Didi

Booking steekt 430 miljoen euro in Chinese taxi-app Didi

Booking Holdings, het moederbedrijf van Booking.com, investeert zo’n 430 miljoen euro in de Chinese taxidienst Didi. De twee bedrijven gaan bovendien intensief samenwerken om hun diensten beter op elkaar aan te laten sluiten. Mensen kunnen dan bijvoorbeeld hun geboekte reis aanvullen met taxiritten via de apps van Didi.

Booking Holdings is met verschillende sites en platforms wereldwijd actief in de reisbranche. Booking.com is de bekendste merknaam. Didi Chuxing heeft intussen 550 miljoen gebruikers van verschillende apps waarin met name verschillende vormen van taxivervoer worden aangeboden. Op deze platforms zijn 21 miljoen chauffeurs aangesloten. Bijna twee jaar geleden nam Didi na een heftige strijd concurrent UberChina over.

Met de strategische samenwerking tussen Booking en Didi moet de volgende stap worden gezet in het aanbieden van een deur tot deur-reis. De gebruikers van de verschillende platforms van Booking kunnen binnenkort direct op die sites gebruik maken van de vervoersdiensten van Didi. Andersom wordt het voor gebruikers van de Didi-apps veel makkelijker om van de diensten van Booking gebruik te maken.

Schaalgrootte

Bovenop deze samenwerking steekt Booking dus 500 miljoen dollar in de Chinese taxidienst. Omgerekend is dat zo’n 430 miljoen euro. Daarmee spreekt het reisconcern zijn vertrouwen uit in Didi als toonaangevende partij in de mobiliteitsmarkt. Beide bedrijven zijn de samenwerking vooral aangegaan om van elkaars schaalgrootte gebruik te kunnen maken. Daardoor moet het mogelijk worden om reizen op maat verder in te vullen en zo de mogelijkheden om te reizen nog diverser te maken.

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.