Taxi Livo
Vlissingen

Taxi Livo viert 25-jarig jubileum: ‘Klanten zijn bij ons geen nummertje’

Familiebedrijf Taxi Livo. Links op de foto Ad de Vos, in de auto Jordy de Vos en rechts Danny de Vos. Foto: Annet Eekman

Taxi Livo viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. Naast het feestelijke jubileum maken de broers Jordy en Danny de Vos zich ook op om het bedrijf van hun vader, Ad de Vos, volgend jaar definitief over te nemen. In een uitgebreid gesprek met TaxiPro blikt Danny de Vos terug op de afgelopen jaren, vertelt hij over de snelle groei van Taxi Livo en blikt hij vooruit op de toekomst. “Het wordt een uitdagende tijd.” 

“We zijn met al het personeel uit eten geweest om ons jubileum te vieren, maar dat was meer een soort bedrijfsuitje”, vertelt Danny de Vos op de vraag hoe Taxi Livo het 25-jarig jubileum gevierd heeft. “Maar er zitten nog wel wat festiviteiten aan te komen. Mijn vader (Ad de Vos), die het bedrijf in 1997 heeft opgericht, stopt er volgend jaar mee. Hij draagt het bedrijf dan officieel over aan mijn broer en mij. Dat gaan we dan groots vieren.”

Ad de Vos begon in 1997 met slechts één auto. In de 25 jaar dat het Vlissingse taxibedrijf bestaat, is Taxi Livo uitgegroeid tot een middelgroot bedrijf met zo’n 35 personenauto’s en busjes. Daarmee is het Taxi Livo het enige taxibedrijf dat zo lang actief is op Walcheren. Zoon Danny is dus al van kleins af aan bekend met de taxiwereld. “Vanaf mijn zevende word ik al geconfronteerd met taxi’s”, zegt hij lachend. “Ik ben nu 32. Dan krijg je zowel de leuke als de minder leuke kanten van het vak mee.”

Zo is De Vos sinds zijn achttiende in het bezit van een taxipas. “Ik sprong regelmatig bij om mijn vader te helpen. Als hij bepaalde ritten niet kwijt kon, bijvoorbeeld. In die tijd begon ik in te zien dat het werk toch heel erg leuk is. Er is altijd wel wat te beleven. De tijd vliegt om, geen dag is hetzelfde.”

Failissement TCR

In de afgelopen jaren heeft Taxi Livo een flinke groei doorgemaakt. Zo is het taxibedrijf uit Vlissingen van vijftien man personeel gegroeid naar vijftig man personeel. “Dat heeft te maken met het faillissement van Taxi Centrale Renesse (TCR). Dat was destijds de grootste speler in de regio. Ze hadden zo’n duizend man personeel. Dat bedrijf reed echter onder de prijs, wat hen uiteindelijk de kop kostte. In maart 2020 is TCR officieel failliet gegaan. Dat heeft ons natuurlijk geen windeieren gelegd, want al die klanten moesten natuurlijk toch gewoon vervoer hebben.”

“Daarnaast zijn veel chauffeurs die voorheen werkzaam waren voor TCR, naar ons toegegaan”, vertelt De Vos verder. “Dan moet je natuurlijk wel snel kunnen schakelen. Doordat het coronavirus destijds uitbrak, hadden we de tijd om dat te doen. In die tijd hebben we met veel chauffeurs gesproken en voertuigen aangeschaft. De coronacrisis heeft ons de tijd gegeven om onze groei in goede banen te leiden.”

Uitdagende tijd

Over de toekomst is Danny de Vos nog ietwat pessimistisch. “Het wordt een uitdagende tijd. Wij zijn nu onze klanten aan het informeren over de aankomende prijsstijgingen, want wij hebben tot nu toe nog niks doorgerekend. En ook de loonstijgingen worden een dingetje. Als je van vijftien man naar vijftig gaat, dan gaan de loonkosten ook van vijftien naar vijftig man. Dergelijke veranderingen brengen natuurlijk uitdagingen met zich mee.”

Dat is voor De Vos ook de reden waarom hij vindt dat Taxi Livo niet verder moet groeien. “Ik vind het belangrijk om te weten wie er bij mij werken en hoe de auto’s eruit zien. Dat is ook waar wij voor staan. Klanten zijn bij ons geen nummertje, dat is onze kracht.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxi Livo viert 25-jarig jubileum: ‘Klanten zijn bij ons geen nummertje’ | TaxiPro
Taxi Livo
Vlissingen

Taxi Livo viert 25-jarig jubileum: ‘Klanten zijn bij ons geen nummertje’

Familiebedrijf Taxi Livo. Links op de foto Ad de Vos, in de auto Jordy de Vos en rechts Danny de Vos. Foto: Annet Eekman

Taxi Livo viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. Naast het feestelijke jubileum maken de broers Jordy en Danny de Vos zich ook op om het bedrijf van hun vader, Ad de Vos, volgend jaar definitief over te nemen. In een uitgebreid gesprek met TaxiPro blikt Danny de Vos terug op de afgelopen jaren, vertelt hij over de snelle groei van Taxi Livo en blikt hij vooruit op de toekomst. “Het wordt een uitdagende tijd.” 

“We zijn met al het personeel uit eten geweest om ons jubileum te vieren, maar dat was meer een soort bedrijfsuitje”, vertelt Danny de Vos op de vraag hoe Taxi Livo het 25-jarig jubileum gevierd heeft. “Maar er zitten nog wel wat festiviteiten aan te komen. Mijn vader (Ad de Vos), die het bedrijf in 1997 heeft opgericht, stopt er volgend jaar mee. Hij draagt het bedrijf dan officieel over aan mijn broer en mij. Dat gaan we dan groots vieren.”

Ad de Vos begon in 1997 met slechts één auto. In de 25 jaar dat het Vlissingse taxibedrijf bestaat, is Taxi Livo uitgegroeid tot een middelgroot bedrijf met zo’n 35 personenauto’s en busjes. Daarmee is het Taxi Livo het enige taxibedrijf dat zo lang actief is op Walcheren. Zoon Danny is dus al van kleins af aan bekend met de taxiwereld. “Vanaf mijn zevende word ik al geconfronteerd met taxi’s”, zegt hij lachend. “Ik ben nu 32. Dan krijg je zowel de leuke als de minder leuke kanten van het vak mee.”

Zo is De Vos sinds zijn achttiende in het bezit van een taxipas. “Ik sprong regelmatig bij om mijn vader te helpen. Als hij bepaalde ritten niet kwijt kon, bijvoorbeeld. In die tijd begon ik in te zien dat het werk toch heel erg leuk is. Er is altijd wel wat te beleven. De tijd vliegt om, geen dag is hetzelfde.”

Failissement TCR

In de afgelopen jaren heeft Taxi Livo een flinke groei doorgemaakt. Zo is het taxibedrijf uit Vlissingen van vijftien man personeel gegroeid naar vijftig man personeel. “Dat heeft te maken met het faillissement van Taxi Centrale Renesse (TCR). Dat was destijds de grootste speler in de regio. Ze hadden zo’n duizend man personeel. Dat bedrijf reed echter onder de prijs, wat hen uiteindelijk de kop kostte. In maart 2020 is TCR officieel failliet gegaan. Dat heeft ons natuurlijk geen windeieren gelegd, want al die klanten moesten natuurlijk toch gewoon vervoer hebben.”

“Daarnaast zijn veel chauffeurs die voorheen werkzaam waren voor TCR, naar ons toegegaan”, vertelt De Vos verder. “Dan moet je natuurlijk wel snel kunnen schakelen. Doordat het coronavirus destijds uitbrak, hadden we de tijd om dat te doen. In die tijd hebben we met veel chauffeurs gesproken en voertuigen aangeschaft. De coronacrisis heeft ons de tijd gegeven om onze groei in goede banen te leiden.”

Uitdagende tijd

Over de toekomst is Danny de Vos nog ietwat pessimistisch. “Het wordt een uitdagende tijd. Wij zijn nu onze klanten aan het informeren over de aankomende prijsstijgingen, want wij hebben tot nu toe nog niks doorgerekend. En ook de loonstijgingen worden een dingetje. Als je van vijftien man naar vijftig gaat, dan gaan de loonkosten ook van vijftien naar vijftig man. Dergelijke veranderingen brengen natuurlijk uitdagingen met zich mee.”

Dat is voor De Vos ook de reden waarom hij vindt dat Taxi Livo niet verder moet groeien. “Ik vind het belangrijk om te weten wie er bij mij werken en hoe de auto’s eruit zien. Dat is ook waar wij voor staan. Klanten zijn bij ons geen nummertje, dat is onze kracht.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.