejo|21.04.17|23:37

Vanmiddag via de mail van Tinker het bericht dat zij ons taxirit naar Rotterdam n zeer kwalijke zaak.
Op zijn minst had er in mailtje kunnen staan wat de oorzaak is, verder had het wel gepast geweest als zij een bedrijf hadden geadviseerd die de rit wel zou kunnen verzorgen.

Verder vraag ik mij af hoe ik de gedane betaling ga terug ontvangen.

hu dejo|21.04.17|23:40

Vanmiddag via de mail van Tinker het bericht dat zij onze taxirit naar Rotterdam AirPort geannuleerd hebben, een zeer kwalijke zaak.
Op zijn minst had er in het mailtje kunnen staan wat de oorzaak is, verder had het wel gepast geweest als zij een bedrijf hadden geadviseerd die de rit wel zou kunnen verzorgen.
Verder vraag ik mij af hoe ik de gedane betaling terug ga ontvangen.

Ton van Dalfsen|22.04.17|01:58

@ Ivo en hu dejo, Naar je geld kan je fluiten. En voor de taxibedrijven die er nog voor rijden, Ik zou ermee stoppen nu het nog kan, zo beperk je de schade nog. Vorig jaar December was ik door Tinker benaderd om ritten voor hun te verzorgen, Ik heb meteen neen gezegd. Had er geen goed gevoel over. En mijn gevoel heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

A. Tehranchi|22.04.17|10:43

Is tinker in Nederalnd failliat gegaan? Ik heb boeking voor vandaag 22-04-2017 en in juli? Ik heb ook vooruit betaald. Gisteren Tinker heeft mij gebeld om de boeking naar Schiphol te annuleren. Tinker is ook niet bereikbaar via facebook of tweeter en mail. hoe krijgen we ons geld terug?

Rodney Barten|22.04.17|11:25

Vandaag een TINKER klant in de auto gehad, ook bij hun was hun taxirit gecanceld. Geen verklaring verder waarom.

Ruth Vazana|23.04.17|02:30

Zonder enige bericht van Tinker stonden wij vannacht om half twee op Schiphol op de hostes te wachten. We moesten naar huis. Er was niemand aanwezig. Wij belden de noodnummer en kregen te horen dat wij een andere vervoer zelf maar moeten regelen. Dus een gewone taxi genomen voor meer dan honderd euro. Ik verwacht het vooraf betaald bedrag nooit terug te krijgen. Zeker als ik het artikel hierboven en de reacties daarop lees. Heel vervelend.

M. Elbers|23.04.17|10:14

Ook wij een mail gekregen dat we een andere taxi moeten zoeken .verder niet bereikbaar . En denk dat we naar het geld kunnen fluiten . Erg kort door de bocht .

Eline Arens|23.04.17|11:31

heb nog geen mail gekregen maar ik ben bang dat wij ook volgende maand niet worden gehaald.
leuk zeg om 80,– euro kwijt te raken als aow- ers.kan ook geen contact met ze krijgen.

Ludo Van den Brande|25.04.17|13:25

Dear partner,

Due to the current financial situation, we are forced to seize operations immediately.
We are working behind the scenes to get the necessary funding to proceed. Unfortunately there is no extra information we can supply at this moment.
If there is any news, we will let you know as soon as possible.
We deeply regret the current situation,

dit kreeg ik als chauffeur in mijn mailbox

Veel goeds kan ik helaas niet vertellen .

Hopelijk komt het goed , maar is vrees het ergste …

Ludo Van den Brande|25.04.17|13:26

en ik heb nog vele duizenden euro’s tegoed ….

Ton van Dalfsen|25.04.17|15:59

@ Ludo, Naar je geld kan je fluiten. Ik had er geen goed gevoel over toen ze mij benaderde om voor ze te rijden. Dus meteen nee gezegt.

Peter Samuel|26.04.17|10:08

Mijn verhaal is als boven. Op vooruitbetaalde taxi wachten om naar huis te komen. Geen Tinker. ‘Regel het zelf maar’ luidt de antwoordboodschap. Ik ken directeur Gerben Abbink, heb hem om restitutie gevraagd. Zonder verwachting, maar kom hem nog wel eens tegen. Megalomanie om de mooie meneer uit te hangen. Hoe kun je je in medemensen vergissen. Verbijsterend.
Peter Samuel, Castricum

Ton van Dalfsen|26.04.17|11:44

De taxibedrijven die nog vele duizenden euro’s nog moeten krijgen kunnen zich beter verenigen en faillissement aanvragen. Of er nog wat te halen valt is geen kans op. Zo stop je misschien deze heren met hun grootheidswaanzin

Marjolein de Nooij|27.04.17|10:01

Dit verbaast me niet, ik heb zo vaak klanten die tevergeefs op tinker wachtten en al wel vooruitbetaald hebben… Beschamend!

Ludo Van den Brande|28.04.17|10:26

Bijzonder jammer ,maar ik denk dat hier kan gesproken worden over fraude en wanbeheer , ik zal het niet nalaten verdere stappen te ondernemen .

wat ik zeer erg vind is dat de mensen die rustig en stressvrij op vakantie willen vertrekken ook opgelicht worden ……zelf wetende dat de chauffeurs niet rijden worden de ritten doorgerekend

tot vandaag krijg ik nog steeds ritten toegewezen, maar ik neem geen enkele rit meer aan sinds enkele weken .Ze werken echt achter de schermen :-(

Ludo Van den Brande|29.04.17|16:11

weeral een nieuw verhaal !!!! transparantie is ver zoek

Willy Custers|02.05.17|21:32

Ook wij hadden 86,98 euro betaald voor onze rit van Eindhoven naar huis om 22.00 uur ‘s-avonds op 1 mei . Hebben gelukkig familie kunnen regelen . Zag het niet zitten om met het openbaar vervoer op onze leeftijd nog te gaan reizen. Hebben wel dubbele kosten gemaakt. Ben benieuwd hoe dit afloopt voor de taxibedrijven en de klanten die vooruit betaald hebben.

Tillie van Gelderen|06.05.17|19:44

Ik heb ook 28 april een mail van Tinker ontvangen met de mededeling dat de taxirit op 15 juni van Schiphol naar huis is geannuleerd. Vorig jaar ook 2 taxiritten besteld en gingen goed.
Deze keer dus niet.
Ik heb de rit € 55,99 per creditcard betaald en nu contact met ICScards opgenomen en een formulier ontvangen waarmee ik misschien dit bedrag via de creditcardmaatschappij terug kan krijgen.
Dit is een “verklaring betwiste transactie”.
Is in ieder geval het proberen waard, misschien lukt het!

Puk Daniels|09.05.17|22:58

Ik had ook via Tinker 2 taxiritten geboekt en met PayPal betaald. Twee weken geleden zijn de ritten geannuleerd. Tinker reageert niet op mails.

Vervolgens een beroep op de aankoopbescherming van PayPal gedaan en een claim ingediend. Na ruim een week mijn geld van PayPal teruggekregen. De aankoopbescherming van PayPal is dus heel nuttig!

Pierre van Aert|13.05.17|10:25

Tsja, was ook niet te verwachten he, eerst de klanten vooruit laten betalen, grote kosten maken (huisvesting, personeel en directiesalaris ) dan gewoon langzaam de uitvoerende taxibedrijven steeds langzamer uitbetalen en dan de boel laten klappen en het ritgeld is verdwenen. Vreemd he.

Ludo Van den Brande|16.05.17|17:19

@ pierre ik denk er net hetzelfde over , en over welke salarissen spreken we , die mannen zullen er niet armer van worden ……

Ludo van den Brande|06.06.17|07:27

niets meer , plots windstil ……doofpotoperatie?