Taxi Korthout beste tv-commercial 2020

Tv-commercial Taxi Korthout bekroond tot beste van 2020

Foto: Taxi Korthout

De televisiecommercial van Taxi Korthout werd afgelopen week door Omroep Brabant bekroond tot de beste commercial van 2020. Met deze commercial wil het bedrijf haar vernieuwde taxi-reserveringsapp onder de aandacht brengen in Tilburg en omstreken. 

Erwin van Asten, operationeel directeur van het bedrijf, legt uit dat zij de app officieel al langer hadden maar dat er maar weinig gebruik van werd gemaakt. “Vlak voor corona kwam er veel vraag naar een app waarbij de regionale taxi besteld en vooraf betaald kan worden. Daarom besloten wij de website en app op te frissen”, aldus Van Asten. De commercial werd gezien als een goede kans om het publiek hier bekend mee te maken

Corona heeft echter ook voor Taxi Korthout geleid tot een afname in de vervoersvraag. Omdat ze er afgelopen zomer wel achter kwamen dat zij de coronacrisis zouden gaan overleven, doordat zij onder andere nog zorgvervoer hadden, besloot het bedrijf deze stap te zetten. “In november was de app klaar, maar er is nog amper gebruik van gemaakt”, stelt Van Asten.

Positiviteit

Hij legt uit dat zij de lancering van de nieuwe app, en de nodige promotie ervan, toch nu al wilden doen. “Met het oog op de toekomst. Mensen hoeven de app nog niet te gebruiken, maar ze kunnen ‘m wel alvast downloaden en zijn er al bekend mee”. Van Asten benadrukt dat hij alleen met mensen in loondienst werkt, en zij er op het moment dat er straks weer meer kan, ook echt klaar voor zijn. Met de commercial wilden zij ook positiviteit uitstralen. “Wij hebben nog geluk dat we nog deels rijden, maar andere bedrijven hebben niks”.  

De verwachting dat ze zouden gaan winnen hadden zij echter niet, legt Van Asten uit. “We waren buiten een oproep op onze eigen kanalen geen grote campagne gestart om op ons te stemmen. Dit is dan wel een bevestiging dat wij een sterk netwerk achter ons hebben staan.”

Met de winst ontvangt het taxibedrijf 2.500 euro reclamezendtijd bij Omroep Brabant. “Zo kunnen we nog een paar maanden doordraaien, ook op de radio.” Wanneer de coronamaatregelen het weer toelaten, hoopt hij dat de app bij zoveel mogelijk mensen bekend is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Tv-commercial Taxi Korthout bekroond tot beste van 2020 | TaxiPro
Taxi Korthout beste tv-commercial 2020

Tv-commercial Taxi Korthout bekroond tot beste van 2020

Foto: Taxi Korthout

De televisiecommercial van Taxi Korthout werd afgelopen week door Omroep Brabant bekroond tot de beste commercial van 2020. Met deze commercial wil het bedrijf haar vernieuwde taxi-reserveringsapp onder de aandacht brengen in Tilburg en omstreken. 

Erwin van Asten, operationeel directeur van het bedrijf, legt uit dat zij de app officieel al langer hadden maar dat er maar weinig gebruik van werd gemaakt. “Vlak voor corona kwam er veel vraag naar een app waarbij de regionale taxi besteld en vooraf betaald kan worden. Daarom besloten wij de website en app op te frissen”, aldus Van Asten. De commercial werd gezien als een goede kans om het publiek hier bekend mee te maken

Corona heeft echter ook voor Taxi Korthout geleid tot een afname in de vervoersvraag. Omdat ze er afgelopen zomer wel achter kwamen dat zij de coronacrisis zouden gaan overleven, doordat zij onder andere nog zorgvervoer hadden, besloot het bedrijf deze stap te zetten. “In november was de app klaar, maar er is nog amper gebruik van gemaakt”, stelt Van Asten.

Positiviteit

Hij legt uit dat zij de lancering van de nieuwe app, en de nodige promotie ervan, toch nu al wilden doen. “Met het oog op de toekomst. Mensen hoeven de app nog niet te gebruiken, maar ze kunnen ‘m wel alvast downloaden en zijn er al bekend mee”. Van Asten benadrukt dat hij alleen met mensen in loondienst werkt, en zij er op het moment dat er straks weer meer kan, ook echt klaar voor zijn. Met de commercial wilden zij ook positiviteit uitstralen. “Wij hebben nog geluk dat we nog deels rijden, maar andere bedrijven hebben niks”.  

De verwachting dat ze zouden gaan winnen hadden zij echter niet, legt Van Asten uit. “We waren buiten een oproep op onze eigen kanalen geen grote campagne gestart om op ons te stemmen. Dit is dan wel een bevestiging dat wij een sterk netwerk achter ons hebben staan.”

Met de winst ontvangt het taxibedrijf 2.500 euro reclamezendtijd bij Omroep Brabant. “Zo kunnen we nog een paar maanden doordraaien, ook op de radio.” Wanneer de coronamaatregelen het weer toelaten, hoopt hij dat de app bij zoveel mogelijk mensen bekend is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.