Taxibus

Chauffeurskaart mag worden afgeschermd van passagiers

Bron: TaxiPro (VK)

Een taxichauffeur mag de persoonlijke gegevens op zijn of haar chauffeurskaart uit oogpunt van privacy uit het zicht houden van passagiers. De enige voorwaarde is dat alle informatie op de kaart bij BCT-controles wel leesbaar is. Dat zegt ILT op basis van een zaak waarbij een taxichauffeuse online wordt lastiggevallen door iemand die haar naam van haar chauffeurskaart kon aflezen.

De vrouw in kwestie rijdt voor haar werkgever alle vormen van contractvervoer. Bij dat werk is haar chauffeurspas grotendeels zichtbaar als deze in de boordcomputer taxi zit. Haar naam is voor inzittenden duidelijk af te lezen. Althans: dat was zo, want door een vervelende ervaring heeft ze de privacygevoelige informatie op de kaart nu afgeplakt.

“Ik rijd ook mensen met een verstandelijke handicap van en naar de dagbesteding”, legt de taxichauffeuse uit. Zij kiest ervoor om haar verhaal anoniem te doen. “Een van die passagiers heeft mijn naam gelezen op mijn chauffeurspas en mij vervolgens opgezocht op social media en me daar vervelende berichten te versturen. Ook na het veranderen van mijn accounts ging het lastigvallen door. Zoiets is natuurlijk lastig te bewijzen, maar de politie doet er onderzoek naar en ik heb goede hoop dat het probleem wordt opgelost.”

Recht op privacy

De kwestie zette de vrouw wel aan het denken. “Wat is er het nut van dat iedereen mijn naam, BSN en foto op de kaart kan zien als deze in de boordcomputer zit? Als taxichauffeur heb ik immers ook recht op privacy. En de meeste mensen zijn van goede wil, maar ik ervaar nu zelf dat er ook kwaadwillende passagiers zijn. Daarom heb ik navraag gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport, de ILT. En daaruit bleek dat de BCT en de chauffeurskaart mogen worden afgeschermd, zolang dat maar niet voor problemen zorgt bij controles en inspecties.”

Afschermen geen issue

Navraag bij ILT bevestigt dat. Een woordvoerster legt uit dat de chauffeurspas voorheen zichtbaar moest worden gedragen. Met de introductie van de chauffeurskaart en de boordcomputer taxi gelden er echter andere regels waardoor de zichtbaarheid van die kaart eigenlijk geen issue meer is. De zichtbaarheid verschilt ook per soort BCT en in lang niet alle voertuigen is de BCT zichtbaar aanwezig. Dat hoeft ook niet: alleen de taxameter moet voor de klant zichtbaar zijn.

“Bij taxivervoer zit de chauffeurskaart in de BCT en moet deze daar ook blijven. Indien een goede werking gewaarborgd blijft, is afschermen geen issue.” Dat is met uitzondering van controles en inspecties door ILT en politie: “Dan moet de kaart volledig worden getoond.” Een klant met een klacht of bezwaar kan om een ritbewijs vragen en deze laten uitprinten. Hier staan echter geen persoonlijke gegevens van de chauffeur op.

Plakkertje valt niet op

De taxichauffeuse in dit verhaal heeft zelf het initiatief genomen om haar persoonlijke informatie op de kaart af te schermen. “Dat heb ik gedaan met een plakkertje in dezelfde kleur als de kaart. Dat valt dus niet op, en bij controles kan ik dat plakkertje makkelijk verwijderen en de volledige kaart tonen.” Met die oplossing is voldaan aan de eisen die ILT stelt. Kiwa is als partij die de chauffeurskaarten uitgeeft benaderd voor een reactie, maar dit bedrijf ziet zichzelf puur als uitvoerende partij en neemt in kwesties als deze geen standpunt in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

19 reacties op “Chauffeurskaart mag worden afgeschermd van passagiers”

Tjerk Vinckx|24.01.19|19:22

Het gebruik van u BSN nummer op u chauffeurspas en het handmatig opstarten van u boordcomputer met u BSN nummer is wettelijk verboden. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de KIWA een aantal vragen hier over gesteld,men wacht nog steeds op antwoord. Tevens heeft u van de KIWA geen AVG verklaring ontvangen daar zij wel over u persoonlijke gegevens beschikken, dus is het raadzaam om bij Autoriteit Persoonsgegevens hier een klacht over in te dienen. Wordt wakker makke schapen !!

Peter Vriens|25.01.19|21:54

Je kan Je afvragen waarom de kaart tijdens de dienst in de bct moet blijven ziten.
Totaal achterhaalde techniek.
Wie bedenkt zoiets?

Jorg|25.01.19|23:33

Dat is geen kwestie van achterhaalde techniek Peter maar van handhaving, zodat het makkelijker controleerbaar is dat niet b.v. jou buurman met uitkering jou dienstjes gaat rijden zoals met de uberapp nu gebeurd.
Of dat je meerdere diensten tegelijk opent op verschillende auto’s voor jou en die (fictieve) buurman.
De taxibranche is creatief dat weet je.

Job Crouwel|26.01.19|02:38

Hoe zit het met je naam op de tarieven kaart ? mag dat ook af geschermd worden ?

Rex Urban|26.01.19|10:17

Makkelijker controleer, of manipuleerbaar Jorg ?
Controle onderweg is nihil.
De bedoeling was dat de controle van de BCT geautomatiseerd zou gaan!
De opgeslagen data in BCT controleren op juistheid is om verschillende redenen ondoenlijk.
Voorbeeld: Rijden in pauze wat toegestaan is, aangepaste ritprijzen/korting controleren, enz, zitplaats verhuur, verkeerde kaart ?
Waarschuwing van Technolution aan ILT: Wanneer de BCT niet juist bedient wordt zal de bct zijn doel niet halen !
Gelijk hebben ze!

Jorg|26.01.19|21:01

Met alle respect Rex meningen over de BCT verschillen en die van jou Duco en Volendam zijn algemeen bekend, dat de betrouwbaarheid ervan valt en staat met de bediening door de chauffeur is duidelijk maar dat is altijd al zo geweest, dit gold ook voor lijsten, werkboekjes en ook voor het “perfecte systeem” wat door jou voor de BCT gebruikt werd, dat weet je best wel want je zit lang genoeg in het vak.
Dus als antwoord op je vraag makkelijker controleerbaar.

Duco Douwstra|27.01.19|01:32

Beste Jorg,wat de BCT nu kan, kon ook al in 2005,behalve de zinloze digitale handtekening.En kijk een wat en hoe er nu gecontroleerd wordt 0,0 dus wat is het nut van de BCT ook nul.En natuurlijk zijn er mensen die er wel blij mee zijn.Maar neem nou van mij aan dat ik zo’n beetje functioneer als een centraal meldpunt over de BCT problemen en over het gebruik.Deze week nog een bedrijf met 89 voertuigen, hij gebruikt ze gewoon niet en laat ze ook niet repareren. Dat is de algemene reactie

Duco Douwstra|27.01.19|01:39

Iedereen geeft mij al jaren gelijk we hadden in 2006 moeten kiezen voor een centraal landelijk registratiesysteem. Dus een systeem waar de grote bedrijven en centrales al jaren hun bedrijven online mee monitoren, maar dan landelijk uitrollen, online updaten en met intelligente software klachten en onregelmatigheden registreren enz. Maar nee de projectmanager bedacht een achterlijker systeem dan het goede wat wij hadden. En velen zoals O.a. jij snappen Rex en mij nog steeds niet en dat is triest

Taxi Volendam|27.01.19|12:12

Onze naam wordt gebruikt, daarom wil ik even reageren.
De BCT haalt geen enkele doelstelling, erger nog, veel opgeslagen data is onbetrouwbaar en problemen waar de bct voor bedoeld is deze op te lossen dan wel te voorkomen zijn de laatste 10 jaar ook niet minder geworden, in tegendeel. Die discussie wil ik aan.
Een rechter kan daarnaast met onbetrouwbare opgeslagen rit gegevens uit de BCT ook niets.
De inbouw bedrijven varen er wel bij, dat is het enige positieve voor hen dan.

Jorg|27.01.19|12:43

Ha Duco / taxi Volendam had jullie al verwacht =;-)

a. Ik geef antwoord op een vraag of het in de BCT moeten zitten van de chauffeurspas achterhaalde techniek is , nee dat heeft een reden. Ik geef daarmee geen oordeel over het systeem zelf.

b. Ook met jullie 2005 systeem hingen er mensen boven zit-contacten en werd gemanipuleerd dat is gewoon een feit, is geen oordeel over dat systeem.

Jorg|27.01.19|12:43

Duco wat triest is dat je je niet begrepen voelt en ieder ander jou visie op wil dringen, ik snap je heel goed maar ik hoef jou boekjes (Alle achting daarvoor trouwens) of landelijk registratiesysteem niet, maar een ieder die dat wil mag dat natuurlijk gewoon gaan gebruiken.

Over een jaar of 10 is zo’n systeem er waarschijnlijk wel en zijn we de BCT weer vergeten, alleen ben ik bang dat er geen “Duco” op zal staan.

Ton van Dalfsen|27.01.19|13:40

Bij mijn uitspraak van de rechter over het niet hebben van een update zei hij: Het is niet bewezen dat een BCT voor of na een update goed werkt. Bij mijn controle had ik al eerdere aangetoonde ritten met de BCT gemaakt. Wisten jullie trouwens dat er een taximeter op een App bestaat? gewoon te bedienen met je smartphone. werkt op GPS net als een navigatie zoals Waze of dergelijke. Zeer nauwkeurige km en tijds registratie.

Taxi Volendam|27.01.19|14:16

Feiten zijn belangrijker als meningen betreft de bct.
Je raakt wel een belangrijk punt Jorg.
Zitcontacten: is geen verplichting in de bct waardoor je zelf moet aangeven of er betalende passagiers in je taxi zitten.
Fraude gevoeliger kan haast niet.

Taxi Volendam|27.01.19|14:53

Nog even iets.
Onder toezicht gestelde personen, mensen die een pas moeten gebruiken, dragen deze pas.
Waarom Taxichauffeurs uitzonderen ?

Jorg|27.01.19|16:47

Ik ben hier ook niet de BCT aan het aanprijzen oid. maar voor mij voldoen ze prima, kan me ook voorstellen dat dat voor een ander weer niet werkt.
Wat mij vooral tegenstaat is dat als je dat hier zegt ik ben er tevreden mee dat je , ik zal nu geen namen noemen , wordt afgeschilderd als een achterlijke aap die het allemaal niet begrijpt.

Taxi Volendam|27.01.19|21:35

Prima Jorg, we leven in een vrij land.
Als de BCT voor wie dan ook voldoet is daar niets op tegen.
Maar velen zijn niet blij dat je een product moet kopen, verplicht door de overheid, welke aantoonbaar niet geschikt is en het moet betalen op de koop toe.
ILT is op de hoogte van het disfunctioneren van de BCT, houdt de Taxibranche zo dom mogelijk en grijpt niet in. Is bang voor gezichtsverlies!
Daarmee zijn we beland in een bananenrepubliek waar je zoiets zou kunnen verwachtten.

Ton van Dalfsen|28.01.19|13:10

De BCT mag dan wel voor een groot aantal goed werken maar, ik wil de vrijheid voor wat voor product ik kies en het niet opgelegd krijg. Er is zoveel in al die jaren op de markt gekomen wat deze 2 BCT’s ( Cabman of TAXiTRONiC ) overtreffen. En precies, we zijn beland in een bananen republiek. Heb wel geen updates op de BCT’s waardoor ik mijn meterprijs niet aan kan passen maar daar heb je een handige App voor op je mobiel.

Simone Berkelmans|09.02.19|11:41

On Topic: wij hangen al heel lang ons visitekaartje op onze chauffeurspas in de BCT. Off topic: Door alle betutteling van de overheid is de bct veel te duur en niet praktisch. Om er iets mee te kunnen heb ik een hele dure Cabman centrale gekocht, om in ieder geval kortingen te mogen verwerken. Ook de urenregistratie is nu wat overzichtelijker, maar het is een gigantische melkkoe die binnenkort alleen nog maar verzuurde melk afgeeft!

Peter Vriens|20.02.19|15:36

Simone,
Ik vraag me af waarom je niet meerdere tarieven in je taximeter laat programmeren.
Er zijn taximeters die 50 verschillende soorten tarieven of meer aan kunnen.
Daarmee heb je veel meer mogelijkheden en hoef je niet of minder achteraf je boekhouding of tarieven aan passen.
Er zijn natuurlijk ook de wereldwijde Taxi dispatch systemen voorhanden die heel voordelig zijn, waardoor je niet afhankelijk bent van 1 Fabrikant zoals dat nu is in ons land.

Chauffeurskaart mag worden afgeschermd van passagiers | TaxiPro
Taxibus

Chauffeurskaart mag worden afgeschermd van passagiers

Bron: TaxiPro (VK)

Een taxichauffeur mag de persoonlijke gegevens op zijn of haar chauffeurskaart uit oogpunt van privacy uit het zicht houden van passagiers. De enige voorwaarde is dat alle informatie op de kaart bij BCT-controles wel leesbaar is. Dat zegt ILT op basis van een zaak waarbij een taxichauffeuse online wordt lastiggevallen door iemand die haar naam van haar chauffeurskaart kon aflezen.

De vrouw in kwestie rijdt voor haar werkgever alle vormen van contractvervoer. Bij dat werk is haar chauffeurspas grotendeels zichtbaar als deze in de boordcomputer taxi zit. Haar naam is voor inzittenden duidelijk af te lezen. Althans: dat was zo, want door een vervelende ervaring heeft ze de privacygevoelige informatie op de kaart nu afgeplakt.

“Ik rijd ook mensen met een verstandelijke handicap van en naar de dagbesteding”, legt de taxichauffeuse uit. Zij kiest ervoor om haar verhaal anoniem te doen. “Een van die passagiers heeft mijn naam gelezen op mijn chauffeurspas en mij vervolgens opgezocht op social media en me daar vervelende berichten te versturen. Ook na het veranderen van mijn accounts ging het lastigvallen door. Zoiets is natuurlijk lastig te bewijzen, maar de politie doet er onderzoek naar en ik heb goede hoop dat het probleem wordt opgelost.”

Recht op privacy

De kwestie zette de vrouw wel aan het denken. “Wat is er het nut van dat iedereen mijn naam, BSN en foto op de kaart kan zien als deze in de boordcomputer zit? Als taxichauffeur heb ik immers ook recht op privacy. En de meeste mensen zijn van goede wil, maar ik ervaar nu zelf dat er ook kwaadwillende passagiers zijn. Daarom heb ik navraag gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport, de ILT. En daaruit bleek dat de BCT en de chauffeurskaart mogen worden afgeschermd, zolang dat maar niet voor problemen zorgt bij controles en inspecties.”

Afschermen geen issue

Navraag bij ILT bevestigt dat. Een woordvoerster legt uit dat de chauffeurspas voorheen zichtbaar moest worden gedragen. Met de introductie van de chauffeurskaart en de boordcomputer taxi gelden er echter andere regels waardoor de zichtbaarheid van die kaart eigenlijk geen issue meer is. De zichtbaarheid verschilt ook per soort BCT en in lang niet alle voertuigen is de BCT zichtbaar aanwezig. Dat hoeft ook niet: alleen de taxameter moet voor de klant zichtbaar zijn.

“Bij taxivervoer zit de chauffeurskaart in de BCT en moet deze daar ook blijven. Indien een goede werking gewaarborgd blijft, is afschermen geen issue.” Dat is met uitzondering van controles en inspecties door ILT en politie: “Dan moet de kaart volledig worden getoond.” Een klant met een klacht of bezwaar kan om een ritbewijs vragen en deze laten uitprinten. Hier staan echter geen persoonlijke gegevens van de chauffeur op.

Plakkertje valt niet op

De taxichauffeuse in dit verhaal heeft zelf het initiatief genomen om haar persoonlijke informatie op de kaart af te schermen. “Dat heb ik gedaan met een plakkertje in dezelfde kleur als de kaart. Dat valt dus niet op, en bij controles kan ik dat plakkertje makkelijk verwijderen en de volledige kaart tonen.” Met die oplossing is voldaan aan de eisen die ILT stelt. Kiwa is als partij die de chauffeurskaarten uitgeeft benaderd voor een reactie, maar dit bedrijf ziet zichzelf puur als uitvoerende partij en neemt in kwesties als deze geen standpunt in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

19 reacties op “Chauffeurskaart mag worden afgeschermd van passagiers”

Tjerk Vinckx|24.01.19|19:22

Het gebruik van u BSN nummer op u chauffeurspas en het handmatig opstarten van u boordcomputer met u BSN nummer is wettelijk verboden. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de KIWA een aantal vragen hier over gesteld,men wacht nog steeds op antwoord. Tevens heeft u van de KIWA geen AVG verklaring ontvangen daar zij wel over u persoonlijke gegevens beschikken, dus is het raadzaam om bij Autoriteit Persoonsgegevens hier een klacht over in te dienen. Wordt wakker makke schapen !!

Peter Vriens|25.01.19|21:54

Je kan Je afvragen waarom de kaart tijdens de dienst in de bct moet blijven ziten.
Totaal achterhaalde techniek.
Wie bedenkt zoiets?

Jorg|25.01.19|23:33

Dat is geen kwestie van achterhaalde techniek Peter maar van handhaving, zodat het makkelijker controleerbaar is dat niet b.v. jou buurman met uitkering jou dienstjes gaat rijden zoals met de uberapp nu gebeurd.
Of dat je meerdere diensten tegelijk opent op verschillende auto’s voor jou en die (fictieve) buurman.
De taxibranche is creatief dat weet je.

Job Crouwel|26.01.19|02:38

Hoe zit het met je naam op de tarieven kaart ? mag dat ook af geschermd worden ?

Rex Urban|26.01.19|10:17

Makkelijker controleer, of manipuleerbaar Jorg ?
Controle onderweg is nihil.
De bedoeling was dat de controle van de BCT geautomatiseerd zou gaan!
De opgeslagen data in BCT controleren op juistheid is om verschillende redenen ondoenlijk.
Voorbeeld: Rijden in pauze wat toegestaan is, aangepaste ritprijzen/korting controleren, enz, zitplaats verhuur, verkeerde kaart ?
Waarschuwing van Technolution aan ILT: Wanneer de BCT niet juist bedient wordt zal de bct zijn doel niet halen !
Gelijk hebben ze!

Jorg|26.01.19|21:01

Met alle respect Rex meningen over de BCT verschillen en die van jou Duco en Volendam zijn algemeen bekend, dat de betrouwbaarheid ervan valt en staat met de bediening door de chauffeur is duidelijk maar dat is altijd al zo geweest, dit gold ook voor lijsten, werkboekjes en ook voor het “perfecte systeem” wat door jou voor de BCT gebruikt werd, dat weet je best wel want je zit lang genoeg in het vak.
Dus als antwoord op je vraag makkelijker controleerbaar.

Duco Douwstra|27.01.19|01:32

Beste Jorg,wat de BCT nu kan, kon ook al in 2005,behalve de zinloze digitale handtekening.En kijk een wat en hoe er nu gecontroleerd wordt 0,0 dus wat is het nut van de BCT ook nul.En natuurlijk zijn er mensen die er wel blij mee zijn.Maar neem nou van mij aan dat ik zo’n beetje functioneer als een centraal meldpunt over de BCT problemen en over het gebruik.Deze week nog een bedrijf met 89 voertuigen, hij gebruikt ze gewoon niet en laat ze ook niet repareren. Dat is de algemene reactie

Duco Douwstra|27.01.19|01:39

Iedereen geeft mij al jaren gelijk we hadden in 2006 moeten kiezen voor een centraal landelijk registratiesysteem. Dus een systeem waar de grote bedrijven en centrales al jaren hun bedrijven online mee monitoren, maar dan landelijk uitrollen, online updaten en met intelligente software klachten en onregelmatigheden registreren enz. Maar nee de projectmanager bedacht een achterlijker systeem dan het goede wat wij hadden. En velen zoals O.a. jij snappen Rex en mij nog steeds niet en dat is triest

Taxi Volendam|27.01.19|12:12

Onze naam wordt gebruikt, daarom wil ik even reageren.
De BCT haalt geen enkele doelstelling, erger nog, veel opgeslagen data is onbetrouwbaar en problemen waar de bct voor bedoeld is deze op te lossen dan wel te voorkomen zijn de laatste 10 jaar ook niet minder geworden, in tegendeel. Die discussie wil ik aan.
Een rechter kan daarnaast met onbetrouwbare opgeslagen rit gegevens uit de BCT ook niets.
De inbouw bedrijven varen er wel bij, dat is het enige positieve voor hen dan.

Jorg|27.01.19|12:43

Ha Duco / taxi Volendam had jullie al verwacht =;-)

a. Ik geef antwoord op een vraag of het in de BCT moeten zitten van de chauffeurspas achterhaalde techniek is , nee dat heeft een reden. Ik geef daarmee geen oordeel over het systeem zelf.

b. Ook met jullie 2005 systeem hingen er mensen boven zit-contacten en werd gemanipuleerd dat is gewoon een feit, is geen oordeel over dat systeem.

Jorg|27.01.19|12:43

Duco wat triest is dat je je niet begrepen voelt en ieder ander jou visie op wil dringen, ik snap je heel goed maar ik hoef jou boekjes (Alle achting daarvoor trouwens) of landelijk registratiesysteem niet, maar een ieder die dat wil mag dat natuurlijk gewoon gaan gebruiken.

Over een jaar of 10 is zo’n systeem er waarschijnlijk wel en zijn we de BCT weer vergeten, alleen ben ik bang dat er geen “Duco” op zal staan.

Ton van Dalfsen|27.01.19|13:40

Bij mijn uitspraak van de rechter over het niet hebben van een update zei hij: Het is niet bewezen dat een BCT voor of na een update goed werkt. Bij mijn controle had ik al eerdere aangetoonde ritten met de BCT gemaakt. Wisten jullie trouwens dat er een taximeter op een App bestaat? gewoon te bedienen met je smartphone. werkt op GPS net als een navigatie zoals Waze of dergelijke. Zeer nauwkeurige km en tijds registratie.

Taxi Volendam|27.01.19|14:16

Feiten zijn belangrijker als meningen betreft de bct.
Je raakt wel een belangrijk punt Jorg.
Zitcontacten: is geen verplichting in de bct waardoor je zelf moet aangeven of er betalende passagiers in je taxi zitten.
Fraude gevoeliger kan haast niet.

Taxi Volendam|27.01.19|14:53

Nog even iets.
Onder toezicht gestelde personen, mensen die een pas moeten gebruiken, dragen deze pas.
Waarom Taxichauffeurs uitzonderen ?

Jorg|27.01.19|16:47

Ik ben hier ook niet de BCT aan het aanprijzen oid. maar voor mij voldoen ze prima, kan me ook voorstellen dat dat voor een ander weer niet werkt.
Wat mij vooral tegenstaat is dat als je dat hier zegt ik ben er tevreden mee dat je , ik zal nu geen namen noemen , wordt afgeschilderd als een achterlijke aap die het allemaal niet begrijpt.

Taxi Volendam|27.01.19|21:35

Prima Jorg, we leven in een vrij land.
Als de BCT voor wie dan ook voldoet is daar niets op tegen.
Maar velen zijn niet blij dat je een product moet kopen, verplicht door de overheid, welke aantoonbaar niet geschikt is en het moet betalen op de koop toe.
ILT is op de hoogte van het disfunctioneren van de BCT, houdt de Taxibranche zo dom mogelijk en grijpt niet in. Is bang voor gezichtsverlies!
Daarmee zijn we beland in een bananenrepubliek waar je zoiets zou kunnen verwachtten.

Ton van Dalfsen|28.01.19|13:10

De BCT mag dan wel voor een groot aantal goed werken maar, ik wil de vrijheid voor wat voor product ik kies en het niet opgelegd krijg. Er is zoveel in al die jaren op de markt gekomen wat deze 2 BCT’s ( Cabman of TAXiTRONiC ) overtreffen. En precies, we zijn beland in een bananen republiek. Heb wel geen updates op de BCT’s waardoor ik mijn meterprijs niet aan kan passen maar daar heb je een handige App voor op je mobiel.

Simone Berkelmans|09.02.19|11:41

On Topic: wij hangen al heel lang ons visitekaartje op onze chauffeurspas in de BCT. Off topic: Door alle betutteling van de overheid is de bct veel te duur en niet praktisch. Om er iets mee te kunnen heb ik een hele dure Cabman centrale gekocht, om in ieder geval kortingen te mogen verwerken. Ook de urenregistratie is nu wat overzichtelijker, maar het is een gigantische melkkoe die binnenkort alleen nog maar verzuurde melk afgeeft!

Peter Vriens|20.02.19|15:36

Simone,
Ik vraag me af waarom je niet meerdere tarieven in je taximeter laat programmeren.
Er zijn taximeters die 50 verschillende soorten tarieven of meer aan kunnen.
Daarmee heb je veel meer mogelijkheden en hoef je niet of minder achteraf je boekhouding of tarieven aan passen.
Er zijn natuurlijk ook de wereldwijde Taxi dispatch systemen voorhanden die heel voordelig zijn, waardoor je niet afhankelijk bent van 1 Fabrikant zoals dat nu is in ons land.