RydeWyse introduceert nieuw reclamemodel voor taxiondernemers
Taxiondernemers die meer geld willen verdienen met een taxirit, kunnen vanaf vandaag terecht RydeWyse. De kersverse start-up heeft een nieuw reclamemodel bedacht, waarmee taxiondernemers honderden euro’s extra kunnen halen uit hun bestaande ritten.
Taxiondernemers die hier oren naar hebben, kunnen zich gratis aansluiten bij het Taxi Partnerprogramma van RydeWyse. “Zij krijgen gratis discount vouchers, waarmee ze klanten van leuke aanbiedingen kunnen voorzien”, legt RydeWyse uit.
De vouchers bevinden zich op de achterkant van alle taxibonnen en zijn voorzien van een speciale QR-code, waarmee taxiklanten na het scannen in aanmerking komen voor aantrekkelijke kortingen en exclusieve deals. “Taxiondernemers verdienen geld door de aantrekkelijke commissies die zij ontvangen voor elke verzilverde voucher. Dit bedraagt doorgaans 50 á 60 procent van wat de opdrachtgever heeft betaald. De taxiondernemer hoeft zelf verder niets te doen.”
Pinrollen
Dat zit als volgt in elkaar: RydeWyse heeft speciale tracking software ontwikkeld en produceert daarnaast ook haar eigen pinrollen. Op de achterkant van het bonpapier, bevinden zich verschillende vouchers met unieke QR-codes. Deze vouchers kunnen de herkomst van alle taxibonnen traceren. Op die manier worden de commissies aan de betreffende chauffeurs toegekend. “De pinrollen worden kosteloos verstrekt aan deelnemende taxiondernemers en worden geplaatst in de thermische taxiprinter, die in alle taxivoertuigen aanwezig is.”
De vouchers zijn tevens afgestemd op de reguliere route of het werkgebied van de chauffeur, wat resulteert in een verhoogde responsratio bij klanten. “Chauffeurs hebben ook een online account waar zij periodiek een overzicht van hun verdiensten kunnen zien.”
Win-win
Het concept van RydeWyse is erop gericht om een win-win te realiseren voor alle partijen die werkzaam zijn in de taxisector, zoals ondernemers, klanten en dienstverleners. “We willen extra mogelijkheden en nieuwe inkomstenbronnen creëren voor de taxibranche”, zegt RydeWyse-oprichter Tim Petrisie daarover.
De gloednieuwe start-up is naar eigen zeggen van plan om de manier waarop klanten taxiritten ervaren, blijvend te veranderen. “Taxiklanten kunnen nu exclusieve kortingen en aanbiedingen ontvangen van verschillende participerende adverteerders, variërend van restaurants en bekende toeristische attracties tot winkels. Verder wordt er doelbewust ingezet op het maximaliseren van de voordelen die de vouchers bieden, waardoor zij niet als lastig worden ervaren door taxiklanten. Dit creëert een allesomvattende ervaring die verder reikt dan de taxirit zelf. Wij zijn er dan ook enorm trots op dat wij de eerste zijn die dit concept introduceren”, zo besluit Petrisie.
Lees ook: