Schiphol taxi

BIOS: geen sprake van smeergeldbetalingen chauffeurs Schiphol

Foto: ProMedia

Volgens de BIOS-groep klopt er niets van de beschuldiging dat taxichauffeurs forse bedragen moesten betalen om vanaf de aantrekkelijke plekken op de standplaats van Schiphol te mogen rijden. Volgens het bedrijf zijn er alleen bedragen betaald om voertuigen over te nemen, maar dat zou allemaal volgens de regels zijn gegaan.

NRC publiceerde dit weekend een uitgebreid artikel over het taxisysteem op Schiphol. Daar beschikken drie concessiehouders over tien plekken op de grote standplaats. De overige vier plekken zijn voor alle andere taxichauffeurs. Omdat veel taxichauffeurs een deel van hun boterham proberen te verdienen op de luchthaven, is het aantrekkelijk om tot de groep te behoren die de tien genoemde plekken mogen gebruiken. Onderzoek van NRC wees uit dat chauffeurs daar soms forse bedragen aan contact geld voor zouden betalen.

In het geval van BIOS zou het gaan om bedragen van 15.000 euro per taxibusje. Maar een woordvoerder laat weten dat hier in het beste geval iets uit zijn verband is getrokken. “Het artikel vermeldt klakkeloos dat er bij BIOS-groep een bedrag per bus zou zijn betaald. De gevolgtrekking die de journalist hieraan verbindt is echter onjuist. Het is juist dat enkele chauffeurs gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om het eigendom van een door  Schiphol goedgekeurde bus te verkrijgen voor een bedrag van tussen de 15.000 en 25.000 euro.”

Betaling per bank

De woordvoerder geeft aan dat dit allemaal volgens de regels is gegaan. “Alle bedragen worden gefactureerd en betaling verloopt uitsluitend per bank.” Het NRC-artikel vermeldt ook dat de betalingen via medewerkers van de derde concessiehouder zijn gegaan. Maar op dit wil BIOS graag eveneens iets nuanceren. “Schiphol Service, onderdeel van Willemsen-de Koning, heeft ook enige werkzaamheden verricht voor Bios-groep. Ook hier geldt dat alle diensten worden gefactureerd en dat betaling uitsluitend per bank plaatsvindt.”

Concluderend zegt de woordvoerder nog het volgende: “Hoewel het artikel voor het overgrote deel niet over BIOS-groep of Schiphol Service gaat, nemen deze bedrijven afstand van hetgeen er over hen wordt geschreven. Het is niet alleen tendentieus maar bevat ook onjuistheden.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “BIOS: geen sprake van smeergeldbetalingen chauffeurs Schiphol”

Eric T|10.10.19|19:42

De gevolgtrekking van de journalist is onjuist, maar het is wel juist dat enkele chauffeurs tussen de 15 en 25 k hebben betaald ??? Stelletje corrupte zakkenvullers. Liscentie intrekken per direct !!!!!!

BIOS: geen sprake van smeergeldbetalingen chauffeurs Schiphol | TaxiPro
Schiphol taxi

BIOS: geen sprake van smeergeldbetalingen chauffeurs Schiphol

Foto: ProMedia

Volgens de BIOS-groep klopt er niets van de beschuldiging dat taxichauffeurs forse bedragen moesten betalen om vanaf de aantrekkelijke plekken op de standplaats van Schiphol te mogen rijden. Volgens het bedrijf zijn er alleen bedragen betaald om voertuigen over te nemen, maar dat zou allemaal volgens de regels zijn gegaan.

NRC publiceerde dit weekend een uitgebreid artikel over het taxisysteem op Schiphol. Daar beschikken drie concessiehouders over tien plekken op de grote standplaats. De overige vier plekken zijn voor alle andere taxichauffeurs. Omdat veel taxichauffeurs een deel van hun boterham proberen te verdienen op de luchthaven, is het aantrekkelijk om tot de groep te behoren die de tien genoemde plekken mogen gebruiken. Onderzoek van NRC wees uit dat chauffeurs daar soms forse bedragen aan contact geld voor zouden betalen.

In het geval van BIOS zou het gaan om bedragen van 15.000 euro per taxibusje. Maar een woordvoerder laat weten dat hier in het beste geval iets uit zijn verband is getrokken. “Het artikel vermeldt klakkeloos dat er bij BIOS-groep een bedrag per bus zou zijn betaald. De gevolgtrekking die de journalist hieraan verbindt is echter onjuist. Het is juist dat enkele chauffeurs gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om het eigendom van een door  Schiphol goedgekeurde bus te verkrijgen voor een bedrag van tussen de 15.000 en 25.000 euro.”

Betaling per bank

De woordvoerder geeft aan dat dit allemaal volgens de regels is gegaan. “Alle bedragen worden gefactureerd en betaling verloopt uitsluitend per bank.” Het NRC-artikel vermeldt ook dat de betalingen via medewerkers van de derde concessiehouder zijn gegaan. Maar op dit wil BIOS graag eveneens iets nuanceren. “Schiphol Service, onderdeel van Willemsen-de Koning, heeft ook enige werkzaamheden verricht voor Bios-groep. Ook hier geldt dat alle diensten worden gefactureerd en dat betaling uitsluitend per bank plaatsvindt.”

Concluderend zegt de woordvoerder nog het volgende: “Hoewel het artikel voor het overgrote deel niet over BIOS-groep of Schiphol Service gaat, nemen deze bedrijven afstand van hetgeen er over hen wordt geschreven. Het is niet alleen tendentieus maar bevat ook onjuistheden.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

1 reactie op “BIOS: geen sprake van smeergeldbetalingen chauffeurs Schiphol”

Eric T|10.10.19|19:42

De gevolgtrekking van de journalist is onjuist, maar het is wel juist dat enkele chauffeurs tussen de 15 en 25 k hebben betaald ??? Stelletje corrupte zakkenvullers. Liscentie intrekken per direct !!!!!!