Hedy Borreman, TCA

Directeur TCA: Gelijk speelveld voor alle taxidiensten

In de dynamische taximarkt van Amsterdam valt volgens Hedy Borreman, directeur van Taxi Centrale Amsterdam, nog een hoop te winnen. Zo ligt de focus van de gemeente volgens haar vooral op de Toegelaten Taxi Organisaties en de opstapmarkt, terwijl juist daarbuiten van alles misgaat. Borreman zou dan ook graag een gelijk speelveld voor alle taxidiensten zien en ook de samenwerking met de gemeente kan in haar ogen naar een hoger plan worden getild.

Hedy Borreman werkte een klein jaar bij TCA toen ze in mei 2017 directeur werd. Ze hield zich toen al bezig met het maken van marketingplannen voor de organisatie. Het directeurschap bood haar de kans om die plannen ook uit te voeren en TCA weer op de kaart te zetten, zoals ze het zelf destijds formuleerde. Voor de buitenwereld werd dat bijvoorbeeld zichtbaar in vaste ritprijzen en het in het zonnetje zetten van de 250 miljoenste passagier. Intern is er nog meer nadruk komen te liggen op kwaliteit en optimaal inspelen op de uitdagingen in de buitenwereld.

Een goed voorbeeld daarvan is elektrificering. TCA heeft een programma in het leven geroepen om het voor de aangesloten chauffeurs beter mogelijk te maken een elektrische taxi aan te schaffen. “Dat loopt goed, de teller staat nu op zo’n 170 elektrische taxi’s”, legt Borreman uit. “De beschikbaarheid van voertuigen is echter nog wel beperkt. Daardoor kunnen en willen niet alle chauffeurs nu al de overstap maken.” 

Tekst loopt door onder foto

TCA, Tesla. Foto: TCA

De gemeente wil eigenlijk dat de elektrificering nóg sneller gaat, vertelt Borreman. “Prima om zoiets te vragen van de markt, maar daar moet dan wel iets tegenover staan in bijvoorbeeld de vorm van een veel uitgebreidere laadinfrastructuur en voldoende standplaatsen. Bovendien gaat dit beleid alleen over de Toegelaten Taxi Organisaties, terwijl er in Amsterdam ook heel veel taxi’s rondrijden buiten het TTO-systeem. Dit geven we ook allemaal aan in ons overleg met de gemeente.”

Strijd om taxiklant heeft gevolgen

Met alle ontwikkelingen die er gaande zijn, hebben taxichauffeurs in Amsterdam het niet altijd even makkelijk. Er wordt op aangedrongen dat ze elektrisch rijden, maar de beschikbaarheid van voertuigen en laadpalen is gering terwijl de actieradius van de auto’s nog beperkt is. De btw is verhoogd, de BPM-teruggaveregeling wordt afgeschaft en met de enorme aantallen taxichauffeurs in de hoofdstad is er simpelweg een strijd om de taxiklant gaande. En dat heeft zijn gevolgen, merkt Borreman.

“Met alles wat er speelt, zien we wel steeds vaker dat chauffeurs zich nog eens goed beraden op de vraag of ze wel door willen gaan in dit werk. Zeker met de platformen die taxivervoer tegen goedkope prijzen aanbieden, zoals Uber en ViaVan, is het vaak knokken voor je inkomen. Voor de consument werkt het, dat snap ik. Maar er is een schaduwzijde, want die chauffeur die dat goedkope ritje rijdt moet ook genoeg kunnen verdienen.”

Komt het van twee kanten?

Concurreren met aanbieders als Uber en ViaVan is eigenlijk niet mogelijk voor TCA. “En dat willen we ook niet”, benadrukt Borreman. “Wij bemiddelen net als die platformen op het gebied van taxiritten, maar dan wel met een goede balans tussen een aantrekkelijke ritprijs en de mogelijkheid voor aangesloten chauffeurs om genoeg te verdienen. Voor de ritverdeling betalen chauffeurs een vaste contributie en verder zijn ze ons geen commissie verschuldigd.” 

Zoals meer mensen in de traditionele taximarkt pleit Borreman voor een gelijk speelveld voor alle aanbieders van taxivervoer. In een maximering van het aantal taxivergunningen ziet zij ook wel iets, al geeft ze meteen aan dat zoiets in de praktijk lastig te realiseren is. Hoe dan ook: over al deze en andere zaken wordt veel overlegd met de gemeente. Komt het in die gesprekken ook echt van twee kanten?

“Dat gevoel hebben we niet altijd”, erkent Hedy Borreman. “Het komt geregeld voor dat zaken gewoon worden meegedeeld. Later lees je dan terug dat iets in overleg met de TTO’s is besloten, maar dat zeker niet altijd het geval. Zo gaat er een aantal standplaatsen verdwijnen en daar staat niets tegenover. De gemeente Amsterdam is volop bezig met duurzaamheid. Maar er is niets duurzaam aan een taxi die rondjes moet rijden omdat hij niet terechtkan op de standplaats.”

Betalen voor standplaats

Met ingang van 2019 worden de Amsterdamse TTO’s zelf verantwoordelijk voor een deel van het standplaatsmanagement. Er zijn standplaatsen aangewezen waar lang niet alles gaat zoals het moet gaan. De TTO’s moeten van de gemeente zelf aan de slag om dat op te lossen. Volgens Borreman zal dat waarschijnlijk gebeuren met door de TTO’s ingehuurde toezichthouders, met als gevolg dat chauffeurs moeten betalen om op die standplaatsen te staan.

Tekst loopt door onder foto

TCA

“Op zich zijn we niet tegen het idee dat de gebruiker betaalt”, legt Borreman uit. “Maar het zou wel goed zijn als de gemeente een maatstaf ontwikkelt om te beoordelen of TTO’s echt bezig zijn met het waar nodig verbeteren van het gedrag van de chauffeurs. En dat betekent ook dat er wordt ingegrepen als een TTO dat niet of onvoldoende doet. Maar hoe het allemaal gaat uitpakken, dat weten we nog niet. Het wordt één groot leerproces”, voorspelt Borreman. Overigens doen de TCA-chauffeurs veel besteld werk. “Dat betekent dat ze kritisch kunnen zijn op welke standplaatsen ze aandoen. Zij zullen niet zo gauw op de standplaats op het Leidseplein gaan staan, tenzij het daar heel druk is met klanten en de doorlooptijd kort is.”

Bepaalde chauffeurs aanpakken

Voegt die werkwijze met TTO’s nou echt wat toe aan het doel, een betere kwaliteit van het taxivervoer in de opstapmarkt? “Wat mij betreft niet”, is Borreman duidelijk. ”De gemeente heeft hiermee een middel in handen om een bepaalde groep chauffeurs aan te pakken. Tot voor kort werd er eigenlijk niet gekeken naar alle andere chauffeurs die ook in de stad rijden. En als je bedenkt hoeveel taxi’s er in Amsterdam rijden, valt het met de excessen onder TTO-chauffeurs enorm mee.”

“Wat op het moment wel de spuigaten uitloopt is het aantal grote ongelukken met chauffeurs die niet bij een TTO zijn aangesloten maar via platformen hun diensten aanbieden”, vervolgt Borreman. “Dit hele stelsel behoeft hernieuwde aandacht. Helaas lijkt het versoepelen van de regels nu ook de keerzijde aan het licht te brengen.”

Kwaliteit en gedrag

Intussen was er onlangs wel een mooie mijlpaal. Kort voor kerst werd de 250 miljoenste passagier met een TCA-taxi vervoerd. Op vrijdag 21 december viel het uur waarin die rit werd gereden. Tien passagiers die zich in dat uur in een TCA-taxi bevonden, werden uitgenodigd in Café Nol. Daar werd Sofie Bergkotte officieel geselecteerd als passagier nummer 250 miljoen, wat haar een jaar lang gratis reizen met de taxi’s van TCA opleverde. Na deze mijlpaal werkt TCA verder aan zijn doelstellingen.

“Chauffeurs moeten zich er soms nog meer bewust van worden dat ze onderdeel uitmaken van TCA”, legt Hedy Borreman uit. “Met TCA staan we voor kwaliteit en daar hoort bepaald gedrag bij. Aan die bewustwording gaan we nog wat meer werken. Daarnaast hebben we, ook vanwege het TTO-systeem, het liefst dat mensen via onze app een taxi bestellen. Daar zetten we sterk op in, ook met partners als hotels en beursorganisaties. Verder zijn we aangesloten op apps als Tranzer en Whim en doen we mee aan de Mobility as a Service-pilot in Amsterdam, zodat we mee blijven gaan in de ontwikkelingen van de mobiliteitsmarkt.”

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

37 reacties op “Directeur TCA: Gelijk speelveld voor alle taxidiensten”

Duco Douwstra|10.01.19|13:43

Uber is lang niet altijd goedkoper,dus dat zou Hedy niet moeten benadrukken.Daarbij is er een onrechtvaardig ongelijk ILT speelveld, Uber rijd vaak onder de kostprijs,Uber lijdt 4 miljoen verlies per dag. Uber chauffeurs veroorzaken buitengewoon veel aanrijdingen en hebben allerlei voordelen die anderen niet hebben.En voor de App zou veel meer reclame op de taxi’s gemaakt moeten worden en beter functioneren, Uber systeem kopiëren?Elke klant automatische App installatie verzoek op mobiel?

Duco Douwstra|10.01.19|13:50

Daarbij komt dat 80% van de huidige problemen voorkomen hadden kunnen worden als I&M en ILT in 2005 geluisterd hadden naar vakmensen, metsen met jarenlange praktijkervaring.Ze zijn toen nadrukkelijk geadviseerd om een centraal landelijk registratiesysteem op te zetten i.p.v. de op een drama uitgelopen oncontroleerbare BCT.Grote centrales en bedrijven werkten toen al jaren met zo’n systeem, dus waarom een vierkant wiel bedenken,als het ronde goed functioneerde en alleen maar landelijk uitgerold

Rachid Kebdi|10.01.19|14:11

Niet lang voordat hetzelfde in nederland gaat gebeuren als gisteren volgends dit bericht uit New York! https://www.facebook.com/100013920544835/videos/542382382902442/

Arash Ayubzadeh|10.01.19|15:20

Er bestaan geen Uber chauffeurs meer maar “taxichauffeurs”, sinds de overgang van Uber pop naar Uber X, Black en VAN.
80% Van de chauffeurs die vroeger alleen Uber reden weten dat ze het werk moeten combineren dus ze krijgen voorafbesteld vervoer via andere bronnen binnen.

Dat er veel ongelukken gemaakt zouden worden door Uber chauffeurs is natuurlijk een fabel dat weet iedereen, fake news…

Arash Ayubzadeh|10.01.19|15:24

De chauffeurs hebben een rijbewijs gekregen en een taxi pas voor beide hebben ze zowel in praktijk als een theorie examen moeten doen en ze zijn door een erkend iemand geslaagd u weet wel wie dat is. Het grootste probleem van de meeste chauffeurs is dat ze achterna worden gezeten door straataxi’s ( sommige dan ), bumperkleven, toeteren, vervelend doen, belachelijk maken van de chauffeurs, achter je rug om praten over jou …

Arash Ayubzadeh|10.01.19|15:25

… via sociaal media chauffeurs te probeer kleineren, banden lekprikken, ruzie zoeken, geen voorrang geven, inhalen rechts en links met enorme snelheden, terwijl bij Uber juiste de nadruk op de veiligheid ligt, veiligheid van de chauffeur en de passagiers. Dat de prijzen vaak 60% onder de marktprijs liggen is een feit daar kunnen we niet omheen, daarom hebben wij in Nederland de vrijheid om te kiezen en combineren maar we accepteren geen Monopolisten.

Duco Douwstra|10.01.19|16:08

Ik begrijp dat jij voor Uber ben en daar is niks mis mee,echte chauffeurs krijgen genoeg en goedbetaald werk,dus die zijn natuurlijk dik tevreden en zijn ook niet de brokkenpiloten.Feit is dat Uber door onze maffia overheid in het zadel geholpen is.En oorlogen tussen taxi’s in Amsterdam zijn er altijd geweest,maar dat is ook weer een kleine groep.Maar mijn argument was,dat er vanaf 2005 een centraal landelijk registratiesysteem had moeten zijn,om alles te monitoren en via intelligente software

Taxi Amsterdam|11.01.19|02:47

Het draait allemaal om geld. Toen de Amerikanen met hun apps kwamen ging het in het begin moeizaam en leek het niet te lukken in Amsterdam. Dankzij lobbyisten is de Nederlandse wet aangepast en werd het toen pas makkelijker voor ze. Onze volksvertegenwoordigers die betaalt worden van onze belastinggeld hebben ons goed genaaid door alle deuren open te gooien voor deze kapitalisten. Ze zullen wel goed gecasht hebben stiekem onder tafel. Want zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig ook in ons land.

Taxi Amsterdam|11.01.19|02:52

Wat ondernemers verder moeten doen is verenigen. Zo lang dat niet gebeurt en de verdeeldheid blijft dan mag je binnenkort de stad in Amsterdam niet eens inrijden elektrisch of niet dat maakt dan niet uit! Heb een politieagent of een handhaver het vaak horen zeggen: Dan ga je toch in zuidoost ofzo staan. Of dan ga je toch rondjes rijden. Bereikbaarheid en voorzieningen voor taxi’s in Amsterdam zijn dramatisch en daar moet snel verandering in komen. Tijd van TTO’s en praten met de gemeente is

Taxi Amsterdam|11.01.19|02:58

Voorbij. Ondernemers moeten dat nu zelf opeisen daar hebben wij als taxiondernemers gewoon recht op dat de bereikbaarheid en voorzieningen voor taxi’s gewoon goed zijn in Amsterdam en andere grote steden. Net zoals trouwens andere (hoofd)steden in Europa kunnen taxi’s daar overal komen en gaan en staan waar ze maar willen behalve in Amsterdam! Is toch bizar dat standplaatsen uit het centrum weg worden gehaald en in the middle of nowhere worden geplaatst uit het zicht van alles en iedereen?

Taxi Amsterdam|11.01.19|03:06

Met name voor taxi’s die dagdiensten draaien in Amsterdam is het niet meer te doen. Je moet vaak omrijden en je kan nergens meer staan. Wat zijn onze rechten vraag ik me steeds vaker af? En waarom wordt het ons zo moeilijk gemaakt? Er kan makkelijk uitzonderingen gemaakt worden voor taxi’s waarom doet de gemeente Amsterdam dit niet? Worden taxi’s in Amsterdam niet benadeeld? Overdag zijn er andere regels en in de avond/nacht ook weer andere regels mbt (popup) standplaatsen en bereikbaarheid.

Taxi Amsterdam|11.01.19|03:14

Daarom beste collega’s opeisen is de enige oplossing! Dat gepraat al die jaren heeft helemaal niks opgeleverd. TTO’s hebben niks kunnen regelen, chauffeurs/ondernemers, vakbonden, enz niemand heeft iets positiefs kunnen doen voor de taxi’s mbt de bereikbaarheid en voorzieningen voor taxi’s in Amsterdam. De gemeente amsterdam luistert naar iedereen en naar iedereen zijn mening maar zij doen er uiteindelijk helemaal niets mee! Zij voeren de plannen gewoon uit of je dat nou leuk vind of niet.

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:15

Quote: Concurreren met aanbieders als Uber en ViaVan is eigenlijk niet mogelijk voor TCA. Natuurlijk is dat wel mogelijk. Heb dit al vaker hier geschreven: Organiseer met elkaar. Alle TTO’s de koppen bij elkaar. Maak één onafhankelijke centrale. Voorbeeld: New York zijn allemaal gele taxi’s maar verschillende ondernemers. London al die black taxi’s maar allemaal verschillende ondernemers. Duitsland allemaal zelfde kleur taxi’s en allemaal verschillende ondernemers. Ga zo maar door!

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:22

Zorg voor één bestel App voor Amsterdam. Met één bestel app concurreer je met Uber e.d. tegen bepaalde Piek en dal tarieven. regie is de onafhankelijke centrale. De onafhankelijke centrale bestuurd door de TTO’s waarvan elk jaar elk TTO lid de voorzitter kan zijn. Jongens toch. Het blijft zo door gaan: ieder bewaakt zijn eigen eilandje. Al jaren de taxiwereld ten voeten uit. wij creëren zelf een rommeltje door niet zelf te organiseren. Van bonden en bijv. KNV hoef je niets te verwachten.

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:25

Het onderste uit de kan willen is al jaren niet meer. Meter tarieven vinden de klanten nu al te hoog. En doe je niets? blijf lekker op je eigen eilandje waarvan het steeds kleiner wordt.

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:27

Directeur TCA: Gelijk speelveld voor alle taxidiensten. DOE DAN WAT. steek de koppen bij elkaar en blijf niet op je eigen eilandje. zie mijn vorige reacties!

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:32

NIEUWS: Schiphol is in het weekend van 19 en 20 januari niet bereikbaar met de trein. Speel daarop in. Zorg gezamenlijk ( TTO’s ) op stations voor taxi’s tegen leuke vaste prijzen die bepaald zijn door de gezamenlijke TTO’s. Haal die klanten binnenboord! Adverteer daarmee in de metro krantje of wat dan ook.

Ton van Dalfsen|11.01.19|07:34

En dan moet het ook niet uitmaken of je elektrisch rijdt of niet. GELIJK SPEELVELD NOEMEN WE DAT TOCH

Taxi Volendam|11.01.19|17:14

Je zal hoe dan ook moeten beginnen met reguleren van de Taximarkt omdat te veel taxi’s gelijk is aan een te lage omzet waarvan de meeste problemen nu de oorzaak zijn.
Daarnaast: automatiseren en zelf met een app gelijk Lyft e.d. op de markt komen waardoor de taxiklant een keuze kan maken.
Het vrijgeven van de taxi vergunningen door de overheid heeft niet gewerkt. Als voorbeeld: Het werkte ook niet bij het O.v, vandaar de O.v. wetgeving.
Daar zal Hedy Borreman rekening mee moeten houden.

Ton van Dalfsen|12.01.19|11:56

@ Taxi Volendam, Tja daar kunnen ze in Amsterdam mee beginnen. REGULEREN! KOPPEN BIJ ELKAAR STEKEN EN OVER JE EIGEN SCHADUW STAPPEN. Je kan in amsterdam een mooie grote centrale neerzetten met één bestel App. Beter dan op je eigen eilandje blijven zitten die alleen maar kleiner wordt. Als ze dit niet doen wordt het nooit wat in Amsterdam. en blijft het een rotzooitje sinds 2000

Ton van Dalfsen|12.01.19|12:03

Nu als eerste beginnen met identiteit van de amsterdamse taxi. Allemaal een barclay taxibord met voorop TAXI AMSTERDAM en achterop je eigen identiteit. Beginnen met eenheid. zijn die TTO eigenaren/directeuren nou zo D.. of willen ze niet wat moois in amsterdam neerzetten?

Ton van Dalfsen|12.01.19|12:13

En dan schiet er nog wat bij mij binnen. Als je één grote centrale bent met elkaar kan je ook nog mee doen met de komende aanbesteding voor Schipholtaxi. Hoe mooier kan je het wel niet hebben. Begrijp echt niet dat jullie zoiets niet doen. Met elkaar reguleren en heersen.

Bertax Landsmeer|12.01.19|12:53

Om met het laatste te beginnen, wéér een APP?
Er zijn 30 Apps en op straat vele verschillende Taxi,s dus hoezo heeft de klant geen keus?
Die Apps werken allemaal met kleine commissie bemiddeling en bemoeien zich na verbinding Taxi-met-klant niet met, alla Uber, het vervoer verder!
Dat is toch prima zo? Je ziet de Taxi, de Rate en de prijs en als je achteraf honds behandeld bent dan dien je een klacht in via de overheid of een verplicht gezamelijk APP meldpunt
die verplicht betaald onderhouden

Bertax Landsmeer|12.01.19|13:01

moet worden door de verplicht verenigde APP providers! Net zoals de Standplaatsen die straks gemanaged moeten worden door de TTO,S !
Uber is een ander verhaal, dat is géén APP maar een Taxibedrijf maar door de Politieke Elite gedoogd wordt omdat ze geen wetgeving hebben voor het fenomeen Platform wat uber zegt dat hij is!
Er heel duidelijk een gezagsverhouding door bemoeienissen en pushberichten naar aangesloten rijders die geen enkele andere bron hebben dan Uber!
Dan kom ik bij @Ton terecht,

Bertax Landsmeer|12.01.19|13:13

Die fake ZZP,er moet onder strenge controle staan van belastingdienst vindt ik want het is een schijnconstructie ZZP/Uber die onderzocht werd maar onlangs getraineerd door Brussel!
Uber is een Taxibedrijf,dat werd in europa bepaald en zijn aangeslotenen zijn werknemers van hun want er zijn zovelen aantoonbare gezagsverhoudingen dat het zelf bepalen van het aannemen van een ritje daat niks aan af doet! En ik blijf erbij dat Uber de wet overtreed door via een APP, is geen vaste prijs maar een

Bertax Landsmeer|12.01.19|13:24

Indicatie van de te verwachte prijs, die achteraf berekent word op GPS coördinaten, dus niet op wielen met verplichte jaarlijkse IJking die Taxi,s moeten ondergaan als waarborging voor de klant!
Er ging wat mis maar @ton,
Dat is wat Hedy bv bedoelt met gelijk Speelveld ton, investeringen en alle Taxis, contractwerk niet, well APP taxi,s moet allemaal dezelfde uitrusting hebben, Daklicht, en meter en tariefkaarten en dan hoef je persé geen TTO te zijn! Waarom een centrale Ton? Weet je wel wat

Bertax Landsmeer|12.01.19|14:30

het aan, bloed , sweet ,offers en tranen gekost heeft, en ik heb het over de TCA chauffeurs met verschillende besturen en directie,s in de afgelopen 18 jaar?
Die technische perfectie is te danken aan liefde voor het (TCA) vak ondanks alle politieke dereguliering shit van de Overheid en Amsterdam als zijn schoothondje!
Wij Ton, waren de architecten van de huidige TTO nu! Wij Ton,gaven , toen na 12 jaar we overspoeld waren door de openmarkt gele criminele taxi daklichten Cowboy,s aan de gemeente

Bertax Landsmeer|12.01.19|14:37

de tip om de gele knarren uit de anominiteit te halen door ze verplicht te registren met naam en toenaam en dat resulteerde in de huidige TTO wet!
De Stopera is met al die TTOotjes heel blij nu omdat zij tot op het bot verdeeld zijn en geen blok vormen als gesprekspartner in het APK ( Amsterdams overlegorgaan TTO,s met gemeente)
Dit komt voorname omdat er een enorm zwart geld circuit is in betalingen aan onder andere Hotels in de vorm van Commisies, die niet meer door het handje van de portier

Bertax Landsmeer|12.01.19|14:49

gaan maar gewoon door groepen taxichauffeurs in grote sommen op de managements tafels word gedeponeerd voor de ritjes op jaarbasis!
Allemaal eigenbelangen en corruptie en daar doet de TCA niet aan mee omdat wij onze gewaardeerde, vanaf 2000 weer opgebouwde reputatie en vertrouwen, niet op het spel zetten!
Voor de herkenbaarheid is één kleur prima maar niet voor alle TTO,s dezelfde, er wordt in NY veel gepacht op een yellow cab voor 200 dollar een shift en laat dat nu een gruwel zijn en verboden

Bertax Landsmeer|12.01.19|15:06

In Nederland maar als ik wil kan ik nog wel een boekje opendoen over Loonslip chauffeurs in fake loondienst hier in amsterdam!
Zij willen toch marktwerking? Dat gaan ze krijgen ook ondanks pogingen van de stopera om een soort daklicht te introduceren!

Om de Taxiwaliteit te bevorderen in Nederland in het algemeen en TTO Amsterdam in het bijzonder moet je idd zoals Duco zegt een nieuw Soort CBVT ( Centraal Bureau voor Taxi,s)
In het leven roepen net als de Taxicommission in New York die

Bertax Landsmeer|12.01.19|15:15

zelfregulerend is en kan optreden bij misstanden etc etc!

Je moet daarbij de Chauffeurs en/of ondernemingen dmv een registratiecode in laten schrijven en verplichten op tijd kenbaar te maken of er gestopt wordt of veranderd wordt van Brance ed!
Zo kun je heel goed naar economische omstandigheden bv jaarlijks vergunningen uitschrijven of niet als het tegenzit laten uitvloeien! Het gaat om Balans en controle in de Taxiwereld!

Bertax Landsmeer|12.01.19|15:29

Dit register CBvT moet voor TTO organisaties in Nederland inzichtelijk zijn via om die Codes Chauffeurs en/of bv ZZpers te controleren waarom zij hoppen tussen TTO,s?
Wat heeft bv zo een code op zijn kerfstok want alle misstanden en schorsingen zijn verplicht geregistreerd hierin!
Daarbij blijf de privacy gewaarborgd voor de Chauffeur!
Maar bevordert wel het TTO systeem!

Als Den Haag nu het voortouw neemt door een psychische verplichte test in te voeren en kleine vakbekwaamheid diploma!

Duco Douwstra|12.01.19|22:27

Alle verhalen komen er op hetzelfde neer,de deregulering was een voorspelbare ramp,waarvoor steeds gewaarschuwd hebben.Ze hadden het nog goed kunnen maken,door in 2005 een landelijk centraal registratiesysteem te implementeren,waar de branche gezamenlijk met de inspectie in een convenant hadden vast moeten leggen,waarop wel en niet gecontroleerd of gesanctioneerd mag worden.Zoals grote centrales en bedrijven hun voertuigen al ruim 20 jaar monitoren.Maar dat was nadelig voor de BCT projectmanager

Taxi Amsterdam|13.01.19|00:50

Ze moeten stoppen met experimenteren in Amsterdam en vooral luisteren naar mensen die kennis en ervaring hebben in de taxibranche. En dan kijken wat logisch is. Voordat die TTO verordening in werking ging was ik er fel op tegen. Vooral door dat achterlijke sanctiebeleid en dat het een verplichting moest zijn om aan te sluiten bij een TTO als je de opstapmarkt wou bedienen. De meeste voorstanders waren vooral collega’s van de TCA vooral ook omdat zij het niet eerlijk vonden dat zij wel herkenbaar

Taxi Amsterdam|13.01.19|00:56

Waren en ook verantwoording moesten afleggen bij de centrale. Wat gebeurde er vervolgens in het begin van de TTO verordening? Diezelfde collega’s werden geschorst volgens de TTO verordening omdat zij klanten in of uit lieten stappen daar waar het niet mocht. Guess what? Nergens in Amsterdam mag je eigenlijk stoppen! Door dit gebeuren waren voorstanders ineens in shock en hadden zij allemaal spijt dat zij hadden getekend voor die bizarre TTO verordening. Sinds het begin van die verordening heeft

Taxi Amsterdam|13.01.19|01:05

Elke TTO een eigen naam, kleur en UNIEKE nummer haha dat weet ik nog goed dat de gemeente dat zo noemde (unieke nummer). En nu zijn er dus weer blijkbaar mensen die zeggen NEE het moet net zoals bij de TCA! Dus een grotere daklicht (barclay) enz enz. Jongens daarom zeg ik stop met experimenteren! Het heeft allemaal geen zin. Al rijden we allemaal rond met een container op ons dak die hele TTO verordening is onzin! Het kan allemaal beter en makkelijker zoals idd met zo een landelijk punt enz enz.

Duco Douwstra|14.01.19|11:12

Ik kwam net toevallig op Twitter een politiebericht van 28-11-18 tegen. Met een landelijk taxiregistratiesysteen, waar ik vanaf 2005 altijd voor heb gepleit, hadden ze binnen 5 minuten de taxi op kunnen sporen. Maar de offline BCT kwam er.

We hebben gesproken met getuigen. Die gaven aan dat een taxichauffeur vlak na het ongeluk nog met de gewonde bestuurder heeft gesproken. De taxichauffeur was niet meer aanwezig toen de collega’s er waren. Wij zijn met klem op zoek naar deze taxichauffeur.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.