Uber gaat chauffeurs verzekeren tegen ziekte en letsel
Taxidienst Uber gaat chauffeurs die via de app rijden, verzekeren tegen de financiële gevolgen van levensgebeurtenissen als ernstige ziekte, letsel en ouderschap. Het bedrijf geeft aan de chauffeurs altijd partners te noemen maar ze nu ook echt zo te willen gaan behandelen, terwijl ze wel hun flexibiliteit behouden. Uber neemt zelf de kosten voor het verzekeringsprogramma voor zijn rekening.
Uber geeft aan dat het gaandeweg uit het oog is verloren dat het nooit zou zijn wat het nu is zonder de chauffeurs (en tegenwoordig ook bezorgers) die de diensten uitvoeren. “We noemden chauffeurs ‘partners’, maar gedroegen ons niet altijd zo. Een belangrijk onderdeel van een goede partner zijn, is goed naar elkaar luisteren.”
Ziekte, ongevallen en ouderschap
De chauffeurs hebben bij Uber aangegeven graag de vrijheid te behouden die ze als eigen baas hebben. Ze willen dus geen werknemer van Uber worden, maar tegelijk zouden ze wel graag meer zekerheid en gemoedsrust hebben. Daar moet Partner Protection voor gaan zorgen. Dit heeft Uber samen met AXA ontwikkeld om chauffeurs en bezorgers te verzekeren tegen de financiële gevolgen van levensgebeurtenissen als ziekte, ongevallen en ouderschap. “Het programma wordt volledig gefinancierd door Uber, zonder kosten voor chauffeurs en bezorgers.”
Het programma, dat vanaf 1 juni van kracht wordt, werkt op meerdere manieren. In aanmerking komen de zelfstandige partners die een contract hebben om via de app omzet te genereren. Chauffeurs die via de Uber-app omzet maken zijn voortaan tijdens de rit verzekerd voor medische kosten, ongevallen, overlijden en blijvende invaliditeit. Daarnaast voorziet het programma in verzekering tegen omzetverlies als gevolg van ongelukken of ongevallen, zowel tijdens ritten als daarbuiten.
Slechte reputatie
Het Partner Protection-programma past in de nieuwe koers die Uber vaart. Onder oprichter en ceo Travis Kalanick vergaarde het bedrijf een slechte reputatie vanwege de intimiderende, discriminerende en seksistische cultuur die er binnen het bedrijf zou heersen. Ook was er veel kritiek over hoe het bedrijf omging met de mensen die de diensten verzorgen, waaronder dus de chauffeurs. Kalanick werd min of meer gedwongen om op te stappen en zijn opvolger, Dara Khosrowshani, moet Uber weer in rustig vaarwater brengen.
Gaan ze ook hun eigen auto’s verzekeren? Ik rij 19 jaar!!! Schadevrij maar mag dankzij deze kamikaze chauffeurs ipv €267 nu €418 per kwartaal betalen.
Zelf rij ik ook ruim 20 jaar schadevrij maar ik rij een primus en ben all risk voor maar 100 euro per maand bij maken ach in de rijnstraat ASD verzekerd
Ik rij ook al tig jaar schadevrij, rij een Vito all-risk verzekerd bij Merkelbag…108 eurp p\mnd.
Uber gaat dus niet alleen aan je taxi opbrengsten, maar ook aan jou verzekeringen verdienen.
In plaats van melkkoe gaan ze je partner noemen.
Wat zijn ze toch sociaal zeg.
Geweldig de tranen springen in mijn ogen, wat een sociaal bedrijf is die uber toch. kijken wat ze met deze partners gaan doen als de zelf rijdende taxi er komt.
jan geluk, in Amsterdam zal nooit de zelfrijdende taxi komen rijden zeker de eerste twintig jaar niet, die auto zou op dit moment geen stap vooruit komen, links rechts boven onderlangs komen de fietsen brommers scooters autos trammen bussen en alle voertuigen die je nu willen inhalen en over je heen willen rijden voorbij, zie je het al voor je op een van de grachten, de systemen slaan volledig op hol, ik val nu al van mijn stoel af van het lachen
Ik denk dat Ruben daar inderdaad gelijk in heeft, gaat lachen worden.
De goedkoopste taxi verz is Merkelbach in de Rijnstraat Amsterdam. De goedkoopste benzine diesel ESSO RIJNSTRAAT UTRECHTSE WEG OPRIJDEN NA 1 MIN AAN JE RECHTERHAND! 1.98 EURO!
De slechtste service is louwers van Toyota in Amsterdam!!