Daklicht

Met en Co reorganiseert en stopt met taxivervoer

Personenvervoerder Met en Co reorganiseert zijn activiteiten op het gebied van taxi en touringcar. Het bedrijf stopt met taxivervoer en bouwt het busvervoer flink af. Hierdoor wordt er van zo’n honderd medewerkers afscheid genomen, die zo veel mogelijk bij andere bedrijven in de groep ondergebracht zullen worden.

Dat blijkt uit een brief van de directie aan de personeelsleden waar afscheid van wordt genomen. Daarin staat dat het Met en Co al geruime tijd niet voor de wind gaat en dat het bedrijf al jaren verliesgevend is. Ook allerlei verbetermaatregelen die sinds 2017 zijn ingezet met de nieuwe aandeelhouder, Scheybeek, hebben niet de gewenste resultaten opgeleverd. Met en Co moet weer een gezond bedrijf worden, maar dat kan volgens de brief niet als alle huidige activiteiten worden voortgezet.

Taxi stopgezet en busvervoer ingekrompen

Met name de werkzaamheden op het gebied van regiotaxi en regionaal busvervoer drukken zwaar op de resultaten. Daarom worden de taxi-activiteiten per 1 maart stopgezet en wordt het busvervoer vanaf die datum flink ingekrompen. Dit betekent ook dat er afscheid wordt genomen van ongeveer 100 medewerkers. Omdat Met en Co onderdeel is van de Scheybeek Groep, die bestaat uit zo’n twintig bedrijven, wordt geprobeerd om de mensen die niet bij Met en Co kunnen blijven ergens anders in de groep onder te brengen.

Chauffeurs detacheren

In de brief aan de mensen die hun baan bij Met en Co kwijtraken, wordt benadrukt dat er veel vacatures zijn in de vervoersector. Bovendien behoort Consolid tot dezelfde bedrijvengroep en deze firma houdt zich onder meer bezig met het detacheren van chauffeurs en ondersteunden personeel aan vervoersbedrijven. De komende tijd gaat Met en Co in gesprek met de collega’s die moeten vertrekken. Na de ingreep moet er een bedrijf overblijven dat weliswaar een stuk kleiner is, maar dat ook weer rendabel is en een toekomst heeft.

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

6 reacties op “Met en Co reorganiseert en stopt met taxivervoer”

Ton van Dalfsen|29.01.19|13:07

Met de juiste directie nou juist geen taxivervoer afstoten. Het Taxivervoer in deze regio is best goed winstgevend als je het goed aan pakt.

Theo van Wijnkoop|29.01.19|13:44

Helaas moest in via Taxipro lezen wat er gaat gebeuren bij mijn werkgever, mis management ligt hier ten grondslag aan, zelfs een OR was niet wenselijk.

Ton van Dalfsen|29.01.19|16:58

Ze moeten eerst eens naar de kosten kijken: Voorbeeld: Elke dag tientallen taxi’s naar de wasstraat, is zo’n € 1000 per week x 52. Je kan bij het bedrijf ook de wagens wassen met een slang en borstel. En nog meer van die onnodige kosten. Onder de vorige directie groeiden de bomen tot ver in de hemel, Maar hoe hoger hoe ijler het wordt. Bij deze directie dacht ik, het koopt maar auto’s. groeiden die bomen nog steeds tot in de hemel? Investeren is niks mis mee. Maar het moet wel kunnen.

Marieke Akerboom|29.01.19|19:21

anderhalf jaar gewerkt gluiperds meneer de planner reza was een smeerlap kon je maken en breken en wat op hoofdkatoor zat zelfde peuken en dan een boete 3 keer uitschrijven en innnen bij 3 chauffeurs 1 grote oplichtersbende was het meer niet uren jatten niet normaal uren overschrijden zogenaamd pauze no way hitler praktijken

Diana Celie|02.02.19|12:03

Allemaal heel veel succes met deze spannende tijd , weet dat ze bij munkhoff wel respect hebben voor de chauffers , vertel dit uit ervaring .

Vincent Winters|25.05.19|18:30

munckhof kan ik van harte aanbevelen ,hier wordt je nog als mens behandeld wat ik niet kan zeggen over het bedrijf in aalsmeer ,wan toestanden

vincent winters

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.